Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 22-9-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Cyclad58:

Je bent duidelijk aan het afbouwen lieve @Kaida74 en de klachten die je noemt horen er bij helaas. Ik weet dat je dat weet, goed dat je het zelf zo goed kunt relativeren. 

En actief werk zoeken? Nu? Tijdens het afbouwen? Lijkt me inderdaad niet handig, maar ook bij de UWV zijn ze behalve eigengereid ook nog eens onwetend. Sterkte, wij steunen jou ook! 

Dat zeg je precies goed Ad! Eigengereid zijn ze bij het UWV. Ik zit sinds mei in de WW. Ben, ondanks bezwaarschrift, gewoon de we in geknikkerd. Gelukkig heb ik een coach die me steunt en me een paar keer gebeld heeft en wél begrip toonde en me ontheffing tot solliciteren heeft gegeven tot oktober. Maar daarna "moet" ik dus gaan solliciteren. Belachelijk! Hoe dan ??? Ik denk dat ik maar braaf het spelletje mee ga spelen en de 4 verplichte sollicitaties ga doen en naar de bedrijven open kaart ga spelen. Geen hond die me dan aan neemt ;)

Maar goed, zover is het nog niet. Ik leef met de dag. En de ene is beter dan de andere. Nu ook weer griep opgelopen terwijl ik er net af was... En dat oor... Zoooo irritant! Wat een rot gevoel! 

Gelukkig kan ik het inderdaad aardig relativeren en doe ik voor mijn doen, in vergelijking met anderen, nog best veel. Ik kom weinig buiten. Behalve af en toe een wandeling op de hei of even met mijn partner naar het centrum. Maar al die mensen... Pfff ik ben zo snel overprikkeld! En dat merk ik dan weer aan mijn slaap en beland ik in een wave. En toch laat ik het me niet onthouden, want die kleine uitstapjes zijn ook fijn. 

Pas nog een mede (oud) forumlid ontmoet. Met haar heb ik veel contact (dat weet je ;) ) en mede door jou en haar sla ik me er aardig doorheen. Lief dat je reageert lieve Ad! Ennuh ik ben er ook voor jou hè ;)

Knuf! Kaida

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Annie87:

Lieve allemaal, 

Ik wil even iets met jullie aanhalen waar ik over loop te tobben. Gaat niet over mezelf.

Als iemand zeer lang op benzo’s zit, en er wordt een switch gemaakt naar valium (dus andere benzo) en vervolgens snel afgebouwd  wat helemaal fout gaat... vervolgens willen artsen je er wee op zetten en krijg je het gevoel dat het tegen je gaat werken. 

Die ervaring heb ik meer gehoord: dat het middel ook opeens tegen je gaat werken. Opeens paradoxaal... zou dat ook zo kunnen zijn? 

Ik lees nu weer op benzo buddies in een verhaal; Although my anxiety was still strong, it became less noticeable than while I was still on the meds.

Diegene is dus toch gaan afbouwen en werd daarna langzaam beter, 

ik stel deze vraag omdat ik graag jullie mening zou willen weten. Ik hoor en lees dit namelijk vaker. Zou het zo kunnen zijn dat onze lieve verbloemen er juist zo slecht aan toe is, omdat de valium tegen haar werkt? Ze zegt dat ze zelf wel dat gevoel kreeg toen ze bijna op 0mg zat, ging het zeer fout en toen ze er daarna weet opgezet werd leek het tegen haar te gaan werken, waardoor ze in elk geval weer snel zakte naar 10 Mg. Hiervoor zat ze al lange tijd op clonazepam en ze is nog nooit zo slecht geweest als nu....

sorry maar het houdt mij bezig. Hoe denken jullie hierover?

vooral @Kannietmeer? En alle andere ervaringsdeskundigen? 

liefs 

Ik weet niet of het  echt tegen je werkt, maar als je lichaam eenmaal van slag is en je czs niet meer normaal wil reageren en signalen alle kanten opstuurt, is er soms gewoon geen houden aan en duurt het super lang voordat je lichaam de balans (homeostase) weer kan bereiken of überhaubt bewerken.
Door afbouwen is wel altijd wijs, omdat het lichaam op de een of andere manier dan de juiste boodschap krijgt en je ook naar je doel komt van benzo vrij zijn. Ik heb al wat mensen begeleid die doodziek waren. We ging toch door met afbouwen wetende dat het allemaal schade aan het czs is, en dat het de enige echte weg naar buiten is. Tijdens de afbouw zijn ze langzaam aan toch al een beetje opgeknapt en een stuk functioneler geworden. Met de juiste kleine stapjes natuurlijk in een microtaper, niet met grotere stapjes.  (een met ritrovil en de anderen met diazepam)
Het enige wat echt bestaat is een paradoxaal effect op je lichaam,  maar dat ziet er als ik de literatuur moet geloven toch echt anders uit dan ontwenningsklachten. Dat het innemen van een benzo niet meer kalmeert en dat je staat te stuiteren als je afbouwt is eigenlijk 'normaal' bij ontwenning. De onrust, de angst, de hartkloppingen, het zweten... niets kalms aan... maar paradoxaal is het niet. In geval van Verbloemen is denk ik niet paradoxaal, maar is het de combi van alle klappen die haar lichaam te verduren heeft gehad de afgelopen maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=DChcSEwjEiqiunebkAhWG53cKHeLSAEsYABAAGgJlZg&sig=AOD64_0GIVRbPM7LB7EBTmOV6ciFcWyN9w&rct=j&q=&ved=2ahUKEwjM3KGunebkAhXCL1AKHWGADLMQ0Qx6BAgLEAE&adurl=

Liz. Hier kan je je klachten over een arts door geven. Het medisch tuchtcollege.

https://www.thuisarts.nl/klachten-over-huisarts   Hier nog een.

https://www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl/

Soms moet je betalen voor een consult maar daar komen we zeker wel uit!!!;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...