Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 12-9--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Mogguh lieverds! 

Hier ook een snel berichtje, want ik ga zo mijn tweede privé paardrijles krijgen :)

En....... Ik heb vannacht wéér zonder zopiclon geslapen!! *Doet vreugde dansje* Gisteren nergens last van gehad. Nu wat zenuwachtig, maar dat komt door het paardrijden hihihi

@Kannietmeer ik voel me sinds de vakantie ook stukken beter. Ik heb echt het gevoel dat ik daar "gereset" ben. Morgen naar de GGZ arts. Ben benieuwd hoe zij gaat reageren. Vind het toch wel apart hoor.... Van 3,5 zopiclon naar niks (behalve 20 mg dia voor het slapen)

Als het afbouwen daarmee ook zo goed gaat dan ben ik héél héél erg blij!

Fijne dag Kanjers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Cyclad58:

Lieve @Hypertjeee dat is in elk geval beter nieuws. 
Als je beter slaapt zullen de overige klachten ook wat beter te hanteren zijn. 

Lieve Ad zou zo graag willen dat dat werkelijk gebeurt , dat de andere klachten hanteerbaar worden. Ik weet dat ik nog niet lang af ben van de oxa bijna 6 weken overigens met de korte afbouw. Maar nu de angst en de depressie verschijnselen erbij wordt ik wel beetje wanhopig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Hypertjee,   ik voel je gevecht, wat ook mijn gevecht was van de 5 weken oxza, nu ik 1 jaar verder, heel veel beter,maar nog niet van alle klachten af, maar ik ben ook ouder dus zenuwgestel helen  gaat stuk langzamer, maar wat jij voelt geloof me, komt ook echt, echt goed, zoveel anderen op dit forum  hebben mij  dit ook steeds voor gehouden,  ik voelde mij echt een zeur, steeds die bevestiging of het ooit weer goed zou komen, en steeds zeiden ze je bent geen zeur, allemaal hadden ze dit gevecht, of gehad, maar komt allemaal goed meissie knuffel GUUSJE 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei GUUS:

Lieve Hypertjee,   ik voel je gevecht, wat ook mijn gevecht was van de 5 weken oxza, nu ik 1 jaar verder, heel veel beter,maar nog niet van alle klachten af, maar ik ben ook ouder dus zenuwgestel helen  gaat stuk langzamer, maar wat jij voelt geloof me, komt ook echt, echt goed, zoveel anderen op dit forum  hebben mij  dit ook steeds voor gehouden,  ik voelde mij echt een zeur, steeds die bevestiging of het ooit weer goed zou komen, en steeds zeiden ze je bent geen zeur, allemaal hadden ze dit gevecht, of gehad, maar komt allemaal goed meissie knuffel GUUSJE 

Hoi beste Guusje @GUUS 

lang niet gezien hier :) 

had je dan ook depressieve klachten angst en paniek erbij ? Lichte gevoel in het hoofd etc ... ik heb gisteren eindelijk erkenning gekregen van een psychiater dat oxazepam juist angst veroorzaakt bij een groep mensen , waar ik dus jammer genoeg bij hoor

ik twijfel nu heel erg om medicatie te starten of niet

liefa hyperjteee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohh lieffies. Ik zit er ook nog zo midden in!Echt vreselijk . Wil ook het liefst van iedereen horen dat het  weer over gaat! Ik denk ook zo vaak , is er geen pil die mij kan helpen. Veel heel verl spierpijn, angsten, brandende gevoelens onder mijn huid .en opgezette buiken, brrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Eleo31:

Ohh lieffies. Ik zit er ook nog zo midden in!Echt vreselijk . Wil ook het liefst van iedereen horen dat het  weer over gaat! Ik denk ook zo vaak , is er geen pil die mij kan helpen. Veel heel verl spierpijn, angsten, brandende gevoelens onder mijn huid .en opgezette buiken, brrrr

Lieve @Eleo31 bij mij komt de spierpijn zo af en toe nog maar dat komt vooral omdat ik zo geagiteerd ben , ik kan niet stilzitten loop de hele tijd en dat voel ik wel hoor in mijn benen en rug 

ik voel me ook soms een zeur maar de mensen hier motiveren me zo veel zo liefff 

grote groepsknuffell 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Hypertjeee:

Lieve @Eleo31 bij mij komt de spierpijn zo af en toe nog maar dat komt vooral omdat ik zo geagiteerd ben , ik kan niet stilzitten loop de hele tijd en dat voel ik wel hoor in mijn benen en rug 

ik voel me ook soms een zeur maar de mensen hier motiveren me zo veel zo liefff 

grote groepsknuffell 

 

Ja apart hè , dat Je steeds wil lopen, komt door de spanning , geen rust kunnen vinden.Ja wat is iedereen lief hè!

