Spring naar bijdragen

Zo aangekomen.

Sober60

Aanbevolen berichten

Goedemorgen 

Ik ben een vandaag aan dag 13 zonder mijn WW. Het gaat redelijk , maar het voelt eenzaam om het in mijn eentje te doen. 
Meerdere keren geprobeerd met stoppen maar lukte niet echt . Nu ik zestig ben geworden lijkt het me toch echt wel tijd om het serieus aan te pakken. Als huisvrouw is het niet zo evident om met anderen in contact te komen.

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Sober60:

Juist met de honden buiten geweest, doe ik elke dag , 5 km . Geen mens , maar ik woon in klein dorp . 700 inwoners op de boerenbuiten .

De dichtste winkel of bank of ... op 10 km .Wel veel verkeer langs de autobaan. 
:-)

Dan woont u erg mooi... Ik hou van het buitenleven.. Ik woon op een boerderijtje. Staat wel aan de rand van een stad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom  en  succes en goed bezig ' hier  ' zul je genoeg  virtuele  contacten  op kunnen  doen .. om je de eerste periode  er door heen te kunnen  helpen  .

Als je meer contact  wilt proberen op te doen kan je je ook  aansluiten  bij  de online  aa groepen mocht  je dit prettig vinden.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag, ja het gaat goed , minder erg dan verwacht, ik ben wel iedere dag na de middag heel moe . Er gebeurt dan niet veel meer. Maar ik hoop mijn energie wel terug te krijgen. Ik ben nu aan dag 15 ( vraag me af wanneer ik stop met dagen te tellen ) dus twee weken voorbij.

Ben nog een beginneling in het sober zijn, moet mijn draai nog vinden, loop een beetje verloren, heb zoveel tijd ove.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen  tuurlijk  mag je hier  zijn ' en ook online  AA mag en kan je prima  volgen  ook al ben je  van België  .

Meetings  zijn niet streek of evt landgebonden .. alleen  wordt er uiteraard Nederlands  gesproken  .

Een goede meeting waar ook mensen  uit andere  landen komen  is Rotterdam  staten weg .

Succes  met je dag 15 :rose: goed  bezig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het tellen van dagen  was voor mij  in begin ook een bezigheid  ' noteerde  alles in mijn agenda  .

Dagen  weken maanden ..   mijn mijlpaal 50 en 100 dagen  streefde  ik naar toe .

Op moment  ben  ik een jaar nuchter  en tel ik alleen nog  elke maand de 13 de als maand verder .. deze staat hier  ook op het jaarpact genoteerd  .

Het  stopt  echt  dagen  tellen  maar maak er  nu  elke  dag een mooi  moment  van om die  dag  erbij  te tellen .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-1-2021 om 09:01 zei Sober60:

Goedemorgen 

Ik ben een vandaag aan dag 13 zonder mijn WW. Het gaat redelijk , maar het voelt eenzaam om het in mijn eentje te doen. 
Meerdere keren geprobeerd met stoppen maar lukte niet echt . Nu ik zestig ben geworden lijkt het me toch echt wel tijd om het serieus aan te pakken. Als huisvrouw is het niet zo evident om met anderen in contact te komen.

Gr

Het is ons ook gelukt. Een zware strijd is het hoor. Gewoon bij de dag leven: vandaag niet gedronken. Je kunt misschien best nog wel eens een terugval hebben, maar dat is niet erg. Gewoon doorgaan! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo , vandaag een goede dag gehad en blij hier te zijn , ik ben gaan winkelen en het was niet eens moeilijk de gangen met alcohol te negeren ( in België staat alcohol gewoon in de winkel) . Twee maal gewandeld met de honden en een beetje gelezen , hoop voor iedereen hier ook een fijne dag gehad . En morgen met volle moed een dag erbij doen . 
slaapwel voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi.

Vandaag een moeilijke dag, voor het eerst heel veel trek in mijn WW . Komt ook door tv te kijken, in ieder programma deze namiddag wijn op het scherm.

Toch de dag doorgekomen en nu blij dat het voorbij is, hopelijk niet teveel zulke dagen . En vol goede moed naar morgen.

Voor iedereen hier ook sterkte . En samen lukt het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei FILOU:

Hoi, ik ben Filou.  Na 5 maanden zonder alcohol, ben ik terug hervallen.  Wat was en ben ik toch een stomme ezel.  Ik ben direct in opname gegaan en terug nuchter sinds21 december, dus een goeie maand.

ik mag morgen terug naar huis ( eigenlijk straks al ), maar ik heb er gemengde gevoelens bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...