Spring naar bijdragen

Onze Huiskamer 3-9-2018


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Hoe is het met jullie?

Goede nacht gehad? 
@Eleo31, hoe is het me jou? Je schreef gisteren dat je na 10 maanden geen Oxazepam nog steeds veel klachten ervaart. Wordt dat niet minder en worden de windows niet wat talrijker? 
Ik ben een maandje korter vrij van Lorazepam en ervaar op zich weinig afbouwklachten meer, maar merk wel dat ik mijn lichaam niet meer vertrouw en als er dan iets anders gebeurt (zoals nu een maagvirus en beperkingsklachten van m mijn linkerarm) dat ik daar erg moeilijk mee kan omgaan. Voorheen zat ik zoiets gewoon uit, nu overheerst het mijn doen en laten en dat vind ik eigenlijk best wel erg. Dat heb ik van de benzo ontwenning in ieder geval nog overgehouden.

@Hypertjeee, @Weegschaal81 en @Ey187 hoe is het met jullie? Jullie zitten er nog flink in. Hopelijk raken de scherpste randjes er langzaam maar zeker wat van af. 

Wij gaan straks een weekje weg, even de zinnen wat verzetten.
Ik zal nog wel een blik op het forum werpen! Fijne dag! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Cyclad58:

Wij gaan straks een weekje weg, even de zinnen wat verzetten.
Ik zal nog wel een blik op het forum werpen! Fijne dag! 

 

Fijne vakantie @Cyclad58! Hopelijk lekker uitrusten (ook voor je buik) Geniet ervan! 

Ik slaap sinds gisterenavond bij mijn vriend ivm de renovatie. Heb veel liggen dromen, maar opzich best aardig geslapen. De komende weken zal ik bij hem slapen, anders trek ik het echt niet.

Zo wel even bij de poezen kijken hoe het met ze gaat. Arme schatjes. Vanaf vrijdag gaan ze naar een pension voor 2 weken. Hebben ze ook even rust.

Fijne dag allemaal! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Fijne week Ad hopelijk ben je er snel weer boven op!

kaida, fijn dat je redelijk heb kunnen slapen, hopelijk is de renovatie snel klaar.

Ik was van plan om vannochtend te gaan werken wekker enzo gezet word ik pas om 11.20 wakker ipv 7 uur. Dat zet ook geen zode aan de dijk om dan nog te gaan. Dus morgen maar werken. Vandaag ben ik weer gaan taperen 3.9mg te gaan :)

fijne dag alle!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Deligaf1:

kaida, fijn dat je redelijk heb kunnen slapen, hopelijk is de renovatie snel klaar.

Helaas Tim... De renovatie duurt tot minimaal het einde van het jaar. :( Maar als ze voorbij de lift zijn zal de geluidsoverlast minder worden. Maar dat duurt nog tot zéker november... 

Ik moest stiekem wel lachen dat je je flink verslapen had ;) Je had het nodig blijkbaar! Hoe was je vissers uitje?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Hier een slechte nacht. 3 uurtjes geslapen en ik moest vanmorgen naar de tandarts. Ik lag daar dus als een halve zombie in die stoel... :P Ik sleep me een beetje door de dagen heen, doe eigenlijk weinig tot niets meer. Ben aan het aftellen tot de dag van mijn opname: 12 september (voor degenen die dat nog niet weten).

@Cyclad58, vervelend dat het je doen en laten nu zo erg beïnvloedt. Hopelijk kom je tijdens je vakantie een beetje tot rust en kun je er dan van een afstandje naar kijken en komt je vertrouwen weer een beetje terug. Een hele fijne vakantie en probeer er lekker van te genieten!

@Kaida74, fijn dat je bij je vriend kunt slapen! Zo'n renovatie is echt hel... En al helemaal als je niet goed in je vel zit. Die herrie en onrust zijn dan echt niet te doen!

