Spring naar bijdragen

Aangenaam Pseudoniem


Pseudoniem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen aan degene die geïnteresseerd is :P

Voor nu voelt het nog héérlijk om incognito op dit forum aanwezig te zijn onder de naam Pseudoniem, 
en dat wil ik zo nog heel graag houden, omdat ik een soort van 'openbare' status geniet. 
Terzijnertijd zou het kunnen dat ik me veilig, misschien zelfs wel sterk genoeg voel om mijn naam prijs te geven, 
maar vooralsnog zal dit voorlopig duren en laat ik het zo ... 

Mijn relatie tot alcohol als vijandige vriend, of vriendelijke vijand is ietwat complex wellicht herkenbaar voor velen. 
Misschien daarom een kort relaas over het ontstaan van deze, het zij niet intermenselijk, maar wisselende relatie met alcohol is er wel degelijk. 

Of ik een man of vrouw ben is niet relevant, want de ontwikkeling van deze relatie kent beide geslachten of het geslacht van beiden, zoals jullie weten. 
Of ik het een gevecht tégen alcohol wil noemen kan ik oprecht zeggen nee, het was nooit een gevecht tégen de alcohol. 
Het was niet zo dat ik graag alcohol lust, nee de alcohol lust mij graag  - zo bleek. 

Zelf een alcoholistische vader te hebben gehad, die uiteindelijk in een Korzakov Kliniek belandde, verder bespaar ik jullie het werkelijke verhaal, 
heb ik principieel tot mijn vijf-en-dertigste levensjaar helemaal niets gedronken, nooit!

Het was met een vriend dat ik een glaasje wit dronk, gewoon op een doordeweekse dag even klinken op de 'vrijheid' na een scheiding. 
Tot waar de dag van vandaag is gebleven er elke dag een 'flesje' biologisch rood met soms nog wat dieper 'rood' in de vorm van Port als glas extra, soms twee. 

Tja, zegt men, het sluipt erin maar is dat wérkelijk zo - dat weet ik dus niet helemaal zéker :blush: - jullie wél? 

Misschien stelt het niet zoveel voor, die aantal glaasjes 'biologisch rood' op een dag plus een glaasje, of twee 'dieper rood'. 
Na ongeveer tien jaar elke dag alcohol, want het is zo lekker na een lange stressvolle werkdag,
was het van een normaal wijnglaasje gegroeid naar drie tot vier normale wijnglaasjes per dag, plus één glaasje Port, soms twee (moet kunnen) :rolleyes:

Het is niet zo dat wijnglazen steeds kleiner worden hoor, helemaal niet zelfs,
wellicht worden de centimeters gewoon steeds langer in het normale formaat wijnglas tot de wijn er niet meer in past,
vind je niet?  

Keurig hield ik me aan het 'nette aantal' biologisch rood per dag die uiteindelijk kelken werden van twaalf centimeter lang.
Een groter glas staat nu eenmaal mooier en drinkt nu eenmaal lekkerder, 
En ben ik op zoek gegaan naar steeds grotere glazen, dus ben ik niet méér aantallen gaan drinken!

Als ik dan zei, ik drink drie tot vier glazen wijn per dag (soms meer, soms minder), heb ik nooit gelogen,
want mijn vader loog over zijn alcoholgebruik en dat was tegen mijn principe in.

Cold Turkey, zonder ondersteuning van medicatie omdat ik tegen alle vormen van farmaceutische troep ben. 
Maar wat jullie niet weten, is dat ik een 'afbouwperiode' heb gehad, dat dan weer wel. 

Ik begon met het drinken van Goudwater en het nemen van paddenstoel-extract, extra vitaminen, magnesium en D3. 
Langzaamaan verging het me, dat als ik het eerste slokje wijn naam, mijn lichaam overal de rillingen kreeg! 

Brrrrrr, bah - effe erdoorheen hoor. 
Het gebruik werd minder, maar dan ook écht. 

De 'behoefte' nam af en de centimeters in het glas óók. 
Dat duurde ongeveer twee maanden deze periode. 

Eén wijnglas werd vervangen door een theemok met thee of rauwe cacao met gekookt water.
Véél lekkerder en het deed me goed - toegeven!

Bewegen! 
De natuur in! 

En de twee wijnglazen werden vervangen, dus dronk ik er écht nog maar twee, plus sóms één Port (géén twee!). 
Het ging goed! Ik voelde me er goed en veilig bij! 

En op een avond ging het 'eventjes' mis. 
Ik dronk dezelfde hoeveelheid als 'vanouds' en kreeg ter plekke een Black Out - seriously!?
En dat dronk ik éérst dágelijks?! - Arme Lever! 
 
