Spring naar bijdragen

onze huiskamer 25-10-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu lieve vrienden,

Deligaf een van de vervelendste dingen is als niemand je geloofd en je helemaal alleen het gevecht moet leveren. Je wordt hier gelukkig wel geloofd. Bah kerel wat een strijd.

Hier goed geslapen en werd pas om 8 uur wakker. Zou eens goeie oordoppen moeten hebben:blush: maar ja.

Vandaag thuis dus heerlijk rustig aan. Bed opmaken 2 wassen doen en dan????? juist ja, kaarten maken.

Verder heb ik voor het eerst in mijn leven nog steeds geen last van een winterdepressie dank zij mijn Neuropsychiater. Stoppen met pillen en iedere dag rusten. Dat na 45 jaar. Ja deze kerel is echt heel erg goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mogguh!

Grrrr mijn telefoon in de wc laten vallen! Is me werkelijk waar nog NOOIT gebeurd! Baal als een stekker :( Sinds ik aan de diazepam zit heb ik mijn telefoon ook al heel vaak laten vallen. Gelukkig zit er wel een beschermplaatje over het scherm, maar die is nog nooit zo vaak vervangen geweest..... Voel me nu zo'n kluns! Mijn dochter had nog een oude telefoon van mij liggen, dus die heb ik nu tijdelijk in gebruik. Hopen dat die andere toch wel opdroogt en het weer gaat doen. Maar vooralsnog blijft het scherm verdacht zwart.... :( 

Zometeen tussenevaluatie bij GGZ. Kan ik meteen overleggen over hoe verder te gaan met het UWV. 

Hoop dat jullie een betere start van de dag gemaakt hebben..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen mensen :)

Ik ben een beetje een stil forum lid en reageer ook niet altijd wanneer iemand op mij heeft gereageerd. Ik wil bij deze iedereen bedanken die op mijn voorafgaande berichtje mij heeft gerust gesteld, erg lief van jullie! 

Ik voel me op het moment nog altijd wel shit en heb eergister een Shiatsu massage gehad en dat was een zeer onprettige ervaring. De therapeute masseerde mijn hoofd met teveel kracht en sindsdien is de druk in mijn hoofd toegenomen. Bonkend / kloppend en onrustig gevoel, het lijkt alsof mijn lichaam na deze fikse massage alleen maar meer in fight / flight mode is geraken. :/ zo irritant een massage moet juist ontspannend werken :( maak me zelfs druk dat er schade is maar dat is wel een typische angst/paniek klacht misschien. 

Ik had nog een algemeen vraagje: hoe zit iedereen met eetlust? Heel gek: hoe slechter ik me voel hoe meer ik behoefte heb aan voeding, ik raak ook minder snel verzadigd. Iemand ervaring mee? 

Een fijne dag allemaal! Xx 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

Moghu lieve vrienden,

Deligaf een van de vervelendste dingen is als niemand je geloofd en je helemaal alleen het gevecht moet leveren. Je wordt hier gelukkig wel geloofd. Bah kerel wat een strijd.

Hier goed geslapen en werd pas om 8 uur wakker. Zou eens goeie oordoppen moeten hebben:blush: maar ja.

Vandaag thuis dus heerlijk rustig aan. Bed opmaken 2 wassen doen en dan????? juist ja, kaarten maken.

Verder heb ik voor het eerst in mijn leven nog steeds geen last van een winterdepressie dank zij mijn Neuropsychiater. Stoppen met pillen en iedere dag rusten. Dat na 45 jaar. Ja deze kerel is echt heel erg goed.

 

2 uur geleden zei Kaida74:

mogguh!

Grrrr mijn telefoon in de wc laten vallen! Is me werkelijk waar nog NOOIT gebeurd! Baal als een stekker :( Sinds ik aan de diazepam zit heb ik mijn telefoon ook al heel vaak laten vallen. Gelukkig zit er wel een beschermplaatje over het scherm, maar die is nog nooit zo vaak vervangen geweest..... Voel me nu zo'n kluns! Mijn dochter had nog een oude telefoon van mij liggen, dus die heb ik nu tijdelijk in gebruik. Ho

1 uur geleden zei 204yha:

Goeiemorgen mensen :)

Ik ben een beetje een stil forum lid en reageer ook niet altijd wanneer iemand op mij heeft gereageerd. Ik wil bij deze iedereen bedanken die op mijn voorafgaande berichtje mij heeft gerust gesteld, erg lief van jullie! 

