Spring naar bijdragen

Huiskamer 25-8 2020


Rixie1

Aanbevolen berichten

goedemorgen @Rixie1, ik heb als een blok geslapen niet normaal. halverwege de nacht wel even wakker gelegen naja ook niet echt wakker. ik zit nu met een heel zwaar hoofd in de keuken kan zo wel weer slapen pfff. ik ben gisteravond weer met 0.005 gezakt. ik zou het doen met 0.003 maar dacht ach ik probeer het nog 1x dan wel met kleinere stapjes. 

wat vervelend voor jou rixie dat je nu toch dit soort klachten krijgt dat had ik niet verwacht. je gaat nu toch met 0.5 naar beneden? wanneer was je laatste afbouw.

@Bellie en @Alina zullen we hier verder gaan en niet daar waar jullie zonet zaten. geeft te veel onrust vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Dikkie:

goedemorgen @Rixie1, ik heb als een blok geslapen niet normaal. halverwege de nacht wel even wakker gelegen naja ook niet echt wakker. ik zit nu met een heel zwaar hoofd in de keuken kan zo wel weer slapen pfff. ik ben gisteravond weer met 0.005 gezakt. ik zou het doen met 0.003 maar dacht ach ik probeer het nog 1x dan wel met kleinere stapjes. 

wat vervelend voor jou rixie dat je nu toch dit soort klachten krijgt dat had ik niet verwacht. je gaat nu toch met 0.5 naar beneden? wanneer was je laatste afbouw.

@Bellie en @Alina zullen we hier verder gaan en niet daar waar jullie zonet zaten. geeft te veel onrust vrees ik.

@Dikkie ben jaloers op jouw nachtrust. Ik slaap wel wat , word elke nacht tussen half 3 en 3 uur wakker, dan paar uur wakker en dan nog even. Maar ik slaap anders, niet beter. Ik mis de diazepam, toen voelde ik me zowiezo beter, maar ga wel door.  Merk ook dat ik me afzonder omdat ik mezelf kwijt ben.  Ik zou er niet meer aan beginnen om af te bouwen, maar doorgaan zoals ik al zoveel jaren doe. Voelde me prima. Dan maar geen rijbewijs. Ben onzeker geworden. Opnieuw beginnen weer is geen optie. Ik zie het even niet meer zitten.:( heb spijt dat ik ooit begonnen met met stoppen.

Mijn laatste afbouw was vrijdag, ongeveer 0,5 mg. Dat doe ik op de gok. Maar zo ongeveer.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellie, gaat het een beetje vandaag. heb je weer wat rust gevonden. ik voel me niet goed vanochtend, denk dat het een dagje bankhangen word. is er hier ook iemand die dit herkent tijdens afbouw. ineens heel diep slapen en maar niet wakker kunnen blijven zo'n raar gevoel. ik had dit ook toen ik te snel stopte het was toen maar 1 nacht, daarna werd het slapen behoorlijk slechter. dit was trouwens nooit echt een probleem bij mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rixie1:

@Dikkie ben jaloers op jouw nachtrust. Ik slaap wel wat , word elke nacht tussen half 3 en 3 uur wakker, dan paar uur wakker en dan nog even. Maar ik slaap anders, niet beter. Ik mis de diazepam, toen voelde ik me zowiezo beter, maar ga wel door.  Merk ook dat ik me afzonder omdat ik mezelf kwijt ben.  Ik zou er niet meer aan beginnen om af te bouwen, maar doorgaan zoals ik al zoveel jaren doe. Voelde me prima. Dan maar geen rijbewijs. Ben onzeker geworden. Opnieuw beginnen weer is geen optie. Ik zie het even niet meer zitten.:(

ohh alstublieft rixie ga door, dat zou zonde zijn. ik denk ook wel eens waarom ben ik hier aan begonnen. waarom doe ik mezelf dit aan. ten eerste omdat ik graag een normaal leven wil hebben en dat is voor mij zonder pillen. en ik wil zo graag dat er een einde aan die onzekerheid komt. de vraag waar eindigt dit. en soms hoor je die horror verhalen en denk je wat staat me te wachten. dat zal bij jou niet anders zijn. soms zou ik me graag laten opnemen in een groep met lotgenoten die evenver zijn. maar ja dan mis ik ook zoveel mooie momenten thuis. maar gewoon 1 of 2x per week samen komen elkaar steunen.  als je het liever doet mag je me ook een persoonlijk berichtje sturen rixie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Dikkie:

