Yollie Geplaatst 24 februari 2020 Auteur Rapport Geplaatst 24 februari 2020 Op 24-2-2020 om 08:33 zei Louisa: Nee want je slikt niet zoveel als ik en ik moet nog afbouwen. En jij kan nog sporten dansen enz. Daar droom ik van. Je hebt veel meer energie. Ik kom de dag al niet meer door als ik 2 uur slaap mis. Andersom bij jou. Zo moe ben ik. Ik lees nooit dat jij moe bent. Dus geen zorgen Yollie. Expand @Louisa ik ben idd niet moe. Ik kom nu niet ook verder dan 2 a 3 u slaap. Ik weet bij god niet waarom ik wakker wordt. Kon een paar weken geleden weer inslapen. Nu niet meer. Nu vind ik het inwendig trillen erger en een beetje angstgevoelens terwijl ik niet bang ben. Vanmiddag een 24 u bloeddrukmeter gekregen omdat mijn bloeddruk hoog is en mijn polsslag ook. Dat rotding pompt elk half uur. Slapen wordt vanavond niks denk ik.
Yollie Geplaatst 24 februari 2020 Auteur Rapport Geplaatst 24 februari 2020 Op 24-2-2020 om 10:42 zei Roberto: @JohannaEliesje, eerst even een kort antwoord: ik heb geen enkele last gehad van overstappen, integendeel. Over een uitgebreider antwoord moet ik even nadenken. Heel veel staat ook onder mijn eigen Wie is wie op het alcohol forum. Daarvoor had ik daar ook nog een andere lijn: Ontwenningsverschijnselen, geloof ik. Dat was mijn binnenkomst hier in 2014. Expand @Robertopff wat ben je ook al lang bezig. Sterkte.
Yollie Geplaatst 24 februari 2020 Auteur Rapport Geplaatst 24 februari 2020 Ik merk als ik ietsje langer slaapt goed droom en bij quetiapine kort slaap en nachtmerries heb. Op 24-2-2020 om 10:42 zei Roberto: @JohannaEliesje, eerst even een kort antwoord: ik heb geen enkele last gehad van overstappen, integendeel. Over een uitgebreider antwoord moet ik even nadenken. Heel veel staat ook onder mijn eigen Wie is wie op het alcohol forum. Daarvoor had ik daar ook nog een andere lijn: Ontwenningsverschijnselen, geloof ik. Dat was mijn binnenkomst hier in 2014. Expand @Robertopff wat ben je ook al lang bezig. Sterkte.
Lynn86 Geplaatst 24 februari 2020 Rapport Geplaatst 24 februari 2020 Op 24-2-2020 om 09:11 zei ELL: Allemaal veel sterkte gewenst vandaag! Fijn @JohannaEliesje dat nu alles meegenomen is. Ik ben vanaf vandaag benzo-vrij!! Ook voor jullie is dit mogelijk. Ik heb bijna 11 maanden afgebouwd, en het is zeker niet vanzelf gegaan. Maar het is gelukt! Afwachten hoe het de komende tijd zal gaan. Maar alle psy-drugs is er helemaal uit nu. Expand Wauuuuwwwww wat goed gefeliciteerd
JohannaEliesje Geplaatst 24 februari 2020 Rapport Geplaatst 24 februari 2020 Op 24-2-2020 om 09:11 zei ELL: Ik ben vanaf vandaag benzo-vrij!! Ook voor jullie is dit mogelijk. Ik heb bijna 11 maanden afgebouwd, en het is zeker niet vanzelf gegaan. Maar het is gelukt! Expand @ELL Wow, wat razend knap van jou! Gefeliciteerd! Ik vind dit zó fijn voor je. Het is je gegund en ik hoop, dat je je steeds beter zult gaan voelen met weinig of geen terugval.
JohannaEliesje Geplaatst 24 februari 2020 Rapport Geplaatst 24 februari 2020 (bewerkt) Op 24-2-2020 om 14:12 zei Yollie: eerst even een kort antwoord: ik heb geen enkele last gehad van overstappen, integendeel. Expand @RobertoVandaag meteen met de Diazepam begonnen, nu na twee doses kan ik zeggen, dat ik me al veel minder ellendig voel dan de afgelopen dagen. Nu nog zien, of ik vannacht kan slapen. En of dit een (voorlopig) blijvend resultaat is. Ik heb jouw verhaal hier en daar gelezen, wat een geestkracht. Respect. 24 februari 2020 bewerkt door JohannaEliesje
Cyclad58 Geplaatst 24 februari 2020 Rapport Geplaatst 24 februari 2020 @ELL, wat fijn, mijlpaal bereikt! You go girl! ELL reageerde hierop 1
JohannaEliesje Geplaatst 24 februari 2020 Rapport Geplaatst 24 februari 2020 (bewerkt) Op 24-2-2020 om 18:02 zei Roberto: Slik je vanavond nog een derde?Je kunt je nu op stabiliseren richten. Het lijkt mij wel handig om voor jezelf daar een termijn over af te spreken. Anders heb je de kans dat je blijft hangen op 3 x 10 mg. Expand @Roberto Ja, vanavond laat voor het slapen gaan nog een derde Diazepam van 5 mg. Ik hoop dat ik kan slapen zonder de zeer behulpzame kwartjes Zolpidem.... Ik had via email advies gevraagd aan Erik Paling, die adviseerde niet te lange pauzes te houden tijdens het afbouwen en binnen 3,4 maanden af te bouwen. Pauzes doen over het algemeen geen goed en de klachten duren dan vaak langer. Zegt hij. Met de huisarts afgesproken, om na een week, tien dagen, te evalueren en inderdaad te stabiliseren, maar niet te lang. 24 februari 2020 bewerkt door JohannaEliesje
JohannaEliesje Geplaatst 24 februari 2020 Rapport Geplaatst 24 februari 2020 Op 24-2-2020 om 21:19 zei JohannaEliesje: Anders heb je de kans dat je blijft hangen op 3 x 10 mg. Expand Even een kleine correctie: het is 3 x 5 mg.
