Spring naar bijdragen

Woensdag 19 juni 2019


Lika

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei jopie:

Dat was me volledig duidelijk. Je post dan ook mijns inziens totaal geen ellende maar gewoon hele reeele en normale overwegingen die met zingeving te maken hebben. 

Maar....  zowel na/in een burnout, als rond jouw leeftijd, als na stoppen met zuipen, verandert je blik daarop, je.... hoe zal ik het noemen.... je waardenstelsel? Jij hebt met alle drie tegelijk te maken. 

Dan beweegt alles, staat niets meer vast, is weinig meer duidelijk.... behalve dat ene waarvan je weet dat je het niet wil. Zonder dat je kent wat je wél wil. Dat is gewoon lastig, maar volgens mij wel vrij "normaal".... 

Bedankt :) 

Ja lastig. De overgang is het enige wat me nog ontbreekt :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Etty:

Weet jij wat er van jou wordt verwacht? 

Zou het kunnen dat wat jij doet, al goed genoeg is? dat het best minder mag?  

 

Dat is sowieso iets dat hier nooit gezegd zou worden, maar afgezien daarvan, ik ben verantwoordelijk voor een aantal zaken die ik niet beheers. Met name voor de verkoop van een bepaald produkt ("mijn" produkt) dat niet goed genoeg verkoopt, zonder dat ik de chef ben van de verkopers, en dat een aantal belangrijke problemen heeft, zonder dat ik chef produktie of r&d ben, dat te duur is voor de klant en onszelf niet genoeg oplevert  in feite is alles er fout aan :D en het is wel mijn zgn verantwoordelijkheid maar ik heb geen goede oplossingen. Er zijn wel ideeën om het te verbeteren maar dan wordt het nog duurder :D tis echt Catch-22.

Welcome to my life. Gelukkig ga ik vanavond weer mountainbiken.

Kijk uit je haalt de geest uit de fles met dat soort vragen....

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Niels:

De werkelijke Catch-22 bij jou is misschien dat je het geld van je baan niet wilt missen en daarom geen ontslag kunt nemen.

Maar drinken kan niet zonder katers

Chocola kun je niet eten zonder vet te worden

En veel geld kun je meestal niet verdienen zonder een nare baan

De truc is om uit de tredmolen te stappen en je materiële eisen bij te stellen.

Dat is zeer zeker een reden. Maar ik denk dan, stel ik vind iets anders wat maar de helft betaalt, en ik raak ook daar gefrustreerd, dan ben ik mooi mn eigen l*l :( 

Enfin hoe dan ook, ik ken mezelf, ik moet gewoon een of andere baan tegenkomen waar ik ineens verliefd op word en dan gaat alles heel snel zonder al die gedachten die in het rond draaien. Maar voorlopig heb ik nog niks gezien en blijft het malen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Etty:

Mijn hersenen gaan ratelen met vragen en associaties :)

Ben jij erop gezet omdat het niet goed verkoopt?  Zou het onder jouw verantwoordelijkheid vallen als het wel goed zou verkopen? 

Het klinkt alsof je te maken hebt met een produkt waar eigenlijk de stekker uit moet, maar waar het verlies nog niet genomen wordt. Misschien wil niemand de schuld krijgen.     Ben jij (heimelijk, onterecht wellicht) bang dat je de fall guy wordt?  

Zou het nuttig kunnen zijn een analyse en prognose te maken en hen bewegen de stekker eruit te trekken?   

Zou  moeite hebben met autoriteit hebben en er naar handelen ook kunnen spelen bij je?   Mensen (chefs) aanspreken, aansturen, confronteren.  Het  kunnen hebben dat ze over je kletsen, als 'baas' heb je het altijd gedaan,  vinden ze dat je makkelijk kletsen hebt, zij doe het echte werk, kortom, je bent niet one of the guys.  

Hebben ze op de afdeling verkoop geen vacature?  Zei je niet een keer dat je dat eigenlijk heel leuk vond? 

Verkoop geeft sneller resultaat, respons, is veel beter meetbaar en zichtbaar.   Misschien is veel van wat je nu doet voorwaardenscheppend, minder zichtbaar en lijkt het derhalve nutteloos voor anderen, voor jezelf.  

Ik ben zoals je ziet weer lekker aan de slag op kantoor:)

Tja. Er moet iets gebeuren. En ik moet vooral eerst op vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...