Spring naar bijdragen

Even voorstellen


wendy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik ben wendy en lees de afgelopen dagen wat mee op dit forum.

Ook ik heb een alcoholprobleem anders was ik hier niet.

Ik wil mijn verhaal vertellen. Steeds stopte ik weer met drinken maar om het zomaar abrupt te doen viel me erg zwaar. Ik lees hier over de afkickverschijnselen zoals trillen en zweten tja die ken ik maar bij mij komt er ook nog die hoofdpijn bij het zit dan tegen migraine aan en maakt me misselijk. Afbouwen vind ik lastig want na de eerste heb ik geen rem meer helaas.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben idd terug, aleens eerder op dit forum geweest en toen gedacht dat ik het eigelijk wel alleen kon. Periodes van helemaal niet drinken tot weer elke dag een fles wijn. Het voelt nu al Klaar ermee. Veel slapen lukt me helaas niet wast maar waar. Ik heb sinds kort een nieuwe woning waar het bij de bezichtiging heel rustig leek. Nu ik hier een half jaar woon komt de herrie mij zo langzamerhand de strot uit. Zoveel burengeluiden om me heen en blijkbaar zo slecht geisoleerd bah. Maar goed ik ga me nu concentreren op het gestopt blijven wat er ook gebeurd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug Wendy.
je kent het klappen van de zweep nu
wat je valkuilen zijn en je kunt het forum
misschien als een nieuwe gewoonte i.p.v. drinken invoeren.
Voor de hoofdpijnen zou je eens op yerba maté kunnen googlen.
Mij heeft die erg goed geholpen bij ontgiftingen, ook als detox bij
mijn vroegere jaarlijkse vastenkuur. Ik koop het bij een Argentijns restaurant
in Scheveningen, maar online zijn er diverse sites die het per pond en kilo verkopen
en daar doe je wel een 1/2 of heel jaar mee. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke bedankt vd tip ik zal een googlen of anders vragen bij de gezond en wel winkel die heb ik hier in de buurt.

Mijn ervaring is wel dat ik hier ook gewoon doorheen moet. Ik vraag me wel nogsteeds af of afbouwen niet een beter plan is dan rigoreus stoppen gezien de hoofdpijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt ook dat de rem er dan af is maar om de heftige hoofdpijn te voorkomen werkt afbouwen misschien beter. Dan denk ik aan een klein flesje rode wijn kopen en opdrinken vlak voor het slapen gaan, kan ik in ieder geval niet naar de winkel gaan om bij te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de thee is een stuk gezonder, die geeft energie en staat in de Zuid Amerikaanse landen bekend
als een soort van wondermiddel. Isabel Allende schrijft er in 2 van haar boeken ergens over.
Lees je maar goed in daarover, want als het je aanspreekt dan heb je daar misschien ook méér
vertrouwen in dan in afbouwen. Desnoods wat paracetamol tot die tijd. Heel veel water drinken of kruidenthee
en vitamine B1/Thiamine helpen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wendy, welkom.

Afbouwen is voor mij in ieder geval geen optie. Ook al nam ik vlak voor het slapen gaan 2 glazen wijn, de volgende dag weer terug in het oude patroon. Ook ik dronk iedere dag wijn en begon vaak samen met mijn partner na het werk namiddags met vieux cola. Voor mij nu dag 5.

Hoofdpijn kan te maken hebben met de ontgifting. Veel water drinken en thee. Ik had gisterenavond last van zweten en trillen. Lekker een brok speculaas genomen en toen ging het weer. Met de alcohol ook veel suiker binnen gekregen en nu ineens niet meer, vergelijk het met iemand die streng op dieet gaat. 

Succes meid, vandaag nemen we de eerste slok niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja tis inderdaad ook de gewenning van al het suiker wat we binnen kregen.

Ik merk iig dat als ik stop met drinken, wat ik overigens al vaker heb gedaan dat ik een enorme trek krijg in zoet. Gisterenavond niks te snoepen in huis dus toen maar 3 beschuitjes met hagelslag gemaakt ;) meer honger als je niet drinkt is mij bekend. We zetten door hoe dan ook!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Wendy,

wat ik leerde was dat een beetje drinken niet hielp maar telkens meer werd. Ik drink dan biertjes met 3% alcohol, werd telkens meer. Ook de alcoholvrije met 0,4% zette me telkens naar meer aan. Daarom nu bier met 0,0% alcohol en dat werkt goed.

natuurlijk zijn er accute gevallen die bij een geheelonthouding sterven, dat is enigszins wel een wake up call het nooit zo ver te laten komen. Maar ik denk niet dat dit voor jou geldt. 

Gewoon snoepen in plaats van te drinken als je behoefte aan zoet hebt. Ik eet gewoon lekker vettig omdat ik anders graatmager wordt. Ik kan ook niet in mijn eentje stoppen, daarom sta ik anderen toe me te helpen. Ik ga tot 3x per week naar de kerk en als ik dat niet zou hebben word ik terug een verloren schaap die zich ontpopt tot een bok. Er zijn ook AA en AN praatgroepen, maar dat leek niet te werken voor me, voor anderen dan weer wel. Het is zoeken naar een methode die het beste voor jou werkt, maar ik zou wel pogen bij alcohol een geheelonthouding te handhaven. Het bewijst niemand die ik ken enige dienst. Het enige nut dat alcohol heeft is wonden ontsmetten en alles in die wonde gaat dan dood, het is vergif.

succes en praat erover, schrijf het van je af. Je bent niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wendy, Rome is niet op 1 dag gebouwd he. 2 weken geleden had ik ook gedronken en zelfs een scene veroorzaakt. Uit je fouten leren en je komt er steeds sterker uit. Vechten en weerstaan sterkt je ook. Ik ben nu ook down, wil in mijn bed kruipen. Maar morgen voel ik me wellicht beter. Vooruit kijken kan perspectief geven, achteruit blikken met schuldgevoel is een zware last en die hoeft niemand te dragen. 

Leren, opstaan en verder gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...