Spring naar bijdragen

onze h. kamer 11-8-2021


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieve mensen,

Hoe hebben we geslapen? Hier al een hele tijd naadje pet. Tja moe zijn heeft niets met slapen te maken maar goed rustig blijven liggen is ook belangrijk.

Vandaag mooi weer voor sommigen van ons. Ik heb een paar dagen vrij en zit er aan te denken om de rest van de week ook vrij te nemen. Lekker rommelen in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei karin123:

Pluisje ik heb ook last van mijn benen, heel gespannen en het lijkt net of ik sokken aan heb die te strak zitten. Dat had ik voor die tijd niet maar het moet maar. Ook zware benen. Ik laat het maar zijn.

Ja vreselijk meis en een naar gevoel in mijn hoofd door die ophoging vreselijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vechter hoe gaat het met jou hopelijk beter  groetjes wil  :rose:

Op 8-8-2021 om 18:07 zei Pluisje53:

Vreselijk lieve wil ja ik herken die angsten het is vreselijk ik zelf zit zo erg met mijn ademhaling vanaf de kliniek om de lorazepam af te bouwen dat was al in april in mij begon mijn ademhaling  dikke kniffel wil hopelijk komt het allemaal nog goed :brokenheart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pluisje53:

Goedemorgen karin heb jij ook zo.n last van je benen met opbouwen van de ad ik heb nu 2 dagen een kwarrje erbij maar zo.n last van de benen 

Met alle respect maar ik volg dit nu al een tijdje en vind dit niet echt de oplossing van de ad optebouwen. 90 procent van je klachten komen van de lorazepam. Dit moet echt eerst afgebouwd worden.je bent tolerant eraan dus deze moet in de eerste plaats eraf.ik ben 3 maand en half vrij en ben nu stilaan mijn ad aan het afbouwen. Weliswaar een zeer milde trazodone. Maar wat je opbouwd moet je later weer afbouwen met alle afbouwklachten.wou dit toch even meedelen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Wilhelmina:

Vechter ik ben zo bang dat slapen en depressie maken me zo moe ben uitgeput bij mij tinittus nog een brom geluid eri bij nooit geen rust overal pijn maar komt met jou wel goed geniet van je zoontje   :rose:

Je hebt ook heel lang gebruikt.het herstel van je gaba receptoren duurt tussen 6 en 18 maanden.je hersenen hebben veel tijd nodig om weer zelfstandig prikkels te ontvangen.zoals slaap,angst,deppresie...tijd en nog is tijd...ik heb maar 4 maand gebruikt en heb ook zoveel klachten nog.heb geen angststoornis maar zelfs voor mij is naar de winkel gaan soms een opdracht. Omdat mijn hersenen ook nog niet alle prikkels aankan.ook met mijn zoontje kan ik nog niet alles als vroeger .hou vol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Vechter:

Met alle respect maar ik volg dit nu al een tijdje en vind dit niet echt de oplossing van de ad optebouwen. 90 procent van je klachten komen van de lorazepam. Dit moet echt eerst afgebouwd worden.je bent tolerant eraan dus deze moet in de eerste plaats eraf.ik ben 3 maand en half vrij en ben nu stilaan mijn ad aan het afbouwen. Weliswaar een zeer milde trazodone. Maar wat je opbouwd moet je later weer afbouwen met alle afbouwklachten.wou dit toch even meedelen 

Dankje wel vechter ja ik slik al 2 ruim 2 jaar lorazepam ik heb een angststoornis al 30 jaar daarom ook de ad maar klopt ik heb een Tolerantie voor de lorazepam ik heb rustig aan afgevijld en 1 mg lorazepam in een kliniek dat ging veel te snel toen hebben ze me overgezet op de diazepam die gaf nog meer klachten nu weer terug op de lorazepam met alle Tolerantie nog erger  voor dat ik hem in moet nemen begin ik al naar te worden omdat mijn lijf er om vraagt en met iname nog beroerd het moet er ook vanaf wordt er steeds zieker van   en wel weer aan het vijlen maar blijf ziek de zijn best wel fouten gemaak en ben bang dat ik mijn brein om zeep geholpen heb 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Pluisje53:

Heb jij snel afgebouwd vechter ik zit er al ruim 2 jaar aan 

1,5 jaar wat voor veel best snel is voor 60mg diazepam of 3 mg xanax. Ik was ook tolerant dus wou geen trage maar ook geen te snelle afbouw.je brain is niet beschadigd maar kan enkel herstellen als je van de pillen af bent.ook ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Vechter:

1,5 jaar wat voor veel best snel is voor 60mg diazepam of 3 mg xanax. Ik was ook tolerant dus wou geen trage maar ook geen te snelle afbouw.je brain is niet beschadigd maar kan enkel herstellen als je van de pillen af bent.ook ad

Bouw de lorazepam verder af...daar komen de klachten van en ophogen van ad gaat daar niets aan veranderen. Het wordt niet gemakkelijk maar het moet eraf vooraleer je brain kan genezen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Pluisje53:

Dankje wel vechter ja ik slik al 2 ruim 2 jaar lorazepam ik heb een angststoornis al 30 jaar daarom ook de ad maar klopt ik heb een Tolerantie voor de lorazepam ik heb rustig aan afgevijld en 1 mg lorazepam in een kliniek dat ging veel te snel toen hebben ze me overgezet op de diazepam die gaf nog meer klachten nu weer terug op de lorazepam met alle Tolerantie nog erger  voor dat ik hem in moet nemen begin ik al naar te worden omdat mijn lijf er om vraagt en met iname nog beroerd het moet er ook vanaf wordt er steeds zieker van   en wel weer aan het vijlen maar blijf ziek de zijn best wel fouten gemaak en ben bang dat ik mijn brein om zeep geholpen heb 

Hoi Pluisje,

Ik begrijp dat je nu 1mg lorazepam neemt per dag.

