Spring naar bijdragen

Meervoudige afkick


Walther

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.
Mijn naam is Walther, en ik kom op  dit forum om mijn incidentele alcoholgebruik bespreekbaar te maken en om er uiteindelijk voor 100 procent mee te stoppen. Momenteel drink ik elke dag een 30 cl flesje bier van 5 procent, dus dat wordt nooit echt heel gevaarlijk, maar het stoort me wel bij mijn werk als magnetiseur en energetisch therapeut. Als je dat werk wil doen (healing), dan moet je schoon zijn van binnen anders krijg je echt de meest bizarre problemen.

Ik ben bij tactus gekomen om benzo's los te laten, te stoppen met roken, alcohol te bezien (dat wordt dus stoppen) en sinds kort is daar ook weer cannabis bij gekomen, na een periode van 5 jaar helemaal geen jointjes meer. Daarvoor heb ik 30 jaar geblowd, en sinds dat ik me met alternatieve therapie en energiewerk bezig ben gaan houden, geeft dat giga problemen die echt heel gevaarlijk kunnen zijn. Ik ben om die reden lid geworden van het cannabisforum, van het rokenforum, hier dus bij het alcoholforum, en ik ga nog kijken bij het benzoforum. 

Meestal heb ik weinig problemen om de alcohol te laten staan, wanneer ik daar echt voor kies. Maar je neemt het steeds makkelijker naarmate je er al gedronken hebt, dus dat is toch wel even een dingetje. Daar komt bij dat, wanneer het me mocht lukken om de benzo's en de cannabis én de tabak los te laten, de neiging om een biertje te nemen als uitweg waarschijnlijk een stuk groter zal zijn dan nu. Maar ik ben wel eerder een paar maanden met roken gestopt (mijn moeilijkste verslaving), en ik voelde me helemaal happy. Dan word ik ook niet chagerijnig en ik heb geen hoofdpijn of dergelijke verschijnselen. En ik weet vanuit mijn ervaring met healing en energiewerk, dat ieder mens in zichzelf écht alles heeft wat je nodig kunt hebben om gelukkig te zijn. Dat gevoel kun je met een paar simpele ademhalingsoefeningen al oproepen, plus regelmatig mediteren. Wat me desondanks altijd weer naar beneden heeft gehaald, is het roken want dat doe ik al 35 jaar, en ondanks enkele rookvrije periodes van een paar maanden, is dat toch altijd terug gekomen. Ik gok er echter op, dat, wanneer het me lukt om met roken te stoppen, en met de alcohol, benzo's en de drank, dat dan de bevrijding definitief inzet en dat ik alles los kan laten. Dus ook de drank. Mocht dat alles te hoog gegrepen zijn, dan kan ik altijd in samenspraak met Tactus overwegen om de oxazepam terug te halen om de scherpe kantjes er wat af te halen. Voor nu echter, ben ik bij Tactus voor al deze middelen en in het bijzonder bij dit forum voor de alcohol. Ik hoop mezelf definitief van alle afhankelijkheid te bevrijden en jullie ook tot steun te kunnen zijn. Ik ben namelijk al 9 jaar afgekickt van coke, crack, speed, xtc en paddo's dus ik heb enige ervaring. Misschien kan ik die ervaring nu weer inzetten, voor mezelf en voor anderen.

Lang verhaal, ik hou het hier even bij en wens jullie moed, kracht, zelfdiscipline en de motivatie van een stralende toekomst zonder alcohol en middelen. En weet dat je alles wat je nodig hebt, in jezelf hebt. 

Groet,

Walther Suk.

bewerkt door Walther
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Grappig dat je schrijft dat je alles in je hebt om gelukkig te worden en dan toch met diverse drugs tegelijk bezig bent. 

Weten is dus wat anders dan doen.

Als je van dat ene bier per dag af wil: niet meer in huis halen. Dan stopt het drinken vanzelf. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walther dit is een openbaar forum. Weet je wel zeker dat je met je naam te vinden wilt zijn met je verhaal? 

De tegenstelling tussen weten en doen is niet grappig. Dit gaat voor de meeste verslaafden op. Je weet dat je het niet nodig hebt en gelukkiger bent zonder. En toch grijp je er steeds naar. Dat is pijnlijk en frustrerend. Ik hoop dat je bij Tactus een goede begeleiding krijgt, zodat je inzicht krijgt wat je nodig hebt om te stoppen met de middelen die je noemt. Of je dan bevrijd zult voelen zul je moeten ondervinden. Maak het niet te groot en ga aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, dank voor jullie reacties. Het doet me goed om zoveel begrip te krijgen en dit forum voelt supergoed. Hier wordt zinnig werk verricht.

Ik heb antwoord gegeven op jullie ieder afzonderlijk, maar dat antwoord vind ik niet meer terug, dus hier nog maar een keer.

