Spring naar bijdragen

Nieuw


Blackbirdy71

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, zal me even voorstellen. Ik noem mezelf hier Blackbirdy71, ben 51 jaar, moeder van 2 eigen zonen en een bonuszoon. Gescheiden en nu weer gelukkig getrouwd. Ik werk in de kraamzorg. Sinds ongeveer een half jaar wordt ik begeleid voor mijn alcoholprobleem. 

Mijn probleem met alcohol is dat als ik begin ik niet kan stoppen. Ik dronk alleen in de avonden, met als gevolg dat ik 's morgens niets meer weet van de avond (meestal nacht....) ervoor en dat ik niet wist hoe ik in bed terecht was gekomen. 

Verslaving is helaas bij mij genetisch aangelegd van mijn vaders kant. Hij met drugs, ik met drank.

De doorslag naar de stap naar begeleiding was voor mij het moment dat ik besefte wat ik kon verliezen als ik echt lichamelijk verslaafd zou raken. Zover was ik gelukkig nog niet. 

Ik heb me aangemeld bij VNN en eerst gestart met gedragstherapie. Dat ging heel goed. Maar helaas gebeurde er in onze vakantie iets heftigs (zelfmoordpoging van mijn vader) waardoor ik even helemaal de weg kwijt was. Het lukte me niet om weer grip op mijn drinken te krijgen. Daarom ben ik gestart met Refusal. Een hele goede stap, geeft me zoveel rust in mijn lijf en hoofd. Ik ben nu 5 weken bezig, geen druppel meer gedronken. Alleen veel darmklachten op de dag dat ik de tabletten inneem. Dat is wel een groot nadeel. Verder alleen voordelen. 

Nou, vind dat ik nu wel ff genoeg getypt heb.....

Wil je meer weten, vraag me maar....

Groetjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blackbird, welkom. Bij jouw naam moet ik meteen aan dat prachtige kleine liedje van The Beatles denken: 

Blackbird singing in the dead of night
Take these broken wings and learn to fly
All your life
You were only waiting for this moment to arise

Ik vind de tekst ook wel bij jouw situatie passen. Succes!

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...