Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 19-1-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goooooooie morgen kanjers,

Kaadje als je gaat rusten hoef je niet perse te slapen, toe probeer het nu eens een paar dagen. Je hebt bij voorbaat al een antwoord terwijl je het niet geprobeerd hebt. Desnoods een kussen over je hoofd of oordopjes van het Kruidvat.

Kanjers ik heb weer het klokje rond geslapen. Was erg moe gisteren. Zal eens een link plaatsen waarom mensen met een herseninfarct weinig energie hebben.

https://www.hersenletsel-uitleg.nl/ermee-omgaan/omgaan-met-overprikkeling-1

Zo, het is wel lang maar als je naar onder scrolt zie je een maatbekertje staan. En nu heb ik vaak nog heel veel energie gelukkig, je hebt mensen die 17-18 uur per dag slapen, vreselijk.

Maar er zijn heel veel mensen die geen herseninfarct hebben gehad maar overgevoelig zijn voor prikkels. Het gevolg is slecht of niet kunnen slapen. Ik denk dat sommigen van onze kanjers daar ook last van hebben. Met rusten verwerk je een deel van die prikkels en neem je die niet  meer mee naar bed 's avonds.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve @bolletje. Je hebt vwb de prikkels absoluut een goed punt. Ik probeer 2x daags een relaxsessie te doen van 20 min. Meestal na Mn werk en voor t slapen gaan (dit laatste lukt niet altijd). Denk zeker dat het helpt! 

Moeder van vriendin van mij heeft zwaar herseninfarct achter de rug....echt verschrikkelijk. Knap hoe jij er uit ben gekomen hoor en de positiviteit van jou! 

Iedereen fijne dag vandaag, lekker warm aankleden want het kouhoud!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Goooooooie morgen kanjers,

Kaadje als je gaat rusten hoef je niet perse te slapen, toe probeer het nu eens een paar dagen. Je hebt bij voorbaat al een antwoord terwijl je het niet geprobeerd hebt. Desnoods een kussen over je hoofd of oordopjes van het Kruidvat.

Kanjers ik heb weer het klokje rond geslapen. Was erg moe gisteren. Zal eens een link plaatsen waarom mensen met een herseninfarct weinig energie hebben.

https://www.hersenletsel-uitleg.nl/ermee-omgaan/omgaan-met-overprikkeling-1

Zo, het is wel lang maar als je naar onder scrolt zie je een maatbekertje staan. En nu heb ik vaak nog heel veel energie gelukkig, je hebt mensen die 17-18 uur per dag slapen, vreselijk.

Maar er zijn heel veel mensen die geen herseninfarct hebben gehad maar overgevoelig zijn voor prikkels. Het gevolg is slecht of niet kunnen slapen. Ik denk dat sommigen van onze kanjers daar ook last van hebben. Met rusten verwerk je een deel van die prikkels en neem je die niet  meer mee naar bed 's avonds.

Wat een geweldige link heb je hier gegeven @bolletje  Dit ga ik zeker gebruiken voor mijn eigen website tzt als informatie over de beschadiging in de hersenen. Ik ben 100% overtuigd dat dit gebeurd bij benzo ontwenning en precies de reden is voor bijna al onze klachten. Echt geweldig. Dank je wel!

Fijn dat je er zo goed mee hebt leren omgaan en dat je zo goed slaapt. Je doet het super! Ga zo door lieverd! En dank je wel voor je trouwe aanwezigheid hier. Echt zo betrouwbaar! Je verdient een dikke pluim en alle waardering daarvoor.

knuffel-en-omhelzing-bewegende-animatie-0082
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer ah Dankje je bent een topper 

ik was gestopt met 0,5 Mg dia en alles kwam tig keer harder terug dat ik weer op de dosis moest nu denk ik dat ik op 0,3 ofzo zit dat gaat beter het was te snel eraf. Maar ik wil dus wat meer taperen vandaar ik ben er bijna vanaf hopelijk 

dit gaat tot 1mg minimum hoe weeg ik dan nog minder af ???

xx

bewerkt door Hypertjeee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Hypertjeee:

@Kannietmeer ah Dankje je bent een topper 

ik was gestopt met 0,5 Mg dia en alles kwam tig keer harder terug dat ik weer op de dosis moest nu denk ik dat ik op 0,3 ofzo zit dat gaat beter het was te snel eraf. Maar ik wil dus wat meer taperen vandaar ik ben er bijna vanaf hopelijk 

dit gaat tot 1mg minimum hoe weeg ik dan nog minder af ???

xx

de pillen wegen 170 mg over het algemeen . De medicatie erin is dus veel lager dan het gewicht van de pil. Hierdoor kunnen we het zo goed en zo precies afbouwen. Het is voornamelijk vulmiddel met maar een fractie medicatie.

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Hypertjeeehttps://www.dx.com/p/digital-precision-scale-20g-max-0-001g-resolution-2005268#.WW89VulcKM8

 Deze is door mij aan Sannie aangeraden en gebruik ik zelf ook.