JohannaEliesje Geplaatst 24 februari 2020 Rapport Geplaatst 24 februari 2020 Op 24-2-2020 om 18:02 zei Roberto: Anders heb je de kans dat je blijft hangen op 3 x 10 mg. Expand Kleine correctie: het is 3 x 5 mg.....
Louisa Geplaatst 25 februari 2020 Rapport Geplaatst 25 februari 2020 Op 24-2-2020 om 14:08 zei Yollie: @Louisa ik ben idd niet moe. Ik kom nu niet ook verder dan 2 a 3 u slaap. Ik weet bij god niet waarom ik wakker wordt. Kon een paar weken geleden weer inslapen. Nu niet meer. Nu vind ik het inwendig trillen erger en een beetje angstgevoelens terwijl ik niet bang ben. Vanmiddag een 24 u bloeddrukmeter gekregen omdat mijn bloeddruk hoog is en mijn polsslag ook. Dat rotding pompt elk half uur. Slapen wordt vanavond niks denk ik. Expand Ik wou dat ik niet moe was. Ik ben zelfs na 8 uur slapen doodmoe.
JohannaEliesje Geplaatst 25 februari 2020 Rapport Geplaatst 25 februari 2020 Op 25-2-2020 om 05:21 zei Roberto: Ik ben nieuwsgierig hoe je geslapen hebt vannacht Expand @Roberto Vannacht heb ik heerlijk geslapen! Ik ging erg lekker liggen en was binnen 10 minuten vertrokken. Om half drie werd ik even wakker (toilet), toen was ik even bezorgd dat ik misschien niet weer in slaap zou vallen. Ben even ‘lief’. voor mezelf geweest en heb toen e3n kwart tabletje Zolpidem genomen. 2,5 mg. Zó weer verder geslapen. Om half zeven nog een keer wakker, maar gewoon verder geslapen tot half negen. Ongekend. En wat me opviel: - Levendige, vrolijke dromen - Bij Zolpidem leek het alsof ik tijd oversloeg: pilletje erin en ploep! weer wakker, dan leek het net of ik nauwelijks had geslapen, maar de klok stond wel 3 uur verder. Nu ook meer het gevoel, dat ik langere tijd geslapen heb. Tot nu toe erg tevreden met hoe het nu gaat!
JohannaEliesje Geplaatst 25 februari 2020 Rapport Geplaatst 25 februari 2020 Op 25-2-2020 om 08:19 zei Roberto: ja, dit snap ik wel, maar laat dit wel bij één keer (eerste dag). Expand @Roberto Hihi, zo voelde ik het ook, als ‘sjoemelen’. Het was ook echt de angst om niet goed te slapen, om weer onrust te krijgen in de nacht. Voor vanavond heb ik nu veel meer vertrouwen in het slapen, dus ik ben vast van plan om de Zolpidem achterwege te laten. Wel scherp opgemerkt!
Yollie Geplaatst 25 februari 2020 Auteur Rapport Geplaatst 25 februari 2020 Op 25-2-2020 om 07:51 zei Louisa: Ik wou dat ik niet moe was. Ik ben zelfs na 8 uur slapen doodmoe. Expand @Louisa met welke pil slaap je dan. Misschien moet dat verlaagd worden. Ik heb gelukkig met die rotmeter toch 2x2 u geslapen. Trilling is noch aanwezig maar lichter. Ik heb me ad toch maar weer omhooggebracht.
Louisa Geplaatst 25 februari 2020 Rapport Geplaatst 25 februari 2020 Op 25-2-2020 om 10:36 zei Yollie: @Louisa met welke pil slaap je dan. Misschien moet dat verlaagd worden. Ik heb gelukkig met die rotmeter toch 2x2 u geslapen. Trilling is noch aanwezig maar lichter. Ik heb me ad toch maar weer omhooggebracht. Expand Seroquel en olanzapine. Maar denk dat de pammen de grote boosdoeners zijn in combi. Die zijn verhoogd. En heb me 5 jaar goed gevoeld op seroquel en olanzapine... dus ja
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden