Spring naar bijdragen

Ik kan niet meer..


maxxie

Aanbevolen berichten

Ben nu 3 weken bezig van 10 naar 7 mg gegaan maar ik red t niet. Mn huisarts zegt “t hoort erbij” maar ik ben radeloos. Zit de halve dag alleen op zolder of loop opgefokt door huis en kan niks verdragen. Familie wordt er ook gek van

 

sporten gaat niet meer: alsof mn conditie is verdwenen, zweet me kapot, hoofdpijn, slaap nog 4 uur per nacht, ik red t zo niet

 

wat kan ik doen? Psyciater? Al zou ik dit doorzetten gaik

nooit dit jaar verder afbouwen. Dit is zo heftig na 25 jaar gebruik

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @maxxieik denk dat je snel gaat, de klachten die je omschrijft zijn vrijwel zeker van de ontwenning. Daar gaat een psychiater ook niks aan veranderen vrees ik. Ik maak nu zo ongeveer hetzelfde mee. Ik zit nu op 5 mg en voel me soms echt niet fijn maar het is uit te houden. Ik bouw maar ca. 10% per 3-4 weken af. Dat is zo'n beetje de standaard en verantwoord. Dus klachtenvrij afbouwen is vrijwel onmogelijk. Maar door minder snel af te bouwen wordt het wel wat dragelijker denk ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat echt te snel, 1 mg per week na 25 jaar gebruik. Dat is vragen om problemen en dus ontwenning. Ik zou voor nu echt even een pauze nemen. En als het echt te erg is of niet beter wordt na een week of 2 msc ophogen naar 8 en daarop proberen te stabiliseren. En dan 1 mg per 4 weken afbouwen. Bij voorkeur met een vijl en weegschaal of taperingsstrips. Maar die kosten 85 euro per 4 weken en niet iedereen kan of wil dat betalen en met een vijl en weegschaal schijnt t ook goed te doen te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei maxxie:

Ben nu 3 weken bezig van 10 naar 7 mg gegaan maar ik red t niet. Mn huisarts zegt “t hoort erbij” maar ik ben radeloos. Zit de halve dag alleen op zolder of loop opgefokt door huis en kan niks verdragen. Familie wordt er ook gek van

 

sporten gaat niet meer: alsof mn conditie is verdwenen, zweet me kapot, hoofdpijn, slaap nog 4 uur per nacht, ik red t zo niet

 

wat kan ik doen? Psyciater? Al zou ik dit doorzetten gaik

nooit dit jaar verder afbouwen. Dit is zo heftig na 25 jaar gebruik

 

 

Dag @maxxie,  ik denk ook dat je te snel gaat. 
Beter langzamer afbouwen met minder ontwenning. Dan doe je er langer over, maar dat is niet het ergste. Zolang je vorderingen maakt, ok al zijn ze nog zo klein, en je kunt het aan, dan motiveert dat!
Je bouwt af met Diazepam begrijp ik? 1 mg per week is echt te veel. Je kunt beter met een halve milligram afbouwen en dat om de 2 of 3 weken. Zoals @Frankk  het doet kan  ook,  10% er af na 3 weken ongeveer. Je bent dan wat langer bezig, maar je houdt het dan echt veel beter vol. 
Het is ontwenning, je moet er hoe dan ook doorheen, maar in dit tempo ben je echt te streng voor jezelf.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag aan je arts inderdaad of het langzamer kan. Wijs daarbij naar de kans van falen die groot is op dit tempo, als het al niet gefaald is. En daar kan jij zeker niks aan doen. Ik herken het trouwens wat betreft sporten, ik ben zelf fanatiek krachtsporter en ik merkte ook dat ik veel minder energie had er voor. Ik ging van 7 keer trainen in de week naar 3 tot 4 keer en kon helaas ook met moeite een half uur in de sportschool blijven. Voor mij was het essentieel om het sporten niet los te laten aangezien voor mij dat een groot stuk van m'n sociale kring was en ook een stuk bezigheid wat weer hielp met m'n angststoornis. Maar het is dus heel herkenbaar, je energie is bijna 0 vergeleken met de tijd voor het afbouwen en je bent snel overbelast. Neem gewoon een stapje terug en leer je lichaam kennen wat je wel en niet aan kan in deze tijd. En vraag of je 0.5mg per week mag afbouwen! Scheelt al de helft in het tempo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei angstmetbenzos:

