Spring naar bijdragen

Wat was jouw begin aan de benzos?


Louisa

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af wat jullie start was van de benzos?

De mijne: ik had op 20 jaar een burn out met paniek. Ik kreeg Zoloft AD hiervoor. Had ik NOOIT mogen krijgen, want ik was niet depressief en ging alleen maar verder over mijn grenzen. Kreeg niet de les dat ik naar mijn lijf moest luisteren. Dat resulteerde in CVS en weer een burn out 6 jaar later. Daar kwam ik zelf uit zonder pillen! Ik had zoveel geleerd van grenzen e.d. dat ik goed zat. Huisje boompje beestje lieve man. Ik wilde zwanger worden. Maar niet met de Zoloft. Dus na 7 jaar besloot ik nogmaals af te bouwen. Had al eerdere pogingen gedaan, maar werd zo beroerd dat ik dacht laat maar. Nu wilde ik er echt vanaf. Langzaam was het devies.

Ik kreeg allerlei klachten. Messteken in mn hersenen maar dat ging gauw weg. Moeilijker slapen. Gevoel van onbehagen. Het was te doen. Totdat na een half jaar elke nacht chemische angsten kwamen van een soort die ik nog nooit had gekend!!!!! Ik schudde en beefde en ik zei in het begin heel rustig: afbouwklachten tegen mijn man. 

Helaas woog ik nog maar 47 kg. Eetlust was ook weg en ik sliep niet meer en de angstgolven 24/7... 

Ik besloot terug te gaan naar mijn 75 mg. Helaas deed het niks. Dus besloot ik meer te nemen! Hilarisch. 100 mg. En ja daar komt ie met oxazepam als ondersteuning... AD deed niks meer.  Ik bleef oxa slikken en toen dat uitwerkte heb ik seroquel gekregen en nog tal van andere benzos. Lora 5.5 mg bleek te werken met antipsychotica en angst was weg. Tot ik overspannen werd. Toen kwam weer de angst maar ik zat al aan de 5.5 mg lora! Hulp was slecht. Wachttijden van hier tot Tokio. Ik ben met dokters goedkeuring van dan is ze ff rustig omhoog gegaan! Nooit moeten doen... kortom door pillen!

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei doorbijter:

@Louisa bij wie is wie stellen De meeste lotgenoten zich voor inclusief De aanleiding tot het benzogebruik. Mijn verhaal staat daar ook. Dus als je wilt weten wat.voor De meesten van ons de reden voor gebruik is, raad ik je aan die verhalen te lezen

Okee dank je 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Ik vraag me af wat jullie start was van de benzos?

De mijne: ik had op 20 jaar een burn out met paniek. Ik kreeg Zoloft AD hiervoor. Had ik NOOIT mogen krijgen, want ik was niet depressief en ging alleen maar verder over mijn grenzen. Kreeg niet de les dat ik naar mijn lijf moest luisteren. Dat resulteerde in CVS en weer een burn out 6 jaar later. Daar kwam ik zelf uit zonder pillen! Ik had zoveel geleerd van grenzen e.d. dat ik goed zat. Huisje boompje beestje lieve man. Ik wilde zwanger worden. Maar niet met de Zoloft. Dus na 7 jaar besloot ik nogmaals af te bouwen. Had al eerdere pogingen gedaan, maar werd zo beroerd dat ik dacht laat maar. Nu wilde ik er echt vanaf. Langzaam was het devies.

Ik kreeg allerlei klachten. Messteken in mn hersenen maar dat ging gauw weg. Moeilijker slapen. Gevoel van onbehagen. Het was te doen. Totdat na een half jaar elke nacht chemische angsten kwamen van een soort die ik nog nooit had gekend!!!!! Ik schudde en beefde en ik zei in het begin heel rustig: afbouwklachten tegen mijn man. 

Helaas woog ik nog maar 47 kg. Eetlust was ook weg en ik sliep niet meer en de angstgolven 24/7... 

Ik besloot terug te gaan naar mijn 75 mg. Helaas deed het niks. Dus besloot ik meer te nemen! Hilarisch. 100 mg. En ja daar komt ie met oxazepam als ondersteuning... AD deed niks meer.  Ik bleef oxa slikken en toen dat uitwerkte heb ik seroquel gekregen en nog tal van andere benzos. Lora 5.5 mg bleek te werken met antipsychotica en angst was weg. Tot ik werd gestalkt. Toen kwam weer de angst maar ik zat al aan de 5.5 mg lora! Hulp was slecht. Wachttijden van hier tot Tokio. Ik ben met dokters goedkeuring van dan is ze ff rustig omhoog gegaan! Nooit moeten doen... kortom door pillen!

Jeetje Louisa, je verhaal raakt me. Eigenlijk doet ieders verhaal me altijd wat ... Ik vind het heel erg voor je dat het zo is gegaan. Eigenlijk zal iedereen achteraf terugkijkend zien dat er dingen mis zijn gegaan. Dat er slechte informatie voorziening is door artsen en dat ze eigenlijk veel minder weten wat ze doen, dan je zou denken.  We zijn allemaal zeker weten echt beter af zonder de pillen. Nu kost het ons alleen een langere tijd om weer van het gif af te komen dat artsen ons ooit voorschreven om te 'helpen'.


