Spring naar bijdragen

Onze Huiskamer 3-9-2018

Cyclad58

Aanbevolen berichten

@Frankmelk, persoonlijk zou ik in jouw situatie eerst proberen om rustig de Clonazepam af te bouwen. Omzetten naar Diazepam kan altijd nog, mocht het niet lukken. Diazepam heeft als voordeel dat het langwerkend is, lang in je lichaam blijft en daardoor minder ontwenningsklachten geeft ten opzichte van benzo's die kortwerkend zijn. Het nadeel is dat je lichaam weer moet wennen aan een ander soort benzo, weer extra klachten kan geven en je niet zeker weet of je lichaam de Diazepam goed verdraagt. Ik heb zelf wel de omzetting gedaan (van Temazepam + Oxazepam naar Diazepam). De ontwenningsklachten zijn minder dan met de Temazepam maar ze zijn er alsnog... Dus: kijk eerst even aan hoe je gaat reageren op minder Clonazepam. Heel veel succes en voel je vrij om hier vragen te stellen!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Weegschaal81:

@Frankmelk, persoonlijk zou ik in jouw situatie eerst proberen om rustig de Clonazepam af te bouwen. Omzetten naar Diazepam kan altijd nog, mocht het niet lukken. Diazepam heeft als voordeel dat het langwerkend is, lang in je lichaam blijft en daardoor minder ontwenningsklachten geeft ten opzichte van benzo's die kortwerkend zijn. Het nadeel is dat je lichaam weer moet wennen aan een ander soort benzo, weer extra klachten kan geven en je niet zeker weet of je lichaam de Diazepam goed verdraagt. Ik heb zelf wel de omzetting gedaan (van Temazepam + Oxazepam naar Diazepam). De ontwenningsklachten zijn minder dan met de Temazepam maar ze zijn er alsnog... Dus: kijk eerst even aan hoe je gaat reageren op minder Clonazepam. Heel veel succes en voel je vrij om hier vragen te stellen!  

Oké bedankt voor de uitgebreide uitleg super. Ik ben vandaag begonnen met een halve tablet van 0.5 mg (0.25mg)

Hoelang zal ik ongeveer op de 0.25 blijven? Ik wil al gauw te snel en dat blijkt niet zo goed te zijn las ik.

Voor dat ik met de clorazepam vorige maand begon nam ik ook wel benzo (alprozalam) maar dat was niet meer van 1 x per week.

Omdat dat redelijk goed effect gaf (mijn spieren staan te gespannen) rade mijn dokter aan om het een maand clonszepam dagelijks te proberen. Maar het verliest zijn effect.

Alvast bedankt voor de feedback

Groetjes Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Frankmelk:

Oké bedankt voor de uitgebreide uitleg super. Ik ben vandaag begonnen met een halve tablet van 0.5 mg (0.25mg)

Hoelang zal ik ongeveer op de 0.25 blijven? Ik wil al gauw te snel en dat blijkt niet zo goed te zijn las ik.

Voor dat ik met de clorazepam vorige maand begon nam ik ook wel benzo (alprozalam) maar dat was niet meer van 1 x per week.

Omdat dat redelijk goed effect gaf (mijn spieren staan te gespannen) rade mijn dokter aan om het een maand clonszepam dagelijks te proberen. Maar het verliest zijn effect.

Groetjes Frank

Uiteindelijk verliezen alle benzo's na een paar weken hun effect... En dat is nou juist het verslavende! Je gaat er steeds meer en meer en meer van gebruiken en voor je het weet kun je niet meer zonder en begint de lange weg van het afbouwen, de ontwenningsverschijnselen en het herstellen... Een halve tablet minder kan al heel veel zijn in 1 keer. Het kan, maar het hoeft niet. Het werkt voor iedereen weer anders. Waar de één 0,5 mg per week of per 2 weken afbouwt, doet de ander daar een maand of 2 maanden over. Weer een ander stopt in 1 keer met alles. Dit even als voorbeeld want het is gewoon heel erg persoonlijk en afhankelijk van je verdere situatie. Maar over het algemeen geldt dat een langzame afbouw de voorkeur heeft. Ik durf geen uitspraken te doen over hoe lang je precies op die 0,25 moet blijven want dat weet ik gewoon niet. Maar ik denk zeker wel 2 weken (dat zijn de "algemene richtlijnen") en ik denk ook dat je heel goed naar je lichaam moet luisteren, wat die aangeeft. Je voelt het vanzelf als het te snel gaat en/of dat je er aan toe bent om ermee te stoppen of nog een stapje te minderen. 

