Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 18-11-2018

Kannietmeer

Aanbevolen berichten

Lieve schatten,

houten hoofd hier tot en de met. Zo moe, duizelig, misselijk de halve dag, Maar vooral de manier waarop mijn hersenen vast zitten en trillen tegelijk. Trillende spiertjes in mijn gezicht de hele morgen. Jeetje jongens, ik accepteer het echt, maar wat duurt dit gezeik lang. En duidelijk heb ik ook echt nog genoeg gezeur in mijn lichaam om te hopen dat ik toch echt nog meer zal genezen.

Aangezien het avond is en niemand hier de kamer heeft geopend.... : gaat het een beetje met iedereen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieve schatten,

houten hoofd hier tot en de met. Zo moe, duizelig, misselijk de halve dag, Maar vooral de manier waarop mijn hersenen vast zitten en trillen tegelijk. Trillende spiertjes in mijn gezicht de hele morgen. Jeetje jongens, ik accepteer het echt, maar wat duurt dit gezeik lang. En duidelijk heb ik ook echt nog genoeg gezeur in mijn lichaam om te hopen dat ik toch echt nog meer zal genezen.

Aangezien het avond is en niemand hier de kamer heeft geopend.... : gaat het een beetje met iedereen?

Hoi Kannietmeer,

HA heeft gisteren een paar homeopathische middeltjes voorgeschreven voor de zenuwuitputting en de hartklachten: Vanocomplex nr 14 en moedertinctuur van crataegus (meiboom). Íets voor jou? Beide 3 x 10 druppels per dag. In de apotheek verkrijgbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieve schatten,

Lieverd wat balen! Iedereen zat gisteren op de 17e door te kletsen. Ik hoop dat het vandaag een stuk beter gaat lieve Liz! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieve schatten,

Hoi lieve Liz @Kannietmeer, zijn deze klachten nog een gevolg van de ontwenning? Het duurt inderdaad lang, dat lees ik bij anderen ook. 
Sterkte, geduld en een knuffel! 

Hier gaat het zijn gangetje, werkopbouw gaat goed en ik houd me zo rustig mogelijk verder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieve schatten,

Welke supplementen gebruik jij eigenlijk nog Kannietmeer?

Bij trillende spiertjes gaan mijn gedachten al snel uit naar magnesium. Ik heb hier zelf ook een  beetje last van na een stukje afgebouwd te hebben en zou hier liefst grotendeels vanaf zijn voordat ik verder ga met afbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-12-2018 om 16:39 zei karel12:

Welke supplementen gebruik jij eigenlijk nog Kannietmeer?

Bij trillende spiertjes gaan mijn gedachten al snel uit naar magnesium. Ik heb hier zelf ook een  beetje last van na een stukje afgebouwd te hebben en zou hier liefst grotendeels vanaf zijn voordat ik verder ga met afbouwen.

Ik slik zoveel dingen, maar niets helpt het zoemen van mijn lichaam te stoppen en het trillen dat op het moment op mijn voorhoofd gebeurd. De spiertjes aan de rechterkant vooral lijken erg moe ofzo. En mijn ogen zijn dus ook steeds erg moe. Ik ben al een jaar gestopt en heb het nog steeds. Steeds wachten op het wegtrekken van deze dingen zou ik niet doen als ik jou was, want dan kan je soms wel erg lang wachten en dat kost alleen maar tijd.

Ik gebruik: Omega 3, D3, B12, Multivitamine Elke dag poeder,  Slippery Elm en Bacopa Monieri en eet geen suikers of granen of melkproducten. Ik zou werkelijk zo gezond moeten zijn als een vis,  en dat ben ik ook..... behalve dan de benzo ontwenning....bwaah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik slik zoveel dingen, maar niets helpt het zoemen van mijn lichaam te stoppen en het trillen dat op het moment op mijn voorhoofd gebeurd. De spiertjes aan de rechterkant vooral lijken erg moe ofzo. En mijn ogen zijn dus ook steeds erg moe. Ik ben al een jaar gestopt en heb het nog steeds. Steeds wachten op het wegtrekken van deze dingen zou ik niet doen als ik jou was, want dan kan je soms wel erg lang wachten en dat kost alleen maar tijd.

Ik gebruik: Omega 3, D3, B12, Multivitamine Elke dag poeder,  Slippery Elm en Bacopa Monieri en eet geen suikers of granen of melkproducten. Ik zou werkelijk zo gezond moeten zijn als een vis,  en dat ben ik ook..... behalve dan de benzo ontwenning....bwaah.

@Kannietmeer

Een paar vragen met betrekking tot het Multivitamine poeder.

Ik neem aan dat dit van Vitals is.

Hoeveel gram of maatscheppen neem jij hiervan iedere dag?

Neem je dit in bij de maaltijden of tussen de maaltijden met water of vruchtensap?

Wat mij opvalt is dat het een goed gebalanceerde multi is maar dat de gehaltes aan vitamine B1, B2 en B6 aan de lage kant zijn, namelijk bij een dagelijkse dosering van 5 gram respectievelijk: 2,2, 2,8 en 2,8 mg.

Ter vergelijking bevat een vooral in de VS populaire B50 tablet 50 mg van elk. Niet dat ik dit wil aanraden maar het geeft wel een indicatie. De betreffende B-gehaltes in het poeder lijken me meer bedoeld als onderhoudsdosis voor gezonde mensen. In geval van ziekte en stress kun je hier veel meer van nodig hebben, en als gevolg van het afbouwen hebben we allemaal met veel stress te maken of te maken gehad.

B3 en B5 moeten in een bepaalde verhouding staan tov B1, B2 en B6. Die verhouding lijkt me wel redelijk goed maar omdat B1, B2 en B6 aan de lage kant zitten, zitten B3 en B5 dat ook.

In geval van veel stress kan het nodig zijn relatief meer B5 toe te voegen, zoals dit aanwezig is in sommige stress-B tabletten. Voor mij lijkt voldoende B5 (pantotheenzuur) in ieder geval erg belangrijk te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...