De volgende dag - wist ik niets meer - maar er bleek vanalles gebeurd te zijn. 
De details bespaar ik jullie. 

De volgende dag heb ik alle alcohol de deur uit gedaan. 
En heb sindsdien geen druppel meer gedronken! 
En éérlijk? 

Ik had afgelopen week een klein 'terugvalmoment'. 
Stond in de winkel ... 
Ik zou gaan koken, gezellig! 

Flesje biologisch rood moet kunnen joh, het is weekend!!! 
Ik sta voor de flessenrekken, te zoeken naar een mooi biologisch flesje. 
We zouden eters krijgen, dus misschien ... 

Maar liefdevol kwam er een soort 'lichtstroom' in mij .. 
mijn hand werd 'begeleid' naar een flesje rood alcohol vrij (gatver).  
Dus ik nam twee flesjes (macht der gewoonte) :ph34r: ... 

Schonk een glaasje in tijdens het koken ... 
Verwachtte een teleurstelling eerlijk gezegd. 

In tegenstelling tot wat ik verwacht had,
leek deze verwachting niet te leiden tot een teleurstelling! 
Zelfs lekkerder dan wijn met alcohol! 

Wat het nut is? 
Gewoonte hoeft dus niet met alcohol gepaard te gaan! 

Ja, het is een weg ... 
Wellicht ben ik er nog niet of nog láng niet :huh:
ondanks heel positief, zingend en dansend - echt waar! 

In de natuur wandelend, geen depressieve gevoelens meer, gezonder, actiever. 

WAT HEERLIJK - eigenlijk ...
 
En dank voor het lezend oogje :heart:
alvast, 

Pseudoniem .... 
xxx






 

111.jpg

bewerkt door Pseudoniem
Foutjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier op het forum. Blijf gerust anoniem, praktisch iedereen schrijft hier onder een nickname. Realiseer je wel dat sommige mensen je ook kunnen herkennen als je veel details prijsgeeft over bijvoorbeeld je woonplaats, werk en/of gezinssamenstelling. 

Je verhaal geeft in mijn ogen goed aan hoe regelmatig alcoholgebruik sluipend om steeds meer vraagt om hetzelfde effect nog te bereiken. Je hebt dat nu weten te stoppen en op dat pad zou ik blijven, want het lukt bijna niemand die te ver is gegaan daarna weer "matig" te leren drinken. Alcohol is niet nodig voor een prettig leven, evenmin als bijvoorbeeld nicotine. Er zijn genoeg gezonde alternatieven, en dan hoef je niet alleen aan eten of drinken te denken. Jezelf beter leren kennen is er ook één. Dat levert op langere termijn ook nog eens veel meer op dan verdoven.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Bob:

Welkom hier op het forum. Blijf gerust anoniem, praktisch iedereen schrijft hier onder een nickname. Realiseer je wel dat sommige mensen je ook kunnen herkennen als je veel details prijsgeeft over bijvoorbeeld je woonplaats, werk en/of gezinssamenstelling. 

Je verhaal geeft in mijn ogen goed aan hoe regelmatig alcoholgebruik sluipend om steeds meer vraagt om hetzelfde effect nog te bereiken. Je hebt dat nu weten te stoppen en op dat pad zou ik blijven, want het lukt bijna niemand die te ver is gegaan daarna weer "matig" te leren drinken. Alcohol is niet nodig voor een prettig leven, evenmin als bijvoorbeeld nicotine. Er zijn genoeg gezonde alternatieven, en dan hoef je niet alleen aan eten of drinken te denken. Jezelf beter leren kennen is er ook één. Dat levert op langere termijn ook nog eens veel meer op dan verdoven.

Heeeeee Bob, 

Dank je wel en jazeker realiseer ik me dat, het zal allemaal goed komen betreft de anonieme positie (is wel een keertje fijn eigenlijk)! Reacties op een eigen geschreven post worden niet aangegeven met een melding, wat meestal wel zo is bij forums, daardoor de kans dat mensen terug reageren dit wel kleiner maakt vermoed ik :P

I know, heb zelf een alcoholistische vader gehad die met regelmaat in afkick kliniek heeft gezeten, dan terug kwam met heel goede hoop en héél knap het bier liet staan! De eerste weekenden was het een waar feest! Een lieve papa hadden we dan opeens, geen gedragsproblemen! 