Vraag aan je arts inderdaad of het langzamer kan. Wijs daarbij naar de kans van falen die groot is op dit tempo, als het al niet gefaald is. En daar kan jij zeker niks aan doen. Ik herken het trouwens wat betreft sporten, ik ben zelf fanatiek krachtsporter en ik merkte ook dat ik veel minder energie had er voor. Ik ging van 7 keer trainen in de week naar 3 tot 4 keer en kon helaas ook met moeite een half uur in de sportschool blijven. Voor mij was het essentieel om het sporten niet los te laten aangezien voor mij dat een groot stuk van m'n sociale kring was en ook een stuk bezigheid wat weer hielp met m'n angststoornis. Maar het is dus heel herkenbaar, je energie is bijna 0 vergeleken met de tijd voor het afbouwen en je bent snel overbelast. Neem gewoon een stapje terug en leer je lichaam kennen wat je wel en niet aan kan in deze tijd. En vraag of je 0.5mg per week mag afbouwen! Scheelt al de helft in het tempo.

Ja ik ben ook krachtsporter en dat is ook een groot deel van mn sociale leven, alleen moet ik - als de sportschool weer open kan - nog merken hoe dat gaat. Fietsen gaat iig niet goed. Mn arst zegt nu 1 mg per 2 weken, alleen ben ik zelf - op mn gevoel afgaand - van mening dat de kleinere stapjes veel beter zijn. 1mg minderen geeft gewooon een enorme dreun, of je het nou iedere week of iedere maand doet....het hakt erin. Dus met 0,5mg lijjkt me beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Diazepam heb je wel het geluk dat die 'dreun' minder heftig aankomt dan met andere benzodiazepines, omdat de halfwaardetijd zo lang is. Je voelt dat dus ook pas later en 'subtieler' dan met een kortwerkende benzodiazepine ( voor zover je het subtiel kan noemen want je voelt het alsnog aardig ). Maar als jouw gevoel 0.5mg zegt, waarom niet? Kies een tempo wat bij jou past. Gelukkig hebben wij als krachtsporters de mentaliteit van doorzetten en vaak gepaard met dieeten wat super veel vergt van je lichaam en van je motivatie. Daarmee merkte ik wel een voordeel in het doorzetten met de afbouw van benzodiazepines.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog een vraag:

 

ik ben van 10 naar nu 8 mg gegaan. Ik hen er ni bijna 6 weken opzitten. Ik voel me echter geen fractie beter. Hoofdpijn, angstig, moe, honger, zweten en niet meer kunnen sporten door hartkloppingen en gewoon de conditie niet meer hebben. Mn leven ligt stil en thuis is t ook een probleem aan t worden

Ik overweeg steeds om terug te gaan naar de oude dosis. De onderliggende problematiek is niet oogelost denk ik dan en blijkbaar kan ik nog niet zonder. Of zou t echt zo lang kunnem duren voordat je je ok voelt als je van 10 naar 8 gaat? Ik kan wua werk en thuisfront niet nog weken zo leven. Dank alvast

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@maxxie, het kan zeker zolang duren voordat je je weer ok voelt. Je Ok voelen tijdens afbouw is trouwens alles behalve vanzelfsprekend. Ik ken eigenlijk niemand op dit forum die zich ok voelt. Als je geluk hebt, kun je zonder problemen afbouwen, maar 99% van die mensen komt niet op dit forum.

Helaas ben jij dus ook niet iemand die er zonder ontwenningsklachten vanaf komt zo te lezen. Voor de meesten op dit forum is werken en een normaal leven leiden tijdens de afbouw echt onmogelijk. Houdt er dus rekening mee dat dat ook voor jou zou kunnen gaan gelden. Je hebt nog een tijdje te gaan.

Je schrijft dat dit qua werken en thuisfront niet nog weken zo kunt leven. Welkom in de wereld van de benzo ontwenning. Velen van ons, waaronder ikzelf, hebben ons huidige leven helemaal moeten inrichten naar de benzo ontwenning. Het is helaas niet anders. Je zult er echt doorheen moeten wil je van de pammen af. Voor velen van ons is ons huis De enige plek die we al maanden zien. We zijn Te ziek om ergens anders te zijn. Ik kan er over meepraten, helaas. 

