Spring naar bijdragen

In de krater van een terugval


Njwz

Aanbevolen berichten

hallo lieve forummers.

tijdje geleden schreef ik over de dingen waar ik tegen aan liep in mijn leven als een clean persoon. Nu een aantal maanden later lig ik in de krater van de terugval die daar op volgde.

het begon denk ik met een cocktail op vakantie. Naja het begon met de gevoelens die ik beschreef in mijn vorige post. Maar de echte daadwerkelijke terugval begon denk ik met de cocktail op vakantie die pas 2 maanden later werd gevolgd door een joint (om en nabij juli). (Tussentijds clean gebleven qua gedrag, niet qua gedachten.)

De opbouw verliep redelijk langzaam omdat ik merkte dat ik er niet van kon genieten door de schuldgevoelens die het met zich mee brengt. Voornamelijk tegenover mijn vriend. Die me in alles, het clean worden en blijven heeft bijgestaan, me nu trouwens nog bij staat. Waar ik hem enorm dankbaar voor ben al heeft hij geen idee hoe ernstig de situatie momenteel is. 

Ja en nu dus oktober. Het echte destructieve gebruik is begonnen vanaf eind augustus. Naast het blowen wat ik toen al weer af en toe deed heb ik uit mijn vriends hobby schuur een fles wishkey weten te bemachtigen en ben hem te lijf gegaan. De eerste ervaring was al met volle kracht zegmaar. Kotsend ben ik de avond/nacht geëindigd en natuurlijk beloofde ik mijzelf de volgende dag dat ik dit echt niet nooit meer zou laten gebeuren maar nu twee maanden later voel ik mij letterlijk alsof ik in een krater lig die ik met gebruik om mezelf heen heb geslagen. Het is geen dagelijks gebruik geweest maar wel enorm destructief en zonder remmen..

Ik voel me verschrikkelijk. Dat gevoel wat ik mij al die tijd niet kon voorstellen is keihard terug. 

Tot dusver zijn mijn baan opleiding en relaties gespaard gebleven maar ik merk steeds vaker hoe diep ik terug ben in gedachten patronen die me in het verleden keihard hebben kapot gemaakt.

Ik weet niet wat ik wil met deze post eigenlijk maar ik ben stuk. En deze site popte up in mijn hoofd.

Vandaar dat ik mijn gedachten hier post.

Ik weet dat er een weg terug is... maar dit patroon verbreken.... wat heb ik mijzelf allemaal weer aan gedaan... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom terug hier.

Erg goed dat je dit opgeschreven hebt en ook enorm fijn dat je vriend je blijft steunen.

Ik heb ook je vorige draad weer teruggelezen. Ik zie iemand met een verleden dat nogal wat impact heeft en zal blijven hebben. Dat is een. Ik zie ook iemand die een wil heeft en zin in het leven. Dat is twee. 

Het lukt alleen alweer niet. De lichte terugval werd een gewoonte, toen weer een verslaving en inmiddels voelt het als een krater waar je steeds verder in weg zakt.

Het eerste vereiste om niet helemaal in de grond te verdwijnen is helemaal stoppen met alcohol, zo snel mogelijk en dan ook echt blijvend want je rem werkt niet meer, zoals je zelf gemerkt hebt. Stoppen dus, maar hoe? Ik denk dat je moet overwegen professionele hulp in te schakelen. Heb je het al eens met je huisarts besproken? Die kan vast adviseren welke begeleiding bij jouw situatie het beste past. 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh getver meid, wat een ellende. Ik hoop van harte dat je jezelf bij kop en kont kunt pakken om uit deze doodlopende straat te komen.
Ik wens je kracht en moed en levensvreugde. Laat die eerste staan vandaag, rug recht, hoofd omhoog, omarm je liefste en het leven... Zet 'em op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Njwz,

Welkom terug. En goed dat je je verhaal schrijft...je weet zelf niet waarom...zeg je...maar ik lees een 'hulpkreet'? 

Mijn eerste gedachte is: speel open kaart, zoek hulp. Dit wil jij niet. Je vriend heeft niet in de gaten hoe ernstig je situatie is. Het is nu nog niet te laat om het tij te keren. Eerlijkheid, naar jezelf. En uitspreken naar je partner, uit schuld en schaamte.  Dit, die krater, is niet wat jij wilt.

Voor mij was de huisarts een belangrijke stap toen ik wegzakte (gesprekken en verwijzing Novadic)...en ook AA. 

Ik wens je wijsheid en sterkte. Je weet dat het anders kan. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...