Wat zei jouw psych over eventuele medicatie. Heeft hij een middel genoemd ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hypertjeee:

Hoi beste Guusje @GUUS 

lang niet gezien hier :) 

had je dan ook depressieve klachten angst en paniek erbij ? Lichte gevoel in het hoofd etc ... ik heb gisteren eindelijk erkenning gekregen van een psychiater dat oxazepam juist angst veroorzaakt bij een groep mensen , waar ik dus jammer genoeg bij hoor

ik twijfel nu heel erg om medicatie te starten of niet

liefa hyperjteee 

Ja, ik had dat ook allemaal, angst, depr. dat ik iets anders zou hebben, nergens geen zin meer in,heeel moe, triggerpoints spieren benen, duizelig , niet slapen, etc. mijn h.arts zei later toen ik zelf CT gestopt was, dat ik ws niet tegen een (bij) stofje van de oxza.kon , ik vroeg ook elke X  bevestiging van het forum, je geloofd het gewoon niet dat je, je zou slecht voelt, maar het klopt echt, en die teleurstellingen als je denkt dat het wat beter lijkt tegaan, en dan opeens is het er weer, weer de teleurstelling van het gaat nooit over, maar het  gaat langzaam eerlijk is eerlijk, ik maak het niet mooier, nu nog steeds wel mijn dagen van ffff. Kop op girl!!!!! Guusje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Eleo31:

Ja apart hè , dat Je steeds wil lopen, komt door de spanning , geen rust kunnen vinden.Ja wat is iedereen lief hè!

Wat zei jouw psych over eventuele medicatie. Heeft hij een middel genoemd ?

Hij zei iets over mirtazepam maar wilt mij vrijdag nog even zien voor de zekerheid . Want ik kom mentaal heel sterk over , en dat is meestal niet zo als je depressief bent . Goed ik zie het allemaal wel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei GUUS:

Ja, ik had dat ook allemaal, angst, depr. dat ik iets anders zou hebben, nergens geen zin meer in,heeel moe, triggerpoints spieren benen, duizelig , niet slapen, etc. mijn h.arts zei later toen ik zelf CT gestopt was, dat ik ws niet tegen een (bij) stofje van de oxza.kon , ik vroeg ook elke X  bevestiging van het forum, je geloofd het gewoon niet dat je, je zou slecht voelt, maar het klopt echt, en die teleurstellingen als je denkt dat het wat beter lijkt tegaan, en dan opeens is het er weer, weer de teleurstelling van het gaat nooit over, maar het  gaat langzaam eerlijk is eerlijk, ik maak het niet mooier, nu nog steeds wel mijn dagen van ffff. Kop op girl!!!!! Guusje 

Dus geen ad nemen lieve @GUUS ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk antwoord weer Guus , ook wb de verschijnselen . Echt allemaal herkenning.  Doe ANGST vreselijk , gaat  het echt over? ! Ik snap zo goed de neiging om aan  de AD te gaan,. Soms de k je dat je het  echt niet meer vol kan houden. En zeker die teleurstelling , soms na wat betere uren / dag en dan weer terug geworpen worden . Ik ben ook al ouder , zou het dasromlangzamer gaan?Fijn dat jij steeds reageert en ons ondersteunt Guus! Dank daarvoor!

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Hypertjeee:

Hij zei iets over mirtazepam maar wilt mij vrijdag nog even zien voor de zekerheid . Want ik kom mentaal heel sterk over , en dat is meestal niet zo als je depressief bent . Goed ik zie het allemaal wel 

Ik slik mirtazapine. (Geen mirtazepam ;), het is een antidepressiva die ook je slaap positief kan beïnvloeden)

Ik ben mentaal/cognitief ook heel sterk, maar heb wel degelijk de diagnose depressie gekregen. Nu de mirtazapine z'n werk doet voel ik me beter en slaap ik beter. Maar het verschilt per persoon hoe je erop reageert. De een heeft er baat bij de ander niet of niet op de manier die je wenst. 