Hoeveel zit je nu op Hyper?

Ik heb er alleen onwijs lang op moeten wachten....er zijn ook andere in de omloop, kijk maar eens op marktplaats bij precisie weegschalen. Sterkte en succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Sannie:

Ik heb er alleen onwijs lang op moeten wachten....er zijn ook andere in de omloop, kijk maar eens op marktplaats bij precisie weegschalen. Sterkte en succes 

dat was ik even vergeten inderdaad. Maar dat kwam ook door de feestdagen denk ik. Maar een paar weken moet je zeker op rekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Sannie:

Inderdaad mooi stuk @bolletje ik herken ook een aantal zaken...ben er ff stil van. Heb geen hersenletsel als zijnde een beroerte, maar ga mij wel steeds meer afvragen of de epilepsie van vroeger verband kan houden met eea.  

rustig aan met die gedachten lieverd. Benzo ontwenning is een vorm van tijdelijke hersenschade. Dit gaat totaal voorbij als de genezing compleet klaar is. En iedereen geneest. Jij ook! Rustig aan doen kan echter in ieder zijn leven soms wel nodig zijn. Kijk goed naar jezelf en kies wat goed is voor jou, niet wat anderen willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bolletje:

Goooooooie morgen kanjers,

Kaadje als je gaat rusten hoef je niet perse te slapen, toe probeer het nu eens een paar dagen. Je hebt bij voorbaat al een antwoord terwijl je het niet geprobeerd hebt. Desnoods een kussen over je hoofd of oordopjes van het Kruidvat.

Kanjers ik heb weer het klokje rond geslapen. Was erg moe gisteren. Zal eens een link plaatsen waarom mensen met een herseninfarct weinig energie hebben.

https://www.hersenletsel-uitleg.nl/ermee-omgaan/omgaan-met-overprikkeling-1

Zo, het is wel lang maar als je naar onder scrolt zie je een maatbekertje staan. En nu heb ik vaak nog heel veel energie gelukkig, je hebt mensen die 17-18 uur per dag slapen, vreselijk.

Maar er zijn heel veel mensen die geen herseninfarct hebben gehad maar overgevoelig zijn voor prikkels. Het gevolg is slecht of niet kunnen slapen. Ik denk dat sommigen van onze kanjers daar ook last van hebben. Met rusten verwerk je een deel van die prikkels en neem je die niet  meer mee naar bed 's avonds.

Hey lieve @bolletje, ik neem mijn rust door overdag te lezen of een serie te kijken op Netflix. Als ik op de bank ga liggen gaat het júist spoken in mijn hoofd. Heb al zoveel geprobeerd met ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen, mindfulness, etc. Het werkt niet voor mij. 

Interessant stuk over je herseninfarct!! Fijn voor je dat je goed slaapt!! Elluk nadeel heb z'n voordeel ;)

Ik slaap weer stukken beter sinds ik thuis slaap. Afgelopen nacht bizar goed! Ik ging om half 11 slapen en werd om 4uur wakker in de veronderstelling dat het 1 uur was. Ik ben op alleen mirtzapine, melatonine en magnesium inslaap gevallen. Heel de diazepam dus overgeslagen...... Wel de zopiclon genomen (weer een kwartje eraf. Nu op anderhalf! Zo ook voor de dia: 1.25 mg eraf. Nu zit ik op 17,5 mg) Dus ik ben verrast. Mijn koppie begint te snappen dat het ook zonder pammen kan (in)slapen. :) Geen idee hoe het in de toekomst gaat lopen als ik alleen op de dia zit, maar voor nu ben ik "blij" :)

Vandaag boodschappen doen met mijn vriend. Morgen naar de film. Verder lekker niks! 

Dikke knuffel voor wie hem nodig heeft!

Fijn weekend allemaal! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei bolletje:

Goooooooie morgen kanjers,

Kaadje als je gaat rusten hoef je niet perse te slapen, toe probeer het nu eens een paar dagen. Je hebt bij voorbaat al een antwoord terwijl je het niet geprobeerd hebt. Desnoods een kussen over je hoofd of oordopjes van het Kruidvat.

Kanjers ik heb weer het klokje rond geslapen. Was erg moe gisteren. Zal eens een link plaatsen waarom mensen met een herseninfarct weinig energie hebben.

https://www.hersenletsel-uitleg.nl/ermee-omgaan/omgaan-met-overprikkeling-1

Zo, het is wel lang maar als je naar onder scrolt zie je een maatbekertje staan. En nu heb ik vaak nog heel veel energie gelukkig, je hebt mensen die 17-18 uur per dag slapen, vreselijk.

