Spring naar bijdragen

onze h. kamer 13-8-2020

bolletje

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Bellie:

@Dikkie ik zit nog steeds op de originele hoeveelheid temazepam,  10mg.

Wat jij zegt bedoel ik ook. De klap krijg je toch wel. En ik heb nu gemerkt wat diazepam met mij doet.  Suf,  depri, afvlakken.  Dat had ik met de oxazepam niet.  Daarom wil ik het niet omzetten.  En dan krijg ik nog meer diazepam wat ik nu had

Klopt bellie 

ik ook tijdje diazapam maakte mij helemaal niet vooral depri en raar gevoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Sanne20:

Ik weet niet of ik hier goed zit?

Maar ik voel mij zo eenzaam, met wie zou ik in contact kunnen komen die ook erge ontwenning heeft(liefst n vrouw)

@Sanne20 ik denk dat je hier goed zit, wij steunen elkaar hier,bovendien is het nog gezellig ook. Wat moet jij afbouwen? Ik heb diazepam en ben nu van 10 mg naar 2 mg gegaan, met veel steun en advies van anderen. Als je het kunt delen, je ontwenning lijkt het íets minder. Misschien ga je te snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal ik ben hier nieuw. Laat ik mij even voorstellen. Ik ben Chantal en ben 45 jaar oud. Sinds twee jaar gebruik ik AD(citalopram) en AP (quetiapine)

ik ben begonnen met 75mg quetiapine en vrij goed afgebouwd , sinds een week ben ik helemaal gestopt. Maar ik kan dus ook al een week niet slapen. Maximaal 4 uurtjes. Ben wel gebroken en voel me niet zo lekker... 

iemand ervaring met afbouw of stoppen van dit middel ? En dan nog een vraagje ben 15 kilo aangekomen hierdoor val je weer af zodra je stopt ?

bedankt alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rixie:

@Sanne20 ik denk dat je hier goed zit, wij steunen elkaar hier,bovendien is het nog gezellig ook. Wat moet jij afbouwen? Ik heb diazepam en ben nu van 10 mg naar 2 mg gegaan, met veel steun en advies van anderen. Als je het kunt delen, je ontwenning lijkt het íets minder. Misschien ga je te snel.

hoi @Sanne20, zeker zit je hier heel goed. zoals je misschien wel hebt gelezen. steunen wij elkaar hier en zoals rixie zegt is het hier ook gewoon gezellig. maar steunen gaat voor. ook ik en ik denk ook de anderen voeldens ons heel eenzaam in dit gevoel. niemand die je begrijpt alleen je lotgenoten. je kan hier alles kwijt er is altijd wel iemand die reageerd en je problemen herkent. en met zijn allen proberen we elkaar er doorheen te trekken. iedere dag is er weer een nieuwe huiskamer dus je bent hier nooit alleen. persoonlijk heb ik  geen ervaring met jouw pillen. maar dat maakt niks uit. en die kilo's krijg je er wel weer af. er is hier 1 ding wat je moet weten. tijd en geduld daar draait helaas alles om. 

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

oeps ik haal 2 door elkaar zie ik nu. 

hoe dan ook . dit boven staande telt ook voor @Chanty. sorry. ik ken jou medicijnen niet. en de tekst hierboven treft dus hoofdzakelijk voor jou. 

en voor @Sanne20. je bent hier zeker goed. ik voelde me ook eenzaam in deze ellende. maar echt we voelen allemaal het zelfde. en man of vrouw het maakt niks uit. je kan hier alles zeggen. je moet maar zo denken we kennen je toch niet. spreek je uit het kan zo verlichten. er bestaan geen domme vragen. en er is bijna altijd wel iemand die een antwoord kan geven. 

welkom dames

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei bolletje:

Ik heb het gevoel dat die van mij het ook niet zo goed doet. 't is nog een nieuwe. Wat voor 'n merk heb jij?

@bolletjeMijn airco is een Proteq, is al jaar of 5, maar ligt eigenlijk niet aan de airco, heeft niet genoeg vermogen voor een grote slaapkamer. Ik geef de airco wel de schuld, maar had bij aankoop op,moeten letten. Maar vriendin heeft pas een gekocht, die is veel koeler. 

