Spring naar bijdragen

Ik wil stoppen omdat ik er niets aan heb


Soberbunny3

Aanbevolen berichten

Vandaag lig ik in bed met een kater. Gisteravond 1 fles wijn thuis gedronken en daarna nog 3 glazen op het terras met mijn vriend. Ik kon gisteren niet thuis blijven voelde me erg eenzaam na ontmoeting met een famillielid die haar positie in de familie aan het etaleren was. Ik vond dit heel vervelend en het sloeg nergens op. Naar..  Ik ben ook geneigd met afstand te reageren. Ik wil mij juist goed voelen bij mensen daarom dronk ik al een week niet en was het ook niet van plan tot deze trigger van gisteren.. 

De kater is nu niet meer zo erg als vannochtend. Misselijkheid en maagpijn zijn wat minder. Ik heb een droogbroodje gegeten en een koekje.

Ik kan me verheugen op het niet drinken,vind het echt totaal niet fijn. Gisteren ook appjes gestuurd gelukkig lieve berichten dus fijne antwoorden. Ook 1 van de redenen dat ik drink, om sociaal ontspannen te zijn.

Net een oxazepam geslikt tegen de stress. Het komt wel goed. Morgen geen alcohol ik wil het niet meer. Het is een gevangenis.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Fonny

Ja dat ga ik zeker doen, er moet inderdaad iets veranderen nu, dankjewel voor de sup.:rose:

Vandaag gestresst wakker geworden. Heel veel malen, gedachten stromen binnen over conflicten die nog niet zijn opgelost..

heb wel zin om niet te drinken, vandaag het zonnetje, lekker buiten lopen.

Die stress die ik voel in mijn lijf, het gejaagde gevoel, alsof ik aangevallen kan worden door iemand, onheilspellend. Heel vervelend.. het is niet anders. De stress en angst zal vast nog even blijven deze dagen maar aan het eind van de week hopelijk minder omdat ik dan weer meer energie heb.

Veiligheid in relaties word nu mijn hoogste doel. Dan is het minder 'nodig' die alcoholbinge

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijke momenten - triggers:

- Vanaf 16:00 uur- wanneer ik een afspraak heb met familie - op het terras - bij een werkborrel -feestdagen - vakantie - visite die drinken - iets te vieren hebben - bij nieuwe mensen leren kennen - verjaardagen - ontregelende periodes zoals verhuizen - als vriend drugs gebruikt - uitgaan

Top 3 trigger momenten:

1. Familie bezoek

2. Ontregelende periodes

3. Bij nieuwe mensen leren kennen

 

Top 3 Sterkste momenten

1. Een doel hebben

2. Alleen zijn of bij mensen zijn die ik vertrouw

3. Sporten / hobby 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Soberbunny3:

Moeilijke momenten - triggers:

- Vanaf 16:00 uur- wanneer ik een afspraak heb met familie - op het terras - bij een werkborrel -feestdagen - vakantie - visite die drinken - iets te vieren hebben - bij nieuwe mensen leren kennen - verjaardagen - ontregelende periodes zoals verhuizen - als vriend drugs gebruikt - uitgaan

Top 3 trigger momenten:

1. Familie bezoek

2. Ontregelende periodes

3. Bij nieuwe mensen leren kennen

 

Top 3 Sterkste momenten

1. Een doel hebben

2. Alleen zijn of bij mensen zijn die ik vertrouw

3. Sporten / hobby 

 

6 uur geleden zei Bob:

Dus als alles meezit kun je van de drank afblijven. Lees ik dat goed?

Goedemorgen SB:rose: gisteren was weer zo'n trigger-dag?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 @Bob en @Fonnyik ben steeds aan het kwakkelen met een tijdje niet en dan weer wel..dus ik denk dat ik gewoon te weinig voorbereid ben op moeilijke momenten, daarom heb ik even een overzicht gemaakt. 

Op dit moment gaat het in iedergeval goed. Ik heb goed geslapen gisteren en ook, omdat ik helemaal klaar met drank ben, geen last van triggers. 

Dit is voorbereiding voor als de vijand probeert aan te vallen. Ik weet nu waar hij zich schuil gaat houden:ph34r:

Heel fijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Soberbunny3:

 @Bob en @Fonnyik ben steeds aan het kwakkelen met een tijdje niet en dan weer wel..dus ik denk dat ik gewoon te weinig voorbereid ben op moeilijke momenten, daarom heb ik even een overzicht gemaakt. 

Op dit moment gaat het in iedergeval goed. Ik heb goed geslapen gisteren en ook, omdat ik helemaal klaar met drank ben, geen last van triggers. 

Dit is voorbereiding voor als de vijand probeert aan te vallen. Ik weet nu waar hij zich schuil gaat houden:ph34r:

Heel fijn 

Ok...dus dat voorlopig niet meer opzoeken....je kan het SB!!!!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Soberbunny3:

Ik ben boos. Al de hele week. Gevoelens die onderdrukt zijn en nu aandacht vragen. Gevoelens zijn welkom, alcohol niet.:heart:

Ga naar buiten...beweging...frisse lucht....of bel een echte vriend/vriendin....krop het niet op he

geen supermarkt...afgesproken?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boos zijn is een prima emotie, net als alle andere emoties. Wat je ermee doet, daar heb je invloed op. Uit ze op een manier die jou goed doet en er komt ruimte vrij voor weer iets anders. Kijk naar babies, wat een scala aan emoties uiten die wel niet, in heel korte tijd. Ben er sjaloers op vaak. En ook dat ervaren is al gezond voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane Mooie vergelijking met babies die je maakt. Ik vind boosheid ook een prima emotie, jammer dat het een van de minst sociaal geaccepteerde is. 

@Fonny toevallig was ik vandaag in de supermarkt en ik had even een ingeving om wijn te kopen. Toen had ik je bericht nog niet gezien:D maar ik wil het gewoon niet. Ik dacht ook aan alle consequenties. Ik heb last van mijn maag en slokdarm ook, niet heel erg maar toch

Fijn dat hier emoties geaccepteerd zijn:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Berkje en @Fonny

Het gaat nog altijd goed met niet drinken. Ik zie het ook aan mijn huid die er nu gladder en minder dun uitziet.

Ik zit nu op de 11e dag zonder.

Gisteren had ik wel even behoefte te ontsnappen van ongemakkelijke gevoelens. Apathie, irritaties, overmatig nadenken, boosheid en angst. Het sociale leven vermijd ik ook een beetje nu omdat ik veel zware drinkers ken en niet in de verleiding wil komen.

Gevoelens zijn welkom, alcohol niet. Ik hou mij daar aan vast.

Liefs, samen sterk:heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...