Spring naar bijdragen

ook nieuw

Elisabeth

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Al geruime tijd lees ik mee op dit forum.

En vandaag heb ik mij aangemeld voor de behandeling.

"Alleen" stoppen is voor mij een hele klus en lukt niet.

Daarom zoek ik steun bij jullie.

Ik ben 47 jaar en sinds kort alleenwonend. Het flesje wijn helpt mij door de eenzame avonden. Hierdoor heb ik weinig sociale contacten buiten mijn werk om. Dit is al een lange tijd aan de gang en 'vriend alcohol' moet maar eens de deur uit. Ik hoop dat ik hierdoor weer ruimte krijg om andere mensen te ontmoeten en dingen te gaan ondernemen.

Groet Elisabeth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Elisabeth,

Van harte welkom op dit forum en wat goed dat je het besluit hebt genomen om ADB. te willen worden, en we willen je graag daarbij helpen.

Eenzame avonden samen met "vriend"alc. kennen we denk ik allemaal wel, en je zondert je meer en meer af want dat is wat alc. nl. doet. Ook omdat je je schaamt en heel bang bent dat anderen het merken.

Als je de alc. niet meer neemt, komt er weer plaats en ruimte voor andere dingen die zeker zo leuk zijn. Heb je ook hobby's? Heb je ook h. dieren? Want die nemen toch een stuk eenzaamheid weg. Je kunt er toch tegen praten.

Nou meid ik wens je heel veel suc6 op dit forum.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elisabeth!

Ook van mij een hartelijk welkom!

Goed dat je wat aan je probleem wilt doen.

Hier, met z'n allen, lukt dat zoveel beter dan helemaal alleen.

Tenminste zo heb ik dat ervaren en nóg.

We zitten vaak op de Ditjes, Datjes en -Dagdraad, maar dat had

je zeker al ontdekt. Daar proberen we elkaar te steunen, ook met

alledaagse dingen.

Ik wens je heel veel succes en hoop je snel weer te lezen! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Elisabeth,

Welkom hier. Als je wilt kun je hier wel de nodige steun vinden. Ik voor mij heb ook de AA nodig. En zelfs daarmee red ik het niet altijd. Drank is verraderlijk en sluw. Het lijkt onze vriend maar blijkt uiteindelijk onze grootste vijand. Goed dat je hem de deur wijst.

Ik heb ook de online behandeling gedaan. Heb daar wel wat van geleerd. Maar het is toch dat je het zelf moet doen. AA, Tactive of wat dan ook kunnen niets voor ons betekenen als we het eerste glas niet zelf laten staan. Want dat is het. Het is niet dat tweede of tiende glas dat we teveel drinken. Het is dat eerste glas. Dat moeten we laten staan. Dan volgt de rest vanzelf niet.

Mooie naam heb je!

Heel veel succes. E zoek op de eenzame momenten iets te doen wat je aandacht vraagt. Een goed boek. Of een moeilijk handwerk. Of weet ik wat. Maar focus je niet op het je eenzaam voelen. Ik heb nauwelijks sociale contacten. En ben hele dagen alleen. Toch mag ik dat niet als smoes gebruiken om te gaan drinken.

Sterkte!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elisabeth,

Ook van mij welkom hier. Ik heb ook de internetbehandeling van Tactive gedaan en ik heb er veel aan gehad; vooral het ontdekken van je valkuilen en het zoeken van alternatieven voor moeilijke momenten waren heel nuttig voor me.

Je zult verbaasd staan hoeveel mensen er hetzelfde probleem hebben. De meesten van ons zitten stil in een hoekje en verdoven alle narigheid. Dat helpt niets, dat weet je ook wel. Daarom is deze stap zo belangrijk. Je kunt hier aankloppen als je het moeilijk hebt of om gewoon te kletsen (in de virtuele huiskamer, bij de dagdraad, ditjes en datjes). Als je een moeilijke situatie hebt doorstaan zijn we mét jou trots en mocht je gestruikeld zijn, dan stimuleren we je om weer op te staan, je knietjes af te vegen en met nieuwe moed verder te gaan op dit pad.

We hebben op de dagdraad ook een dagpact. De mensen die zich daar op zetten beloven zichzelf en hun medepacters om die dag niet te drinken. 's Avonds melden we dan hoe het gegaan is.

Ik wens je veel succes en vooral hou vol!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel allemaal, wat een fijne reacties!

Vandaag niets gedronken, dit is dag 1. Maar ik ben wel erg onrustig en hierdoor ook moe.

Het is wennen om dit met anderen te delen. Meedoen met 'ditjes en datjes' komt vast ook nog wel. Nu vind ik het nog een beetje te spannend.

Morgen laat ik weer van me horen.

Groetjes Elisabeth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag drink ik niet Jane! Het moeilijkste moment is het thuiskomen uit het werk. Het ritme was: eerst zitten met een glaasje, wel verdiend na een dag hard werken. Daarna eten koken, met een glaasje wijn. En dan komt er niets meer uit m'n handen. Nu geniet ik wel weer van mijn avond. Ik heb een vriendin gebeld om iets af te spreken voor het weekend. Daar heb ik zin in. Stapje-voor-stapje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Elisabeth ! Ik herken je verhaal, alleen ik heb twee kids. Ik schaam me bijna om te zeggen dat ik me voor hun vaak niet heb ingehouden. Eigenlijk wilde ik hun afleiding soms helemaal niet. In de keuken alvast een glaasje, voor het eten, tijdens, na het eten. Realiseer me dat ik mijn kinderen er tekort mee heb gedaan. En wat levert drank op? Niets, alleen meer eenzaamheid en schuldgevoel. Dus: you go girl!! We gaan genieten van het leven dat zoveel mooier is zonder die vijand. Ik wens je veel sterkte én plezier! Suki

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...