Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 15-09-2018


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve strijders,

Plaatjes Vechten ( oorlog aan de benzo's en de farmaceutische industrie!!!!)

 Ten eerste hoop ik dat de benzo ontwenning mild is vandaag voor jullie allemaal, al weet ik nu al dat dat niet voor iedereen zo is. Dikke knuffel dus voor allemaal.
Voel me zelf ook behoorlijk brak en weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken vandaag. Wil eigenlijk terug in bed om te slapen denk ik, maar heb niet het gevoel dat dat kan.

Zijn er mensen die nog wat leuks gaan doen vandaag of morgen?

Wie ligt er in de kreukels en moeten we op de been helpen? Schrijf het maar hoor

@bolletjeHeeft een dagje rust je goed gedaan?

@HypertjeeeBeetje kunnen slapen lieverd?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve liz @Kannietmeer 

goedemorgen. Had weer een rot avond , dormeasan heeft niets gedaan. Zelfs van passiflora merkte ik half uurtje iets maar dit echt niets . Het onrust gevoel zakte heel moeilijk weg. Op een gegeven moment ben ik na uren toch in slaap gevallen maar dan weer steeds wakker geworden . 

Ik ga zoals altijd weer niets doen :( even een blokje in de wijk beetje lichte makkelijke dingen als ik dat kan en dan vooral lopen in de tuin ben echt zo moe maar de agitatie gaat gewoon niet over

ik hoop dat jij wat kan rusten vandaag 

iedereen een fijne dag 

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Goedemorgen lieve strijders,

Plaatjes Vechten ( oorlog aan de benzo's en de farmaceutische industrie!!!!)

 

 Ten eerste hoop ik dat de benzo ontwenning mild is vandaag voor jullie allemaal, al weet ik nu al dat dat niet voor iedereen zo is. Dikke knuffel dus voor allemaal.
Voel me zelf ook behoorlijk brak en weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken vandaag. Wil eigenlijk terug in bed om te slapen denk ik, maar heb niet het gevoel dat dat kan.

Zijn er mensen die nog wat leuks gaan doen vandaag of morgen?

Wie ligt er in de kreukels en moeten we op de been helpen? Schrijf het maar hoor

@bolletjeHeeft een dagje rust je goed gedaan?

@HypertjeeeBeetje kunnen slapen lieverd?

 

Ik lig in de kreupels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kennen jullie het boek “ The secret “ ? Ik vind deze zo geweldig. Hier is veel van te leren. Deze manier van denken, handelen en sturen kun je overal op toepassen. Je leert je gedachten als het ware te sturen. Ben je aan het stressen en denk je dat je op moet schieten, omdat je bijvoorbeeld te laat komt? Reken er maar op dat de kans dat je werkelijk te laat komt, vrij groot is. Dit is maar slechts een voorbeeld. Je gedachten kun je sturen en ombuigen in iets positiefs. 

Waarom ik dit schrijf? Omdat ik veel negatiefs lees, en men vaak wordt aangespoord negatief te blijven schrijven. Dit kan ook tegenover gesteld: Wat ik probeer te zeggen,  “gedachten worden dingen” :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Senna33:

Kennen jullie het boek “ The secret “ ? Ik vind deze zo geweldig. Hier is veel van te leren. Deze manier van denken, handelen en sturen kun je overal op toepassen. Je leert je gedachten als het ware te sturen. Ben je aan het stressen en denk je dat je op moet schieten, omdat je bijvoorbeeld te laat komt? Reken er maar op dat de kans dat je werkelijk te laat komt, vrij groot is. Dit is maar slechts een voorbeeld. Je gedachten kun je sturen en ombuigen in iets positiefs. 

Waarom ik dit schrijf? Omdat ik veel negatiefs lees, en men vaak wordt aangespoord negatief te blijven schrijven. Dit kan ook tegenover gesteld: Wat ik probeer te zeggen,  “gedachten worden dingen” :heart:

Hey Senna,

Ik heb dat boek ook gelezen en de film van the Secret ook. 

