Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 14-9--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen mensen,

En Hypertje is het vannacht beter gegaan?

Kaida je dochter is zich aan het los vechten om zelfstandig te worden. Soms gaat dat goed, vaak hebben de kinderen zelf, daar ontzettend veel moeite mee en dus de ouders ook maar het is, ondanks de pijn, normaal. Misschien proberen het zoveel mogelijk te negeren en haar te laten komen. Niets aan haar vragen en als ze uitvalt, niet op reageren. Rustig blijven. Moeilijk hoor lieverd maar dit hoort echt bij het volwassen worden.:heart:

Roberto hoe is het gisteren bij jou gegaan? Veel klachten gehad of is het mee gevallen?

Gisteren was een topdag. Niet ge-b.b.q. maar naar de dierentuin geweest en daarna uit eten gegaan. Was heerlijk. Ik heb een mobiel gekregen. Zo'n grote platte waar je alles op kan ook internetten.

Heb me er altijd zo tegen verzet maar vind het stiekem wel heel erg tof. Vandaag afgebeld voor de dagbesteding. Was een moeilijke keuze maar weet dat ik een dagje heel rustig aan moet doen na gisteren.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @bolletje

nou jij weer blij , leuke dag achter de rug. Misschien idd beter vandaag uit te rusten jij kent je lichaam beter dan wie dan ook :)

slapen ging wel , ene dag is het een nachtmerrie de andere dag valt t mee, maar een super nacht daar smacht ik naar 

ow en veel plezier met je nieuwe telefoon 

iedereen een hele fijne vrijdag 

liefs hypertjeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen lieverds,

Fijn dat je nacht beter was @Hypertjeee

@bolletje Wat leuk! Een nieuwe mobiele telefoon! Leuk speelgoed he ;) En wat goed dat je goed naar je lijf luistert en even een dag rust inplant. Fijn dat de dierentuin een gezellig uitje voor je was :) Ik heb je getagd in een berichtje van Deligaf waarin in uitleg hoe we het met onze dochter aan gaan pakken. Ze is geen doorsnee puber, maar echt een terrorpuber ;) Haar vader en ik zijn door onze opties en energie om haar te ondersteunen, te sturen, te negeren, te belonen, te straffen, etc.... heen.... Laatste strohalm is hulp van buitenaf zoeken voor haar, wat mijn GGZ arts aanraadde. Ze krijgt een laatste kans en als ze daar geen gehoor aan geeft dan volgt er idd therapie voor haar. Vind ze niet leuk, maar zo komen we er ook niet uit.... De andere 2 dochters vlogen fluitend door de pubertijd heen. Dus we weten nu ook echt niet wat ons overkomt.... pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Mijn werk belde me wakker om mee te delen dat mijn uren ineens omhoog zijn gegaan naar 12 uur in de week ipv 8. Ik ben de laaste tijd ook steeds sneller kwaad om dat soort dingen omdat dat steeds zo wordt opgelegd. En kan hier veel moeilijker tegen dan eerst.

Ik denk dan weer moet dat nu weer bij de laaste mgen de druk maar weer opvoeren. 

Ik weet niet hoe dat het komt maar de ochtend dosis afbouwen daar heb ik het meeste moeite mee de avond dosis is goed te doen. Morgen zit ik aan de 3 mg :):):)

fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemorgen,

Mijn werk belde me wakker om mee te delen dat mijn uren ineens omhoog zijn gegaan naar 12 uur in de week ipv 8. Ik ben de laaste tijd ook steeds sneller kwaad om dat soort dingen omdat dat steeds zo wordt opgelegd. En kan hier veel moeilijker tegen dan eerst.

Ik denk dan weer moet dat nu weer bij de laaste mgen de druk maar weer opvoeren. 

Ik weet niet hoe dat het komt maar de ochtend dosis afbouwen daar heb ik het meeste moeite mee de avond dosis is goed te doen. Morgen zit ik aan de 3 mg :):):)

fijne dag allemaal

Je gaat goed Tim! 

Jah als je het aankan moet je meer werken anders gewoon nee zeggen hoor ( als het kan ;) )

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieverds,

Fijn om jullie hier altijd weer inde huiskamer te zien.