Gebruik je ook nog steeds de Alprazolam of die niet meer? En is het medisch gezien echt noodzakelijk dat je iets gebruikt voor die gespannen spieren? Kun je anders niet functioneren? Wellicht is er ook iets homeopathisch wat je kunt gebruiken? In ieder geval iets dat niet verslavend is. Je zou eens kunnen informeren bij zo'n reformwinkel. Want waarschijnlijk komt je huisarts binnenkort weer met een ander soort benzo aanzetten, als jij daar aangeeft dat de Clonazepam niet meer werkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Weegschaal81:

Uiteindelijk verliezen alle benzo's na een paar weken hun effect... En dat is nou juist het verslavende! Je gaat er steeds meer en meer en meer van gebruiken en voor je het weet kun je niet meer zonder en begint de lange weg van het afbouwen, de ontwenningsverschijnselen en het herstellen... Een halve tablet minder kan al heel veel zijn in 1 keer. Het kan, maar het hoeft niet. Het werkt voor iedereen weer anders. Waar de één 0,5 mg per week of per 2 weken afbouwt, doet de ander daar een maand of 2 maanden over. Weer een ander stopt in 1 keer met alles. Dit even als voorbeeld want het is gewoon heel erg persoonlijk en afhankelijk van je verdere situatie. Maar over het algemeen geldt dat een langzame afbouw de voorkeur heeft. Ik durf geen uitspraken te doen over hoe lang je precies op die 0,25 moet blijven want dat weet ik gewoon niet. Maar ik denk zeker wel 2 weken (dat zijn de "algemene richtlijnen") en ik denk ook dat je heel goed naar je lichaam moet luisteren, wat die aangeeft. Je voelt het vanzelf als het te snel gaat en/of dat je er aan toe bent om ermee te stoppen of nog een stapje te minderen. 

Gebruik je ook nog steeds de Alprazolam of die niet meer? En is het medisch gezien echt noodzakelijk dat je iets gebruikt voor die gespannen spieren? Kun je anders niet functioneren? Wellicht is er ook iets homeopathisch wat je kunt gebruiken? In ieder geval iets dat niet verslavend is. Je zou eens kunnen informeren bij zo'n reformwinkel. Want waarschijnlijk komt je huisarts binnenkort weer met een ander soort benzo aanzetten, als jij daar aangeeft dat de Clonazepam niet meer werkt...

Wederom dank je

Ik gebruik de alprozalam niet meer

Ik heb voornamelijk last van een te gespannen bekkenbodemspieren en die beknellen bepaalde zenuwen en die geven veel pijn vooral in rust

In het begin verdween de pijn naar een pammetje als sneeuw voor de zon.

Maar zoals je al aangaf je hebt steeds meer nodig helaas.

En als je weer stopt kan je ook nog een rebound effect krijgen.

Ik zal inderdaad me ontspanning ergens anders moeten zoeken.

Ik probeer gewoon de halve en kijk hoe ik daar op reageer.

Duimen maar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-9-2018 om 14:14 zei Weegschaal81:

@Kaida74, nee zeker niet veel. Het slapen is echt weer alles of niets de laatste tijd... Of maar 3 a 4 uurtjes of gelijk nachten van zo 12 uur slaap. Hoort er allemaal bij! Maar ik heb al zooooo veel slechte nachten gehad dat ik inmiddels wel weet dat je alsnog wel héél veel aan kunt met weinig slaap. Dat is dan weer het positieve van dit verhaal ;)

Bedankt voor je lieve woorden, doet me goed! :rose: Ik vind die opname doodeng (niemand die mijn handje vast houdt...) maar ik moet daar gewoon even doorheen, hup, even die drempel over. Ik ben dan 8 weken van huis, best lang! Mag in de weekenden wel gewoon naar huis als ik dat wil. Ook al ben ik heel bang, toch ben ik vol vertrouwen dat het me gaat lukken omdat mijn hele lijf schreeuwt dat ik dit moet doen. En dan heeft het de meeste kans van slagen!

Nog 7 mg diazepam te gaan... Hoe ver ben jij nu met je afbouw?

Het gaat je lukken! Je bent super gemotiveerd!