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Chanty:

Hallo allemaal ik ben hier nieuw. Laat ik mij even voorstellen. Ik ben Chantal en ben 45 jaar oud. Sinds twee jaar gebruik ik AD(citalopram) en AP (quetiapine)

ik ben begonnen met 75mg quetiapine en vrij goed afgebouwd , sinds een week ben ik helemaal gestopt. Maar ik kan dus ook al een week niet slapen. Maximaal 4 uurtjes. Ben wel gebroken en voel me niet zo lekker... 

iemand ervaring met afbouw of stoppen van dit middel ? En dan nog een vraagje ben 15 kilo aangekomen hierdoor val je weer af zodra je stopt ?

bedankt alvast

@Chantywelkom :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Rixie:

Hi, ja ik zou graag persoonlijk met iemand willen spreken ook.

Hoebedoek je lijkt t iets minder? Nee ikga niet snek, ik doe microtapereb. Maar dit is mijn 3de x terug naar 1mg. 1ste keer kwam k er bijna symptoom vrij vannaf. Maar nu......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Dikkie:

oeps ik haal 2 door elkaar zie ik nu. 

hoe dan ook . dit boven staande telt ook voor @Chanty. sorry. ik ken jou medicijnen niet. en de tekst hierboven treft dus hoofdzakelijk voor jou. 

en voor @Sanne20. je bent hier zeker goed. ik voelde me ook eenzaam in deze ellende. maar echt we voelen allemaal het zelfde. en man of vrouw het maakt niks uit. je kan hier alles zeggen. je moet maar zo denken we kennen je toch niet. spreek je uit het kan zo verlichten. er bestaan geen domme vragen. en er is bijna altijd wel iemand die een antwoord kan geven. 

welkom dames

Hoi dankjewel. Klopt maar wil graag persoonlijk iemand spreken. Vandaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bellie:

Ja echt die zijn er.  Die zijn ook nooit hier gekomen op het forum of zijn er al jaren van af.  Want dan zie je ze ook niet meer. Als je kijkt naar berichten van vorig jaar staan daar heel veel namen tussen  die we hier niet meer zien. Goed teken dus. 

Wat persoonlijk spreken betreft; iedereen is hier anoniem dus ik dat dat lastig is.  Maar misschien wil iemand dat wel.  Heb je wel professionele hulp? Bij een verslavingsarts bijvoorbeeld?

Oke want ik ben als de dood na mijn afbouw ik nog maandden of jaren zo rond zal lopen. Dat trek k niet. Omdat k lees ja clonazepan is moeilijk etc.

Nee geen arts wilt mij helpen. Ben aangemeld nu voor verslavinfgszorg. Laatste poging. 

Ja ik vind t forum heel onduidelijk en chaotisch. Vnadaar persoonlijk makkelijker. Kan ik ook een eigen topic openen met mijn verhaal steeds? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bellie:

Ja hoor dat kan.  Noem het 'draadje van Sanne'. De huiskamer lijkt chaotisch maar ik vind het juist fijn dat het over van alles en nog wat gaat.  Leidt ook af namelijk.  En als je iemand citeert of de naam typt met @ er voor. Dan vind diegene het bericht vanzelf weer terug. In de huiskamer wist het meeste gereageerd.  Ik merk zelf ook dat ik alleen maar naar de huiskamer ga en niet naar tips en adviezen of zo. 

Tip: kijk niet naar de horror verhalen.  Schiet je niks mee op.  Ook niet om van 1000 kanten hulp vragen.  Wordt je alleen maar nog meer onzeker van.  Iedereen ervaart het afbouwen anders maar iedereen weet wel uit ervaring: hoe kleiner de stapjes,  hoe minder klachten.  Sommigen gebruiken jaren en zijn er pijnloos van af.  Sommigen gebruiken een paar maanden en hebben het zwaar.  Daarom kan je je nooit vergelijken met een  ander ook al is het hetzelfde medicijn. Ervaringen en tips helpen,  maar ga jezelf niet  vergelijken met anderen. Echt geloof me,  ik heb hetzelfde gedaan en op mijn slechtere dagen doe ik het ook weer omdat je antwoorden en oplossingen zoekt. Maar hoe meer je er mee bezig bent hoe meer je eventuele klachten ervaart. 

Je kan het! 

Dankjewel, 

En hoe kan ik dat doeb dan? Een huiskamer openen ?

Klopt is ook zo! Maar ik lig bijna alleen maar op bed. En dan voel k mij zooo eenzaam. 1ste x kwam k er ook bijna vanaf. Maar wist niet dat k niet meer moest ophogen. Dus nu heb ik denk ik dat kindling effect ....

Ik mis het enorm om met iemand via whatsapp tek unnen praten of bellen. Niet de hele tijd.