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hypertjeee:

Lieve @Eleo31 bij mij komt de spierpijn zo af en toe nog maar dat komt vooral omdat ik zo geagiteerd ben , ik kan niet stilzitten loop de hele tijd en dat voel ik wel hoor in mijn benen en rug 

ik voel me ook soms een zeur maar de mensen hier motiveren me zo veel zo liefff 

grote groepsknuffell 

 

Lieve @Hypertjeee en @Eleo31 jullie zijn geen zeurpieten!! Spui zoveel je wilt! We zijn er om elkaar te steunen en een hart onder de riem te steken!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dis:

Ha lieve mensen,

Ik zit even niet zo vaak op het forum. @Cyclad58 dank voor je navraag. Het gaat redelijk goed, ik zit sinds drie dagen op 5,5 mg diazepam. Doordat ik me wat beter voel ga ik ook weer meer dingen doen. En dat leidt juist weer af van de ontwenningszenuwen zodat het steeds beter lijkt te gaan. We gaan geheel volgens plan door. Ik ben realistisch genoeg om rekening te houden met een wave, maar voorlopig schiet het lekker op.

Wauw Gerard!!! Ben super blij voor je en trots op je! Sterk en doelgericht en realistisch. Een ware strijder hoor! Respect! Ga zo door!:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Dis:

Ha lieve mensen,

Ik zit even niet zo vaak op het forum. @Cyclad58 dank voor je navraag. Het gaat redelijk goed, ik zit sinds drie dagen op 5,5 mg diazepam. Doordat ik me wat beter voel ga ik ook weer meer dingen doen. En dat leidt juist weer af van de ontwenningszenuwen zodat het steeds beter lijkt te gaan. We gaan geheel volgens plan door. Ik ben realistisch genoeg om rekening te houden met een wave, maar voorlopig schiet het lekker op.

Super blij voor je ! 

Hoop dat het zo goed blijft 

groetjes hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Ik slik mirtazapine. (Geen mirtazepam ;), het is een antidepressiva die ook je slaap positief kan beïnvloeden)

Ik ben mentaal/cognitief ook heel sterk, maar heb wel degelijk de diagnose depressie gekregen. Nu de mirtazapine z'n werk doet voel ik me beter en slaap ik beter. Maar het verschilt per persoon hoe je erop reageert. De een heeft er baat bij de ander niet of niet op de manier die je wenst. 

Ja dat zei hij 

blij voor je dat t werkt voor je ? Hoe lang duurde het voordat het ging werken en hoe lang slik je het nu al ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Hypertjeee:

Ja dat zei hij 

blij voor je dat t werkt voor je ? Hoe lang duurde het voordat het ging werken en hoe lang slik je het nu al ?

Ik heb het in het verleden geslikt (zo'n 7 jaar geleden) tot september vorig jaar. Toen heeft de psychiater van het Jellinek me op een ander middel gezet, maar dat sloeg niet aan. Ik ben in de tussentijd overgezet naar het GGZ en heb een fijne arts getroffen die enorm meedenkt. Ik heb haar gevraagd of ik aub weer terug naar de mirtazapine kon, want ik gleed weer heel erg af. (Combinatie van verschillende factoren) Ik merk eigenlijk pas dat het echt goed zijn werk ging doen toen ik met vakantie ging en ik uit de chaos van de renovatie van de flat weg ging. Voor die tijd was ik continu overprikkeld, voelde me down, was alles uitzichtloos, etc... Nu ik ook "opeens" 2 nachten zonder zopiclon geslapen heb merk ik dat het zijn werk doet en zit ik beter in mijn vel. Al heb ik nog steeds wel regelmatig last van extreme vermoeidheid, neerslachtigheid, zenuwen/onrust die opeens door mijn lijf razen als een tornado en frustratie (puberdochter van 13 die de boel thuis terroriseert) Maar al met al gaat het stukken beter dan toen ik me begin dit jaar aanmelde bij dit forum. (Als je op mijn naam klikt kun je mijn eerste bericht opzoeken en lezen door wat voor hel ik al gegaan ben) 

Terug naar de antidepressiva: "gemiddeld" genomen begint een AD te werken tussen de 4 a 6 weken. Hou er rekening mee dat je je eerst slechter kunt gaan voelen!! (Kan, hoeft niet) Dat is heel normaal en daar staat AD ook om bekend. Maar mij heeft het geholpen en ik blijf het slikken zolang het nodig is. 

Dit is mijn ervaring ermee. Wil niet zeggen dat het voor jou ook zo zal werken. Ik ben geen arts, maar ervaringsdeskundige ;)

Laat je goed voorlichten!!!! 

Liefs en een dikke knuffel!

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...