Blackbirdy71 Geplaatst 10 november 2022 Rapport Share Geplaatst 10 november 2022 Goedemorgen, zal me even voorstellen. Ik noem mezelf hier Blackbirdy71, ben 51 jaar, moeder van 2 eigen zonen en een bonuszoon. Gescheiden en nu weer gelukkig getrouwd. Ik werk in de kraamzorg. Sinds ongeveer een half jaar wordt ik begeleid voor mijn alcoholprobleem. Mijn probleem met alcohol is dat als ik begin ik niet kan stoppen. Ik dronk alleen in de avonden, met als gevolg dat ik 's morgens niets meer weet van de avond (meestal nacht....) ervoor en dat ik niet wist hoe ik in bed terecht was gekomen. Verslaving is helaas bij mij genetisch aangelegd van mijn vaders kant. Hij met drugs, ik met drank. De doorslag naar de stap naar begeleiding was voor mij het moment dat ik besefte wat ik kon verliezen als ik echt lichamelijk verslaafd zou raken. Zover was ik gelukkig nog niet. Ik heb me aangemeld bij VNN en eerst gestart met gedragstherapie. Dat ging heel goed. Maar helaas gebeurde er in onze vakantie iets heftigs (zelfmoordpoging van mijn vader) waardoor ik even helemaal de weg kwijt was. Het lukte me niet om weer grip op mijn drinken te krijgen. Daarom ben ik gestart met Refusal. Een hele goede stap, geeft me zoveel rust in mijn lijf en hoofd. Ik ben nu 5 weken bezig, geen druppel meer gedronken. Alleen veel darmklachten op de dag dat ik de tabletten inneem. Dat is wel een groot nadeel. Verder alleen voordelen. Nou, vind dat ik nu wel ff genoeg getypt heb..... Wil je meer weten, vraag me maar.... Groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 10 november 2022 Rapport Share Geplaatst 10 november 2022 Welkom! Blackbirdy71 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 11 november 2022 Rapport Share Geplaatst 11 november 2022 Welkom Blackbirdy. Goed dat je hulp hebt, en al vijf weken geen alcohol gedronken. Hoe voelt dat, afgezien van de darmklachten door de medicijnen? Blackbirdy71 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blackbirdy71 Geplaatst 11 november 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2022 Ik voel me heel goed. Helder en weer meer aanwezig. Ach, en anders had ik een kater gehad iedere ochtend Lonster1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 november 2022 Rapport Share Geplaatst 11 november 2022 Welkom op ons forum @Blackbirdy71 je hebt een mooie basis om hier mee te starten er zijn verschillende draadjes elders waar je ook vast iets bij kan dragen of delen, die 5 weken kunnen er nog veel meer worden, succes!! Blackbirdy71 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst 11 november 2022 Rapport Share Geplaatst 11 november 2022 (bewerkt) Hoi Blackbird, welkom. Bij jouw naam moet ik meteen aan dat prachtige kleine liedje van The Beatles denken: Blackbird singing in the dead of night Take these broken wings and learn to fly All your life You were only waiting for this moment to arise Ik vind de tekst ook wel bij jouw situatie passen. Succes! 11 november 2022 bewerkt door Oskar Blackbirdy71 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blackbirdy71 Geplaatst 11 november 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2022 Dank je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden