Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 5-7-2020


Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieverds.

Hier goed geslapen maar nog moe:wacko: 't Is toch wat hé? Nou bedacht ik me net, misschien ben ik wel allergisch voor een medicijn. Nou ja woensdag heb ik een darmonderzoek en us kijken wat daar uit komt. Hebben jullie kunnen pitten?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook Goedemorgen.  Een moeilijke start, ik kom er even niet doorheen, ben al een paar uur uit bed maar lig alweer op de bank. Fout natuurlijk. Ik herken dat het beter is dat ik even actief wat moet gaan doen en dat doe ik dan nu ook maar. Geen doel vandaag en dat is natuurlijk ook, niet goed. Sterkte iedereen vandaag. Mientje.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen lieverds.

Hier goed geslapen maar nog moe:wacko: 't Is toch wat hé? Nou bedacht ik me net, misschien ben ik wel allergisch voor een medicijn. Nou ja woensdag heb ik een darmonderzoek en us kijken wat daar uit komt. Hebben jullie kunnen pitten?

Spannend @bolletje, zo'n darmonderzoek. ER zijn nu veel mensen moe, kom t wellicht ook door het steeds veranderende weer. 

Gisteren en lange, drukke dag gehad. Hele dag weg geweest, laat thuis en laat in slaap. Temazepam was niet nodig. Ik word 's nachts wel altijd een paar keer wakker, slaap nooit een volle nacht door. Gelukkig zijn die onderbrekingen maar kort. Zal de leeftijd wel zijn :-) 

Vandaag een dag zonder plannen. Daar houd ik nooit zo van, we gaan wel zien wat het oplevert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-7-2020 om 09:03 zei Mientje:

Ook Goedemorgen.  Een moeilijke start, ik kom er even niet doorheen, ben al een paar uur uit bed maar lig alweer op de bank. Fout natuurlijk. Ik herken dat het beter is dat ik even actief wat moet gaan doen en dat doe ik dan nu ook maar. Geen doel vandaag en dat is natuurlijk ook, niet goed. Sterkte iedereen vandaag. Mientje.

 

Mientje doe maar rustig ik lig ook op de bank ben aan het afbouwen  zo zwaar kan helliemaal niet meer slapen ben zo erg moe ik hoop voor jou ook genezing   liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-7-2020 om 09:09 zei Bellie:

Goedemorgen,  tot 6 uur goed geslapen,  daarna weer zenuwachtig. Ik schrik dan met een gevoel dat  je op Schiphol in de gate staat en er achter  komt dat je je paspoort kwijt bent. Paniek en doodzenuwachtig . Nu is het weer afgezakt. Vandaag laat ik mij nachtdosering van de diazepam vallen en de dagdosering iets verhogen om totaal op hetzelfde te blijven. Ik merk dat als ik in de nacht wakker wordt meteen op de klok kijk of ik die pil moet innemen.  Ook dat is niet bevorderlijk voor de nachtrust natuurlijk.  Ik zal het wel merken morgenochtend dat ik het niet heb ingenomen  maar nu ben ik ook steeds zenuwachtig wakker.  Maakt niet uit dus. 

Prettige dag een ieder en sterkte!

Goedemiddag @Bellie jij bouwt de ochtend en dag gezamenlijk af heb ik begrepen.is dit jou geadviseerd door iemand of heb je het zelf ondervonden dat dat beter werkt. Ik ben bezig om de laatste lorezepam van 2x o.25 af te bouwen. Ik ben begonnen met eerst de ochtend naar 0.20 te verlagen vorige week zondag. Maar nu gisteren de 5 e juli heb ik besloten om te proberen om iedere dag 0.1 eraf te doen en afwachten wat dat met me doet. Dit wil ik gaan doen tot 0.15 dan zit ik nog net niet op de helft misschien ook wel tot 0.12 en dan eerst de eerste helft voor de nacht eraf. 

Ik zie nu ook dat jij de dag dan weer even verhoogd mag ik vragen waarom. En hoe je hebt geslapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bellie:

@Dikkie ik reageer sterk op dat spul.  Als ik 1 of 1,5mg zou nemen in 1x dan ben ik zo suf als wat.  Ik nam overdag 4x een dosering en 1x in de nacht.  Ze zijn allen gelijk,  dus niet 1 wat zwaarder dan de ander.  Maar ik merkte dat als ik toevallig wakker werd in de nacht dan meteen op de klok keek om te kijken of ik hem al in moest  nemen.  Je gaat er onbewust op liggen.  Dus ik heb de nachtdosering laten vallen en heb dus alleen nog 4x op de dag (8.30/13.00/17.00/2100 uur). Ik heb gisteren dus mijn 4 doseringen iets moeten verhogen om totaal op dezelfde hoeveelheid te blijven, dus nog steeds 1,5mg. Anders was ik meteen weer aan het afbouwen in 3 dagen tijd.  De huisarts laat mij in de steek. Ik heb hier op het forum advies ingewonnen en luister naar mijn eigen lichaam. 