Ik voel me op het moment nog altijd wel shit en heb eergister een Shiatsu massage gehad en dat was een zeer onprettige ervaring. De therapeute masseerde mijn hoofd met teveel kracht en sindsdien is de druk in mijn hoofd toegenomen. Bonkend / kloppend en onrustig gevoel, het lijkt alsof mijn lichaam na deze fikse massage alleen maar meer in fight / flight mode is geraken. :/ zo irritant een massage moet juist ontspannend werken :( maak me zelfs druk dat er schade is maar dat is wel een typische angst/paniek klacht misschien. 

Ik had nog een algemeen vraagje: hoe zit iedereen met eetlust? Heel gek: hoe slechter ik me voel hoe meer ik behoefte heb aan voeding, ik raak ook minder snel verzadigd. Iemand ervaring mee? 

Een fijne dag allemaal! Xx 

pen dat die andere toch wel opdroogt en het weer gaat doen. Maar vooralsnog blijft het scherm verdacht zwart.... :( 

Zometeen tussenevaluatie bij GGZ. Kan ik meteen overleggen over hoe verder te gaan met het UWV. 

Hoop dat jullie een betere start van de dag gemaakt hebben..... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Eleo31:

@204yha schade zal er echt niet zijn aangericht ,dat is denk ik echt de Benzo angst !

wb eten herken ik, ik zeg steeds dat ik aan het troost eten ben, Bertje een opsessie , ik snoep ook meer! Ik probeer ne te beheersen, eet veel soepjes niet zo kalorierijk.

liefs Eleo

 

Het zal idd een groot deel ook benzo ontwenning angst zijn. Hoewel ik me overduidelijk na deze massage zwakker en duizeliger voel, ik moet het even laten gebeuren ( moeilijk! )

Ja! Heb ik ook. Ik " overeet " wel wat, vooral in verhouding met de lichaamsbeweging die ik nu niet echt krijg. 

Wat ik zelf als tip kan geven is verstandig te snoepen: rauwe cacao, vijgje hier en daar, bananen, noten & zaden. En gewoon flink bulken met maaltijden, zo maak ik bijv vaak zoete aardappel friet in de airfryer MEGA lekker, wel veel kcal maar qua voedingsstoffen mega gezond. Ik tel ook niet echt meer calorieën maar probeer vooral zo min mogelijk bewerkte voeding- en suikers te eten :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei 204yha:

Het zal idd een groot deel ook benzo ontwenning angst zijn. Hoewel ik me overduidelijk na deze massage zwakker en duizeliger voel, ik moet het even laten gebeuren ( moeilijk! )

Ja! Heb ik ook. Ik " overeet " wel wat, vooral in verhouding met de lichaamsbeweging die ik nu niet echt krijg. 

Wat ik zelf als tip kan geven is verstandig te snoepen: rauwe cacao, vijgje hier en daar, bananen, noten & zaden. En gewoon flink bulken met maaltijden, zo maak ik bijv vaak zoete aardappel friet in de airfryer MEGA lekker, wel veel kcal maar qua voedingsstoffen mega gezond. Ik tel ook niet echt meer calorieën maar probeer vooral zo min mogelijk bewerkte voeding- en suikers te eten :) 

Goeie tips wb betreft eten!!!!!!!!!Ga ik wat mee doen!Heb gisteren nacht en vannacht mega goed geslapen maar zoooooo,n moe lichaam , of ik 100/ 1000 kilo mee tots, herkennen jullie dit ook???

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Ship  Kadia, hopelijk was het voordat  je een grote jongen had gefabriceerd. Tja maar gauw op de verwarming dan heb je goed kans dat hij het weer gaat doen. Succes bij het GGZ.

Hahaha dat was helemaal "kak" geweest, gelukkig alleen water, maar hij doet vooralsnog nog steeds niks..... (ligt in een bak rijst te drogen)