ohh alstublieft rixie ga door, dat zou zonde zijn. ik denk ook wel eens waarom ben ik hier aan begonnen. waarom doe ik mezelf dit aan. ten eerste omdat ik graag een normaal leven wil hebben en dat is voor mij zonder pillen. en ik wil zo graag dat er een einde aan die onzekerheid komt. de vraag waar eindigt dit. en soms hoor je die horror verhalen en denk je wat staat me te wachten. dat zal bij jou niet anders zijn. soms zou ik me graag laten opnemen in een groep met lotgenoten die evenver zijn. maar ja dan mis ik ook zoveel mooie momenten thuis. maar gewoon 1 of 2x per week samen komen elkaar steunen.  als je het liever doet mag je me ook een persoonlijk berichtje sturen rixie.

Ik ga door, ben al zover gekomen, ik had een normaal leuk leven en inderdaad, waar eindigt dit.  Ik zou me nooit op laten nemen, mijn kinderen weten het niet eens.  Ach, misschien heb ik last van de herfstbleus. Ik heb me altijd zo goed gevoeld met s avonds 10 mg diazepam. Maar ben het even goed zat, dat gesuis bv in mijn hoofd en nog meer van die rotdingen. Daarom wil ik snel gaan en hoop dat ik mezelf weer ken 

Bedankt @Dikkie voor pb. Ik onthoud het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bellie:

@Dikkie @Rixie1

Ook hier sinds de laatste afbouw depri en moe. slaap redelijk maar ben weer erg onrustig.

De laatste stapjes zijn het zwaarst. Daarom wordt echt aangeraden om kleinere stapjes  te nemen.  Ik merkte bij 1,5 mg dat de stap met 0,5mg te groot was.  Daarom zit ik nu op een stap van 0,25mg. Maar ook die hakt er in.  Als je naar de tapering manier zitten er kleinere stappen tussen. Ik blijf van mening dat 1 mg Diazepam van 10mg eraf halen veel minder invloed heeft dan van 2mg 1mg eraf.  Dat is de helft.  Je lichaam weet allang niet meer dat ie eerst op 10mg zat.  

Echt lieve @Rixie1, ga wat langzamer,  met kleinere stapjes en als het kan,  ben een weegschaal.  Die kleine stukjes zijn niet meer te doen lijkt mij. 

@BellieBellie ga ik zeker doen, langzamer, ben beetje eigenwijs, maar zo wil ik het ook niet meer. Je word er zo moe van. Denk ook niet als ik ermee klaar ben me beter ga voelen. Gisterenavond even gedacht......zal ik er 1 pakken? Niet gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rixie1:

Ik ga door, ben al zover gekomen, ik had een normaal leuk leven en inderdaad, waar eindigt dit.  Ik zou me nooit op laten nemen, mijn kinderen weten het niet eens.  Ach, misschien heb ik last van de herfstbleus. Ik heb me altijd zo goed gevoeld met s avonds 10 mg diazepam. Maar ben het even goed zat, dat gesuis bv in mijn hoofd en nog meer van die rotdingen. Daarom wil ik snel gaan en hoop dat ik mezelf weer ken 

Bedankt @Dikkie voor pb. Ik onthoud het.

geen dank rixie, en ik wil me ook niet laten opnemen moet er niet aan denken. ik bedoel om persoonlijk contact te hebben met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Dikkie:

geen dank rixie, en ik wil me ook niet laten opnemen moet er niet aan denken. ik bedoel om persoonlijk contact te hebben met elkaar.

Oh ja dat wel. Ik ga er ook niet meer met vriendinnen over praten ze snappen het toch niet helemaal en zullen denken......pfff stop er eens mee. Laatste 2 weken me niemand meer over gehad,  alleen hier. Maar ik ben ik niet meer. Misschien kom ik mezelf weer eens tegen :unsure:

Ik ga er vanmiddag even tussenuit, ga altijd graag snuffelen in kringloop winkel. Afleiding helpt mij wel

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rixie1:

Oh ja dat wel. Ik ga er ook niet meer met vriendinnen over praten ze snappen het toch niet helemaal en zullen denken......pfff stop er eens mee. Laatste 2 weken me niemand meer over gehad,  alleen hier. Maar ik ben ik niet meer. Misschien kom ik mezelf weer eens tegen :unsure:

pak jezelf dan goed vast en laat niet meer los. het leven us soms zo zwaar maar denk aan de kleine leuke dingen. die kunnen je er door slepen. mijn kinderen weten het wel, en ze doen anders niks dan waarschuwen doe voorzichtig. verder praten we alleen als ik het aangeef, dat vind ik ook het lekkerst 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Dikkie:

pak jezelf dan goed vast en laat niet meer los. het leven us soms zo zwaar maar denk aan de kleine leuke dingen. die kunnen je er door slepen. mijn kinderen weten het wel, en ze doen anders niks dan waarschuwen doe voorzichtig. verder praten we alleen als ik het aangeef, dat vind ik ook het lekkerst 

