Spring naar bijdragen

Het is klaar!


Thor

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op dit forum. Ik drink al jaren 4 glazen wijn per avond en ik ben daar al langere tijd klaar mee. Vorig jaar in november ben ik gestopt met doordeweeks drinken maar na een tijdje viel ik toch weer terug in de oude gewoonte. Dit jaar in juni ben ik weer begonnen met doordeweeks niet drinken, dit gaat aardig maar heb af en toe nog een week dat ik denk “fuck it”. Het gaat af en toe erg lastig ondanks dat ik de vele voordelen merk, vooral beter slapen! Ik heb me hier aangemeld om te zien of dit forum en haar leden mij sterkt dit vol te houden.

Ik ben een man van 47 jaar en heb een vorm van autisme, asperger om precies te zijn. Ik heb een voltijd baan van 40 uur per week. Ik heb drie dochters en ben gescheiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Thor,

Een verslaving bestaat soms voor een belangrijk deel uit een diep ingesleten gewoonte die - als je ervan af wilt - moet worden afgeleerd.  Het meest efficiënt is inderdaad: een periode gewoon niks, en niet een beetje of alleen in het weekend. Probleem met wortel en tak uitroeien, als je de wortel laat zitten gaat het toch op den duur woekeren. Verder: nieuwe gewoontes er voor in de plaats laten inslijten. Anders zit je elke avond toch vooral die vier wijn te missen. Dus kies een andere drank of ontplooi andere activiteiten op de momenten dat je voorheen dronk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik ben ook nog vers hier. 

Herken je verhaal, behalve de aantallen. Ik weet de volgende dag niet meer hoeveel ik gedronken heb. Eigenlijk weet ik 's morgens niets meer. Behalve dat ik weer de fout in ben gegaan. 

Ook het alleen in het weekend drinken geprobeerd, werkt niet. 

Ik gebruik nu refusal en de gewoonte begint minder aanwezig te zijn. We moeten sterk zijn en deze gewoontes afleren. 

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...