ChardoNEE Geplaatst 29 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 Hallo, ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben een vrouw van 42 jaar. Dagelijks drink ik in de avond een fles wijn en soms meer. Ik wil stoppen met drinken en heb gisteren mijn man verteld dat ik een probleem heb met alcohol. Dit was een hele grote opluchting omdat ik het altijd voor mezelf heb gehouden uit schaamte. Dit wist hij natuurlijk allang en heeft me ook meermalen gevraagd om minder te drinken. Ik ben het type binge drinken..binnen een uur is de fles leeg. gisteravond heb ik nog een fles wijn leeggedronken maar ik wil dat dat de laatste was. Ik wil vanaf vandaag weer nuchter door het leven gaan en hoop dat ik hier wat steun kan krijgen. Vanwege mijn werk durf ik niet naar mijn huisarts omdat we ook veel samenwerken. Ik wil het op eigen kracht gaan doen. dit is voor mij de eerste stap...en ik vind het reuze spannend... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 29 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 Welkom en succes! Heb je een plan? ChardoNEE reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ChardoNEE Geplaatst 29 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 Hoi, ik heb geen duidelijk plan. Ik ga proberen afleiding te zoeken en heb lekkere frisdrank in huis gehaald voor de avond. Ik heb oxazepam in huis mocht ik heel erg onrustig worden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 29 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 Succes alleen zal ik als advies niet gelijk naar de oxazepam gaan grijpen mocht je onrustig worden.. dan vervang je gelijk het gevoel met medicatie waarop je normaal alcohol er ingooide. Denk dan meer aan iets homeopathische zoals passieflora complex iets minder heftig en verslavende gevoelig. ChardoNEE reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 29 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 Zou ik ook zeker niet doen, voor je t weet heb je de ene verslaving ingeruild voor de andere of heb je er gewoon twee. En als ik het pammen forum soms meelees dan denk ik dan heb ik nog liever een alcoholverslaving. Ja gewoon flink fris drinken dat je iig geen dorst hebt, en wat anders gaan doen. En als het ff heel moeilijk is dat is normaal, maar dat duurt nooit zo lang, althans is mijn ervaring. ChardoNEE reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ChardoNEE Geplaatst 29 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 @Lieke7777dank je wel. Ook voor je tip. Ik ga straks nog even iets homeopathisch halen voor de zekerheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ChardoNEE Geplaatst 29 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 @bumperjimdank je voor je reactie..jullie hebben gelijk..ik zet de pam uit mijn hoofd.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 29 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 Welkom ChardoNEE! Ik kan me het gevoel bij mezelf ook nog goed herinneren toen ik eindelijk toegaf dat ik verslaafd was. Zeker een gevoel van bevrijding. Nu kun je tenminste iets gaan doen. Heel veel succes! Onrust is normaal de eerste dagen. Het beste kun je het maar gewoon laten gebeuren. Soms is slapen lastig omdat je gewend bent om met alcohol in slaap te vallen. Het gaat meestal na een paar nachten beter en dan wil je niet anders meer; nuchter inslapen is zoveel fijner. De meeste mensen hebben in het begin ook veel last moeheid. Je lichaam laat je gewoon weten hoe je het hebt toegetakeld met al die drank. En ook dat gaat weer over. Kortom: je hebt niets te verliezen en een wereld te winnen! ChardoNEE reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 29 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 Beste ... Mij heeft een halve oxazepam wel geholpen bij het niet meer drinken ( voor de ontwenning ) . 2 .,3 dagen , erna niet meer . Ben nu 3 maanden zonder iets ... het kan dus wel . Suc6 . ChardoNEE reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 29 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 Heel veel succes! Zou ook uitkijken met de oxazepam, ook al voel je je nerveus/onrustig etc dan is dat maar zo toch? Betekent niet dat je dat niet aankan. Je kan hier veel steun vinden, maar pas op...het forum is verslavend ChardoNEE reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ChardoNEE Geplaatst 29 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben nog niet zo thuis met een forum maar dat komt vanzelf wel goed denk ik. Het is fijn om ergens mijn ei kwijt te kunnen waar mensen zijn die hetzelfde probleem hebben..ik hoop van jullie te kunnen leren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 29 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2020 Hoe is het gegaan ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden