Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik denk dat ik me niet goed uitgedrukt heb @Lonster. Ik heb niemand gered. Het was meer om aan te geven, dat als iemand hulp nodig heeft, ik voor aan sta om te helpen.

Ik zal morgen oa over opname praten. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik het wel wil. Maar misschien is het wel het beste voor me.

Geplaatst

misschien is willen niet aan de orde harald?
je bent waarschijnlijk bang, maar angsten kun je overwinnen.
dit is geen leven zo, toch?
Het kan echt beter en ergens weet je dat wel.
je kunt trouwens mensen alleen helpen als je ook jezelf kunt helpen
win-win

Geplaatst

Ah dus het was toch een metafoor. Ja iemand anders helpen is makkelijker dan om hulp vragen. Iemand helpen geeft je een goed gevoel, een gevoel van kracht. Om hulp vragen geeft je een machteloos gevoel. Je hebt iets nodig van de ander, waarvan je denkt dat je het zelf zou moeten kunnen. Maar om hulp vragen kan ook juist een kracht zijn. Je hiervoor openstellen heeft moed nodig. Zoals Jane al zegt: als je jezelf kunt helpen, kun je daarna pas eigenlijk een ander helpen.

Vertel ook eerlijk dat de politie in je huis stond. En dat je hulp nodig hebt. Eerder, toen je niet onder invloed was, vond je een opname een goed idee. Lees maar terug. 

Geplaatst

Ik vermoed ook dat " niet willen "

Eigenlijk voor jou geen optie  is .

Kan mij  voorstellen  dat je er bang voor bent,  maar ben je ook niet bang voor de toekomst als je zo blijft doorgaan ?

Geplaatst

Mijn behandelaar weet al dat de politie geweest is. Ik mag haar ook in het weekend appen. Mits ik niet overdrijf met appen natuurlijk. Gisteren gevraagd of zij de politie had gebeld, maar dat was niet het geval.

Hulp vragen is inderdaad je kwetsbaar open stellen. En dat kan ik dus niet goed.

Een opname is waarschijnlijk wel het beste, maar ik ben er nog niet over uit. 

Geplaatst

over van alles eigenlijk
je uiten hier
reacties krijgen
eruit filteren wat jou helpt
(misschien zelfs om er op terug te komen later?)
even ontladen in de piekers
een lijstje maken van wat je wilt vragen
van wat je wilt doen zelf al
en wat je zelf nog kunt bedenken
want dat zijn meestal de belangrijkste dingen voor jezelf

Geplaatst
Op 22-3-2022 om 10:07 zei harald:

Vorige week gesproken met mijn psychiater en voorlopig geen ad en trekremmer meer. Hij zou het liefst zien dat ik opgenomen zou worden voor een klinische behandeling van minimaal 3 maanden. Op die locatie zijn ze gespecisaliseerd in de behandeling van mensen die meervoudige diagnoses hebben. Ik zou het wel graag willen

Dit is nog maar kort geleden. Ben je misschien in het dal gedonderd omdat je te snel met de ad gestopt bent. En de trekremmers.

Nou Harald, doe rustig aan vandaag. Morgen verder met je behandelaar, om een plan te maken hoe je weer uit het dal kunt kruipen. 

Geplaatst

Ik heb net mn behandelaar ge-appt met de vraag of ze wil bellen.

It zit nog niet op de 0, maar ik ben wel aan het afbouwen. Vandaag 4 halve lt, morgen 3 en dan moet het klaar zijn.

Geplaatst

Goedemorgen, bedankt voor jullie berichtjes @Lonster en @Lieke7777.

Het gaat redelijk dit moment. Het afbouwen is niet helemaal gelukt zoals ik gepland had. Wilde eigenlijk gisteren op de 0 zitten, maar dat wordt dus vandaag. In mijn planning mocht ik van mezelf dinsdag nog 1 bier kopen, maar dat werden er toch 3. Dus gisteren toch nog 2 halve liters gedronken.

Maandag met mn behandelaar gesproken, maar dat was een redelijk kort gesprek, omdat ze het nogal druk had. Maar ze maakte zichzelf wel druk om het feit, dat de tijd tussen 2 terugvallen weer steeds korter wordt. Bovendien vindt ze dat ik teveel alleen ben, teveel dingen alleen doe.

Vanmiddag om 15:00 komt de psychiater(en nog iemand) bij me thuis om me even te zien. Ik heb niet echt een idee wat dit gaat inhouden. Ik zie het wel.

Geplaatst

Goed dat je deze mensen dan nuchter kunt ontvangen vanmiddag. Succes met je gesprek, goed om te horen dat je behandelaar zich wel druk maakt om hoe het met je gaat. Wat was je al vroeg wakker vandaag.

Geplaatst

humoristische kat harald.
Fijn dat men aan huis komt,
dat is heel wat beter dan de telefoon
(kun je ook minder goed mooi weer spelen
of dingen verzwijgen☺, lichaamstaal
spreekt boekdelen).
ik wens je een goed gesprek♥

Geplaatst

Zo grappig vond ik niet hoor @lady jane deed best wel een beetje auw:)

Het is inderdaad fijn dat ze aan huis komen. Normaal ga ik gewoon naar de poli, maar ik denk niet dat me dat nu goed zou lukken.

De tijd van mooi weer spelen ligt al lang achter me hoor. Ik hou er niet van, schiet niks op en het kost een hoop energie.

Geplaatst

Je schreef eerder dat je door de tel. niet alles zegt.
Met lijfelijk aanwezig zijn, gaat het om méér dan woorden.
Zoiets bedoelde ik meer.

Hoop dat het een goed gesprek is/was.

Geplaatst

Nee, daar heb je wel een beetje gelijk in. Je moet soms wel het nodige bij mij eruit trekken.

Het gesprek was wel ok. Ik ga nog 1x een ad-combinatie proberen. Ik heb wel gezegd dat dit de laatste ad is die ik probeer.

Geplaatst

Het gaat redelijk @Lonster. Abstinent zijn gaat goed. Ik heb wel wat trekmomenten, maar die zijn goed door te komen. Wat ik echt lastig vind is de steeds weer terugkerende sombere stemming. Gisteren wel begonnen met een nieuw ad, maar het is nog veels te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen. Nog weinig bijwerkingen, dus dat gaat vooralsnog goed.

Ik ben weer veel aan het wandelen, maar echt genieten kan ik het niet noemen. Maar goed, ik ben buiten, maak kilometers.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...