Sober60 Geplaatst 26 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2021 Goedemorgen Ik ben een vandaag aan dag 13 zonder mijn WW. Het gaat redelijk , maar het voelt eenzaam om het in mijn eentje te doen. Meerdere keren geprobeerd met stoppen maar lukte niet echt . Nu ik zestig ben geworden lijkt het me toch echt wel tijd om het serieus aan te pakken. Als huisvrouw is het niet zo evident om met anderen in contact te komen. Gr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjir Geplaatst 26 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2021 Succes,het lukt je wel! lekker een stuk wandelen dan kom je altijd wel ieumand tegen (ook als huisvrouw). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sober60 Geplaatst 26 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2021 Juist met de honden buiten geweest, doe ik elke dag , 5 km . Geen mens , maar ik woon in klein dorp . 700 inwoners op de boerenbuiten . De dichtste winkel of bank of ... op 10 km .Wel veel verkeer langs de autobaan. :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 26 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2021 4 uur geleden zei Sober60: Juist met de honden buiten geweest, doe ik elke dag , 5 km . Geen mens , maar ik woon in klein dorp . 700 inwoners op de boerenbuiten . De dichtste winkel of bank of ... op 10 km .Wel veel verkeer langs de autobaan. :-) Dan woont u erg mooi... Ik hou van het buitenleven.. Ik woon op een boerderijtje. Staat wel aan de rand van een stad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 26 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2021 Welkom hier en succes! Je gaat hier veel steun vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sober60 Geplaatst 26 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2021 Bedankt, ik hoop hier mijn draai te vinden. Zo de dag is best vlot verlopen op naar morgen met goede moed. Musashi en Lieke7777 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 26 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2021 (bewerkt) Welkom en succes en goed bezig ' hier ' zul je genoeg virtuele contacten op kunnen doen .. om je de eerste periode er door heen te kunnen helpen . Als je meer contact wilt proberen op te doen kan je je ook aansluiten bij de online aa groepen mocht je dit prettig vinden. 26 januari 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sober60 Geplaatst 26 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2021 Hoe kom je bij de online AA groepen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 26 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2021 "Online Nederlandstalige AA Meetings - AA" https://www.aa-nederland.nl/online-aa-meetings/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sober60 Geplaatst 27 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2021 Bedankt en blij kennis te maken Lieke. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sober60 Geplaatst 27 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2021 Ik weet niet of ik hier mag zijn , want ik ben Van België. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 27 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2021 Goedemorgen Sober60, Natuurlijk mag je hier zijn. Er zijn hier meer Belgische mensen op het forum. Gaat het goed met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sober60 Geplaatst 27 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2021 Dag, ja het gaat goed , minder erg dan verwacht, ik ben wel iedere dag na de middag heel moe . Er gebeurt dan niet veel meer. Maar ik hoop mijn energie wel terug te krijgen. Ik ben nu aan dag 15 ( vraag me af wanneer ik stop met dagen te tellen ) dus twee weken voorbij. Ben nog een beginneling in het sober zijn, moet mijn draai nog vinden, loop een beetje verloren, heb zoveel tijd ove. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 27 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2021 Goedemorgen tuurlijk mag je hier zijn ' en ook online AA mag en kan je prima volgen ook al ben je van België . Meetings zijn niet streek of evt landgebonden .. alleen wordt er uiteraard Nederlands gesproken . Een goede meeting waar ook mensen uit andere landen komen is Rotterdam staten weg . Succes met je dag 15 goed bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 27 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2021 Hi Sober, welkom! Wat is er opeens veel tijd inderdaad als we stoppen met dat eindeloze drinken. Hopelijk vind je leuke dingen om te doen. Ik wens je veel succes, kom hier maar vaak meeschrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 27 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2021 (bewerkt) Het tellen van dagen was voor mij in begin ook een bezigheid ' noteerde alles in mijn agenda . Dagen weken maanden .. mijn mijlpaal 50 en 100 dagen streefde ik naar toe . Op moment ben ik een jaar nuchter en tel ik alleen nog elke maand de 13 de als maand verder .. deze staat hier ook op het jaarpact genoteerd . Het stopt echt dagen tellen maar maak er nu elke dag een mooi moment van om die dag erbij te tellen . 27 januari 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2021 Welkom @Sober60 kom maar meeschrijven in onze virtuele huiskamer als je wilt elke dag maken we een nieuwe draad aan en kijken we wat er leeft. Mijn ervaring is dat het me helpt. Actief blijven vooral nu, in Coronatijden. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 27 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2021 Op 26-1-2021 om 09:01 zei Sober60: Goedemorgen Ik ben een vandaag aan dag 13 zonder mijn WW. Het gaat redelijk , maar het voelt eenzaam om het in mijn eentje te doen. Meerdere keren geprobeerd met stoppen maar lukte niet echt . Nu ik zestig ben geworden lijkt het me toch echt wel tijd om het serieus aan te pakken. Als huisvrouw is het niet zo evident om met anderen in contact te komen. Gr Het is ons ook gelukt. Een zware strijd is het hoor. Gewoon bij de dag leven: vandaag niet gedronken. Je kunt misschien best nog wel eens een terugval hebben, maar dat is niet erg. Gewoon doorgaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sober60 Geplaatst 27 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2021 Zo , vandaag een goede dag gehad en blij hier te zijn , ik ben gaan winkelen en het was niet eens moeilijk de gangen met alcohol te negeren ( in België staat alcohol gewoon in de winkel) . Twee maal gewandeld met de honden en een beetje gelezen , hoop voor iedereen hier ook een fijne dag gehad . En morgen met volle moed een dag erbij doen . slaapwel voor straks. lady jane en bumperjim reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 @Sober60, hoe is het nu met u? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sober60 Geplaatst 28 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Hoi. Vandaag een moeilijke dag, voor het eerst heel veel trek in mijn WW . Komt ook door tv te kijken, in ieder programma deze namiddag wijn op het scherm. Toch de dag doorgekomen en nu blij dat het voorbij is, hopelijk niet teveel zulke dagen . En vol goede moed naar morgen. Voor iedereen hier ook sterkte . En samen lukt het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Mag ik vragen wat WW is ? Witte Wijn ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 (bewerkt) Sorry ' heb het al begrepen . 28 januari 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FILOU Geplaatst 29 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2021 Hoi, ik ben Filou. Na 5 maanden zonder alcohol, ben ik terug hervallen. Wat was en ben ik toch een stomme ezel. Ik ben direct in opname gegaan en terug nuchter sinds21 december, dus een goeie maand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FILOU Geplaatst 29 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2021 Zojuist zei FILOU: Hoi, ik ben Filou. Na 5 maanden zonder alcohol, ben ik terug hervallen. Wat was en ben ik toch een stomme ezel. Ik ben direct in opname gegaan en terug nuchter sinds21 december, dus een goeie maand. ik mag morgen terug naar huis ( eigenlijk straks al ), maar ik heb er gemengde gevoelens bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden