Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 23-6-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieverds,

Hypertje hoe is het vannacht gegaan? Ik heb je gelezen en vind het heel  erg $%^# voor je. Hopelijk gaat het vandaag wat beter en wordt het in je bolletje en lijf wat rustiger.

Ik ben gisteren geslaagd voor zo'n elektr. ligstoel. Splinternieuw, echt leer, voor E50,-- Bij de kringloop. Ja niet meer normaal, ben zo blij. Zal je een nieuwe kopen voor zo'n e6__700,--en dan daar zien staan zeg. Dan kan je jezelf toch gruwelijk voor je toeter timmeren? Wel vandaag erg rustig aan doen want ik heb weer wat doorgedraafd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bolletje,

Mooie aan koop heb je gedaan! Kan je lekker gaan relaxen in je lig stoel.

@Bernice Gefeliciteerd met je overwining van de Diazepam! Hopelijk herstel je snel van de resterende klachten. 

@Hypertjeee Hoe gaat het vandaag met je? Beetje kunnen slapen? 

Vandaag gaat het hier wel, kom zojuist van een verjaardag af het was wel gezzelig en was redelijk op mijn gemak.  

Groetjes Tim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieverds, 

Hier ben ik ook weer eens.... Ben erg druk geweest met de laatste loodjes inpakken van mijn spullen. Wat een helse klus. Er staat ondertussen een artikel in de Gelderlander over de ellende waar we in leven. Over alle fouten die al gemaakt zijn, over de troep, over joint rokende bouwvakkers die geen woord nederlands spreken, etc... Ik he werkelijk ALLES in moeten pakken in afdekzeil, geplastificeerd vilt, nog meer afdekzeil er omheen. Niet woonbaar dus. Gelukkig kan ik bij mijn vriend slapen, maar wat heb ik een medelijde met de mensen die hun huis niet uit kunnen. Er wordt nl geen andere woonruimte aangeboden door de woningstichting. Ik heb een aantal opgeleverde woningen gezien van binnen. Om te janken!! Wat een puinhoop hebben ze achter gelaten! Veel buren hebben schade aan hun spullen. Behangstroken die zonder toestemming van muren getrokken zijn, lekkages, gordijnrails die zonder toestemming van het plafond gerukt zijn, tegels in badkamers die los zitten, etc.... Dit gaat nog een staartje krijgen, dat kan ik nu al zeggen. Wat een klunzen. En alleen maar om het zo goedkoop mogelijk te doen.... Serieus erg! En als bewoner krijgen we een maand huur "ter compensatie van het overlast" Bizar gewoon!! Morgen starten ze dan EINDELIJK in mijn woning, maar ik hou mijn hart vast..... :( 

Gisterenavond naar een verjaardag geweest. In eerste instantie had ik totaal geen zin en energie meer, maar we zijn uiteindelijk toch gegaan en dat was toch wel even goed. Even weg uit de ellende, gedachtes op nul, lekker dansen. 

Vandaag doe ik NIKS!! Ben mijn stem kwijt, keelpijn, ontzettend moe, bleh!  (we zijn allemaal aan het snotteren en ziek de afgelopen week en ik ben meestal als laatste aan de beurt....) 

@Hypertjeee hoe gaat het met je lieverd?

@Bernice Wat goed dat je afgebouwd bent!! Ben trots op je!! 

Alle anderen: een dikke knuffel (met mondkapje voor hahaha) Kruip lekker op de bank onder een dekentje en blijf vooral BINNEN. Want buiten is het bagger..... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74 neem aan dat hier een verzekering gaat betalen. Van wie dan ook. Dit is niet okay en krijgt inderdaad zeker nog een staartje. Misschien is het ook wel goed de woningbouwvereniging op de hoogte te stellen. Misschien weten ze niet dat die bouwvakkers er zo'n puinhoop van maken en kunnen ze de ingehuurde partij erop aanspreken?