@Deligaf1: goed bezig! Hoe ging het vissen gister? Was het leuk en voelde je je goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Weegschaal81 pfff 3 uurtjes.... Niet veel, maar beter dan niks! Ik hoop dat de opname je goed gaat doen! Dapper ben je! En dat meen ik echt! Je kunt dit en je komt hier doorheen!!! Probeer vooral de positieve berichten hier te lezen. We gaan, of zijn gegaan, allemaal door dezelfde hel. Iedereen maakt het op zijn eigen manier mee, maar de meesten zijn er goed doorheen gekomen. Dat gaat jou ook lukken! Sterkte en een knuffel!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74, nee zeker niet veel. Het slapen is echt weer alles of niets de laatste tijd... Of maar 3 a 4 uurtjes of gelijk nachten van zo 12 uur slaap. Hoort er allemaal bij! Maar ik heb al zooooo veel slechte nachten gehad dat ik inmiddels wel weet dat je alsnog wel héél veel aan kunt met weinig slaap. Dat is dan weer het positieve van dit verhaal ;)

Bedankt voor je lieve woorden, doet me goed! :rose: Ik vind die opname doodeng (niemand die mijn handje vast houdt...) maar ik moet daar gewoon even doorheen, hup, even die drempel over. Ik ben dan 8 weken van huis, best lang! Mag in de weekenden wel gewoon naar huis als ik dat wil. Ook al ben ik heel bang, toch ben ik vol vertrouwen dat het me gaat lukken omdat mijn hele lijf schreeuwt dat ik dit moet doen. En dan heeft het de meeste kans van slagen!

Nog 7 mg diazepam te gaan... Hoe ver ben jij nu met je afbouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

 Dag allemaal,

Hoe is het met jullie?

Goede nacht gehad? 
@Eleo31, hoe is het me jou? Je schreef gisteren dat je na 10 maanden geen Oxazepam nog steeds veel klachten ervaart. Wordt dat niet minder en worden de windows niet wat talrijker? 
Ik ben een maandje korter vrij van Lorazepam en ervaar op zich weinig afbouwklachten meer, maar merk wel dat ik mijn lichaam niet meer vertrouw en als er dan iets anders gebeurt (zoals nu een maagvirus en beperkingsklachten van m mijn linkerarm) dat ik daar erg moeilijk mee kan omgaan. Voorheen zat ik zoiets gewoon uit, nu overheerst het mijn doen en laten en dat vind ik eigenlijk best wel erg. Dat heb ik van de benzo ontwenning in ieder geval nog overgehouden.

@Hypertjeee, @Weegschaal81 en @Ey187 hoe is het met jullie? Jullie zitten er nog flink in. Hopelijk raken de scherpste randjes er langzaam maar zeker wat van af. 

Wij gaan straks een weekje weg, even de zinnen wat verzetten.
Ik zal nog wel een blik op het forum werpen! Fijne dag! 

 

Hoi beste mensen en lieve Ad,

het gaat wel... ene moment wat beter dan de andere . Ik hoop ook dat langzamerhand de scherpe randjes er van af raken... scholen zijn weer begonnen dus was even spannend vandaag , veel prikkelingen , ik voel ze nu wel ...

hele fijne vakantie straks geniet er van 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was gezellig bij het vissen, lekker weer en bbq erbij. 30 kleine visjes in totaal gevangen dat deden we voor de fun erbij, voor de rest wel 2x hapte een snoek van minimaal 75cm toe alleen hij trok alles kapot dat was echt balen. 

Morgen maar vroeg opstaan en dan maar gaan werken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand iets over 5-htp? Ik heb t besteld maar de dosering vind ik echt te hoog , ik werd er nog nerveuzer van zelfs nog angstiger... nu heb ik eentje besteld wat een hele lage dosering is 50mg . Maar er staat op de verpakking op lege maag 1-2 keer per dag. Ik wil het juist voor t slapen gaan inslikken dan heb ik geen lege maag ?? @Cyclad58 @Deligaf1 @Kannietmeer En de rest ? 

Liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Het was gezellig bij het vissen, lekker weer en bbq erbij. 30 kleine visjes in totaal gevangen dat deden we voor de fun erbij, voor de rest wel 2x hapte een snoek van minimaal 75cm toe alleen hij trok alles kapot dat was echt balen. 

Morgen maar vroeg opstaan en dan maar gaan werken :)

Is ook best ontspannend toch dat vissen?! Ik had ooit een vriend die dat graag deed en ik ging mee doen. Ik werd er altijd heel relaxed van! Maar ik deed alleen de kleine visjes hoor haha! Succes morgen met werken en niet verslapen hè ;);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Frankmelk:

Hallo allemaal,

Moet ik na een maand clorazepam 0.5mg per dag afbouwen? Of kan ik zo stoppen.