Enja succesverhalen vind kbijna nergens. Dat het n lange weg is weet ik, maarja die weg moet ook kleiner worden toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Bellie:

Ja hoor dat kan.  Noem het 'draadje van Sanne'. De huiskamer lijkt chaotisch maar ik vind het juist fijn dat het over van alles en nog wat gaat.  Leidt ook af namelijk.  En als je iemand citeert of de naam typt met @ er voor. Dan vind diegene het bericht vanzelf weer terug. In de huiskamer wist het meeste gereageerd.  Ik merk zelf ook dat ik alleen maar naar de huiskamer ga en niet naar tips en adviezen of zo. 

Tip: kijk niet naar de horror verhalen.  Schiet je niks mee op.  Ook niet om van 1000 kanten hulp vragen.  Wordt je alleen maar nog meer onzeker van.  Iedereen ervaart het afbouwen anders maar iedereen weet wel uit ervaring: hoe kleiner de stapjes,  hoe minder klachten.  Sommigen gebruiken jaren en zijn er pijnloos van af.  Sommigen gebruiken een paar maanden en hebben het zwaar.  Daarom kan je je nooit vergelijken met een  ander ook al is het hetzelfde medicijn. Ervaringen en tips helpen,  maar ga jezelf niet  vergelijken met anderen. Echt geloof me,  ik heb hetzelfde gedaan en op mijn slechtere dagen doe ik het ook weer omdat je antwoorden en oplossingen zoekt. Maar hoe meer je er mee bezig bent hoe meer je eventuele klachten ervaart. 

Je kan het! 

amen, hier sluit ik me helemaal bij aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bellie:

We weten het wel hé! Inderdaad,  zoals je zelf zei: nu op ons zelf toepassen! :lol::lol: 

Kunnen we  het niet kopiëren en plakken voor ons zelf steeds?

op van die gele plakkers, en dan overal in huis opplakken. in de wc , in de badkamer op de spiegel. in op de telefoon vooral denk ik.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rixie:

@bolletjeMijn airco is een Proteq, is al jaar of 5, maar ligt eigenlijk niet aan de airco, heeft niet genoeg vermogen voor een grote slaapkamer. Ik geef de airco wel de schuld, maar had bij aankoop op,moeten letten. Maar vriendin heeft pas een gekocht, die is veel koeler. 

Heb je een verplaatsbare dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-8-2020 om 14:09 zei Dikkie:

@Bellie mijn ervaring met het voorgezet onderwijs is dat ze de kinderen maar wat aan laten klooien. en nee hoor hier op school word niet gepest we hebben een niet pesten protocol. jaja door de ogen goed dicht te houden niet best.

@Rixie goh ik meende iig 2x en dat was toen je niet te grote stappen nam volgens mij :P. het ging bij mij toen ook erg goed moet ik zeggen. ik weet niet hoe het nu zou gaan aangezien ik door deze hitte ff gestopt ben. maar ik word er niet beter op moet ik eerlijk toegeven, onrustiger en emotioneler daar had ik tijdens de afbouw van de ochtend dosis geen last van. en de eerste week op alleen op de avond dosis ook niet het begon toen ik eigenlijk weer zou afbouwen, maar toen werd het ook weer heet.

dus daar geef ik de schuld maar aan, ik heb ook gedacht zou het kunnen komen door dat ik niet meer afbouw? maar dat lijkt me ook een beetje raar. het is niet zo dat ik denk oh gelukkig ik mag weer een dosis daar denk ik helemaal niet aan. maar het lijkt me ook niet verstandig om de laatste dosis er maar in 1x af te halen.

Ik bouw dus af met lorezepam, maar ik heb op dit forum al heel wat gelezen en vraag me af waarom iedereen adviseert om af te bouwen met diazepam. ja 1 ding weet ik door dat de werking langer is. dus dat je niet zo snel afbouw verschijnselen krijgt omdat de rest nog een beetje werkt. en bij lorezepam het na een paar uur in principe uit je lichaam is en dat je lichaam dat dus sneller merkt. maar na verloop van tijd dus na de afbouw zullen de klachten gelijk zijn of zit ik er helemaal naast? @Cyclad58 jij hebt hier ervaring mee misschien kan jij mij meer vertellen hierover.

