Spring naar bijdragen

Nieuw lid: Mark1975


Mark1975

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik was al enige tijd op de hoogte van deze site, maar ik heb er nooit veel mee gedaan.

Kan wel zeggen dat ik al een jaar of 25 een zwaar alcohol probleem heb, maar toch functioneer ik redelijk goed in de maatschappij.

Heb al die  jaren een goede baan gehad, en en heb eigenlijk nooit verstek laten gaan door de alcohol. Verder heb ik al 20 jaar de zelfde vrouw, waar ik heel veel van houd.

Maar dat wil niet zeggen dat ik altijd fris en fruitig op mijn werk verschijn. Iedereen om mij heen is daar volgens mij wel van op de hoogte.

Verder heb ik best veel vrienden die graag met mij afspreken, omdat ik nooit nee zeg als er een terras gepakt moet worden of als er ergens een feestje is.

Ik kan wel eerlijk zeggen dat ik niet dagelijks drink, maar 4 dagen per week is geen uitzondering. Daar komt nog bij dat ik behoorlijke hoeveelheden weg krijg. Eigenlijk om je voor te schamen

Ben er al zo vaak mee bezig geweest om te stoppen, en het is mij 1 keer gelukt. Een aantal jaar geleden heb ik een maand of 3 niet gedronken, wat eigenlijk geen straf was. Een weekendje Scheveningen heeft toen roet in het eten gegooid, maar ben er nu echt wel klaar voor om er volledig mee te stoppen.

Er zijn geen speciale dingen gebeurd waardoor ik tot dit besluit kom, maar ik word ook moe van mezelf. Liegen en stiekum drinken is mij ook niet vreemd, dus moet er iets gebeuren.

 

Hoop dat ik wat hulp krijg van deze site. Ik ben er wel klaar mee

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jouw antwoord, Cleo66. Minderen is geen optie, aangezien ik geen grenzen heb als ik begin te drinken. Denk dat er voor mij ook maar 1 oplossing is. Hoeveel ik het ook ga missen, want het is toch een jaar of 25 een vertrouwde levenspartner geweest. Maar hoor zoveel verhalen om mij heen van mensen die enorm blij zijn met de keuze die ze hebben gemaakt.

bewerkt door Mark1975
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mark. De eerste keer dat ik stopte hield ik het ook bijna drie maanden vol. Het ging eigenlijk best wel gemakkelijk, dus op de een of andere manier verdween de urgentie een beetje. In de jaren erna begon het gemodder met wel willen stoppen, maar het vertrouwen verliezen dat het kon. Uiteindelijk heb ik via de huisarts hulp gezocht. Het bleek een belangrijke stap. Evenals de deelname op dit forum. Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...