Sterkte in ieder geval. Ben erg blij dat ik het niet ben. zou echt dol worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje @Deligaf1 @Kaida74 @Cyclad58 @Kannietmeer

Heb vandaag weer een zware dag gehad :( heb op t forum gekeken maar had niet echt de kracht om wat te schrijven . Heb beetje raar gedaan vandaag ...

hoe lang duren die bijwerkingen van de cito en seroquel nou?? Ben grieperig verstopte neus, bloedneus, moeilijk plassen, meer angst meer onrust meer gekke dingen doen... Ik weet dat Cito als ik geluk heb binnen een week inwerkt anders 2-4 weken maar duren die bijwerkingen dan ook tot dat het volledig inwerkt ?  Ik blijf de dia nu erbij gebruiken omdat het me iets van een rust geeft, niet veel maar ja

vannacht seroquel dosis verhoogd maar was om 5 uur in de ochtend klaarwakker en overdag onrust onrust paniek paniek 

Hopeloos...

bewerkt door Hypertjeee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hypertjeee:

@bolletje @Deligaf1 @Kaida74 @Cyclad58 @Kannietmeer

Heb vandaag weer een zware dag gehad :( heb op t forum gekeken maar had niet echt de kracht om wat te schrijven . Heb beetje raar gedaan vandaag ...

hoe lang duren die bijwerkingen van de cito en seroquel nou?? Ben grieperig verstopte neus, bloedneus, moeilijk plassen, meer angst meer onrust meer gekke dingen doen... Ik weet dat Cito als ik geluk heb binnen een week inwerkt anders 2-4 weken maar duren die bijwerkingen dan ook tot dat het volledig inwerkt ?  Ik blijf de dia nu erbij gebruiken omdat het me iets van een rust geeft, niet veel maar ja

vannacht seroquel dosis verhoogd maar was om 5 uur in de ochtend klaarwakker en overdag onrust onrust paniek paniek 

Hopeloos...

Ach lieve @Hypertjeee wat naar toch allemaal.

Seroquel is echt snel ingewerkt, na een dag of 3 heb je als het goed is geen last meer van bijwerkingen van dat middel. 
Citalopram duurt qua inwerken langer, maar de heftigste verschijnselen van het inwerken van AD heb je de eerste week of 2 weken, daarna kan het zeker nog even aanhouden maar nemen de scherpste randjes wel af. Sterkte!

Ik was een weekend met 9 familieleden in een huis in Zeeland. Erg gezellig. Vrijdag en zaterdag ging prima, maar zaterdag op zondag toch weer slecht geslapen en vandaag was het duidelijk een mindere dag. Toch wat overprikkeld, had ik eigenlijk niet verwacht. Nu net thuis en best moe, maar op de één of andere manier heel alert. en morgen is de 1e werkdag na de vakantie. Eigenlijk heb ik nog wel een rustdag nodig. 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hypertjeee:

@bolletje @Deligaf1 @Kaida74 @Cyclad58 @Kannietmeer

Heb vandaag weer een zware dag gehad :( heb op t forum gekeken maar had niet echt de kracht om wat te schrijven . Heb beetje raar gedaan vandaag ...

hoe lang duren die bijwerkingen van de cito en seroquel nou?? Ben grieperig verstopte neus, bloedneus, moeilijk plassen, meer angst meer onrust meer gekke dingen doen... Ik weet dat Cito als ik geluk heb binnen een week inwerkt anders 2-4 weken maar duren die bijwerkingen dan ook tot dat het volledig inwerkt ?  Ik blijf de dia nu erbij gebruiken omdat het me iets van een rust geeft, niet veel maar ja

vannacht seroquel dosis verhoogd maar was om 5 uur in de ochtend klaarwakker en overdag onrust onrust paniek paniek 

Hopeloos...

hi Hyp, ik zou zeker 3 a 4 weken rekening houden met de ongemakken van het starten van een AD. De Seroquel schijnt weinig last te geven, maar heb ik geen ervaring mee. Deze hele fase klinkt wel moeilijk. We willen zo graag dat deze ongemakken stoppen en zijn bereid daar van alles voor te doen. Maar deze medicijnen zijn allemaal geen lievertjes, dus laat je niet te veel verleiden. Als je de komende weken uitzit, heb je straks minder troep om af te bouwen, en die kans bestaat wel als je Diazepam en Seroquel ook nog blijft gebruiken. Het is natuurlijk geheel aan jouzelf en alleen jij kan je lijden inschatten. Maar dit is mijn ervaring: als je eenmaal benzo's moet afbouwen, kan je ineens heel veel ellende doorstaan zonder andere medicatie te nemen. Waarschijnlijk hadden we dat ook gekund als we de benzo niet hadden genomen waar we het in eerste instantie voor namen, maar toen leefde we dus in de veronderstelling dat we het wel konden wegwerken met een pil, omdat dokters ons dat doen geloven. En zo zijn we opgevoed. Maar eigenlijk is het niet de beste veiligste weg voor ons lichaam.

