Spring naar bijdragen

Huiskamer 1 sept 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Pfft pfff doodmoe. Volgens mij niet echt kaken geklemd maar vroeg wakker veel nachtmerries... en gister zoveel gehuild dat ik kapot ben. Echt tot half 5 gejankt alsof t opeens echt landde. Zo vaag na 5 dgn. T wilde niet stoppen. Leek uiteen te knallen van zware emoties. Kan t niet uitleggen. 

Enfin we hebben de ochtend goed gebruikt. Ik had de verwijzing naar parnassia groep Brijder in Leiden zonder Erik Paling genoemd . Dus ik dacht dat gaat nooit bij Erik komen en dan wacht ik weken. Ik ben klaar met wachten. Daarbij zit Erik in Alphen niet in Leiden!

Dus Brijder Leiden gebeld en maar goed ook ze kende niet eens een Erik Paling... en de verwijzing was nog niet verwerkt. Ze ging t meteen verwerken.

Goed ze zei nu gaat t naar t algemene secretariaat. Die gaan je deze week een brief sturen en dan moet je ze bellen. Nou dat klonk zo vaag dat ik Erik maar mn dossiernummer stuurde en vroeg of t goed kwam. Het zou doorkomen zei hij. Nou dat voelde goed. Hij zei me van de week te bellen voor een afspraak. Fijn 

Hij kwam later meteen zelfs met een voorstel over de brug. Dat greep ik met beide handen vast. 21 sept. Nog fijner!

Nou ik ben zo uitgeput dat t eng is. Gister echt zware emoties en Dat kost zoveel energie. Teleurstelling verdriet. Het drukte echt zwaar op me. Ik heb maar flink gejankt en was in de avond lichter en opgeklaard. Dus dat hielp wel.

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa ik heb wat bijgelezen, heel veel sterkte .

 

Goedemorgen, daar ben ik weer na een fantastisch weekend. Voelde me ook heel erg goed,  zoals ik me voorheen ook voelde, heb inmiddels al bijna 4 weken niet meer afgebouwd. Nog een klein stukje dan ben ik er. Het is goed om even een pauze te nemen merk ik. Dan heb je weer energie om verder te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal, ik hoop iedereen goed geslapen. het zonnetje schijnt. pluk de dag zou ik zeggen.

@Lisss, hoe gaat het meid we horen niks meer van je. ik hoop dat dat een goed teken is.

@bolletje ook van de aardbodem verdwenen?

@Rixie1 ben je al weer van de banaan af, en helemaal tot rust gekomen. of ben je weggewaaid?. we missen je echt (moeders)

@Louisa, wat goed nieuws dat je eindelijk een start datum hebt. deze keer geen negen maanden wachten. dit zal je ook wel weer spanning geven maar hou vertrouwen meid. je krijgt de nodige hulp en kan lekker thuis blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rixie1:

@Louisa ik heb wat bijgelezen, heel veel sterkte .

 

Goedemorgen, daar ben ik weer na een fantastisch weekend. Voelde me ook heel erg goed,  zoals ik me voorheen ook voelde, heb inmiddels al bijna 4 weken niet meer afgebouwd. Nog een klein stukje dan ben ik er. Het is goed om even een pauze te nemen merk ik. Dan heb je weer energie om verder te gaan.

mooi rixie dat je weer als nieuw teruggekomen bent. en nog vol energie ook. ik kan me wel voorstellen dat ff afstand nemen van alles goed voor je is. zelfs dit forum werkt als een verslaving. iig welkom terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ellende, @Bellie
Als je inderdaad Corona hebt gehad verklaart dat zeker veel van je klachten. Het is alleen zo dat je niet weet hoe zich dat weer gaat herstellen. 

Is er niets aan je darmproblemen te doen? 
De pammen zullen er ook geen goed aan doen nu. Je kunt je bijna afvragen of het wel handig is om nu door te gaan met afbouwen. Het belangrijkste is nu wel dat je lichaam weer in balans komt. Sterkte! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Bellie:

Dank je.  Ik slik pro biotica en kennelijk ken ik niet tegen kokos.  Want sinds ik daar yoghurt van neem is het verergert. Maar het duurt wel lang

goh bah @Bellie, wat een ellende meid, ik heb het 2 keer moeten lezen. dit geloof je toch niet. heeft de huisarts nog een voorstel gedaan. of ik weet het verder niet probeer maar van de pammen af te komen.

je kan zo toch niet doorgaan meid met zoveel pijn en stress, want zeker weten doe je dus niks. dus weet je ook niet hoe verder..

aan de ene kant ben ik het met cyclad58 eens, stop ff met afbouwen geef je lichaam even de rust die hij zp goed kan gebruiken en je geest ook.   aan de andere kant die dingen lossen ook niks op. 

misschien is het wel het verstandigste om de temazepam wel gewoon even te laten wat het is. een goede nachtrust heb je zeker nodig.