@Hypertjeee Goed dat je hier bent. Hoe is het wakker worden voor jou na een nacht slapen? Hoe voel je je in de ochtend en is er nog verandering overdag?

@Deligaf1laat je niet gek maken Tim. Jij moet aan het stuur staan, en niemand anders. Dat is één van de dingen die bij mensen fout kan gaan, dat er steeds mensen zijn die denken wat over je tijd te kunnen zeggen. Nee hoor, jij bent de baas, jij kent jezelf en je leven en zomaar meer werken kan niemand voor je bepalen en moet altijd gevraagd.  Heel knap datje ondertussen op 3 mg bent en ik ben blij dat het met de avonddosis dus beter gaat.

@bolletje Wat fijn dat je zo'n heerlijke dag had en dat je ook nog een cadeau hebt gekregen waar je stiekem heel blij me bent! Het is je zeer gegund. En je hebt ook nog wijs gekozen om rust in te lassen voor jezelf. Je mag trots op jezelf zijn hoor!

@Kaida74ga jij nog steeds zo lekker?

@RootjeHoe is het op het moment met jou?

@MyBattle Even jou niet gezien. Hoe is het met je?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve liz @Kannietmeer

ik moet Zeggen dan voel ik me ook meteen iets beter , slapen is natuurlijk opladen van je lichaam. Net met je telefoon als j dat elke keer halverwege uit de oplader trekt gaat ie op den duur kapot.  Wil weer eens de volle 100 procent slapen, ooit :s 

bij mij begint alle ellende in de middag en avond meestal , loop de hele dag rond en sinds 3 dagen voel ik het in mijn benen en voeten . Gisteren potje gehuild door de pijn. Ik kan niet stilzitten. Ben bang dat mijn lichaam het ook gaat begeven. En blij afvallen, weliswaar minder per week gelukkig maar het gebeurt nog steeds vooral omdat ik bang ben iets te eten omdat ik er misschien last van krijg 

hoe is met jou ? Nog steeds bij je ouders ?

bewerkt door Hypertjeee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

@Kaida74ga jij nog steeds zo lekker?

Redelijk ;) Paar behoorlijk intensieve dagen achter de rug, maar vandaag gaat het wel oke. Op m'n gemak ontbeten, aangekleed, huis schoongemaakt (van mijn vriend. Renovatie van mijn flat is weer een week opgeschoven), gelunched en zit nu onderuit op de bank Netflix te kijken. (Good girls).

Kids zijn allemaal nog op school. Dus nog even genieten van de rust ;)

Hoe gaat het met jou lieverd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

Over 2 weken heb ik weer een afspraak gepland staan om dit te bespreken. En ook nog bij de psychiater, om de laaste pil ervanaf te krijgen. Dat wilde hij op zijn manier doen. En ook even vragen wat de laaste stap in houd tot volledig herstel. Want de laaste pil lijkt mij het lastigste en of ik dan kan gaan werken dat betreur ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Deligaf1:

@Kannietmeer

Over 2 weken heb ik weer een afspraak gepland staan om dit te bespreken. En ook nog bij de psychiater, om de laaste pil ervanaf te krijgen. Dat wilde hij op zijn manier doen. En ook even vragen wat de laaste stap in houd tot volledig herstel. Want de laaste pil lijkt mij het lastigste en of ik dan kan gaan werken dat betreur ik. 

Klopt. Tim. Het laatste stukje is inderdaad het lastigste. Dring er bij je psychiater op aan dat dat niet te snel gebeurt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hypertjeee:

Lieve liz @Kannietmeer

ik moet Zeggen dan voel ik me ook meteen iets beter , slapen is natuurlijk opladen van je lichaam. Net met je telefoon als j dat elke keer halverwege uit de oplader trekt gaat ie op den duur kapot.  Wil weer eens de volle 100 procent slapen, ooit :s 

bij mij begint alle ellende in de middag en avond meestal , loop de hele dag rond en sinds 3 dagen voel ik het in mijn benen en voeten . Gisteren potje gehuild door de pijn. Ik kan niet stilzitten. Ben bang dat mijn lichaam het ook gaat begeven. En blij afvallen, weliswaar minder per week gelukkig maar het gebeurt nog steeds vooral omdat ik bang ben iets te eten omdat ik er misschien last van krijg 

hoe is met jou ? Nog steeds bij je ouders ?