15 minuten geleden zei Cyclad58:

Toch wat overprikkeld, had ik eigenlijk niet verwacht. Nu net thuis en best moe, maar op de één of andere manier heel alert. en morgen is de 1e werkdag na de vakantie. Eigenlijk heb ik nog wel een rustdag nodig. 

 

Hi Ad, Ik kan me voorstellen dat je overprikkeld was en dat geeft dan ook vaak een soort extra alertheid. Minder goed werkend filter. Ik hoop dat je vannacht dan gewoon goed slaapt en morgen toch een goede dag hebt. Sterkte!

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh @Hypertjeee ik had zo gehoopt iets anders te lezen! Wat voor stomme dingen heb je gedaan?

@Cyclad58 Een nachtje kan gebeuren. Jij hebt altijd gezegd: na een slechte volgt meestal een goede!

@Bernice Wat goed, gefeliciteerd! Op naar herstel.

@Kannietmeer Voel jij je alweer iets beter?

@bolletje Dat scheelt een hoop! Jij gaat een relaxe winter tegemoet!

Ik ben vandaag op een half uur supermarkt na de hele dag binnen geweest. En had daar geen probleem mee. Wow! Ik was begin dit jaar nog panisch als ik een korte tijd binnen was.

Het gaat steeds beter en dat stadium bereiken jullie ook!

Ik denk wel heel veel aan het afgelopen jaar. Oktober vorig jaar werd ik ziek, in november kreeg ik de pammen. Dat moment komt dichterbij en dat is wel even slikken. Emotioneel vind ik dat wel moeilijk. Jullie zijn de eersten tegen wie ik dat nu uit. 

Zet 'm op schatten! 

@Kaida74 Ik duim dat jouw huis wel mooi wordt opgeleverd! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

denk wel heel veel aan het afgelopen jaar. Oktober vorig jaar werd ik ziek, in november kreeg ik de pammen. Dat moment komt dichterbij en dat is wel even slikken. Emotioneel vind ik dat wel moeilijk. Jullie zijn de eersten tegen wie ik dat nu uit. 

Het gaat je niet in de koude kleren zitten he.... Kan je misschien delen hoe je daar op terugkijkt en waarom je het emotioneel moeilijk vindt?

 

1 uur geleden zei Jeshen:

Voel jij je alweer iets beter?

Gelukkig wel, maar nog niet op oude niveau. Morgen kan ik mijn supplementen halen. Ik was weg toen ze werden bezorgd, dus ik moet ze ophalen bij een winkel verderop helaas. Hoop dat het weer eens ophoud met regenen. Maakt me onrustig op het moment.

 

1 uur geleden zei Jeshen:

Ik ben vandaag op een half uur supermarkt na de hele dag binnen geweest. En had daar geen probleem mee. Wow! Ik was begin dit jaar nog panisch als ik een korte tijd binnen was.

super fijn dat het zo veel beter met je gaat. Voel je je weer helemaal normaal nu? Als voorheen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Op de een of andere manier voel ik mij nog niet helemaal normaal. Ik overdenk alles nog te veel en als er opeens iets gebeurt: slechte nacht, onrustig gevoel, even een trilling, een kort moment van paniek, raak ik daar nog door van slag. Ook ben ik gewoon nog steeds niet helemaal van de vermoeidheid af, en wat snel geprikkeld. Maar ik ben een heel eind! Ik zit ook nog eens in de kindertropenjaren.