Ik zit nu op 20 mg dia en 4 zopiclon. Ik ben nog lang niet zo ver als velen van jullie. Ik zal jullie nog veel nodig hebben. Ben zo blij dat dit forum bestaat met al die lieverds die ons er doorheen slepen! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Frankmelk:

Wederom dank je

Ik gebruik de alprozalam niet meer

Ik heb voornamelijk last van een te gespannen bekkenbodemspieren en die beknellen bepaalde zenuwen en die geven veel pijn vooral in rust

In het begin verdween de pijn naar een pammetje als sneeuw voor de zon.

Maar zoals je al aangaf je hebt steeds meer nodig helaas.

En als je weer stopt kan je ook nog een rebound effect krijgen.

Ik zal inderdaad me ontspanning ergens anders moeten zoeken.

Ik probeer gewoon de halve en kijk hoe ik daar op reageer.

Duimen maar 

Ik hoop dat je iets anders kunt vinden als alternatief!

Die pammetjes zijn fijn om heel even kort te gebruiken in tijden van nood, maar daar moet het dan ook wel bij blijven.

Uiteindelijk wordt er helemaal niks opgelost met de pammetjes, alles wordt alleen maar erger. 

Heel veel succes met de afbouw, ik zal voor je duimen dat het goed gaat en dat je er zonder al te veel moeite van af komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Kaida74:

Het gaat je lukken! Je bent super gemotiveerd!

Ik zit nu op 20 mg dia en 4 zopiclon. Ik ben nog lang niet zo ver als velen van jullie. Ik zal jullie nog veel nodig hebben. Ben zo blij dat dit forum bestaat met al die lieverds die ons er doorheen slepen! :heart:

Het heeft even geduurd... Maar op dit moment is de motivatie 100%! Nee, nog meer ;)

Maar met jouw motivatie zit het ook wel goed toch? Het is idd nog veel wat je gebruikt maar het is al veel minder toch?
Ik weet het niet precies meer maar volgens mij heb je inmiddels al heel veel pillen achter je gelaten!

Hoe gaat het slapen bij je vriend? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Weegschaal81:

Ik hoop dat je iets anders kunt vinden als alternatief!

Die pammetjes zijn fijn om heel even kort te gebruiken in tijden van nood, maar daar moet het dan ook wel bij blijven.

Uiteindelijk wordt er helemaal niks opgelost met de pammetjes, alles wordt alleen maar erger. 

Heel veel succes met de afbouw, ik zal voor je duimen dat het goed gaat en dat je er zonder al te veel moeite van af komt!

Hartstikke bedankt voor je advies ik ga mijn best doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-9-2018 om 18:39 zei Hypertjeee:

Weet iemand iets over 5-htp? Ik heb t besteld maar de dosering vind ik echt te hoog , ik werd er nog nerveuzer van zelfs nog angstiger... nu heb ik eentje besteld wat een hele lage dosering is 50mg . Maar er staat op de verpakking op lege maag 1-2 keer per dag. Ik wil het juist voor t slapen gaan inslikken dan heb ik geen lege maag ?? @Cyclad58 @Deligaf1 @Kannietmeer En de rest ? 

Liefs hypertjeee 

Op 4-9-2018 om 11:54 zei Dis:

Niet slikken! En dat geldt ook voor L-triptofaan, gaba, Phenibut en dergelijke "supplementen". Ik heb ze allemaal geprobeerd en heb sterk de indruk dat mijn klachten er door verergerden. Wat ik wel nog steeds gebruik is L-Theanine, 2 x 300mg per dag en magnesium met vitamine B-12. Voldoende eten helpt wel, zorg dat je wat in de maag hebt. Ik eet iedere dag een ei, een banaan en 100 gram volle kwark naast de gewone maaltijden. Een volle maag maakt rustig.

Op 4-9-2018 om 12:53 zei Hypertjeee:

Dankjewel beste @Dis

ik heb het nu twee keer ingenomen eerste keer maakte het me nog nerveuzer, onrustiger en duizeliger dus had ik lagere dosering genomen. Gisteren voor t slapen eentje ingenomen , niet echt t gevoel dat t heeft geholpen. 

Ja dat eten gaat nog niet super bij mij, veel afgevallen , sinds paar dagen vloeibare voeding gekregen van de HA. En sinds 3 dagen ben ik stabiel gebleven hoop dat t zo blijft , als ik maar niet nog meer afval 

groetjes hypertjeee 

Op 4-9-2018 om 14:01 zei Deligaf1:

5-htp wordt omgezet in het lichaam als een soort alternatief voor anti-depressiva. Netzoals de gewone AD krijg je eerst meer klachten voor dat het aan slaat en zijn werking begint te doen. 