@Pytje Het is veel hooi op mijn vork, dat klopt. Ik denk dat ik me voornamelijk op het roken en blowen forum ga begeven, maar dat is, zoals je zegt, genoeg afleiding :-) Mocht de alcohol meer problemen geven dan verwacht, dan zie je me vaker hier. Maar het ene middel versterkt de trek in het andere middel. De way out lijkt me om in omgekeerde richting te gaan: de afwezigheid van alcohol maakt dat ik ook niet naar de benzo's hoef te grijpen. En koffie is ook tricky. Als ik daar niet zo belachelijk veel van drink, kalmeert mijn trek in een biertje voor de ontspanning ook. Uiteindelijk geniet je het meeste van een schoon lichaam. Dat klinkt theoretisch, maar ga maar een keer een goede begeleide meditatie van youtube doen bv., om je energie te verhogen. Je zit in de zevende hemel.

@Lonster Dat is niet zo handig inderdaad, mezelf met naam en toenaam vermelden met mijn problematiek. Van Faceboook en Instagram ben ik gewend om met eigen naam op te treden en dat deed ik hier automatisch ook. Te laat om nu nog te veranderen denk ik; het zij zo.....
Wat betreft de tegenstelling tussen weten en doen, dat frustreert me inderdaad behoorlijk. Maar het doet me wel goed dat je dat zo benoemt en dat beestje bij de staart pakt. Misschien is er ooit een keer een oplossing voor. De begeleiding van Tactus is vrij goed, laat veel aan je eigen inzet over maar biedt ruim voldoende middelen en aanwijzingen om inzicht in je eigen verslavingspatronen te krijgen. En het geeft zinnige alternatieven voor gebruik in moeilijke momenten. Al met al prima :-)

@lady jane dank je voor je begrip. Het is al net zoals in de reguliere medische wereld; mijn tandarts heeft corona gehad en is nu niet beschikbaar wegens omstandigheden. Iedereen kan wat krijgen. Heb je weleens gehoord van 'De gewonde healer'? De ultieme test voordat je anderen kan helen is als je jezelf succesvol geheeld hebt.  Dat is nu mijn taak, en ik zie het als een toegangsbewijs om met anderen aan de gang te gaan. Ik heb al heel wat mensen succesvol geholpen. Maar omdat ik altijd bleef drinken, zij het in bescheiden mate, en rookte, en af en toe een benzo'tje nam, is dat helen toch problemen gaan geven voor mezelf. Niet voor mijn klanten, wel voor mezelf. Dus nu ga ik het goed aanpakken, met een schoon lichaam en een schone energie :-)

@bumperjim dank je voor je tip. Wanneer ik goed werk gedaan heb en klaar ben, of een mooi stukje muziek heb geproduceerd (doe ik in mijn kleine homestudio'tje), dan wil ik het vieren en dan zit ik zo op de fiets om een biertje te halen. Dat zijn de verraderlijke momenten voor mij. Het liefste zou ik mijn bescheiden succesje dan willen vieren met iemand die erbij betrokken is; een muziekmaatje of een collega healer. Zonder genotsmiddelen. Maar ik heb geen van beide, dus ik zal me echt moeten gaan beraden om anders met mijn energie om te gaan op zulke momenten.
Wat betreft de combi innerlijk geluk en verslavingsgedrag; het staat naast elkaar, niet tegenover elkaar. Mijn gelukkigste periodes waren altijd wanneer ik niet rookte en blowde. Alleen toen had ik geen werk, en nekte dat me uiteindelijk. Ik zie verslaving als een sticky probleem dat op zichzelf staat. In het verleden ben ik van de harddrugs afgekickt door eerst mijn onderliggende emotionele problemen te verwerken. Toen dacht ik dat ik er was, maar dan komen de praktische problemen van het dagelijks leven: geen werk en geen zingeving. Dat heb ik geprobeerd op te bouwen met opleidingen en publiciteit, maar dat ging toch niet zo makkelijk als gedacht na jaren wajong en geen werkervaring. Daar zit je dan met je geluk. Dat is ook niet iets wat je altijd evenveel voelt, maar ik voel het nog steeds. Ondanks dat ik nu weer in de hulpvragende kant zit. Ik weet het lijkt heel paradoxaal, maar ik ben er van overtuigd dat het mij gaat helpen om los te komen van alles.

Dank jullie nogmaals allemaal, ik wens jullie veel succes en tot ziens misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Oscar :heart: Dank je wel. Je begrijpt me. Er moet echt drastisch een knop om. Volgens mij is de wortel van alle verslaving een (onbewuste) overtuiging dat je iets buiten jezelf nodig hebt. Jouw antwoord ligt in lijn met die gedachte en ik ben altijd heel blij als ik zulke bevestiging krijg. Dat is dan ook weer een soort afhankelijkheid, maar sois ;) Het praat prettig op die manier, dus dank je wel. De truck is inderdaad om die gedachten om te buigen. Tactus helpt je daarbij en ook reacties als o.a. die van jou zijn behulpzaam :)

bewerkt door Walther
Spelcorrectie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...