Spring naar bijdragen

Cbd of medicatie


jan0505

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier ervaring met cbd olie, Gaba supplementen of eender wat voor medicatie die de intwenningsklachten wat kunnen verzachten en voor wat extra slaap zouden kunnen zorgen ( geen benzo uiteraard) 

Nu al 5 maanden met een serieus slaaptekort waardoor de ontwenningsverschijnselen precies erger worden in plaats van beter. 

Ben nu op een punt gekomen waarbij ik letterlijk niets meer kan doen, ik voel me net een plant. 

Ik zit nu op 2,4 mg diazepam ( dit kan ik op deze manier doen omdat ik pilletjes hen laten maken van 0,10) 

Ik weet dat ik in herhaling val maar zou niet weten waar ik anders mijn vragen moet stellen 

#ongerust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Spot:

Nee maar heb al gehoord dat je er veel van bijkomt en dat wil ik niet

Wat wil je dan? Je hebt slaapproblemen en je wilt daarvan af zonder benzo's of Z-drugs te gebruiken? Dan kom je al snel bij Quetiapine of Mirtazapine uit. 

Je wordt alleen maar zwaarder van Mirtazapine als je toegeeft aan je driften om te snoepen/eten/snacken/ Je bent er dus zelf bij. Als je normaal eet word je van Mirtazapine echt niet dikker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 10-8-2019 om 17:05 zei jan0505:

Heeft iemand hier ervaring met cbd olie, Gaba supplementen of eender wat voor medicatie die de intwenningsklachten wat kunnen verzachten en voor wat extra slaap zouden kunnen zorgen ( geen benzo uiteraard) 

Nu al 5 maanden met een serieus slaaptekort waardoor de ontwenningsverschijnselen precies erger worden in plaats van beter. 

Ben nu op een punt gekomen waarbij ik letterlijk niets meer kan doen, ik voel me net een plant. 

Ik zit nu op 2,4 mg diazepam ( dit kan ik op deze manier doen omdat ik pilletjes hen laten maken van 0,10) 

Ik weet dat ik in herhaling val maar zou niet weten waar ik anders mijn vragen moet stellen 

#ongerust

Hallo Jan. Ik had ook een potje capsules cbd gekocht. Maar ik las op int dat je dat niet mag combineren met benzos. Dus ben geschrokken. Terwijl mijn schoonzus het wel van haar huisarts krijgt op recept. Ze slaapt er goed op. Mijn psyhiater is er niet voor. Ik snap er geen bal van. En mijn zwager die ook psyhiater is zegt dat het tot een psyhose kan leiden. Ik weet het ook niet meer hoor. Ik word gek van het niet slapen. Ben ondertussen mijn baan kwijtgeraakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Interessant dit, ik zit er ook over te denken om het te proberen uiteraard wel zonder THC. 

Wauw de psychiater zegt dat je er een psychose van kan krijgen? Laat me niet lachen! Van benzo’s en AD’s ook en dat schrijven ze wel voor. 

Het schijnt belangrijk te zijn dat je wel echt cbd moet hebben zonder THC, want THC vergroot juist klachten zoals angsten etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb iets gevonden waardoor mijn ontwenningsverschijnselen veel dragelijker zijn geworden en ik ook veel beter slaap, het noemt megazen en het bevat onder andere gaba, tryptofaan, melatonine, zink en nog wat dingen. 

Ik plaats hier de link van farmaline omdat daarbij ook de uitleg staat. 

https://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/soria-natural-megazen/

Spread the message :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei jan0505:

Ik heb iets gevonden waardoor mijn ontwenningsverschijnselen veel dragelijker zijn geworden en ik ook veel beter slaap, het noemt megazen en het bevat onder andere gaba, tryptofaan, melatonine, zink en nog wat dingen. 

Ik plaats hier de link van farmaline omdat daarbij ook de uitleg staat. 

https://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/soria-natural-megazen/

Spread the message :p

Hoe lang slik je dit al @jan0505?

En helpt het echt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen ervoor dat je vitaminen en mineralen kwijtraakt. Wat allereerst belangrijk is, is zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, wat beter is voor de aanmaak van hormonen en neurotransmitters.  Daarom geen losse koolhydraten nuttigen maar langzame koolhydraten altijd combineren met eiwit, vet en vezels. Met bepaalde voedingssupplementen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kan je de aanmaak van allerlei neurotransmitters verbeteren. Zo zijn er gaba-supplementen maar ook aminozuren als creatine en glutamine verbeteren de gaba-aanmaak. Zelf gebruik ik 5htp maar is niet voor iedereen het juiste middel. In bepaalde voedingsmiddelen zit ook tryptofaan maar in een andere vorm. Indium; een sporenelement, helpt ook je melatoninehuishouding. Beste is om advies te vragen aan een orthomoleculair therapeut.

Wat ook belangrijk is bij het slapen, is electrosmog zoveel mogelijk vermijden. Dus wifi, electrische wekker enz. Belangrijk is ook metaalvrij slapen, omdat metaal het aarden en ontspannen van je lichaam verhindert en metaal ook straling aantrekt. Heb zelf twee dooozz-schijfjes naast mijn bed. Helpt om de spin-inversie tegen te gaan en beter te slapen.

En denk eraan liever geen licht aan te doen tijdens de nacht. Dus ook als je naar de wc moet. Een rood (fiets) lampje kan minder kwaad. En 's ochtends vroeg daglicht vangen. Even naar buiten kan schelen.

@Wanhopige: denk dat vooral THC psychoses kan uitlokken

@Cyclad, Dat soort medicijnen vertraagt je metabolisme en medicijnen zorgen voor het kwijtraken van vitaminen en mineralen. Aankomen heeft meer te maken met verstoring van je hormonen dan met hoeveel je eet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...