Ik ben nieuwsgierig naar hoe snel je de Zoloft afbouwde. Kan je dat vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gruwelijk verhaal @Louisa zo triest. Al deze middelen zijn echt troep en lijken evt ongelooflijke schade aan het brein toe te brengen. Idd niet alleen de benzo’s. 
Ik vind dit eigenlijk ook niet te vergelijken met gewone verslavingen. Het is haast te zot dat we met onze verhalen op dit forum zitten. Ik heb me nooit een verslaafde gevoeld ook en ik weet dat vrijwel iedereen dat heeft hier met hun benzo en anti depressiva verhalen. Geen haar op mijn hoofd dat ik ooit nog weer deze troep aanraak. Eigenlijk zouden we een aparte site moeten hebben voor het afbouwen van psychische medicatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Jeetje Louisa, je verhaal raakt me. Eigenlijk doet ieders verhaal me altijd wat ... Ik vind het heel erg voor je dat het zo is gegaan. Eigenlijk zal iedereen achteraf terugkijkend zien dat er dingen mis zijn gegaan. Dat er slechte informatie voorziening is door artsen en dat ze eigenlijk veel minder weten wat ze doen, dan je zou denken.  We zijn allemaal zeker weten echt beter af zonder de pillen. Nu kost het ons alleen een langere tijd om weer van het gif af te komen dat artsen ons ooit voorschreven om te 'helpen'.


Ik ben nieuwsgierig naar hoe snel je de Zoloft afbouwde. Kan je dat vertellen?

Ja ik kreeg Zoloft op mn 20e! Niks leerde ik ervan. Had cgt nodig geen pillen! Ja zei de arts je kan het na een jaar zo afbouwen. Nou dat heb ik geweten. De laatste keer deed ik 11.5 mg van de 75 mg. Ik denk omdat ik het al jaren slikte kreeg zoveel heftige afbouwklachten. 

En toen ik na een jaar afbouwen maar dat laatste stukje moeilijk vond, was haast niks zei de arts dat he beter dan 75 kon slikken want dan heb je er wat aan zucht en ik was zo braaf om te luisteren. Artsen zullen het wel weten. Nou het zijn mensen die weinig weten van de pillen maar o zo veel voorschrijven!!! Als ik had geweten wat ik nu wist. Het heeft mijn leven geruïneerd. Daardoor heb ik geen kinderen die ik graag had willen krijgen. En ben ik mezelf kwijt geraakt in pillen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja en ik kreeg van elke psychiater te horen dat Zoloft die klachten niet kon geven. Jaja. Ik voelde me hartstikke goed en ga afbouwen en kreeg allerlei klachten en de angst was chemische angst. Echt geen normale paniekaanval waarvoor ik het kreeg. Afschuwelijke angst is medicijnangst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Louisa:

O ja en ik kreeg van elke psychiater te horen dat Zoloft die klachten niet kon geven

Te triest voor woorden dat ze dat zeggen!
Aantal jaren geleden kreeg ik sertraline voorgeschreven en met de mededeling geen bijwerking, na 2 weken slikken trok ik het niet meer, de doos pillen op bureau van de arts gegooid en gezegd: neem ze zelf maar, ik stop ermee.  

Heel veel sterkte @Louisa en een dikke knuffel :sun:

bewerkt door Vallenenopstaan1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Vallenenopstaan1:

Te triest voor woorden dat ze dat zeggen!
Aantal jaren geleden kreeg ik sertraline voorgeschreven en met de mededeling geen bijwerking, na 2 weken slikken trok ik het niet meer, de doos pillen op bureau van de arts gegooid en gezegd: neem ze zelf maar, ik stop ermee.  

Heel veel sterkte @Louisa en een dikke knuffel :sun:

Wat een wijs besluit van jou! Echt heel sterk! Wat een ongeluk heb je jezelf bespaard! Krachtig. Ik slikte het maar voor lief... want ik dacht toen ik 20 was zij weten het wel. Dikke knuffel terug x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Louisa:

Wat een wijs besluit van jou! Echt heel sterk! Wat een ongeluk heb je jezelf bespaard! Krachtig. Ik slikte het maar voor lief... want ik dacht toen ik 20 was zij weten het wel. Dikke knuffel terug x

Neem jezelf niets kwalijk @Louisa, hoe meer ik lees hier op het forum hoe bozer ik wordt op artsen, apothekers. 
Ik hoor de arts nog zeggen: lees de bijsluiter maar niet, eigenlijk hadden toen bij mij al alle alarmbellen moeten afgaan. Maar ook ik begon uit machteloosheid ermee.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Vallenenopstaan1:

Neem jezelf niets kwalijk @Louisa, hoe meer ik lees hier op het forum hoe bozer ik wordt op artsen, apothekers. 
Ik hoor de arts nog zeggen: lees de bijsluiter maar niet, eigenlijk hadden toen bij mij al alle alarmbellen moeten afgaan. Maar ook ik begon uit machteloosheid ermee.:rose:

Slik je nu wel medicatie of iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Louisa:

Slik je nu wel medicatie of iets?

@Louisa, ik ben aan het afbouwen van diazepam, wat ik al een jaren slik. Dit keer heeft mijn huisarts me verwonderd in het zich willen verdiepen van de Ashton methode, wellicht ook uit schuldgevoel omdat ik ook anderhalf jaar zo'n beetje non stop aan paracetamol codeïne waarvan ik geen benul had dat de codeïne een zusje was van morfine. 
Ik slik die nu 3 maanden niet meer. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...