Gaat wel weer over, maar het is een moeilijke tijd. Mijn eten smaakt ook niet meer, er blijft zo weinig leuks over nu. Een voordeel, ik val af. Weekend weg is 1 week uitgesteld, te slecht weer op komst en we zouden naar zee gaan. Volgende week iets beter weer. Mijn volgende afbouw na 6 september dus, ik houd even pauze.

Rare is, ik slaap niet goed, maar ben overdag niet slaperig.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Bellie:

@Dikkie @Rixie1

Ook hier sinds de laatste afbouw depri en moe. slaap redelijk maar ben weer erg onrustig.

De laatste stapjes zijn het zwaarst. Daarom wordt echt aangeraden om kleinere stapjes  te nemen.  Ik merkte bij 1,5 mg dat de stap met 0,5mg te groot was.  Daarom zit ik nu op een stap van 0,25mg. Maar ook die hakt er in.  Als je naar de tapering manier zitten er kleinere stappen tussen. Ik blijf van mening dat 1 mg Diazepam van 10mg eraf halen veel minder invloed heeft dan van 2mg 1mg eraf.  Dat is de helft.  Je lichaam weet allang niet meer dat ie eerst op 10mg zat.  

Echt lieve @Rixie1, ga wat langzamer,  met kleinere stapjes en als het kan,  ben een weegschaal.  Die kleine stukjes zijn niet meer te doen lijkt mij. 

Lieve Mensen ga niet stoppen ik ben aan het afbouwen nog 2 maanden ik ben vreselijk ziek maak alles af anders heb je alles voor niets gedaan ik weet wat jullie voelen  liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Rixie1:

Gaat wel weer over, maar het is een moeilijke tijd. Mijn eten smaakt ook niet meer, er blijft zo weinig leuks over nu. Een voordeel, ik val af. Weekend weg is 1 week uitgesteld, te slecht weer op komst en we zouden naar zee gaan. Volgende week iets beter weer. Mijn volgende afbouw na 6 september dus, ik houd even pauze.

Rare is, ik slaap niet goed, maar ben overdag niet slaperig.

die tijd heb je waarschijnlijk ook wel nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

@Dikkie @Rixie1

Ook hier sinds de laatste afbouw depri en moe. slaap redelijk maar ben weer erg onrustig.

De laatste stapjes zijn het zwaarst. Daarom wordt echt aangeraden om kleinere stapjes  te nemen.  Ik merkte bij 1,5 mg dat de stap met 0,5mg te groot was.  Daarom zit ik nu op een stap van 0,25mg. Maar ook die hakt er in.  Als je naar de tapering manier zitten er kleinere stappen tussen. Ik blijf van mening dat 1 mg Diazepam van 10mg eraf halen veel minder invloed heeft dan van 2mg 1mg eraf.  Dat is de helft.  Je lichaam weet allang niet meer dat ie eerst op 10mg zat.  

Echt lieve @Rixie1, ga wat langzamer,  met kleinere stapjes en als het kan,  ben een weegschaal.  Die kleine stukjes zijn niet meer te doen lijkt mij. 

Hoi lieve mensen 

Het is echt te merken dat jullie bij het eind van de afbouw komen. En het klopt dat hoe dichter je daarbij komt hoe meer je procentueel mindert. Dat merkt je lichaam en geest. Je geest is zich aan het resetten en herstellen. Dat kost echt tijd. Ook na afbouw. Dan komt er immers niets meer binnen. Dat kan ook juist vreemd voelen. Je bent dan nog niet jezelf zoals je zou willen zijn. Maar heel langzaam kom je stukje voor stukje weer in een soort nieuw evenwicht. En af en toe is er nog chaos.  Maar het wordt echt beter. Hoe lang is natuurlijk voor iedereen verschillend. En inderdaad beetje afleiding is prettig. Jammer dat we nu niet echt buiten kunnen zitten. Het weer is echt omgeslagen. Lekker knuffelen met je huisdier helpt ook wat en ik drink tegenwoordig ook veel groene thee. Voel ik me best fijn bij. Warme kruik op je buik of in bad met een lekker geurtje.