Het heeft mij zeker veel gedaan. Wat vind ik dan moeilijk? Dan komen we toch bij de acceptatie. Ik snap gewoon niet hoe het zover kon komen. Ik was hartstikke gezond en gezond zwanger. Ik word verkouden, dat gaat door tot een infectie, dat steeds erger werd, ervoor zorgde dat ik niet meer sliep, waardoor ik zwaar oververmoeid was. En dan krijg je slaappillen, kom je toch weer wat tot rust, totdat je voelt dat je niet meer jezelf bent en er allerlei onrust komt. Maar dacht ik toen nog: na de bevalling is alles anders. Dan ben ik vermoeid en bont en blauw, maar kan ik gaan herstellen. En dan krijg je dit allemaal. Als ik daar aan terugdenk, word ik emotioneel. Als ik nu van iemand zou horen, hoe dit allemaal kan, kan ik het een plekje geven. Dat probeer ik nu ook, maar doordat de reden onduidelijk is, is dat moeilijk. En met het ziekwordmoment om de hoek, besef je dat nu weer wat meer.

Gelukkig gaat het weer ietsje beter met jou. De regen heb ik dit weekend beter doorstaan dan ik dacht. We moeten er maar een beetje aan wennen dat het weer kouder en natter gaat worden. Hopelijk gaan de supplementen hun werk gauw goed doen! Ze doen dan misschien toch meer dan je verwacht. Gebruik je ook nog die Bacopa?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Jeshen:

Gebruik je ook nog die Bacopa?

nee, heb het wel nog genoeg staan. Misschien ook iets om weer op te pakken.... Toen ik naar de natuurarts ging vond ik allemaal te veel worden. Al die dingen slikken. Werd er beetje tureluurs van. Bacopa merkte ik niet als ik het stopte, dus heb het aan de kant geschoven. Mogelijk toch een factor? Zou kunnen... Thanks voor de vraag.

 

En ik snap je verhaal helemaal. Het is gewoon een soort trauma. Het is erg herkenbaar, het terugkijken, het verdriet, het gevoel van niet begrijpen hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren en hoe het je veranderd heeft. Ik heb het zelf  ook en heb ook vaker deze woorden van anderen gehoord. Dikke knuffel. Je bent een kanjer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Tja wat helpt wel en wat niet? Ik slik nu ook niet daglijks magnesium. Maar als ik een keer slecht slaap, slik ik het de volgende dag voor het naar bed gaan. Helpt het dan? Geen idee. Maar ik heb het in ieder geval geprobeerd. 

Jij komt er ook echt bovenop! Het emotionele deel is het moeilijkst. Eerst de opdringende gedachtes en nu steeds meer het terugkijken. Volgend jaar zomer drinken we er hopelijk (samen) een wijntje op! Ik doen het al wel af en toe en merk niks anders als ik het doe. Jij?

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Jeshen:

@Kannietmeer Tja wat helpt wel en wat niet? Ik slik nu ook niet daglijks magnesium. Maar als ik een keer slecht slaap, slik ik het de volgende dag voor het naar bed gaan. Helpt het dan? Geen idee. Maar ik heb het in ieder geval geprobeerd. 

Jij komt er ook echt bovenop! Het emotionele deel is het moeilijkst. Eerst de opdringende gedachtes en nu steeds meer het terugkijken. Volgend jaar zomer drinken we er hopelijk (samen) een wijntje op! Ik doen het al wel af en toe en merk niks anders als ik het doe. Jij?

wijn:unsure:... durf ik nog niet hoor. Ik ben nog zo'n wiebel en zo instabiel. Vandaag nu toch ook weer sterretjes gezien, band om mijn hoofd, hersenen drijven los rond in mijn schedel gevoel. Heel ongemakkelijk gevoel en moe. Rustig dus maar.

Maar ik hoop echt wel in de toekomst het weer te proberen hoewel ik eigenlijk niet durf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kannietmeer:

wijn:unsure:... durf ik nog niet hoor. Ik ben nog zo'n wiebel en zo instabiel. Vandaag nu toch ook weer sterretjes gezien, band om mijn hoofd, hersenen drijven los rond in mijn schedel gevoel. Heel ongemakkelijk gevoel en moe. Rustig dus maar.

Maar ik hoop echt wel in de toekomst het weer te proberen hoewel ik eigenlijk niet durf.

Ach dan doen we jip en janneke bubbels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...