Bij het GGZ gaven ze aan dat ik niet vooruit ga, maar stil sta. De medicatieafbouw gaat niet heel snel (beter voor mij, maar ook zij zouden het graag sneller willen zien gaan) en de arts kan me nog niet echt "behandelen" vanwege de medicatie. Ik ben doorverwezen naar de gemeente WMO voor begeleiding aan huis om beter om te leren gaan met stressfactoren. Gebeld en kreeg een zeer vriendelijke en begripvolle vrouw aan de lijn. Omdat we ook met onze jongste dochter van 13, die behoorlijk pubert en aangeeft dat ze mijn stress en spanning voelt, gaan ze ook een sociaal team starten. Maar daar is weer een wachtlijst voor. (4 tot 6 weken). Tegen het UWV moet ik bezwaar maken, want ik kan écht nog niet werken. Mijn arts en ook de dame van de gemeente begrepen niks van het UWV dat ze met de botte bijl hakken. Ik voel me niet gehoord en een hoek in geduwd door ze. Als ik ww aan zou gaan vragen dan zou ik akkoord gaan met hun beslissing dat ik wel weer boven de 65% uit kom en dus moet werken, terwijl dat nog helemaal niet kan. Allemaal extra stressfactoren..... Ik word er een beetje boel moedeloos van en huil om elk dingetje (zoals vanochtend met mijn telefoon, het gesprek met de arts, gesprek met WMO) al heel wat tranen vergoten vandaag.... Jemig wat heeft die benzooi een invloed om mijn geestelijke gesteldheid zeg :( Ik wil zo graag weer mezelf zijn, me goed voelen. Heb nu het gevoel dat ik buiten mezelf sta, herken mezelf niet meer...."wie ben jij en wat heb je met "Kaida" gedaan?" pfffff Het lijkt wel of alles tegen zit of tegen werkt.... waarom??????????

 

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Kaida74:

Hahaha dat was helemaal "kak" geweest, gelukkig alleen water, maar hij doet vooralsnog nog steeds niks..... (ligt in een bak rijst te drogen)

 

Ik hoop wel dat je de accu eruit gehaald hebt, of anders zo snel mogelijk doen.

Anders krijg je overal kortsluitingen, die je apparaat om zeep kunnen helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei 204yha:

Goeiemorgen mensen :)

Ik ben een beetje een stil forum lid en reageer ook niet altijd wanneer iemand op mij heeft gereageerd. Ik wil bij deze iedereen bedanken die op mijn voorafgaande berichtje mij heeft gerust gesteld, erg lief van jullie! 

Ik voel me op het moment nog altijd wel shit en heb eergister een Shiatsu massage gehad en dat was een zeer onprettige ervaring. De therapeute masseerde mijn hoofd met teveel kracht en sindsdien is de druk in mijn hoofd toegenomen. Bonkend / kloppend en onrustig gevoel, het lijkt alsof mijn lichaam na deze fikse massage alleen maar meer in fight / flight mode is geraken. :/ zo irritant een massage moet juist ontspannend werken :( maak me zelfs druk dat er schade is maar dat is wel een typische angst/paniek klacht misschien. 

Ik had nog een algemeen vraagje: hoe zit iedereen met eetlust? Heel gek: hoe slechter ik me voel hoe meer ik behoefte heb aan voeding, ik raak ook minder snel verzadigd. Iemand ervaring mee? 

Een fijne dag allemaal! Xx 

Heb ik ook eens gehad bij een massage.

Ik zei toen meteen dat ze moest ophouden want op dergelijke ruwe aanpak reageer ik niet goed.

Ik masseer mijn hoofd wel regelmatig zelf door masserende bewegingen te maken met mijn vingers, en dat maakt mijn hoofd helderder.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei 204yha:

Goeiemorgen mensen :)

Ik ben een beetje een stil forum lid en reageer ook niet altijd wanneer iemand op mij heeft gereageerd. Ik wil bij deze iedereen bedanken die op mijn voorafgaande berichtje mij heeft gerust gesteld, erg lief van jullie! 

Ik voel me op het moment nog altijd wel shit en heb eergister een Shiatsu massage gehad en dat was een zeer onprettige ervaring. De therapeute masseerde mijn hoofd met teveel kracht en sindsdien is de druk in mijn hoofd toegenomen. Bonkend / kloppend en onrustig gevoel, het lijkt alsof mijn lichaam na deze fikse massage alleen maar meer in fight / flight mode is geraken. :/ zo irritant een massage moet juist ontspannend werken :( maak me zelfs druk dat er schade is maar dat is wel een typische angst/paniek klacht misschien. 

Ik had nog een algemeen vraagje: hoe zit iedereen met eetlust? Heel gek: hoe slechter ik me voel hoe meer ik behoefte heb aan voeding, ik raak ook minder snel verzadigd. Iemand ervaring mee? 

Een fijne dag allemaal! Xx 

Hi there,

 

Een shiatsu massage is mogelijk ook niet de juist vorm van massage die je nu voor jezelf moet hebben. Die werken met het herstellende vermogen van je lichaam door op drukpunten te drukken die in hun geneeswijze relatie hebben met organen enzo. ( ff zonder opzoeken uit mijn hoofd). Die plekken doen altijd pijn. Dus de massage is dan nooit ontspannend maar pijnlijk is mijn ervaring. Voor een fijne massage kan je beter naar een massage salon zoeken en goed aangeven wat je wilt. Ook tijdens de massage aangeven of het juist steviger of zachter moet of dat je graag wilt dat ze aandacht hebben voor een bepaald gebied. Dan komt het altijd goed.