En ook mochten we als kinderen dan een slokje van zijn Frisdrankje. In die tijd was het nog één frisdrankje met één schaaltje chips op een zaterdag (beter voor de gezondheid van kinderen) :unsure: Na twee weekenden ofzo mochten we opeens geen slokje meer want dan zat er een flinke scheut Bacardi in zijn 'Frisdrankje' haha. 

Weet je Bob, de valkuilen zijn inderdaad bekend en ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit een poging heb gedaan om te stoppen met drinken. Wat dat betreft ben ik gewoon heel rigoureus, zoals met het stoppen met roken gewoon zonder enige moeite ruim twaalf jaar aan de kant werd gezet. 

'Jezelf beter leren kennen' is wel een hele belangrijke geweest in dit proces indeed, en buiten dat werd de wens om gewoon te VOELEN een aantal maanden geleden véél groter dan deze te willen VERDOVEN. 

Alsof ik een soort van los gescheurd werd binnenin mij van alles wat ik niet meer nodig had. 
Zelfs de wens om te willen léven ofzo, zo iets ja.

Diep van binnen als Alien tussen mensen, beetje veel wereldvreemd typetje met een uitzonderlijke visie over de wereldse gang van zaken, contextueel 'hoogbegaafd' wat alleen maar lastig is en niets voorstelt, heb geloof ik héél lang aan onbewuste zelfdestructie gedaan en wéét ik dat dit er grotendeels mee te maken heeft. 

Dank je wel voor de aanwakkering van deze gedachtenstroom als zeker een belangrijke visie op mens-zelf, het voelt als een echte diepe JA te zeggen aan alles wat Leven heet. 

Dank je wel voor je reactie, 
hopelijk wordt er nieuw leven geblazen in het Forum,
het lijkt wat stilletjes overal? 


 

bewerkt door Pseudoniem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lange stukken tekst, dus het lijkt mij dat je een goede plek hebt gevonden om je gedachten te ventileren. Je houdt het nu al een poosje vol, begrijp ik? Mooi man, succes.

Maar euh, 

36 minuten geleden zei Pseudoniem:

hopelijk wordt er nieuw leven geblazen in het Forum. 

dat hoeft niet hoor, het leeft hier volop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Quinn:

Lange stukken tekst, dus het lijkt mij dat je een goede plek hebt gevonden om je gedachten te ventileren. Je houdt het nu al een poosje vol, begrijp ik? Mooi man, succes. Maar euh,  dat hoeft niet hoor, het leeft hier volop.

Mijmeren is een karaktereigenschap, zoalsook het filosofisch stromen kan leiden tot inzichten bij mijzelf of anderen :D
Ik geloof dat ik dan vele oude posts heb doorgenomen - haha. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pseudoniem:

Reacties op een eigen geschreven post worden niet aangegeven met een melding, wat meestal wel zo is bij forums,
daardoor de kans dat mensen terug reageren dit wel kleiner maakt vermoed ik :P

Kijk eens bij je foruminstellingen, maar eigenlijk hoef ik dat een hoogbegaafde forum expert niet uit te leggen. :rolleyes:

Oja, inloggen wil ook wel eens helpen. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Donder:

Kijk eens bij je foruminstellingen, maar eigenlijk hoef ik dat een hoogbegaafde forum expert niet uit te leggen. :rolleyes:

Oja, inloggen wil ook wel eens helpen. B)

Haha, weet dat dit vanuit een bepaalde context is en dat hoogbegaafdheid niet intelligentie of computer expert inhoudt. 
Haha, ik kan héérlijk knullig zijn!!

Maar ik had het inderdaad al ontdekt. 
Yes yes, de dank is groot .... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, een raadspelletje! :D

22 uur geleden zei Pseudoniem:

Voor nu voelt het nog héérlijk om incognito op dit forum aanwezig te zijn onder de naam Pseudoniem, 
en dat wil ik zo nog heel graag houden, omdat ik een soort van 'openbare' status geniet. 
Terzijnertijd zou het kunnen dat ik me veilig, misschien zelfs wel sterk genoeg voel om mijn naam prijs te geven, 
maar vooralsnog zal dit voorlopig duren en laat ik het zo ... 

 

22 uur geleden zei Pseudoniem:

Of ik een man of vrouw ben is niet relevant

Ik gok op een gescheiden Vlaamse kinderboeken schrijfster van rond de 50 jaar. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Etty:

Welkom @Pseudoniem, Hoe lang ben je gestopt? 

 

Dank je wel Etty, 

Omdat de Mind nog steeds tricky kan zijn versus een héérlijk vrijer gevoel,
voor mij belangrijker dat te overwinnen 'dan de tijd', 
die is geloof ik niet relevant :D
 

 

 

bewerkt door Pseudoniem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...