Spring naar bijdragen

Mijn D-Day (15/09/'20)


Elton

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren verschillende mensen liet weten had ik me voorgenomen om vandaag volledig te stoppen met alcohol. Het is mede dankzij alles wat ik de afgelopen dagen op dit forum heb gelezen dat ik deze stap durf zetten. Ik hoor hier zoveel positieve verhalen waardoor ik ervan overtuigd ben dat het kan.

Hoewel sommigen het hier niet mee eens waren heb ik gisterenavond mijn verslaving als een soort van ritueel verdronken. Het is geen porto maar wel mijn favoriete Wisky-cola geworden. Ik ben speciaal naar de nachtwinkel gereden om een flesje van 25 cl te halen en daarna met mijn echtgenote 3 glaasjes gedronken en genoten van de aangename warme avond. Na de laatste slok had ik geen behoefte naar meer, het flesje was leeg en ik moet nu mijn belofte waarmaken. Naar mijn vrouw en kinderen toe, maar vooral naar mezelf. Ik kan mezelf niet blijven voorliegen dat er geen probleem is en dat ik gecontroleerd kan drinken. Vandaar dat volledig stoppen de enige juiste manier is.

Ik hoop oprecht dat 15/09/'20 mag doorgaan als de dag dat ik alcohol voorgoed vaarwel zei. Ik besef dat er nog veel moeilijke momenten op mijn pad zullen komen, maar hopelijk met wat steun van lotgenoten kan ik het volhouden. Ik put kracht uit de gedachte dat ik hiervoor veel zal terugkrijgen. Een betere gezondheid, geen katers meer, altijd helder denken, enz... 

Graag wil ik verschillende mensen van dit forum alvast bedanken voor de steun en om me te doen inzien dat ik deze stap moet zetten. We gaan er voor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilos, ik ben zeker en vast gemotiveerd om deze verandering door te maken. Ik ben zelfs nieuwsgierig om te ervaren wat ik hiervoor terug zal krijgen. Ik ben ervan overtuigd dat dit een bevrijding zal zijn. 

Hartelijk dank voor je vriendelijke woorden! 

Fijn te horen dat je mijn ritueel begrijpt, ik had dit echt nodig om hier een punt achter te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Elton je klinkt goed! Resoluut met afscheidsritueel! Je hebt het over bekijken hoe je je gaat voelen en wat de voordelen zijn. Ik zit nu op dag 5. Ik heb nog geen nadeel ervaren van het niet drinken. Alleen voordelen. Het is ongelooflijk hoe goed en zeker ik me voel, dat had ik niet verwacht. Ik durf stom gezegd weer te leven. Ik verstopte me in mijn misère van drinken dat zie ik nu. Had ook redenen waar ik niet teveel over wil uitwijden nu. Ik pak van alles op, ben hyper en fit (Lijkt wel adhd!!) en wil de dag met volle teugen opzuigen, geniet van plannetjes, mijn dochters en man, het bewuster zijn! Kijk om me heen, met een heldere blik! Voel me gelukkig en ben trots. Het is een grote en moeilijke beslissing maar het gaat ons leven inhoud geven, juist zonder dat glas te vullen! Jij zult het de komende dagen ook voelen en ervaren dat weet ik zeker. We gaan ervoor Elton! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pats, dag 5 reeds en geen nadelen ondervonden! Knap van je! We zitten dus ongeveer even lang in ons herstel. 

Ik begrijp wat je bedoeld. Plots sta je weer nuchter in het leven en dat heeft alleen maar voordelen. Gisteren heb ik me op tal van klusjes en ander werk gestort en dat heeft al een eerste voldoening. Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat je niet wakker word met een houten kop. Ik begrijp dat je niet te veel wil uitwijden welke problemen aan de basis van je drinkgedrag lagen. Zeer fijn te horen dat je weer kan genieten van alles en iedereen. Het zijn vooral de kleine dingen die mensen vaak gelukkig maken.

Het doet me plezier iemand te leren kennen die hetzelfde meegemaakt heeft en ook aan het begin van het herstel staat. Ik ben er zeker van dat we ons hier samen door zullen slaan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil gewoon nooit meer drinken. Het gaf me zoveel ellende en eigenlijk baalde ik er al een jaar! van... maar ik trapte er elke keer in: stress van mijn pubers, genieten in de zon, drukke dag, gun momentje.. stom hè, want ik voelde me alleen maar rotter worden en de schaamte bah. Fijn hè hier de steun vinden, ik ben er blij mee om ook andere ervaringen te lezen, dat is echt een hele lange stok! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pats, ik begrijp je volledig! De alcohol heeft me als ik eerlijk ben nooit iets positief opgeleverd. Het was inderdaad altijd maar ellende. Het leven is zoveel mooier zonder. Ik ben na vele stoppogingen nog maar 5 dagen opnieuw gestopt, maar dankzij de steun en het begrip van iedereen op dit forum heb ik er deze keer een ander gevoel bij. Dit moet ons gewoon lukken. Voor onze omgeving maar vooral ook voor onszelf. Ik mag er niet aan denken dat ik 10 jaar of meer van mijn leven opoffer om alcohol te drinken. Twee van mijn vrienden hebben reeds hun leven op jonge leeftijd gelaten door de drank en zo wil ik niet eindigen. We geraken er vast wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...