Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik denk dat @herman0167 wilt aanhalen dat die twee niet rijmen. Om echt opgesloten te zitten in een gesloten afdeling, zonder de mogelijkheid om te vertrekken, is er een uitspraak van de vrederechter nodig. In dat geval krijg je een advocaat en heb je een zitting samen met de vrederechter waarbij jij je zaak kunt verdedigen. 
Een psychiatrische instelling kan je niet tegen je wil opsluiten. Je kunt daar altijd vertrekken en mochten ze dit willen verhinderen dan moeten ze de procedure tot collocatie inzetten waarbij je dus gehoord wordt door een vrederechter. 

Geplaatst

@Mormel Wat ik zeker niet kan beweren dat op de afdeling waar ik het langst verbleven heb de mensen het naar hun zin hebben / hadden. Met wat steun zou het een grote leegloop zijn. Mijn moeder wou ook naar huis, met mijn hulp zou het misschien gelukt zijn, maar wat ging ik doen met een zwaar demente moeder? 

Het is niet omdat je de wens uitspreekt om te vertrekken dat ze plots de deur voor je open doen. 

Bij de Paaz stond ik eens na mijn wens wel redelijk snel buiten, maar ik moest eerst nog op gesprek bij de verantwoordelijke psychiater en niet zijn assistent. 

Voor de rest klopt wat @herman0167 beweert, maar je loopt daar niet zomaar binnen en buiten.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...