Neem je die hele dosis in een keer of neem je vaker per dag een kleinere dosis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vechter:

Bouw de lorazepam verder af...daar komen de klachten van en ophogen van ad gaat daar niets aan veranderen. Het wordt niet gemakkelijk maar het moet eraf vooraleer je brain kan genezen 

Hey @pluisje en @Vechter, sorry dat ik me hier moei, maar Vechter, in een crisis heb je soms wel baat bij extra hulp (ikzelf ben terug op de rails gekomen na cold turkey met de hulp van AD)

@Pluisje, je hebt al heel lang een angststoornis en daar heeft de AD je eerder wel mee kunnen helpen. En ja, inderdaad, lastig als je die nadien ook weer wilt afbouwen, maar als die goed helpt is dat misschien niet eens aan de orde? 

En het is normaal dat je er bijwerkingen van krijgt de eerste weken, maar check toch maar met je huisarts als je teveel last hebt van je benen. 

Ik hoop Pluisje  dat het jou zal helpen en dat je je dan iets sterker voelt om weer verder te gaan met de afbouw, want het is wel duidelijk dat je van de Lorazepam af moet.

Veel goede moed,

Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vechter:

1,5 jaar wat voor veel best snel is voor 60mg diazepam of 3 mg xanax. Ik was ook tolerant dus wou geen trage maar ook geen te snelle afbouw.je brain is niet beschadigd maar kan enkel herstellen als je van de pillen af bent.ook ad

Heb jij anderhalf jaar gedaan over de afbouw ja dat is best snel ik heb over 1 mg 5 maanden gedaan met vijlen toen 0.75 in een kliniek dat ging veel te snel daar heb ik een hele nare ademhaling aan overgehouden  nu de laaste 1 mg maar krijg het er niet vanaf bijna ik reageer ook pardoxaal op de lorazepam ik krijg er angst en onrust van 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lynn46:

Hey @pluisje en @Vechter, sorry dat ik me hier moei, maar Vechter, in een crisis heb je soms wel baat bij extra hulp (ikzelf ben terug op de rails gekomen na cold turkey met de hulp van AD)

@Pluisje, je hebt al heel lang een angststoornis en daar heeft de AD je eerder wel mee kunnen helpen. En ja, inderdaad, lastig als je die nadien ook weer wilt afbouwen, maar als die goed helpt is dat misschien niet eens aan de orde? 

En het is normaal dat je er bijwerkingen van krijgt de eerste weken, maar check toch maar met je huisarts als je teveel last hebt van je benen. 

Ik hoop Pluisje  dat het jou zal helpen en dat je je dan iets sterker voelt om weer verder te gaan met de afbouw, want het is wel duidelijk dat je van de Lorazepam af moet.

Veel goede moed,

Lynn

Dankje wel lynn ja ik heb al heel lang een angststoornis met de overgang vloog die er af  de ad en toen aan de lorazepam terecht  gekomen ja ik heb met een kwartje weer verhoogd maar zo.n last van bijwerkingen ja ik wordt heel ziek van de lorazepam nee toen ik goed stond op de ad was de bedoeling om er op te blijven het zit ook bij ons in de familie helaas 

Dankje wel lynn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Pluisje53:

Ik neem hem 4 keer een kwartje verdeeld over de dag in maar kom er niet vanaf helaas 

Het lijkt mij inderdaad een goed idee om de doseringen te verspreiden over de dag.

Jammer dat je er nog altijd zo veel last van hebt. Het lijkt mij ook moeilijk om iedere dag 4 maal nauwkeurig af te wegen en te vijlen. Ik vind dat best lastig en ik heb er toch al veel ervaring mee.

Ik sta nu zelf op 0,13 mg lorazepam maar ik vijl al lang niet meer en het weegschaaltje heb ik ook niet nodig. Ik los het tabletje -  op een speciale manier - op in water en vervolgens haal ik er met een spuit, zonder naald, precies zoveel vloeistof uit als ik nodig heb. Dat kan heel nauwkeurig en het werken met de spuit is heel eenvoudig.

Als je de lorazepam eenmaal opgelost hebt is het ook makkelijk om de doseringen te spreiden over de dag. Op het ogenblik lijkt me afbouwen voor jou niet aan de orde omdat je de AD aan het ophogen bent maar als je later zou gaan afbouwen zou je met deze methode bijvoorbeeld 4 maal per dag je lorazepam kunnen innemen en alle dosissen tegelijkertijd afbouwen. Met wegen is dat niet mogelijk, dan zou je, zeker op het laatst, slechts een maal per dag een dosis kunnen nemen.

Veel sterkte Pluisje, en probeer voor wat afleiding te zorgen want het is niet goed constant met je klachten bezig te zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...