Spring naar bijdragen

onze h.kamer


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei mito:

Hallo, nog eens een berichtje van mij. Ik ben nu 3 jaar vrij van de diazepam. Het heeft bloed zweet en tranen gekost om er van af te komen. Maar het was de strijd, de pijn, de onnoemelijke ellende, het onbegrip en ook het verliezen dubbel en dwars waard.

Uiteindelijk heeft volledig herstel ook zo ongeveer 3 jaar gekost.

Ik wens jullie allen het goede.

mito

Hallo mito 

mooi dat je ervan af bent hopelijk kom ik er ook vanaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei mito:

Hallo, nog eens een berichtje van mij. Ik ben nu 3 jaar vrij van de diazepam. Het heeft bloed zweet en tranen gekost om er van af te komen. Maar het was de strijd, de pijn, de onnoemelijke ellende, het onbegrip en ook het verliezen dubbel en dwars waard.

Uiteindelijk heeft volledig herstel ook zo ongeveer 3 jaar gekost.

Ik wens jullie allen het goede.

mito

@mitohad jij ook veel last van de enorme zenuwen en was je ook doodmoe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei karel12:

Nee, ik ben er nog lang niet vanaf en ik weet ook niet of ik er ooit vanaf kom.

Ik ben inmiddels 2 jaar aan het afbouwen van 1 mg lorazepam  en sta inmiddels op 0,13 mg.

Daardoor mag echter niemand zich laten ontmoedigen want ik ben in meerdere opzichten een speciaal geval.

Ik gebruik al tientallen jaren lorazepam. Pas na een aantal jaren is mijn gezondheidstoestand ernstig verslechterd, wat samenviel met een behandeling door een alternatieve arts. Ik heb ook altijd gedacht dat die verslechtering veroorzaakt was door die behandeling. Nu ik echter meer weet van wat lorazepam kan doen houd ik er rekening mee dat die verslechtering mede, of misschien zelfs voor het grootste deel, veroorzaakt is door de lorazepam.

Ik gebruikte in die tijd lorazepam zeer onregelmatig, door de week vaak helemaal niets en in de weekends vaak een paar tabletten. Ten tijde van de behandeling ben ik er tijdelijk vrijwel helemaal mee gestopt. Het zou kunnen dat ik hierdoor onbewust in een soort cold turkey ben terecht gekomen die een chaotische toestand veroorzaakte wat een verhoging van lorazepam nodig maakte.

Al met al weet ik niet zeker waar mijn momentele klachten door veroorzaakt worden. Ofwel door mijn oorspronkelijke klachten waarvoor ik lorazepam ben gaan gebruiken, ofwel door de alternatieve behandeling, ofwel door de lorazepam.

Ik vind het daarom verstandig zeer langzaam af te bouwen en zoveel mogelijk in evenwicht te blijven.

@karel12, poeh heftig, weet je wat het is je weet nooit de achtergrond van iemand hier, dus kun je ook snel achstig worden voor afbouw. maar dit verhaal is ook wer zoiets, waarvan jij zelf al zegt chaotisch.  als ik mijn oordeel mag geven dat de lora de veroorzaker is. en ik hoop echt voor jou dat je dat toch ooit zult merken. op jouw tijd. en dan ga je je vast prettiger voelen. 2 jaar is lang maar korter dan wanneer je een psycho of wat dan ook krijgt na een half jaar. daar zit niemand op te wachten. ik stabiliseer ook net zolang tot ik me weer goed voel. maarja wanneer goed genoeg is wët je pas achteraf. voor mijn laatste afbouw had ik weer plezier. kon ik weer meer aan. maarja stel je word ziek. ja dan weet ik niet of ik sterk genoeg was. maar daar wacht ik liever niet op. ik heb een burn-out met depressieve klachten zoals ze zo mooi zeggen. dus ja energie tekort heb ik zeker. het is en blijft een moeilijk proces vör iedereen. bedankt voor je verhaal. en blijf doorgaan indien nodig nog een jaar.  succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Frank86:

Spierpijn door afbouwen iemand daar ook last van zwetend voor hoofd als je wakker bent

ja @Frank86, vooral spierpijn. en zweten vooral bij zelfs lichte inspanning niet normaal. na stofzuigen kon je mijn kleren uitwringen. ik heb ook het idee dat mijn zweet nu veel meer stinkt. angstzweet zou je het bijna noemen. misschien herkent iemand dit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

ja @Frank86, vooral spierpijn. en zweten vooral bij zelfs lichte inspanning niet normaal. na stofzuigen kon je mijn kleren uitwringen. ik heb ook het idee dat mijn zweet nu veel meer stinkt. angstzweet zou je het bijna noemen. misschien herkent iemand dit. 

Klopt dikkie angstzweet ook afbouw denk ik 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei mito:

Hallo, nog eens een berichtje van mij. Ik ben nu 3 jaar vrij van de diazepam. Het heeft bloed zweet en tranen gekost om er van af te komen. Maar het was de strijd, de pijn, de onnoemelijke ellende, het onbegrip en ook het verliezen dubbel en dwars waard.

Uiteindelijk heeft volledig herstel ook zo ongeveer 3 jaar gekost.

Ik wens jullie allen het goede.

mito

Wat fijn Mito!!!! En wat fijn dat je dit met ons deelt! Dankjewel. Ik weet dat je cold turkey bent gestopt van een redelijke dosering. Ben blij dat t hersteld is! 

Hadden we hier op t forum maar een kopje succesverhalen. Dat mis ik hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Wat fijn Mito!!!! En wat fijn dat je dit met ons deelt! Dankjewel. Ik weet dat je cold turkey bent gestopt van een redelijke dosering. Ben blij dat t hersteld is! 

Hadden we hier op t forum maar een kopje succesverhalen. Dat mis ik hier. 

ik ook @Louisa, heerlijk @mito en dan cold turkey. jij hebt lef. dat zou ik niet kunnen en niet durven. maar super

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...