Dat je hoofd er naar van is kan ik me voorstellen. En dat kan echt heel goed. Door de massage worden ook extra gifstoffen het lichaam in gestuwd die er weer uit moeten. Veel drinken en rust nemen ( standaard bij een massage nodig). Ook als ze je hoofd niet eens had aangeraakt had dit kunnen gebeuren ben ik bang. Neem je rust en drink extra , en het gaat echt ook weer weg. Vervelend is het wel!!

7 uur geleden zei Kaida74:

mogguh!

Grrrr mijn telefoon in de wc laten vallen! Is me werkelijk waar nog NOOIT gebeurd! Baal als een stekker :( Sinds ik aan de diazepam zit heb ik mijn telefoon ook al heel vaak laten vallen. Gelukkig zit er wel een beschermplaatje over het scherm, maar die is nog nooit zo vaak vervangen geweest..... Voel me nu zo'n kluns! Mijn dochter had nog een oude telefoon van mij liggen, dus die heb ik nu tijdelijk in gebruik. Hopen dat die andere toch wel opdroogt en het weer gaat doen. Maar vooralsnog blijft het scherm verdacht zwart.... :( 

Zometeen tussenevaluatie bij GGZ. Kan ik meteen overleggen over hoe verder te gaan met het UWV. 

Hoop dat jullie een betere start van de dag gemaakt hebben..... 

Die klunzigheid is zo herkenbaar. Ik reageer vaak net te laat. Zo ging ik twee weken terug door het rode licht met een snertboete tot gevolg. 0,9 seconden was het rood. Nog net niet 1..... zucht.... Ik reageer gewoon niet snel genoeg soms. Zo heb ik ook periodes onder de blauwe plekken gezeten. Herkenbaar?

3 uur geleden zei Kaida74:

Hahaha dat was helemaal "kak" geweest, gelukkig alleen water, maar hij doet vooralsnog nog steeds niks..... (ligt in een bak rijst te drogen)

Bij het GGZ gaven ze aan dat ik niet vooruit ga, maar stil sta. De medicatieafbouw gaat niet heel snel (beter voor mij, maar ook zij zouden het graag sneller willen zien gaan) en de arts kan me nog niet echt "behandelen" vanwege de medicatie. Ik ben doorverwezen naar de gemeente WMO voor begeleiding aan huis om beter om te leren gaan met stressfactoren. Gebeld en kreeg een zeer vriendelijke en begripvolle vrouw aan de lijn. Omdat we ook met onze jongste dochter van 13, die behoorlijk pubert en aangeeft dat ze mijn stress en spanning voelt, gaan ze ook een sociaal team starten. Maar daar is weer een wachtlijst voor. (4 tot 6 weken). Tegen het UWV moet ik bezwaar maken, want ik kan écht nog niet werken. Mijn arts en ook de dame van de gemeente begrepen niks van het UWV dat ze met de botte bijl hakken. Ik voel me niet gehoord en een hoek in geduwd door ze. Als ik ww aan zou gaan vragen dan zou ik akkoord gaan met hun beslissing dat ik wel weer boven de 65% uit kom en dus moet werken, terwijl dat nog helemaal niet kan. Allemaal extra stressfactoren..... Ik word er een beetje boel moedeloos van en huil om elk dingetje (zoals vanochtend met mijn telefoon, het gesprek met de arts, gesprek met WMO) al heel wat tranen vergoten vandaag.... Jemig wat heeft die benzooi een invloed om mijn geestelijke gesteldheid zeg :( Ik wil zo graag weer mezelf zijn, me goed voelen. Heb nu het gevoel dat ik buiten mezelf sta, herken mezelf niet meer...."wie ben jij en wat heb je met "Kaida" gedaan?" pfffff Het lijkt wel of alles tegen zit of tegen werkt.... waarom??????????

 

Het gaat lang duren, en langzaam is inderdaad beter. Het GGZ moet niet zeuren. Wel fijn dat er hulptroepen worden ingeschakeld en dat je het dus niet alleen hoeft te doen. Probeer niet te veel van jezelf te eisen lieverd. Nergens voor nodig.  Bezwaar maken is heel verstandig... gewoon proberen. UWV. Dat heb ik zelfs tegen de boete voor het door rood rijden gedaan... wie weet helpt het.