Je       Overtuigingen       worden         je        Gedachten

Je       Gedachten              worden         je        Woorden

Je       Woorden                 worden         je        Daden

Je       Daden                      worden         je        Gewoonten

Je       Gewoonten            worden         je        Waarden

Je       Waarden                 worden         je        Bestemming

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Senna33

Denk je dan, dat omdat je denkt dat benzo's je ziek maken, dit ook daadwerkelijk gebeurd? Of Dat je door je overtuiging te veranderen, je ontwenning kan stoppen? Kan het tegen andere natuurwetten in gaan? Zijn we zo krachtig in onze gedachten ( misschien) dat we elkaar gezond kunnen maken, door de juiste gedachten te denken? Soms hoop ik van wel, en geloof ik soms zelf dat het kan. En geloof ik zeker dat je gedachten zoveel invloed hebben op je leven.  Ik heb de secret ook gelezen. Maar toen ik doodziek werd omdat mijn AD plots ermee stopte na 4 jaar en ik daarvan in heftige ontwenning geraakte, maakte het me niet beter om anders te denken. Het sleepte het me er mogelijk wel doorheen. En toch had ik ook doodswens soms op de momenten dat ik verging van ellende.

 

Ik denk dat ikzelf mensen vooral vraag en aan wil moedigen eerlijk te zijn. Of dit nou negatief of positief is doet er voor mij niet toe. Het is in het dagelijks leven al een behoorlijk uitdaging voor mensen  met benzo-ontwenning om begrepen te worden als je ernstig ziek bent geworden. Ik spreek mensen in ontwenning die denken dat "wij" het allemaal zo geweldig hebben, dat zij er niet bij horen en hun vreselijke verhaal maar beter niet kunnen delen omdat het met ons al zoveel beter gaat en wij al zo positief zijn. Ik denk dat er ruimte moet zijn voor allebei. Voor ons met wie het beter gaat is het makkelijker allert te zijn op gedachten die niet helpend zijn en die zelfs een negatief gevolg kunnen veroorzaken. Als je depressief bent en in heftige ontwenning, lijkt het me praktisch heel lastig, omdat ik weet dat je dan niet altijd echt de controle hebt over je gedachten. Zeker niet als het al een jaar aan de gang is.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Senna33:

Kennen jullie het boek “ The secret “ ? Ik vind deze zo geweldig. Hier is veel van te leren. Deze manier van denken, handelen en sturen kun je overal op toepassen. Je leert je gedachten als het ware te sturen. Ben je aan het stressen en denk je dat je op moet schieten, omdat je bijvoorbeeld te laat komt? Reken er maar op dat de kans dat je werkelijk te laat komt, vrij groot is. Dit is maar slechts een voorbeeld. Je gedachten kun je sturen en ombuigen in iets positiefs. 

Waarom ik dit schrijf? Omdat ik veel negatiefs lees, en men vaak wordt aangespoord negatief te blijven schrijven. Dit kan ook tegenover gesteld: Wat ik probeer te zeggen,  “gedachten worden dingen” :heart:

Mag ik toch even nuanceren: wij sporen niet aan om negatief te blijven schrijven, wij sporen aan om vooral de moeilijke momenten, de twijfels, de onzekerheden en de angsten die nu eenmaal gepaard gaan met benzo ontwenning te delen. Ik vind dat toch iets wezenlijk anders dan "negatief schrijven". 

Vergeet daarbij alsjeblieft niet dat niet iedereen op dezelfde manier gebekt is. (Ex-)benzogebruikers zijn, uitzonderingen daargelaten, nu eenmaal van nature niet de meest zekere personen op deze aardbol. 

Overigens bedankt voor je tip, ik wil dat boek zeker lezen (ken het niet), want ook ik heb hierin nog veel te leren. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Hypertjeee:

Lieve liz @Kannietmeer 

goedemorgen. Had weer een rot avond , dormeasan heeft niets gedaan. Zelfs van passiflora merkte ik half uurtje iets maar dit echt niets . Het onrust gevoel zakte heel moeilijk weg. Op een gegeven moment ben ik na uren toch in slaap gevallen maar dan weer steeds wakker geworden . 