Waarvoor ben je het eigelijk gaan slikken?

Lieve allemaal,

wat betreft supplementen zal je altijd moet ervaren wat het voor jou doet. Wat voor de één werkt, is een drama voor anderen. 5htp geeft niet de klachten, of ontwenning die een AD geeft, maar dat wil nog niet zeggen dat je er allemaal beter van wordt. 5htp moet een tijdje worden gebruikt voor effect, en het kan best zijn dat het type dat je kan kopen kan verschillen, dat weet ik ook niet precies.  Als je denkt dat je voedingssupplementen wilt gebruiken, vooral tijdens deze kwetsbare momenten in benzo-ontwenning waar ons lichaam al behoorlijk van slag is en niet normaal reageert op van alles,  kan ik aanraden dit eens te checken met een natuurarts. Deze kan met je kijken wat je echt nodig hebt, en hoe je lichaam mogelijk reageert op het plantje of middel dat je overweegt. Door middel van kinesiologie kan men soms behoorlijk goed testen of je iets kunt nemen of beter kunt laten staan.

En blijf onthouden,we zijn allemaal anders. wat voor mij werkt, of voor een ander werkt, hoeft voor jou niet te werken. Ons lichaam heeft een eigen uniek uitgangspunt en eigen klachten en eigen manier van herstellen. Natuurlijk is er ook veel gelijkend, maar wat betreft reacties op middelen tijdens benzo ontwenning is het echt willekeur en kan je het alleen maar voorzichtig proberen. Wees wijs en kijk goed naar je eigen reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-9-2018 om 18:58 zei Frankmelk:

Groetjes Frank

klinkt alsof je heel hard naar de chiropractor moet en die belachelijke pillen zo snel mogelijk moet laten staan. Alprozalam is ook geen schatje en best sterk. Hoeveel slikte je daarvan?
Als het de eerste keer is dat je gaat afbouwen, kom je er misschien wel gewoon van af. Kijk gewoon naar je reactie de komende  dagen bij deze halvering. Let niet al te veel op de verhalen, voordat je het verhaal van je eigen lichaam ervaart. Er zijn genoeg mensen in de wereld die benzo's afbouwen zonder kleerscheuren. Wie weet ben jij er wel één van.

Maar geloof me, de chiropractor kan je antwoord zijn en je hier gewoon vanaf helpen misschien. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieve allemaal,

wat betreft supplementen zal je altijd moet ervaren wat het voor jou doet. Wat voor de één werkt, is een drama voor anderen. 5htp geeft niet de klachten, of ontwenning die een AD geeft, maar dat wil nog niet zeggen dat je er allemaal beter van wordt. 5htp moet een tijdje worden gebruikt voor effect, en het kan best zijn dat het type dat je kan kopen kan verschillen, dat weet ik ook niet precies.  Als je denkt dat je voedingssupplementen wilt gebruiken, vooral tijdens deze kwetsbare momenten in benzo-ontwenning waar ons lichaam al behoorlijk van slag is en niet normaal reageert op van alles,  kan ik aanraden dit eens te checken met een natuurarts. Deze kan met je kijken wat je echt nodig hebt, en hoe je lichaam mogelijk reageert op het plantje of middel dat je overweegt. Door middel van kinesiologie kan men soms behoorlijk goed testen of je iets kunt nemen of beter kunt laten staan.

En blijf onthouden,we zijn allemaal anders. wat voor mij werkt, of voor een ander werkt, hoeft voor jou niet te werken. Ons lichaam heeft een eigen uniek uitgangspunt en eigen klachten en eigen manier van herstellen. Natuurlijk is er ook veel gelijkend, maar wat betreft reacties op middelen tijdens benzo ontwenning is het echt willekeur en kan je het alleen maar voorzichtig proberen. Wees wijs en kijk goed naar je eigen reactie.

@Kannietmeer 

Ik heb ooit een cursus gevolgd genaamd PSY-K daar wordt ook kinesiologie (spiertesten) toegepast, je kan dan een vraag stellen en kijken of je een sterke en of zwakke response krijgt. Ook kan je de sway test toepassen vaak is die duidelijker. Je kan dan veel over lichaam en geest te weten komen. Ik zal het morgen eens uitproberen wat voor response ik krijg of ik verder moet afbouwen ja of nee. 

