Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

Beste,

Welke dosering van vitamine b1 wordt er aangeraden om te nemen? En hoe lang? 
Ik ga nog langs de huisarts maar dit lukt de komende dagen niet en wil toch reeds beginnen hiermee voor alle zekerheid. 

Alvast bedankt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem nu meestal dagelijks 2x 2 capsules van 100 mg. Maar dat is waarschijnlijk teveel. Op het potje staat 1x 100 mg. Dat is sowieso al heel wat meer dan je via een standaard multivitamine binnenkrijgt. Maar ik ben geen arts. In feite doe ik maar wat. Ik ga ervan uit dat je huisarts hier meer over weet. Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag McFlurry, 

Vitamine B1, oftewel Thiamine, wordt in de verslavingszorg doorgaans door de verslavingsarts voorgeschreven, intraveneus of in tabletvorm. Huisartsen schrijven het voor bij een tekort. Dat kan oplopen tot tabletten van +1000mg, maar alleen als er ook een tekort gemeten is. Dit kan verscheidene oorzaken hebben. Alcohol zorgt ervoor dat er minder vitamine B1 wordt opgenomen (het voert te ver om de metabolistische werking hier uit te leggen, die is vele malen complexer). Het advies is dus naar de huisarts. Zelf drogisterijsupplementen slikken kan bij juiste dosering weinig kwaad bij een gezond persoon. 

Vriendelijke groet, de moderator 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...