Ha lieve @Hypertjeee, 

Je lichaam zal het niet zo snel begeven, maar je angst daarvoor begrijp ik volledig. Ik heb ook tijdens de afbouw en vooral de ontwenning vaak gedacht hoe lang het nog vol te houden is. 

Je schrijft ook dat je niet kunt stilzitten. Betekent dat dat je bezig moet blijven, om heb je de neiging om steeds te gaan lopen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Deligaf1:

Stel ik sta op 1mg straks dan 2 weken ofzo stabiliseren en dan naar de 0mg?

Beste Tim, met Diazepam is het in mijn ogen  gewoon een kwestie van in een rustig tempo afbouwen. Ook de laatste mg is gewoon geveild verdwenen en ik merkte geen extra  stress door deze tactiek. Ik vermoed dat het juist het glijbaan effect is wat je lichaam door heeft. Pas als je dan op 0 staat houd de glijbaan op en hoe je daar op reageert is altijd afwachten. Het is niet echt erger geworden, behalve dat ik een paar dagen iets beroerder was en in bed lag. Maar daarna ging het zijn gangetje wel eigenlijk. 

 

1 uur geleden zei Kaida74:

Redelijk ;) Paar behoorlijk intensieve dagen achter de rug, maar vandaag gaat het wel oke. Op m'n gemak ontbeten, aangekleed, huis schoongemaakt (van mijn vriend. Renovatie van mijn flat is weer een week opgeschoven), gelunched en zit nu onderuit op de bank Netflix te kijken. (Good girls).

Kids zijn allemaal nog op school. Dus nog even genieten van de rust ;)

Hoe gaat het met jou lieverd?

Gaat behoorlijk. Om één of andere vage reden net wat chemische onrust opgelopen, toen ik even wilde rusten. Ik werd een beetje naar wakker daardoor... voelde het echt ineens zoals je een stoot adrenaline kunt ervaren. Nu dan een beetje angst en onrust.... het is wel al weggezakt maar je voelt het toch....

2 uur geleden zei Hypertjeee:

Lieve liz @Kannietmeer

ik moet Zeggen dan voel ik me ook meteen iets beter , slapen is natuurlijk opladen van je lichaam. Net met je telefoon als j dat elke keer halverwege uit de oplader trekt gaat ie op den duur kapot.  Wil weer eens de volle 100 procent slapen, ooit :s 

bij mij begint alle ellende in de middag en avond meestal , loop de hele dag rond en sinds 3 dagen voel ik het in mijn benen en voeten . Gisteren potje gehuild door de pijn. Ik kan niet stilzitten. Ben bang dat mijn lichaam het ook gaat begeven. En blij afvallen, weliswaar minder per week gelukkig maar het gebeurt nog steeds vooral omdat ik bang ben iets te eten omdat ik er misschien last van krijg 

hoe is met jou ? Nog steeds bij je ouders ?

Hi Hyp, ik ben inderdaad nog bij mijn ouders, want mijn vriend is even in Geneve voor werk ( UN). 6 dagen thuis zonder hem is niets voor mij, dus dit is een prima oplossing.
Het gaat hier in principe goed. Soms mogelijk iets te druk. Mijn stresslevel moet ik wel laag houden en dat lukt heus niet altijd. Dus mijn uitdaging ligt in het houden van grenzen. .... daar faal ik nogal in ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ha lieve @Hypertjeee, 

Je lichaam zal het niet zo snel begeven, maar je angst daarvoor begrijp ik volledig. Ik heb ook tijdens de afbouw en vooral de ontwenning vaak gedacht hoe lang het nog vol te houden is. 

Je schrijft ook dat je niet kunt stilzitten. Betekent dat dat je bezig moet blijven, om heb je de neiging om steeds te gaan lopen? 