Ik ga zoals altijd weer niets doen :( even een blokje in de wijk beetje lichte makkelijke dingen als ik dat kan en dan vooral lopen in de tuin ben echt zo moe maar de agitatie gaat gewoon niet over

ik hoop dat jij wat kan rusten vandaag 

iedereen een fijne dag 

liefs hypertjeee 

Is het vandaag beter gegaan, lieve @Hypertjeee?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kannietmeer:

Goedemorgen lieve strijders,

Plaatjes Vechten ( oorlog aan de benzo's en de farmaceutische industrie!!!!)

 

 Ten eerste hoop ik dat de benzo ontwenning mild is vandaag voor jullie allemaal, al weet ik nu al dat dat niet voor iedereen zo is. Dikke knuffel dus voor allemaal.
Voel me zelf ook behoorlijk brak en weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken vandaag. Wil eigenlijk terug in bed om te slapen denk ik, maar heb niet het gevoel dat dat kan.

Zijn er mensen die nog wat leuks gaan doen vandaag of morgen?

Wie ligt er in de kreukels en moeten we op de been helpen? Schrijf het maar hoor

@bolletjeHeeft een dagje rust je goed gedaan?

@HypertjeeeBeetje kunnen slapen lieverd?

 

Ha Liz,

Zelfs nu het vakantie is word ik geconfronteerd met een rotnacht, out of the blue. Ach, het komt soms nog voor. Zelfs in opperste ontspanning. Ik zal er niet te veel bij stilstaan.

Vandaag toch een rustige dag gepland, gisteren een leuk dagje in Schiedam gehad. Schiedam? Is dat leuk? Ja, verrassend genoeg wel. Mooie oude gebouwen, sommige straten wel wat verpaupering, maar vooral verrassend leuke winkeltjes, met als hoogtepunt een tweedehands boekenwinkel zo vol als de winkel van Malle Pietje, maar met een verzameling boeken waar je u tegen zegt. Wij hadden voor een tientje 7 boeken meegesleept, we gaan zeker nog eens terug!

Zondag naar Breda, verjaardag vieren van een oom van partnerlief. Meteen de stad maar wat bekijken. 
Nice weekend! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Hypertjeee:

maar de agitatie gaat gewoon niet over

lieve Hyper,
Ik vind het echt vreselijk naar voor je. Het klinkt een beetje als een vorm van Acathisie. Er zijn meer die hier komen die daar last van hebben, maar er niet over schrijven. Het niet kunnen stilzitten, het moeten bewegen, en op het moment dat je eigenlijk al doodmoe bent en gaat zitten, gaat het rondje weer van voor af aan. Zodra je gaat zitten is de onrust zo groot dat je wel op moet staan en moet bewegen. Mogelijk dat de echte Acathisie echt iets met de benen te maken heeft ( ik weet dat niet precies), maar het lijkt er echt op bij veel mensen.

 

6 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha Liz,

Zelfs nu het vakantie is word ik geconfronteerd met een rotnacht, out of the blue. Ach, het komt soms nog voor. Zelfs is opperste ontspanning. Ik zal er niet te veel bij stilstaan.

Vandaag toch een rustige dag gepland, gisteren een leuk dagje in Schiedam gehad. Schiedam? Is dat leuk? Ja, verrassend genoeg wel. Mooie oude gebouwen, sommige straten wel wat verpaupering, maar vooral verrassend leuke winkeltjes, met als hoogtepunt een tweedehands boekenwinkel zo vol als de winkel van Malle Pietje, maar met een verzameling boeken waar je u tegen zegt. Wij hadden voor een tientje 7 boeken meegesleept, we gaan zeker nog eens terug!

