Spring naar bijdragen

Stoppen


Baskeman

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ga na een 10 tal jaar teveel en het laatste jaar helemaal teveel te hebben gedronken stoppen.

ik ben naar de huisarts geweest en die heeft me laten bloedprikken en naar de verslavingszorg gestuurd.

nu ben ik net naar de verslavingszorg geweest en heb afgesproken om 12 september te stoppen.

ik moet volgende week naar een verslavingsarts, en dan gaan we kijken wat er moet gebeuren. Misschien wel medicijnen.

ik weet niet of dit forum nog levendig is, maar zo ja, dan wil ik zonodig wel met iemand contact die er ook zo instaat en we het een en ander kunnen uitwisselen.

 

mvg,

 

Bas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Baskeman, welkom op dit forum.

Kun je vertellen hoeveel / hoe vaak je drinkt?
Heb je enig idee over welke medicijnen er soms gebruikt worden bij stoppen met alcohol?
Hier zijn genoeg mensen met ervaring met medicatie.

Je kunt hier o.a.  meedoen aan de dagdraad, dat gaat iedere dag weer ergens anders over, van flauwekul tot zeer serieus.
Je kunt ook hier op je eigen draadje schrijven, als een soort dagboek, om je eigen proces te volgen.
Of allebei, wat je zelf prettig vind.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 30-8-2022 om 19:46 zei Baskeman:

Hallo,

ik ga na een 10 tal jaar teveel en het laatste jaar helemaal teveel te hebben gedronken stoppen.

ik ben naar de huisarts geweest en die heeft me laten bloedprikken en naar de verslavingszorg gestuurd.

nu ben ik net naar de verslavingszorg geweest en heb afgesproken om 12 september te stoppen.

ik moet volgende week naar een verslavingsarts, en dan gaan we kijken wat er moet gebeuren. Misschien wel medicijnen.

ik weet niet of dit forum nog levendig is, maar zo ja, dan wil ik zonodig wel met iemand contact die er ook zo instaat en we het een en ander kunnen uitwisselen.

 

mvg,

 

Bas.

 

Op 30-8-2022 om 19:46 zei Baskeman:

Hallo,

ik ga na een 10 tal jaar teveel en het laatste jaar helemaal teveel te hebben gedronken stoppen.

ik ben naar de huisarts geweest en die heeft me laten bloedprikken en naar de verslavingszorg gestuurd.

nu ben ik net naar de verslavingszorg geweest en heb afgesproken om 12 september te stoppen.

ik moet volgende week naar een verslavingsarts, en dan gaan we kijken wat er moet gebeuren. Misschien wel medicijnen.

ik weet niet of dit forum nog levendig is, maar zo ja, dan wil ik zonodig wel met iemand contact die er ook zo instaat en we het een en ander kunnen uitwisselen.

 

mvg,

 

Bas.

Hoi Bas,

Las je bericht, ben ook net nieuw hier en ben benieuwd hoe het gaat?

Liefs Ivy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-8-2022 om 09:07 zei Roberto:

Hallo @Baskeman, welkom op dit forum.

Kun je vertellen hoeveel / hoe vaak je drinkt?
Heb je enig idee over welke medicijnen er soms gebruikt worden bij stoppen met alcohol?
Hier zijn genoeg mensen met ervaring met medicatie.

Je kunt hier o.a.  meedoen aan de dagdraad, dat gaat iedere dag weer ergens anders over, van flauwekul tot zeer serieus.
Je kunt ook hier op je eigen draadje schrijven, als een soort dagboek, om je eigen proces te volgen.
Of allebei, wat je zelf prettig vind.

Hey Roberto,

ongeveer 40 eenheden per week soms meer.

ja ik weet van de medicatie, maar ben ondertussen ook bij een verslavingsarts geweest, maar die zegt dat het niet nodig is. Maar begin het nu wel wat zwaarder te krijgen op sommige momenten. Maar dat gaat hopelijk over paar week weer wat beter.

 

gr. Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-9-2022 om 11:49 zei Ivy86:

 

Hoi Bas,

Las je bericht, ben ook net nieuw hier en ben benieuwd hoe het gaat?

Liefs Ivy

Hoi Ivy,

Het is 12 september geweest, dus ben nu 4 dagen gestopt met alcohol.

de eerste paar dagen ging het zonder problemen, maar sinds gister wordt het wat moeilijker. Vandaag moe en hoofdpijn.

hoe gaat het met jou?

liefs, Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Baskeman:

Hoi Ivy,

Het is 12 september geweest, dus ben nu 4 dagen gestopt met alcohol.

de eerste paar dagen ging het zonder problemen, maar sinds gister wordt het wat moeilijker. Vandaag moe en hoofdpijn.

hoe gaat het met jou?

liefs, Bas

Hoi Bas, 

Dat kan ik begrijpen en is moeilijk! Al moet ik zeggen dat ik dat gevoel niet herken omdat het bij mij nooit een dagelijks iets is geworden.

Maar ik vind het heel knap dat je de stap hebt gezet en blijf het vooral per dag bekijken, elke dag is er een op weg naar een gezond leven zonder ellende van het gebruik.

Vandaag begint mijn schematherapie na 4 maanden wachten dus best spannend!

Fijne dag!

Liefs Ivy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-9-2022 om 07:25 zei Ivy86:

Hoi Bas, 

Dat kan ik begrijpen en is moeilijk! Al moet ik zeggen dat ik dat gevoel niet herken omdat het bij mij nooit een dagelijks iets is geworden.

Maar ik vind het heel knap dat je de stap hebt gezet en blijf het vooral per dag bekijken, elke dag is er een op weg naar een gezond leven zonder ellende van het gebruik.

Vandaag begint mijn schematherapie na 4 maanden wachten dus best spannend!

Fijne dag!

Liefs Ivy

Bedankt voor je berichtje, ik ga het zeker per dag bekijken zodat het niet een te groot ding wordt. 
jij ook heel veel succes en je kunt het!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...