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Weegschaal81:

Het heeft even geduurd... Maar op dit moment is de motivatie 100%! Nee, nog meer ;)

Maar met jouw motivatie zit het ook wel goed toch? Het is idd nog veel wat je gebruikt maar het is al veel minder toch?
Ik weet het niet precies meer maar volgens mij heb je inmiddels al heel veel pillen achter je gelaten!

Hoe gaat het slapen bij je vriend? 

Ja klopt. Ik slikte met gemak een hele strip zopiclon weg op een nacht, voor een bepaalde periode. Ik heb gisteren de GGZ arts weer gesproken en ik ga deze week weer een halve tablet zopiclon omlaag. Dan stabiliseren en weer een halve omlaag. Dus nu 3,5 zopi. Gaat de goede kant op. Slapen bij mijn vriend gaat best redelijk. Ik slaap wel onrustig (veel dromen en in half slaap/half wakkere toestand liggen) en kom erg moeilijk op gang smorgens, met golven van onrust door me heen. Maar ik weet dat dat bij het afbouwen hoort en dat maakt het dragelijk. 

Gisteren een lang gekoesterde droom in werkelijkheid laten komen. Ik heb een proefles paardrijden gehad. Ik heb genoten!!! En het ging echt heel goed al :) volgende week weer :) Nieuwe verslaving, maar wel een gezonde ;)

Vandaag krijg ik nog een sms van het pension waar mijn katten nu zijn. Hoop dat het goed met ze gaat. Ze moeten altijd even een paar dagen wennen... Maar dit is beter dan in het oorverdovende lawaai zitten. Ze komen pas terug als ik het acceptabel vind. Komend weekend de laatste dingetjes in orde maken en een ritje langs de stort ;) en dan mogen ze los gaan. Ben echt blij dat ik nu rust heb! Nu kan ik het afbouwen ook beter aan en doorzetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Ja klopt. Ik slikte met gemak een hele strip zopiclon weg op een nacht, voor een bepaalde periode. Ik heb gisteren de GGZ arts weer gesproken en ik ga deze week weer een halve tablet zopiclon omlaag. Dan stabiliseren en weer een halve omlaag. Dus nu 3,5 zopi. Gaat de goede kant op. Slapen bij mijn vriend gaat best redelijk. Ik slaap wel onrustig (veel dromen en in half slaap/half wakkere toestand liggen) en kom erg moeilijk op gang smorgens, met golven van onrust door me heen. Maar ik weet dat dat bij het afbouwen hoort en dat maakt het dragelijk. 

Gisteren een lang gekoesterde droom in werkelijkheid laten komen. Ik heb een proefles paardrijden gehad. Ik heb genoten!!! En het ging echt heel goed al :) volgende week weer :) Nieuwe verslaving, maar wel een gezonde ;)

Vandaag krijg ik nog een sms van het pension waar mijn katten nu zijn. Hoop dat het goed met ze gaat. Ze moeten altijd even een paar dagen wennen... Maar dit is beter dan in het oorverdovende lawaai zitten. Ze komen pas terug als ik het acceptabel vind. Komend weekend de laatste dingetjes in orde maken en een ritje langs de stort ;) en dan mogen ze los gaan. Ben echt blij dat ik nu rust heb! Nu kan ik het afbouwen ook beter aan en doorzetten. 

Eerst een hele strip en nu 3,5... Een hele verbetering al! En de dia? Is dat omgezet vanuit de zopiclon of gebruikte je dat ernaast al?

Ik had vorige week een paar goede nachten maar vanaf zondag is het weer slecht. Als ik wakker word heb ik het gevoel dat ik een flinke kater heb en het gevoel dat ik helemaal niet geslapen heb. Opstarten is bij mij daarom ook een drama. Maar wat je zegt; je weet dat het erbij hoort en dat maakt het wel draaglijk. En ook die rust... Ik merk ook (nu ik even niet meer werk) dat ik het afbouwen en de hele situatie daardoor beter aan kan dan hiervoor. Zal in de kliniek nóg beter worden; dan heb ik ook de "stress" van de dagelijkse huishoudelijke dingen etc. even niet meer. 

Wat leuk die proefles paardrijden en dat je zo genoten hebt! :) En knap ook, dat je het toch gewoon doet in deze lastige tijd! Heb jij geen last van een depressie? Of wel? En werk je wel of niet?

Ik hoop dat het goed gaat met je katten! Ik heb 7 jaar 2 katten gehad maar die zijn 2 jaar geleden naar een ander baasje gegaan (zit een heel verhaal achter). Ik mis ze nog steeds...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...