Veel kracht! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Doorgaan:

Hoi lieve mensen 

Het is echt te merken dat jullie bij het eind van de afbouw komen. En het klopt dat hoe dichter je daarbij komt hoe meer je procentueel mindert. Dat merkt je lichaam en geest. Je geest is zich aan het resetten en herstellen. Dat kost echt tijd. Ook na afbouw. Dan komt er immers niets meer binnen. Dat kan ook juist vreemd voelen. Je bent dan nog niet jezelf zoals je zou willen zijn. Maar heel langzaam kom je stukje voor stukje weer in een soort nieuw evenwicht. En af en toe is er nog chaos.  Maar het wordt echt beter. Hoe lang is natuurlijk voor iedereen verschillend. En inderdaad beetje afleiding is prettig. Jammer dat we nu niet echt buiten kunnen zitten. Het weer is echt omgeslagen. Lekker knuffelen met je huisdier helpt ook wat en ik drink tegenwoordig ook veel groene thee. Voel ik me best fijn bij. Warme kruik op je buik of in bad met een lekker geurtje.

Veel kracht! 

Wat goed beschreven. Ik voel wel dat er van alles in mijn hoofd gebeurd. Heb net mijn hondje zitten knuffelen ( vind ze heerlijk)  en ben moed aan het verzamelen om even weg te gaan. Geen zin maar ga toch,  dus schop onder mijn kont. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Rixie1:

Goed je weer te lezen Wilhelmina :rose:

Hallo we zitten allemaal in de put tijdelijk  steunt elkaar wees lief voor elkaar  ik ben op van de zenuwen ik trilt als een junk mijn hart gaat te keer en slaat over ben blij weer bij jullie te zijn  ik moet nu stoppen en rusten   wiilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Wilhelmina:

Hallo we zitten allemaal in de put tijdelijk  steunt elkaar wees lief voor elkaar  ik ben op van de zenuwen ik trilt als een junk mijn hart gaat te keer en slaat over ben blij weer bij jullie te zijn  ik moet nu stoppen en rusten   wiilhelmina

welkom wilhelmina, ik heb je een tijdje gevolgd. je hebt het zwaar gehad. maar echt respect hoe je door zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Doorgaan, wat zul jij veel herkennen, ik hoop dat dit jou ook weer kracht geeft wanneer je dit leest en kan denken goh dan ga ik toch wel vooruit. ik ben zo blij met jou. nu ook je kan ons zo lekker rustig toespreken en weer hoop geven wanneer hier weer even de pleuris uit breekt. misschien moeten we ons eigen verhaal ook eens terug lezen om te kijken wat we allemaal al overwonnen hebben. ik kan wel zeggen dat ik veel helderder ben. niet altijd maar begin me wel steeds meer mens te voelen. de waas in mijn hoofd trekt wat weg. op het moment is het net of heb ik een heel weekend door gehaald. ik zou niet weten wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan. en dat wat je zegt er komt een dag dan neem je geen pillen meer, dat is zo'n vreemd gevoel. ik heb dat ook nog steeds met de ochtend dosering. je mist iets in je dagelijkse routine. ik hoop dat je er nog lang mee doorgaat met ons steun te geven. ik vind het fijn dat je zegt dat het duidelijk is dat we tegen het einde aanlopen. dat geeft weer wat vetrouwen. ik hoop dat jij ook zo iemand hebt die je moed kan inspreken :rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bellie:

@Dikkie @Rixie1

Ook hier sinds de laatste afbouw depri en moe. slaap redelijk maar ben weer erg onrustig.

De laatste stapjes zijn het zwaarst. Daarom wordt echt aangeraden om kleinere stapjes  te nemen.  Ik merkte bij 1,5 mg dat de stap met 0,5mg te groot was.  Daarom zit ik nu op een stap van 0,25mg. Maar ook die hakt er in.  Als je naar de tapering manier zitten er kleinere stappen tussen. Ik blijf van mening dat 1 mg Diazepam van 10mg eraf halen veel minder invloed heeft dan van 2mg 1mg eraf.  Dat is de helft.  Je lichaam weet allang niet meer dat ie eerst op 10mg zat.  

Echt lieve @Rixie1, ga wat langzamer,  met kleinere stapjes en als het kan,  ben een weegschaal.  Die kleine stukjes zijn niet meer te doen lijkt mij. 

Je komt er doorheen bellie alleen jammer van die onrust gevoel dat is echt lastig dat heb ik ook soms dan gaat er alles door je hoofd moeilijk tot rust te komen 

depri gevoel ook herkenbaar 

jij bent sterk doorzetten 

we zijn oké alleen beetje in de war door benzo s 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...