Ja lieve Ad ik moet steeds lopen , verder kan ik niet veel wat ook vreemd is :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Kannietmeer:

Beste Tim, met Diazepam is het in mijn ogen  gewoon een kwestie van in een rustig tempo afbouwen. Ook de laatste mg is gewoon geveild verdwenen en ik merkte geen extra  stress door deze tactiek. Ik vermoed dat het juist het glijbaan effect is wat je lichaam door heeft. Pas als je dan op 0 staat houd de glijbaan op en hoe je daar op reageert is altijd afwachten. Het is niet echt erger geworden, behalve dat ik een paar dagen iets beroerder was en in bed lag. Maar daarna ging het zijn gangetje wel eigenlijk. 

Bedankt voor je reactie Liz,

Ik begrijp je statement om naar 0mg af te vijlen Alleen mijn idee hier achter wil ik niet de afhankelijkheid langer in stand houden dan wat nodig is. Ik ga dit sws in overleg doen en bekijk en bespreek dan de mogelijkheden wat dan het beste voor me lijkt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

 

Gaat behoorlijk. Om één of andere vage reden net wat chemische onrust opgelopen, toen ik even wilde rusten. Ik werd een beetje naar wakker daardoor... voelde het echt ineens zoals je een stoot adrenaline kunt ervaren. Nu dan een beetje angst en onrust.... het is wel al weggezakt maar je voelt het toch....

 

Ha Liz @Kannietmeer, hoe herkenbaar! 
 

Het wordt bij mij nu wel minder, maar ik had het ook tijdens de ontwenning dat ik bij een middagdutje vreemd en onrustig wakker werd. 
Sindsdien doe ik geen pogingen meer, al merkte ik in de vakantie wel dat ik overdag af en toe wat wegdommelde en dat het nare gevoel toen wegbleef. 

Overigens heb ik maandag voor het eerst in 3 maanden weer een gesprek met mijn psychiater. Ik ga sowieso met hem bespreken of hij er achter staat om op termijn mijn AD (paroxetine) af te bouwen. Dat moet dan maar het volgende doel worden. Ik zie het niet zitten om dat de rest van m'n leven te blijven slikken, zeker nu ik weet dat ongeveer 30% van de langdurige gebruikers van SSRI's als paroxetine, citalopram, prozac en sertraline last krijgt van het poop out effect: het effect dat de AD's ineens (of langzamerhand) hun werking gaan verliezen. Had jij dat ook niet meegemaakt, Liz? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

Ha Liz @Kannietmeer, hoe herkenbaar! 
 

Het wordt bij mij nu wel minder, maar ik had het ook tijdens de ontwenning dat ik bij een middagdutje vreemd en onrustig wakker werd. 
Sindsdien doe ik geen pogingen meer, al merkte ik in de vakantie wel dat ik overdag af en toe wat wegdommelde en dat het nare gevoel toen wegbleef. 

Overigens heb ik maandag voor het eerst in 3 maanden weer een gesprek met mijn psychiater. Ik ga sowieso met hem bespreken of hij er achter staat om op termijn mijn AD (paroxetine) af te bouwen. Dat moet dan maar het volgende doel worden. Ik zie het niet zitten om dat de rest van m'n leven te blijven slikken, zeker nu ik weet dat ongeveer 30% van de langdurige gebruikers van SSRI's als paroxetine, citalopram, prozac en sertraline last krijgt van het poop out effect: het effect dat de AD's ineens (of langzamerhand) hun werking gaan verliezen. Had jij dat ook niet meegemaakt, Liz? 

 

Hi Ad, Ik had het in het begin en daarom ging ik ook niet meer rusten. Totdat ik zo gevloerd werd denk ik, al weet ik niet meer of ik overdag weer ben gaan rusten of slapen toen ik eenmaal microtapering deed. Maar toen ik benzo vrij was ben ik wel vaker gaan slapen, en sliep ik soms wel twee uur overdag. Nooit werd ik meer zo akelig wakker. Nu zijn de situaties van sommige mensen die ik help wel ook erg stressvol en mogelijk  dat dat wel de reden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...