Wat ik wil zeggen is dat je geen verwachtingen moet hebben van de afbouw, althans niet in de zin dat je je ok gaat voelen, want de kans is groot dat dat niet gaat gebeuren. Pas je leven aan aan hoe je je voelt. Het is even niet anders. Misschien dat je je uiteindelijk wel op 8 mg ok gaat voelen hoor, maar hoelang dat nog gaat duren kan niemand zeggen. En het schijnt echt beter te worden als je er helemaal vanaf bent

Sterkte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei doorbijter:

@maxxie, het kan zeker zolang duren voordat je je weer ok voelt. Je Ok voelen tijdens afbouw is trouwens alles behalve vanzelfsprekend. Ik ken eigenlijk niemand op dit forum die zich ok voelt. Als je geluk hebt, kun je zonder problemen afbouwen, maar 99% van die mensen komt niet op dit forum.

Helaas ben jij dus ook niet iemand die er zonder ontwenningsklachten vanaf komt zo te lezen. Voor de meesten op dit forum is werken en een normaal leven leiden tijdens de afbouw echt onmogelijk. Houdt er dus rekening mee dat dat ook voor jou zou kunnen gaan gelden. Je hebt nog een tijdje te gaan.

Je schrijft dat dit qua werken en thuisfront niet nog weken zo kunt leven. Welkom in de wereld van de benzo ontwenning. Velen van ons, waaronder ikzelf, hebben ons huidige leven helemaal moeten inrichten naar de benzo ontwenning. Het is helaas niet anders. Je zult er echt doorheen moeten wil je van de pammen af. Voor velen van ons is ons huis De enige plek die we al maanden zien. We zijn Te ziek om ergens anders te zijn. Ik kan er over meepraten, helaas. 

Wat ik wil zeggen is dat je geen verwachtingen moet hebben van de afbouw, althans niet in de zin dat je je ok gaat voelen, want de kans is groot dat dat niet gaat gebeuren. Pas je leven aan aan hoe je je voelt. Het is even niet anders. Misschien dat je je uiteindelijk wel op 8 mg ok gaat voelen hoor, maar hoelang dat nog gaat duren kan niemand zeggen. En het schijnt echt beter te worden als je er helemaal vanaf bent

Sterkte. 

Dank, helder. Ik moet zeggen dat mn huisarts er heel weinig vanaf weet, helaas. Ik dacht dat ik op 8mg wel zou stabiliseren en dan een paar weken een normaal leven kon leiden, en dan weer 0,5 eraf, even afzien, stabiliseren, en verder. Maar zo werkt het dus niet. Jammer wel :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor sommigen werkt het zo wel, voor ons helaas niet. Dat blijkt pas als je gaat afbouwen. Je zou nog kunnen overwegen om met een weegschaal te gaan vijlen. Dan bouw je nog geleidelijker af. Als je er elke dag 0,03 mg pilgewicht af vijlt kom je ook op 1 mg per 4 weken. Alleen heb je dan dus niet de klap van in 1 x 0,5 mg dia eraf. Zo'n weegschaal kun je normaal gesproken gewoon bij aliexpress bestellen. Althans daar heb ik de mijne van en die doet het uitstekend. Je moet er wel een hebben met minimaal 3 nullen achter de komma. Of anders De taperingsstrips waar ik het al eerder over had, maar die moet je huisarts dan voorschrijven en kosten 85 euro per 4 weken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei doorbijter:

Voor sommigen werkt het zo wel, voor ons helaas niet. Dat blijkt pas als je gaat afbouwen. Je zou nog kunnen overwegen om met een weegschaal te gaan vijlen. Dan bouw je nog geleidelijker af. Als je er elke dag 0,03 mg pilgewicht af vijlt kom je ook op 1 mg per 4 weken. Alleen heb je dan dus niet de klap van in 1 x 0,5 mg dia eraf. Zo'n weegschaal kun je normaal gesproken gewoon bij aliexpress bestellen. Althans daar heb ik de mijne van en die doet het uitstekend. Je moet er wel een hebben met minimaal 3 nullen achter de komma. Of anders De taperingsstrips waar ik het al eerder over had, maar die moet je huisarts dan voorschrijven en kosten 85 euro per 4 weken.

 

Thnx, dat vijlen klinkt idd wel goed. T voelt dan wel echt als een verslaafde maar dat ben ik ook. Toch kan/wil ik er geen jaar mee zoet zijn, dat kost me teveel. Ik vind t echt complex. En ben best wat gewend qua afzien, afbouw, etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...