Spring naar bijdragen

Huiskamer 1 december 2019


Chris72

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik open de huiskamer maar weer een keer. Ben nu 7 weken van de aprazolam af en ben aan het overstappen  van citalopram naar clomipramine en gebruik voor het slapen gaan nog oxazepam. Klachten zijn nog steeds hetzelfde, maar ben gisteren nog wel naar de verjaardag van mijn broer geweest met een heel gezelschap. Ging best goed ! Er komen dus lichtpunten !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Chris72:

Hallo allemaal. Ik open de huiskamer maar weer een keer. Ben nu 7 weken van de aprazolam af en ben aan het overstappen  van citalopram naar clomipramine en gebruik voor het slapen gaan nog oxazepam. Klachten zijn nog steeds hetzelfde, maar ben gisteren nog wel naar de verjaardag van mijn broer geweest met een heel gezelschap. Ging best goed ! Er komen dus lichtpunten !

Ha @Chris72, fijn dat je nu lichtpuntjes ervaart. Dat is verheugend.

Ga je de Oxazepam ook afbouwen of voorlopig nog niet? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Chris72:

Hallo allemaal. Ik open de huiskamer maar weer een keer. Ben nu 7 weken van de aprazolam af en ben aan het overstappen  van citalopram naar clomipramine en gebruik voor het slapen gaan nog oxazepam. Klachten zijn nog steeds hetzelfde, maar ben gisteren nog wel naar de verjaardag van mijn broer geweest met een heel gezelschap. Ging best goed ! Er komen dus lichtpunten !

Hallo Chris. Ik heb deze week drastisch afgebouwd. Ben vandaag de hele dag al angstig. Ik slaap nauwelijks. Gaat de slaap terugkomen. Heb quetapine voor slapen maar slaap bijna niet. Zijn er anderen die kunnen aangeven als je stopt met benzo dat de slaap terugkomt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal  ik ben nu 5 weken gestopt met oxazepam ik heb het 1 jaar geslikt  alleen als het nodig was en nooit meer als 10 mg de laatste 6 weken nog maar een kwart genomen  ik kreeg het bij sertraline een  ad om de scherpe randjes er af te halen ik heb veel last van bijwerkingen  vooral hyperventilatie en afwezig  gevoel onrust en angst  .ik sta er mee op en ondanks ademhalings oefening gaat het niet weg  alleen s.avonds gaat het beter wie heeft hier ook last van ?????//alvast bedankt voor u antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei gerda:

hallo allemaal  ik ben nu 5 weken gestopt met oxazepam ik heb het 1 jaar geslikt  alleen als het nodig was en nooit meer als 10 mg de laatste 6 weken nog maar een kwart genomen  ik kreeg het bij sertraline een  ad om de scherpe randjes er af te halen ik heb veel last van bijwerkingen  vooral hyperventilatie en afwezig  gevoel onrust en angst  .ik sta er mee op en ondanks ademhalings oefening gaat het niet weg  alleen s.avonds gaat het beter wie heeft hier ook last van ?????//alvast bedankt voor u antwoord

@gerda

Fijn om te horen dat je succesvol de oxazepam hebt weten te afbouwen!.

De symptomen die je beschrijft klinken bij velen ons bekend in de oren. De meeste mensen ervaren ook dat ze smorgens het meeste last hebben en dat het in de loop van de dag beter wordt.

De klachten die je ervaart kun je nog wel een tijdje last van houden het wordt met de tijd wel minder. 
 

Sterkte en succes toegewenst 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yollie:

Hallo Chris. Ik heb deze week drastisch afgebouwd. Ben vandaag de hele dag al angstig. Ik slaap nauwelijks. Gaat de slaap terugkomen. Heb quetapine voor slapen maar slaap bijna niet. Zijn er anderen die kunnen aangeven als je stopt met benzo dat de slaap terugkomt?

Drastisch afgebouwd... wat bedoel je daarmee? Ben je geminderd of gestopt?
Bij het afbouwen van een benzo kan je slaap tijdelijk verstoord worden, maar dit zal  zich  zeker weer herstellen. (al ligt het totaal verhaal wel iets ingewikkelder en vandaar mijn vraag hiervoor). Quetapine is dan soms een ondersteunier, maar als je dat al lang gebruikt doet dat mogelijk niet genoeg meer. Deze kan je tzt ook beter afbouwen, maar doe dit zeer voorzichtig en langzaam om dit soort klachten te verminderen of geheel te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-12-2019 om 13:01 zei Chris72:

Hallo allemaal. Ik open de huiskamer maar weer een keer. Ben nu 7 weken van de aprazolam af en ben aan het overstappen  van citalopram naar clomipramine en gebruik voor het slapen gaan nog oxazepam. Klachten zijn nog steeds hetzelfde, maar ben gisteren nog wel naar de verjaardag van mijn broer geweest met een heel gezelschap. Ging best goed ! Er komen dus lichtpunten !

 

Op 1-12-2019 om 13:01 zei Chris72:

Hallo allemaal. Ik open de huiskamer maar weer een keer. Ben nu 7 weken van de aprazolam af en ben aan het overstappen  van citalopram naar clomipramine en gebruik voor het slapen gaan nog oxazepam. Klachten zijn nog steeds hetzelfde, maar ben gisteren nog wel naar de verjaardag van mijn broer geweest met een heel gezelschap. Ging best goed ! Er komen dus lichtpunten !

Ik had vanmorgen electrische schokken in mijn hele lichaam het ging heel vlug alsof je een stukje de hoogte in ging  wat eng  ik tril behoorlijk iedere dag maar dat heb ik nog niet gehad. Liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-12-2019 om 23:08 zei Kannietmeer:

Drastisch afgebouwd... wat bedoel je daarmee? Ben je geminderd of gestopt?
Bij het afbouwen van een benzo kan je slaap tijdelijk verstoord worden, maar dit zal  zich  zeker weer herstellen. (al ligt het totaal verhaal wel iets ingewikkelder en vandaar mijn vraag hiervoor). Quetapine is dan soms een ondersteunier, maar als je dat al lang gebruikt doet dat mogelijk niet genoeg meer. Deze kan je tzt ook beter afbouwen, maar doe dit zeer voorzichtig en langzaam om dit soort klachten te verminderen of geheel te voorkomen.

Hallo ik had. vanmorgen electrische schokken door mijn hele lichaam eng is dat alsof je omhoog ging wat is dit  liefs Wilhelmina

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Wilhelmina:

Hallo ik had. vanmorgen electrische schokken door mijn hele lichaam eng is dat alsof je omhoog ging wat is dit  liefs Wilhelmina

 

 

Ik weet niet wat het veroorzaakt maar ik weet wel dat het een veel voorkomende afbouwklacht is. Schokken door je lichaam en het gevoel omhoog te gaan, soms is er juist het tegenovergestelde gevoel, omlaag gedrukt te worden. Het zijn allemaal sensaties die komen door de vermindering van de benzo. Maar wees gerust. Je lichaam werkt hard dit te herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...