 

Ik ben gisteren iets te laat gaan slapen, 2 uur in de nacht, en was al doodmoe woensdag. Dan ben ik al om 7 uur uit de veren. Terwijl ik bij mijn broer en schoonzusje was gisteren, en eigenlijk zou blijven slapen, voelde ik al dat ik zo moe was dat ik beter naar huis kon rijden. Braaf gedaan. vervolgens wilde ik nog even ontspannen op de bank en lag ik er dus veel te laat in. Vervolgens heb ik geslapen tot 15.00 uur....Gewoon 13 uur geslapen. En ik had eigenlijk nog wel kunnen doorslapen, maar heb dat maar niet gedaan. Is toch te bizar???

Voel me nou zo raar...! Dus nu pieker ik over ritme en regelmaat en of dat de boosdoener is. Houten hoofd hier en nog steeds moe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klunzigheid heel herkenbaar , val en stoot overal tegenaan. Slechte coördinatie , slecht evenwicht  Ook  in de auto moet je zo oppassen dat je er met je hoofd bij bent!

tijdens gebruik mag je niet auto rijden !!!!maar  na stoppen vertellen ze er niet bij, veel gevaarlijker mijns inziens!

eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Eleo31:

Klunzigheid heel herkenbaar , val en stoot overal tegenaan. Slechte coördinatie , slecht evenwicht  Ook  in de auto moet je zo oppassen dat je er met je hoofd bij bent!

tijdens gebruik mag je niet auto rijden !!!!maar  na stoppen vertellen ze er niet bij, veel gevaarlijker mijns inziens!

eleo

Ik moet dat echt eerlijk bekennen. Mijn reactie vermogen in de auto is niet altijd even goed. Echt niet! De afgelopen maanden ben ik weer gaan autorijden. Tijdens de afbouw en het gebruik heb ik niet gereden. Dus na 6 maanden eraf te zijn ben ik weer begonnen, ook omdat het soms zo makkelijk is. Maar 100% veilig kan ik het niet noemen. Mijn reactievermogen is echt niet altijd optimaal.

En heel grappig dat je hierover schrijft, want ik heb vandaag een boete binnen voor door rood rijden. Soms reageer ik te laat met remmen voor oranje licht. Deze keer duidelijk ook, op de woensdag ochtend dat ik om 7 uur op moet. Ik rijd door het rode licht dat 0,9 seconde rood was... zucht... ik heb beroep aangetekend. Ik reageer dan te laat en doorrijden was veiliger in mijn optiek. Maar de prijs van door rood rijden is vreselijk hoog kan ik je vertellen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-10-2018 om 18:07 zei Kannietmeer:

Die klunzigheid is zo herkenbaar. Ik reageer vaak net te laat. Zo ging ik twee weken terug door het rode licht met een snertboete tot gevolg. 0,9 seconden was het rood. Nog net niet 1..... zucht.... Ik reageer gewoon niet snel genoeg soms. Zo heb ik ook periodes onder de blauwe plekken gezeten. Herkenbaar?

Yep, herkenbaar. Ik ben ook één grote klungelsmurf geworden... Laat zelfs dopjes van flessen, deksels, wc-rollen vallen etc...

 

Op 25-10-2018 om 18:07 zei Kannietmeer:
Op 25-10-2018 om 14:48 zei Kaida74:

 

Het gaat lang duren, en langzaam is inderdaad beter. Het GGZ moet niet zeuren. Wel fijn dat er hulptroepen worden ingeschakeld en dat je het dus niet alleen hoeft te doen. Probeer niet te veel van jezelf te eisen lieverd. Nergens voor nodig.  Bezwaar maken is heel verstandig... gewoon proberen. UWV. Dat heb ik zelfs tegen de boete voor het door rood rijden gedaan... wie weet helpt het

Mijn hoofdbehandelaar gaat een brief sturen en ik ga in bezwaar. Dat het WMO nu ingeschakeld is met een sociaal team erbij, moet extra druk uitoefenen op het UWV en duimen dat ze me serieuzer nemen.... we zullen zien. Het is gewoon teveel wat ik nu allemaal op mijn bord heb liggen.... Krijg zelfs af en toe weer de gedachte "was de poging tot zm toendertijd maar gelukt... dan had ik dit allemaal niet mee hoeven maken" , maar daar trek ik mezelf alleen maar verder naar beneden. Dus die gedachtes verdring ik het liefst zo snel mogelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...