 

Ik heb aardig geslapen tot 6 uur. Toorn ik in de nacht wakker werd weidt ik meteen dat die pil niet hoefde en viel weer in slaap. Vanmorgen ook niet zo van die wiebelende benen gehad wat ik normaal wel had. 

@Bellie wat geweldig. Dus wat dit betreft geen afkick verschijnselen. Wat gaat nu de volgende stap worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Dikkie:

@Bellie wat geweldig. Dus wat dit betreft geen afkick verschijnselen. Wat gaat nu de volgende stap worden

Dat van op de klok kijken herken ik trouwens heel goed van in het begin van mijn depressie\burnout toen had ik temezepam ik keek de hele dag op de klok en maar rekenen hoeveel uur nog en als ik dan weer 1 nam dan viel ik in slaap. Daarna heb ik lorezepam gekregen 1 mg 3x daags. Maar ik begin het afbouwen steeds enger te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bellie:

 Nog niet. Vorige keer liet ik ook al eens de nachtdosering vallen maar toen ging ik ook meteen naar beneden met de afbouw.  En dat heb ik geweten. Meer tijd er tussen en minder binnen krijgen. Dus ik hou mij tijd innames gelijk en haal wat van de hoeveelheid af. 

Als het goed is maandag weer 0,5 mg.

Haal je dan van elk tijdstip 0.5 af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bellie:

Gewoon rustig aan doen. Als mijn lichaam weer stabiel is na het afbouwen heb ik de klok niet eens in de gaten. 

Het laatste stukje kan je ook minder hard doen. Beter te langzaam dan te snel met veel klachten

Wat voelt stabiel voor je, geen spierspanning meer of zoiets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Dikkie:

Wat voelt stabiel voor je, geen spierspanning meer of zoiets

Ik heb vanochtend bezoek gehad van een vriendin het ging redelijk goed. Toen ik haar vertelde wat ik voelde. Ze wist niet van mijn burnout dus we hadden er nog niet overgestoken. Dus veel vertelt met soms een brok in mijn keel en een traan. Maar toen ze weg was ben ik echt in een enorme huilbui terechtgekomen. Later zag ik dat ik mijn lorezepam ook nog niet had ingenomen. Ik was dus ongeveer 2 uur te laat. Toen dacht ik wel ben ik er wel klaar voor om af te bouwen. Ik heb geloof ik sterker in mijn schoenen gestaan. Zouden de bezo's zoveel invloed hebben dat ik me na complete afbouw weer goed ga voelen. Of ga ik weer terug naar af. Ik weet het niet en dat maakt me angstig @Bellie

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Bellie:

Minder onrust en weer vrolijk en niet misselijk

Dat is duidelijk. Onrust raak ik kwijt door ff een stukje te lopen of uit bezig te zijn. Misselijk ben ik gelukkig niet. Vrolijk vind ik een groot woord . Maar kan soms wel genieten of vaak wel. Maar kan ook heel neerslachtig zijn. Mijn onttrekkingen voel ik door snel huilen, gespannen zijn en idd extreme spierspanning vooral in mijn bovenbenen. En soms kaak klemmen

 

25 minuten geleden zei Bellie:

Dit weekend was ik ook heel erg emotioneel en aan het huilen.  Dat is echt ben het afbouwen.  Nu is het weer weg. Maar ik heb ook gemerkt dat een goede  huilbui ff oplucht hoor 

Oh dank je , bij mij is het nu ook over. Ik kan hier gekgenoeg ook mijn rust vinden. En het het lucht enorm op dat huilen

bewerkt door Dikkie
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-7-2020 om 14:24 zei Dikkie:

Goedemiddag @Bellie jij bouwt de ochtend en dag gezamenlijk af heb ik begrepen.is dit jou geadviseerd door iemand of heb je het zelf ondervonden dat dat beter werkt. Ik ben bezig om de laatste lorezepam van 2x o.25 af te bouwen. Ik ben begonnen met eerst de ochtend naar 0.20 te verlagen vorige week zondag. Maar nu gisteren de 5 e juli heb ik besloten om te proberen om iedere dag 0.1 eraf te doen en afwachten wat dat met me doet. Dit wil ik gaan doen tot 0.15 dan zit ik nog net niet op de helft misschien ook wel tot 0.12 en dan eerst de eerste helft voor de nacht eraf. 

Ik zie nu ook dat jij de dag dan weer even verhoogd mag ik vragen waarom. En hoe je hebt geslapen

waneer  voel ik me beter het is zo slopend  40 jaar aan de benzo angsten de hele dag ik kan niks meer hopeloos waneer een beetje beter  zo hoperloos      wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...