en ja wil je geen darmonderzoek. of eventueel een afspraak bij de maag,lever, darm arts. daar liggen wel je klachten. je weet nooit wat er uit komt wat je misschien wel kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Dikkie:

goh bah @Bellie, wat een ellende meid, ik heb het 2 keer moeten lezen. dit geloof je toch niet. heeft de huisarts nog een voorstel gedaan. of ik weet het verder niet probeer maar van de pammen af te komen.

je kan zo toch niet doorgaan meid met zoveel pijn en stress, want zeker weten doe je dus niks. dus weet je ook niet hoe verder..

aan de ene kant ben ik het met cyclad58 eens, stop ff met afbouwen geef je lichaam even de rust die hij zp goed kan gebruiken en je geest ook.   aan de andere kant die dingen lossen ook niks op. 

misschien is het wel het verstandigste om de temazepam wel gewoon even te laten wat het is. een goede nachtrust heb je zeker nodig.

en ja wil je geen darmonderzoek. of eventueel een afspraak bij de maag,lever, darm arts. daar liggen wel je klachten. je weet nooit wat er uit komt wat je misschien wel kan helpen.

ohh ik zie dat je al een antwoord gaf. heel versyandig bellie. zo kan het idd niet verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bellie:

Ik heb een knoop doorgehakt. Ik ga donderdag naar de huisarts met mijn man. Dubbele consult dus we hebben de tijd. Volgens de orthomolicaire arts heb ik een lekkende darm,  voedsel  intoleranties en mijn lever functioneert niet optimaal. Ik slik me suf aan supplementen en zit aan strenge voeding aanpassingen.  Mijn hormonen heeft ze goed uitgezocht dat moet ik toegeven en ik ben er geestelijk, ook ondanks de vermindering van de pammen,  er beter aan toe dan 4 maanden geleden.  Maar lichamelijk ga het berg afwaarts.  60 kg ipv 69 begin juni. Mijn buik, rug, blaas, eierstok weet ik veel wat het is doet zeer. En zo misselijk.  

Ik wil nu bij de huisarts of internist uit laten zoeken hoe het zit met mijn lever,  voedsel intoleranties en pijn.  Dit kan niet langer. 

Bellie

Tijdens afbouw heb ik ook regelmatig last gehad van mijn darmen. En stress is een zeer grote factor. Het is in ieder geval goed om zaken uit te sluiten. Als die hele afbouw achter de rug is over een tijdje kun je nog beter kijken wat er overblijft aan klachten.

En nog een ding. Jij had geschreven dat je van die oligo ook wat last kreeg van je darmen. Ik slik dit nu ook en ik merkte wat prikken op in mijn buik. En als ik het niet neem niet.  Je weet maar nooit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lisss:

@Dikkie  het gaat wel wat beter gelukkig! Had van dr week wel zomaar weer 2 nachten dat ik maar 3 uurtjes geslapen had, zonder echte reden. Onrust is wel nog echt aanwezig in m’n hoofd maar gelukkig te overzien!   Ik ben mij nu op het volgende aan het focussen en ben gestart met HyperVen-therapie.  Ik denk dat veel mensen die benzos gebruiken chronisch hyperventileren... ik doe dit al jaren en heb nu eindelijk iets gevonden wat het kan genezen! Ik heb mijzelf voorgenomen dat ik dit jaar maar goed gebruik om helemaal van alles af te komen.... aan de ene kant het mooiste jaar door de geboorte van onze dochter, aan de andere kant het meest zware door die klote benzos en de psychische problemen die ik hierdoor ervaar. 
mij ga er in ieder geval voor! Heel toevallig, einde therapiedatum hyperven: 31-12-2020.  Het is vast een teken!! :)

veel sporten, goed eten, rusten, en de natuur in. Het komt goed! :)

hoe gaat het met jou 

heel verstandig om dit jaar jouw jaar te benoemen. ik ben ook zeker van plan om aan me zelf te werken. ik zit al een tijdje met lage rugpijn, schouders zitten vast. allemaal stress klachten. mijn man kan ze vaak wel weg masseren,  maar zal toch maar een afspraak bij fysio moeten maken. alleen denk ik doe ik dit oor of na de afbouw. afbouwen geeft toch stress. verder gaat het best wel goed. ik klaag niet. er zijn wel eens een paar dingetjes maar die herken ik wel als afbouwklachten. vanavond weer 0.05 eraf. naar 0.10. deze periode ging ook nog goed dus dan doe ik nog maar een keer dezelfde hoeveelheid. idd de rust nemen dat merk ik en afleiding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Lisss:

@Dikkie fijn dat het best goed gaat!  Afspraak met de fysio lijkt me niet verkeerd.  Je bent er bijna! Succes !!!  Denk dat het vooral ook goed is om te kijken naar wat al goed gaat en beter is, tenopzichte van eerder. Ipv heel erg focussen op de klachten. Ik heb gemerkt dat we hier best toe geneigd zijn, ( en ook logisch).  Maar de vraag is of dat je uiteindelijk helpt in je herstel .  Ik probeer de dag altijd positief af te sluiten en te kijken wat al weer goed gaat! 
 

