Annie87 Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 Iemand hier bekend mee? Kwam dit tegen in mijn zoektocht en sprak me wel aan. https://www.fundament-utrecht.nl/tre/ https://traumastressrelease.com/tre-een-animatie-video/ Is in Nederland nog niet heel erg bekend geloof ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 @Annie87 Ik heb dat ook gezien en geprobeert om te doen. Het komt van de dieren af die aangevallen werden ofzo die schudden/trillen de spanning uit hun lichaam als het gevaar voorbij is. Ik ben er nog niet achter gekomen hoe je dat als mens zijn het trauma opnieuw naar voren kan halen en dit zo te behandelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annie87 Geplaatst 10 maart 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 @Deligaf1 heb je het zelf via filmpjes geprobeerd of ergens een sessie gedaan? wil het in elk geval 1 x gaan proberen. Ga morgen bellen om een afspraak te maken. Kan altijd 1 sessie doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ELL Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 Hoi @Annie87 en @Deligaf1. Dit is mij toevallig ook aangeraden. Ben heel benieuwd wat het doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 @Annie87 Via filmpjes geprobeerd maar niet genoeg aandacht aan besteed. Toen ik het trauma opliep begon ik ook wat te trillen en te shaken kan ik me nog herinneren. Ben je stabiel genoeg om aan een trauma te werken? Omdat je net van de benzo’s af bent. Dit kan zeer heftige reacties te weeg brengen. Zoals een healing crisis. https://www.nikigratrix.com/healing-emotions-dealing-with-emotional-detox-reactions/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ELL Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 Nou, goed om te weten. Lijkt me niet het juiste moment dan om er aan te beginnen voor mezelf nu ik nog aan de benzo’s zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bernice Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 (bewerkt) 1 april 2019 bewerkt door Bernice Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karel12 Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 1 uur geleden zei Deligaf1: @Annie87 Ik heb dat ook gezien en geprobeert om te doen. Het komt van de dieren af die aangevallen werden ofzo die schudden/trillen de spanning uit hun lichaam als het gevaar voorbij is. Ik ben er nog niet achter gekomen hoe je dat als mens zijn het trauma opnieuw naar voren kan halen en dit zo te behandelen. Heb je al eens Star of Bethlehem geprobeerd Deligaf1? Star of bethlehem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karel12 Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 Ik heb ook wat last van spiertrekkingen tijdens mijn afbouw, wat ik vervelend vind. In ieder geval goed om te weten dat ze niet alleen hinderlijk zijn maar ook nuttig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ELL Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 @Bernice: jammer dat het voor jou niks deed. Ik heb het pas 1 keer gedaan, kan er nog niks over zeggen. Hoe vaak ben jij geweest? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 (bewerkt) @karel12 Ik heb bach rescue spray hier thuis en ook kava kava spray en CBD olie. Het helpt allemaal wel iets op het moment zelf. Zelf ben ik meer van de energie psychologie. Hypnose, EMDR, PMA, PSY-K, TAT, EFT, ESB, SBF, Brainspot, NLP, Dynamind, Kundalini vuur, Dorn therapie, touch of matrix, matrix energenics. Toch bedankt voor je bericht 10 maart 2019 bewerkt door Deligaf1 204yha reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ELL Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 Heeft dit jou ook geholpen bij ontwenningsverschijnselen @Deligaf1? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 10 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2019 @ELL EFT en TAT wel, de sprays en olie heb ik niet gebruikt tijdens de afbouw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annie87 Geplaatst 11 maart 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 maart 2019 Mijn trauma is mijn benzo ontwenning (maar ben vast niet de enige, verder geen trauma hier.) heb echt een afschuwelijke ontwenning gehad vind ik zelf. Denk dat ik vandaag een afspraak ga maken, hypno therapie heb ik geprobeerd tijdens de ontwenning, hielp niet echt. Emdr hielp wel een beetje maar deed dat tijdens de afbouw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karel12 Geplaatst 11 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2019 18 uur geleden zei Deligaf1: @karel12 Ik heb bach rescue spray hier thuis en ook kava kava spray en CBD olie. Het helpt allemaal wel iets op het moment zelf. Zelf ben ik meer van de energie psychologie. Hypnose, EMDR, PMA, PSY-K, TAT, EFT, ESB, SBF, Brainspot, NLP, Dynamind, Kundalini vuur, Dorn therapie, touch of matrix, matrix energenics. Toch bedankt voor je bericht @Deligaf1 @Annie87 Rescue is een algemeen middel en is niet specifiek bedoeld voor trauma's of schok. Star of Bethlehem wel. "Hoewel behandeling direct na de schok natuurlijk ideaal is, werkt deze remedie ook nog heel effectief, wanneer de gevolgen van een traumatische ervaring zich misschien pas na jaren manifesteren in de vorm van lichamelijke klachten" Uit: "Het Werk van Dr. Edward Bach" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 11 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2019 @Annie87 Je bent van de benzo’s af maar je hebt nog steeds klachten netzoals ik. Wat versta je onder trauma die je echt specifiek kan scheiden van de ontwennings klachten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 12 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2019 Ik vind TRE geweldig, maar het is geen wonder middel. Het is heel erg goed zelf te leren. Je moet er echt de tijd voor nemen. Ik vind het fijn om te doen, maar heb het tijdens de afbouw maar 1 x gedaan en ik denk dat het een beetje te heftig kan zijn als je CNS nog niet genezen is.@Annie87Geduld lieverd! Geduld!!! Dit gaat nog even duren. Dekentje over je heen en wachten! je kan hier echt niet veel aan doen nog. en het gevoel van trauma gaat echt weer weg als je lichaam geneest! XX Annie87 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden