Spring naar bijdragen

Stoppen


Pascha

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben hier eerder geweest, tijd gestopt en langzamerhand weer een wijntje genomen, maar nu zit ik al weer op 2 flessen wijn per dag! 

Ik wil weer stoppen, heb al contact gehad met verslavingszorg, alleen wachttijd! Vanmorgen bij mijn huisarts geweest, wil namelijk vanaf maandag nuchter door het leven! 

Ik heb gevraagd of hij mij daar bij kan helpen, hij heeft contact opgenomen met verslavingszorg en die vonden dat niet verstandig! 

Maar ik ga het nu zelf doen, heeft iemand daar ervaring mee? 

Mijn motivatie is zeer groot! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Pascha en welkom terug dan maar. Twee flessen wijn per dag maakt cold turkey stoppen best moeilijk. En ook niet zonder risico. Goed dat je overlegd hebt met de huisarts, zodat die er in elk geval van weet. Om nou het professionele advies helemaal naast je neer te leggen is wellicht niet verstandig. Wanneer kun je terecht bij de hulpverlening? In de tussentijd kun je misschien beter de hoeveelheid alcohol langzaam afbouwen, zodat je zowel mentaal als fysiek rustig ontwent. En dan zonder de rottigste bij effecten. Stapsgewijs dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Quinn:

Hi @Pascha en welkom terug dan maar. Twee flessen wijn per dag maakt cold turkey stoppen best moeilijk. En ook niet zonder risico. Goed dat je overlegd hebt met de huisarts, zodat die er in elk geval van weet. Om nou het professionele advies helemaal naast je neer te leggen is wellicht niet verstandig. Wanneer kun je terecht bij de hulpverlening? In de tussentijd kun je misschien beter de hoeveelheid alcohol langzaam afbouwen, zodat je zowel mentaal als fysiek rustig ontwent. En dan zonder de rottigste bij effecten. Stapsgewijs dus. 

Inderdaad, hebben ze dat ook tegen mij gezegd, alleen zo werkt het bij mij niet, het is alles of niets! 

Het enigste wat je krijgt als ondersteuning is diazapam, heel weinig! Dus ja, ik kan het proberen! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, je moet het zelf weten, je moet het ook zelf doen. Als je in één klap helemaal wilt stoppen en je bent je bewust van de risico's, dan doen. Kop ervoor en nu stoppen. Alle drank het huis uit en niks meer kopen. Je bent al eerder gestopt, dus je weet wat je kunt verwachten. 

En grote motivatie gaat beslist helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Quinn:

Kijk, je moet het zelf weten, je moet het ook zelf doen. Als je in één klap helemaal wilt stoppen en je bent je bewust van de risico's, dan doen. Kop ervoor en nu stoppen. Alle drank het huis uit en niks meer kopen. Je bent al eerder gestopt, dus je weet wat je kunt verwachten. 

En grote motivatie gaat beslist helpen.

 

10 minuten geleden zei Quinn:

Kijk, je moet het zelf weten, je moet het ook zelf doen. Als je in één klap helemaal wilt stoppen en je bent je bewust van de risico's, dan doen. Kop ervoor en nu stoppen. Alle drank het huis uit en niks meer kopen. Je bent al eerder gestopt, dus je weet wat je kunt verwachten. 

En grote motivatie gaat beslist helpen.

Dank je wel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Harp:

Zeker. Ik dronk jarenlang minimaal 2 flessen wijn per dag, niet zelden oplopend tot 3 of zelfs 4, en ben daarmee cold turkey gestopt. Dat ging eigenlijk wel, al was de fysieke ontwenning de eerste paar dagen wel fors.

Afbouwen had ik ook weleens geprobeerd, vaker dan eens zelfs, maar dat is kansloos bij mij. Alles of niets inderdaad, zoals jij ook schrijft. Begin ik eenmaal met drinken, dan drink ik dóór en gaat niets of niemand ervoor zorgen dat ik 1 of 2 glazen minder neem dan de vorige dag. Dat werkt niet. Althans niet bij mij. De rem is al stuk en we hebben het dan ook nog eens over een goedje dat nogal ontremmend werkt.

Maar DISCLAIMER: ik ben geen dokter en beschrijf alleen mijn ervaring.

Overigens zal ik nooit begrijpen dat huisartsen benzodiazepines voorschrijven aan alcoholverslaafden. Maar wie ben ik. Geen dokter in ieder geval. :)

Maar hoe je het ook gaat doen: heel veel succes!

Dank je wel, ook fijn te horen dat ik niet de enigste ben! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf  ook cold turkey  gestopt ' 13 januari 2020  heb  daarvoor  wel meerdere keren  met ondersteuning  van verslavings zorg  detox  gehad maar dit heeft mij niets  opgeleverd  ws omdat ik eigenlijk  nog niet  klaar was om te stoppen  .

Ik dronk fors Vodca  ' heb niet echt  afkick  gehad  alleen in de vorm  van  enorme  zweet nachten  drijfnat was ik. 

 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben indertijd abrupt gestopt van anderhalve liter wijn per dag (dus twee driekwart liter flessen) naar nul, maar dat was in overleg met mijn huisarts die vond dat het in mijn geval cold turkey kon, al zat ik volgens haar wel op de grens. Ik was toen zelf vooral bang dat ik niet genoeg slaap meer zou kunnen krijgen omdat ik zo gewend was aan de roes dat ik zonder alcohol niet meer goed in slaap viel. Maar tot mijn eigen verbazing was dat probleem al binnen twee weken verdwenen en voelde ik me daarna nog een maand of drie juist ongewoon moe, ook overdag. Ik nam toen bewust extra nachtrust en dat lukte ook. Kennelijk had mijn lichaam dat nodig tijdens het ontgiften.

Grootste succesfactor zoals ik die zelf heb ervaren is een resolute besluitvaardigheid geweest, gebaseerd op het soort eigenwijsheid en eigen overtuiging dat ik daarvoor doorgaans juist inzette om te blijven volharden in mijn verslavingsgedrag. 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...