@Greta, jij bent er van af gewelidig. ik hoop dat je niet veel klachten krijgt en dat deze snel over zijn. Iedereen die je hier leest heeft klachten maar niet iedereen krijgt zoveel klachten alleen dat lees je hier dan weer niet. die mensen gaan door met hun leven. ik hoop dat jij bij de laatste groep hoort. succes meid

Sorry @Dikkie voor mijn late reactie. Je beschrijft het verschil tussen Lorazepam en Diazepam goed. 
Lorazepam is relatief kort werkend, bij afbouwen heb je dan veel meer last van ontwenning/. Diazepam is langwerkend en stapelt. Het blijft langer in je lichaam, waardoor de ontwenning wat gelijkmatiger gaat zonder noemenswaardige pieken en dalen. Bovendien is Diazepam in tabletten van 2 mg te verkrijgen en daardoor veel gemakkelijker doseerbaar dan Lorazepam. 

Tot zover de theorie, want de praktijk is weerbarstiger. Sommigen verdragen  Diazepam niet goed (is vrij zelden hoor, maar het komt voor) en dan kun je beter bij je huidige medicijn blijven. Diazepam zou op termijn toch minder klachten moeten geven, omdat het wat geruislozer uit je lichaam verdwijnt. Als Diazepam eenmaal uit je systeem is moeten je brein en je lichaam weer op eigen kracht gaan functioneren. Wat dat betreft op lange termijn wellicht weinig verschil. Tijdens de afbouw en kort na het stoppen biedt Diazepam in de regel wel degelijk voordeel, al zullen er altijd uitzonderingen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Cyclad58:

Sorry @Dikkie voor mijn late reactie. Je beschrijft het verschil tussen Lorazepam en Diazepam goed. 
Lorazepam is relatief kort werkend, bij afbouwen heb je dan veel meer last van ontwenning/. Diazepam is langwerkend en stapelt. Het blijft langer in je lichaam, waardoor de ontwenning wat gelijkmatiger gaat zonder noemenswaardige pieken en dalen. Bovendien is Diazepam in tabletten van 2 mg te verkrijgen en daardoor veel gemakkelijker doseerbaar dan Lorazepam. 

Tot zover de theorie, want de praktijk is weerbarstiger. Sommigen verdragen  Diazepam niet goed (is vrij zelden hoor, maar het komt voor) en dan kun je beter bij je huidige medicijn blijven. Diazepam zou op termijn toch minder klachten moeten geven, omdat het wat geruislozer uit je lichaam verdwijnt. Als Diazepam eenmaal uit je systeem is moeten je brein en je lichaam weer op eigen kracht gaan functioneren. Wat dat betreft op lange termijn wellicht weinig verschil. Tijdens de afbouw en kort na het stoppen biedt Diazepam in de regel wel degelijk voordeel, al zullen er altijd uitzonderingen zijn. 

bedankt @Cyclad58, dus als ik het goed begrijp dan zou je met de lorezepam na complete afbouw afbrestklachten eerder krijgen dan bij diazepam omdat die langer in je lichaam blijft. en doordat het geleiderlijker afbouwd de klachten ook geleidelijker komen waarschijnlijk. precies wat ik dacht dus. dank dan is mijn vraag wat dat betreft beantwoord. en het is niet erg hoor dat je niet gelijk antwoord. je hebt ook nog genoeg andere dingen te doen. ik hoop dat het wat beter met je gaat. oja nog 1 vraagje als dat mag. op welke dosis lora ben je gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Bellie:

@Cyclad58 bedankt voor je uitleg.  Maar wat ik niet snap is waarom ik last zou krijgen van ontwenningsverschijnselen overdag als ik de Temazepam alleen vóór het slapen neem? Hooguit dat ik toch met inslapen problemen krijg? Maar ik wil het langzaam afbouwen.  Volgens de regenboog manier,  tapering,  0 5mg op een dag,  dan 2 dagen stabiel en dan er 0,5mg eraf. Maar dat vind ik nog vrij snel.

Ik wil echt niet terug op diazepam.  Ik word er zo suf van en afgevlakt. 

ik denk dat je naar je lichaam moet luisteren @Bellie, die ken je onderhand goed genoeg. en de dosis afbouwen die jij aankunt. en ook de tussentijd die jij nodig hebt. ik zou het laatste stukje net zo als jou doen. maar dat leek me later toch geen goed idee. dus heb de verlaging kleiner gedaan. en minimaal een week ertussen. en tot nu toe ben ik dan klachten vrij.  behalve nu met deze hitte. toen heb ik bijna 2 weken gewacht. aangezien de hitte eindelijk wat minder word. wat zeg jij daarvan @Cyclad58.  ik wil geen antwoord voor jou geven. sorry bel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...