Zondag naar Breda, verjaardag vieren van een oom van partnerlief. Meteen de stad maar wat bekijken. 
Nice weekend! 

Lieve Ad! Wat goed dat je zo veel beter bent in het omgaan met de slechte nachten. Ook daar zit dus vooruitgang in. Mogelijk een combi van de hele chemie die zich dan toch langzaam ook extra hersteld.
Superfijn te horen dat je leuke dingen doet en er van kunt genieten. Welke boeken heb je er weggesleept? Ik woon vlak bij Schiedam ;-) dus mogelijk moet ik ook eens langswippen.

ps bedankt voor de steun ook voor hen die geen positief woord meer over hebben. ;-) Je hebt dat weer mooi genuanceerd gebracht ook:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kannietmeer:

lieve Hyper,
Ik vind het echt vreselijk naar voor je. Het klinkt een beetje als een vorm van Acathisie. Er zijn meer die hier komen die daar last van hebben, maar er niet over schrijven. Het niet kunnen stilzitten, het moeten bewegen, en op het moment dat je eigenlijk al doodmoe bent en gaat zitten, gaat het rondje weer van voor af aan. Zodra je gaat zitten is de onrust zo groot dat je wel op moet staan en moet bewegen. Mogelijk dat de echte Acathisie echt iets met de benen te maken heeft ( ik weet dat niet precies), maar het lijkt er echt op bij veel mensen.

 

Lieve Ad! Wat goed dat je zo veel beter bent in het omgaan met de slechte nachten. Ook daar zit dus vooruitgang in. Mogelijk een combi van de hele chemie die zich dan toch langzaam ook extra hersteld.
Superfijn te horen dat je leuke dingen doet en er van kunt genieten. Welke boeken heb je er weggesleept? Ik woon vlak bij Schiedam ;-) dus mogelijk moet ik ook eens langswippen.

ps bedankt voor de steun ook voor hen die geen positief woord meer over hebben. ;-) Je hebt dat weer mooi genuanceerd gebracht ook:rose:

Ha lieve LIz, 

Ik heb er boeken van Stephen King en Henning Mankell weggesleept en partner wat streekromans! Ik ben de naam van het boekenzaakje vergeten, maar het zit ergens op een hoek in de Hoogstraat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 precies, deze. 

En @Hypertjeee ook jij gaat er komen. 

Het ging bij mij ook niet allemaal van een leien dakje. Maar uiteindelijk komt het echt goed. 

Mijn reden van schrijven is, om te laten weten dat er ook succes verhalen zijn. 

Hou vol voor degenen die het nodig hebben. En de zon die gaat écht schijnen!! 

Take care :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Cyclad58:

Ha lieve LIz, 

Ik heb er boeken van Stephen King en Henning Mankell weggesleept en partner wat streekromans! Ik ben de naam van het boekenzaakje vergeten, maar het zit ergens op een hoek in de Hoogstraat. 

Hi Ad, Thanks. Ik ga het onthouden..... of vraag het je nog eens in de toekomst want mijn geheugen... hmmm...daar vertrouw ik nog niet zo op.

 

@Senna33ik ben echt ook blij dat jij er bent om ons te vertellen dat het beter kan. En voor iedereen blijf ik ook herhalen, als ze hier net komen, dat afbouwen niet automatisch betekend dat je naar de haaien gaat. Want het kan zomaar behoorlijk snel goed gaan. Zoals in jouw geval! En ik benijd je er wel om... merk vandaag dat ik het zat ben en onzeker ben... Al maanden lang voel ik geen plezier of vreugde meer ( net geleerd dat dat 'anhedonia' heet). Ik heb wel een beetje motivatie om dingen te doen, maar het levert geen positieve gevoelens op.  En nu ga ik toch piekeren of dat wel over zal gaan, of dat het mogelijk komt door de Venlafaxine die ik slik en dat beangstigd me dan weer. Ik voel dus wel alle negatieve emoties, want die worden in een ander deel van de hersenen geproduceerd, dan de positieve....:(:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...