Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 november 2018


bumperjim

Aanbevolen berichten

Ik heb diezelfde mevrouw op een bandje gehad op mijn laptop Asterix,
zij vroeg mij dus haar tel.nr. te bellen, ook Microsoft. En vooral de pc
niet uit te zetten. Gelukkig ben ik eigenwijs en wantrouwig genoeg om niet
naar haar te luisteren. Maar ik kwam niet van haar af, dus moest naar de pc-shop.
gebakken eitje met spek op brood hier nu, jammie, is er echt weer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myep alsof Microsoft even miljoenen gebruikers gaat zitten bellen zo van hee ik kom u wel even helpen :) 

Het is bij ons tegenwoordig zo 9 vd 10 belletjes op de vaste lijn zijn reclame of oplichterij. Ik poeier ze graag af :) Als ik tijd heb hou ik ze eerst nog flink aan het lijntje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei bumperjim:

Het is bij ons tegenwoordig zo 9 vd 10 belletjes op de vaste lijn zijn reclame of oplichterij.

Ik heb geen vaste lijn, maar met de mobiel is het niet heel anders. Moet zeggen dat ik eigenlijk zelden bel of word gebeld. En als ik dan eens gebeld word, is het regelmatig reclame voor iets.

Wat ik tegenwoordig wel doe is precies het omgekeerde. Adviesbureautjes bellen (bijv voor hypotheek), gratis afspraak maken en vragen wat ik wil weten, zodat ik weet waar ik op moet letten. En vervolgens niet met ze in zee gaan en de boel zelf regelen.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg die "Microsoft (of Windows) Technical Support" telefoontjes ook regelmatig op mijn vaste lijn. Engels met een Indiaas accent inderdaad. Ik heb eens wat gegoogled en ben blij dat ik nooit met ze in zee ben gegaan.  Ze zijn op je geld uit en schromen niet daar ongeoorloofde middelen voor te gebruiken, inclusief het installeren van malware op je computer als je ze daar de kans toe geeft. Van het bel-me-niet register trekken ze zich niets aan, ook niet als je ze daar op wijst. Ik leg de hoorn wel eens naast de haak en laat de lijn open. Dat kost ze geld en is slecht voor de persoonlijke score van de beller.

Zie wat Micrrosoft zelf over dit onderwerp schrijft op https://support.microsoft.com/en-gb/help/4013405/windows-protect-from-tech-support-scams

Er staat onder meer:

  • Microsoft does not send unsolicited email messages or make unsolicited phone calls to request personal or financial information, or to provide technical support to fix your computer.
  • Any communication with Microsoft has to be initiated by you.
bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...