Maar er zijn heel veel mensen die geen herseninfarct hebben gehad maar overgevoelig zijn voor prikkels. Het gevolg is slecht of niet kunnen slapen. Ik denk dat sommigen van onze kanjers daar ook last van hebben. Met rusten verwerk je een deel van die prikkels en neem je die niet  meer mee naar bed 's avonds.

Wat een eye-opener, @bolletje!
Ik meende altijd niet overprikkeld te zijn, maar deze lijst geeft mij het inzicht dat ik het mis heb.

Thanx for sharing! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Hypertjeee:

Hallo beste mensen , 

hoe is t met jullie ? Bij mij gaat het met ups en downs. Heb een hele zware tijd meegemaakt maar moest helaas :( en het is nog niet over 

heeft iemand een link voor mij waar ik een weegschaal kan bestellen ? @Sannie las dat jij er een had gekocht?

iedereen sterkte xxx

hypertjeee 

Ha lieve @Hypertjeee, zit je nu nog midden in de ontwenning met de daarbij horende windows en waves? 
Jij ook sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh kanjers wat fijn dat jullie er iets aan hebben. Tja prikkels krijgt iedereen alleen wij kunnen er niet zo goed tegen. Zijn je hersens beschadigd dan duurt het voor de prikkels veel langer  om een andere plek te vinden. Als er verschillende straten open gebroken liggen ben je ook lang bezig om toch daar te komen waar je moet zijn.

Kaad  Juist tv. is een ding wat heel veel prikkels geeft, misschien wel het meest. Iedere keer als je een nieuw  beeld ziet zeker met series, is dat een prikkel. Probeer eens 1 minuut te tellen hoeveel keer ie verwisseld, dat zijn allemaal prikkels. Net zo als een comp. of door een drukke straat lopen. Iedere keer nieuwe gezichten zijn iedere keer nieuwe prikkels. Als je de mensen hoort praten zijn dat ook prikkels.

Ik hamer niet voor niets bij jou op rust. En verwacht niet gelijk resultaat want er staat misschien wel een superlange file in je hoofd. Dat kan echt weken duren voor dat verwerkt is.

En ik voel bij jou ook die weerstand die ik, misschien wel een jaar gehad heb en waar ik nog wel eens last van heb, maar de meeste tijd houd ik me er aan, en dus slaap ik goed.

Als je overdags rust verwerk je de prikkels die je 's ochtends al opgelopen hebt dus neem je die niet meer mee naar bed. Die zijn al weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bolletje:

Goh kanjers wat fijn dat jullie er iets aan hebben. Tja prikkels krijgt iedereen alleen wij kunnen er niet zo goed tegen. Zijn je hersens beschadigd dan duurt het voor de prikkels veel langer  om een andere plek te vinden. Als er verschillende straten open gebroken liggen ben je ook lang bezig om toch daar te komen waar je moet zijn.

Kaad  Juist tv. is een ding wat heel veel prikkels geeft, misschien wel het meest. Iedere keer als je een nieuw  beeld ziet zeker met series, is dat een prikkel. Probeer eens 1 minuut te tellen hoeveel keer ie verwisseld, dat zijn allemaal prikkels. Net zo als een comp. of door een drukke straat lopen. Iedere keer nieuwe gezichten zijn iedere keer nieuwe prikkels. Als je de mensen hoort praten zijn dat ook prikkels.

Ik hamer niet voor niets bij jou op rust. En verwacht niet gelijk resultaat want er staat misschien wel een superlange file in je hoofd. Dat kan echt weken duren voor dat verwerkt is.

En ik voel bij jou ook die weerstand die ik, misschien wel een jaar gehad heb en waar ik nog wel eens last van heb, maar de meeste tijd houd ik me er aan, en dus slaap ik goed.

Als je overdags rust verwerk je de prikkels die je 's ochtends al opgelopen hebt dus neem je die niet meer mee naar bed. Die zijn al weg.

Bol maakt wel een punt. Prikkels zijn prikkels, of je dingen nou leuk vind of niet leuk. Daar heeft het helaas niets mee te maken. Ons hoofd kan gewoon niet meer hanteren dan x.... en dan is het op en ga je knetteren. Minder doen, minder prikkels, is minder hinder en minder onrust en betere nachtrust. Ik denk dat dat de grootste reden is geweest voor mijn goede slaap, bijna tijdens de hele rit. Dat is mijn overtuiging in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

Ik ben nu 20 dagen diazepam vrij, het gaat ondanks wat symptomen wel oke met me.

Gisteren ben ik bij mijn alternatieve therapeut geweest. We hebben wat inner work met TAT technique gedaan. De emotie (woede) is geactiveerd om over te gaan tot verwerken. Nu ben ik er goed ziek van alles wordt dan even veel heftiger, ik had alles overgegeven, gehoest en van die zweet aanvallen kreeg ik ( healing reaction ). Nu voel ik  me een stuk rustiger in mijn hoofd, de rugklachten die ik had zijn voor 90% weg. 

Dit weekend doe ik lekker rustig aan!

Succes allemaal!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...