 

zo doe ik het ook liss. na een afbouw is er vaak alleen maar shit maar het meeste herken ik gelukkig dus niet snel panniek. ik zeg het thuis ook gelijk dan weten ze het. ik kijk alleen achterom om te kijken en te zien dat het best stukken beter gaat. ik push mezelf ook nergens toe. ik doe waar ik zin in heb en meer niet. het kan zo zijn fat de stofzuiger midden in de kamer staat. en dat het niet meer lukt. of ergens anders mee ben begonnen. zo is het dan. 

ik ben wel bezig met uitzoeken waarom ik hier terecht kwam en wat ik daar aan kan veranderen. we zijn hier allemaal hier met een reden aan begonnen. en alleen jezelf weet waarom. of je komt er aldoende achter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lisss:

@Dikkie, zo is het! Goed bezig. 

ja onverklaarbare angst-en onrustaanvallen en extreme vermoeidheid passen ook bij mensen met chronische hyperventilatie: simpelweg te veel en te diep niet ademen. Het ademcentrum heeft dat overgenomen door een eerdere situatie waar dat wel nodig was..,,

Dit kan heel veel ellende veroorzaken in het lichaam, maar dus ook angst en onrust.  Ik adem soms in rust tegen de 20x per minuut, terwijl 6-8 x goed is.  Werk aan de winkel dus :) 
gelukkig ben ik erachter gekomen dat dit ook te genezen is , en daar ga ik nu voor.  Het duurt alleen wel 4 maanden; ach dat is dan maar zo.  

ach wat is 4 mnd. mijn zus had het ook heel erg en was ook heel bang. ze is erover heen gekomen. dus het kan wel liss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

De huisarts belde zojuist. Omdat het vandaag weer erger is zit ie aan galstenen te denken.  Ook omdat het in mijn familie voorkomt. Morgen echo. Het zou wel de rugpijn,  maagpijn en het andere verklaren.  Is er niks te vinden dan gaan we verder kijken

ik hoop het voor jou. het is niet fijn maar ach je hebt ze dan toch al.  en het zal je dan veel ellende besparen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

Daarom, als het zo is dan is dat duidelijkheid over.  Nu is het gissen.

Ach dan operatie,  opname, pijnstillers en in 1 klap van de pammen af.  Hahaha

dat zou geweldig zijn. nu hoop ik het nog meer voor jou. 

en als dat dan heel gemakkelijk gaat bedenk ik ook een kwaal haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Bellie:

Hahaha.  Was het maar zo gemakkelijk. Mijn overbuurman is paar jaar geleden met spoed naar het ziekenhuis gebracht.  Volgens mij vanwege zijn lever,  was kantje boord.  Maar was in 1x van de pammen af.  Denk toch dat ik liever afbouw. 

De pijn is minder om te lachen.  Af en toe het gevoel ook dat mijn baarmoeder eruit komt. Mijn nicht heeft 18 galstenen gehad en die had ook allemaal neven klachten. (Leuke woordspeling; nicht met neven klachten. Flauwe humor hebben we nog!:P). Ik zou eerder gek kijken als ik ze niet heb dan als ik ze wel heb.  Ondertussen haal ik natuurlijk ook van alles in mijn hoofd wat het anders kan zijn. Probeer mij zelf af te leiden. 

tuurlijk bouw ik ook liever af dan die andere ellende. ik begrijp ook dat het je bezig blijft houden. ik zou ook aan je twijvelen als je zei. ach we zien het morgen wel ga nu ff iets leuks doen. kan me niet overal druk ommaken.:rolleyes:

ik hoop dat je morgen niet teleurgesteld word bellie. ook een stomme opmerking om zoiets tegen iemand te zeggen dat ze misschien galstenen heeft. gelukkig heb je nog humor, maar als jij dat niet meer hebt ben je waarschijnlijk dood. galgenhumor noemens ze dat toch whaha. ik stop met schrijven het gaat nergens meer over met mij. ik ga weer een nieuwe voorraad vijlen. op naar de 0.10. spannend weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Bellie:

De huisarts belde zojuist. Omdat het vandaag weer erger is zit ie aan galstenen te denken.  Ook omdat het in mijn familie voorkomt. Morgen echo. Het zou wel de rugpijn,  maagpijn en het andere verklaren.  Is er niks te vinden dan gaan we verder kijken

Sterkte bellie 

morgen met echo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Bellie:

 Dank je @Frank86! Hoe is het met jou? Al wat rustiger?

Met mij gaat het mhwa goed en slecht soms voel ik me depri soms voel ik me goed beetje vreemd en met dat onrust is nog wel beetje moeilijk maar komt door denken als ik die spiraal in ga wordt ik onrustig en angstig 

maar afbouw gaat wel goed ik zet door ik al voel ik me slecht of onrustig ik ga door bellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...