Het midden verliest zijn werking en ik wil niet verhogen.

Groetjes Frank

Dag Frank,

Alle eerst welkom hier.

Je slikt 1 maand clonazepam dat is een potente benzo en in vergelijkbare dosis is dit 10mg diazepam. De eerste leidraad die we hier de mensen geven is de Ashton manuel door te lezen deze is te vinden op google.

Je slikt het relatief kort maar er kan al tolerantie zijn ontstaan. Je zou kunnen proberen om de pil doormidden te breken en kijken hoe dat gaat. Fingerscrost hopelijk krijg je niet al te veel klachten.

groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Frankmelk:

Bedankt voor de reactie , ik ga het proberen met een halve.

Groetjes Frank

Er komen waarschijnlijk nog wel wat meer reacties Frank. @Cyclad58 en @Kannietmeer weten ook heel veel! In ieder geval heel erg goed dat je niet wilt verhogen want dat is het begin van de ellende. Je gebruikt het nu nog niet heel lang en dit is het moment om te stoppen (afbouwen) om niet van de regen in de drup te raken... Als je alle verhalen hier leest zul je vast begrijpen wat ik daarmee bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Dis:

Niet slikken! En dat geldt ook voor L-triptofaan, gaba, Phenibut en dergelijke "supplementen". Ik heb ze allemaal geprobeerd en heb sterk de indruk dat mijn klachten er door verergerden. Wat ik wel nog steeds gebruik is L-Theanine, 2 x 300mg per dag en magnesium met vitamine B-12. Voldoende eten helpt wel, zorg dat je wat in de maag hebt. Ik eet iedere dag een ei, een banaan en 100 gram volle kwark naast de gewone maaltijden. Een volle maag maakt rustig.

Dankjewel beste @Dis

ik heb het nu twee keer ingenomen eerste keer maakte het me nog nerveuzer, onrustiger en duizeliger dus had ik lagere dosering genomen. Gisteren voor t slapen eentje ingenomen , niet echt t gevoel dat t heeft geholpen. 

Ja dat eten gaat nog niet super bij mij, veel afgevallen , sinds paar dagen vloeibare voeding gekregen van de HA. En sinds 3 dagen ben ik stabiel gebleven hoop dat t zo blijft , als ik maar niet nog meer afval 

groetjes hypertjeee 

bewerkt door Hypertjeee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hypertjeee:

Dankjewel beste @Dis

ik heb het nu twee keer ingenomen eerste keer maakte het me nog nerveuzer, onrustiger en duizeliger dus had ik lagere dosering genomen. Gisteren voor t slapen eentje ingenomen , niet echt t gevoel dat t heeft geholpen. 

Ja dat eten gaat nog niet super bij mij, veel afgevallen , sinds paar dagen vloeibare voeding gekregen van de HA. En sinds 3 dagen ben ik stabiel gebleven hoop dat t zo blijft , als ik maar niet nog meer afval 

groetjes hypertjeee 

5-htp wordt omgezet in het lichaam als een soort alternatief voor anti-depressiva. Netzoals de gewone AD krijg je eerst meer klachten voor dat het aan slaat en zijn werking begint te doen. 

Waarvoor ben je het eigelijk gaan slikken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

5-htp wordt omgezet in het lichaam als een soort alternatief voor anti-depressiva. Netzoals de gewone AD krijg je eerst meer klachten voor dat het aan slaat en zijn werking begint te doen. 

Waarvoor ben je het eigelijk gaan slikken?

Hoi @Deligaf1 

om te slapen en omdat t ook goed is voor depressiviteit , tenminste dat las ik ... heb er maar 2 geslikt nog 

moet ik ermee kappen dan ? Ik wil ook niet dat alles nog erger wordt natuurlijk 

bewerkt door Hypertjeee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Hypertjeee:

Hoi @Deligaf1 

om te slapen en omdat t ook goed is voor depressiviteit , tenminste dat las ik ... heb er maar 2 geslikt nog 

moet ik ermee kappen dan ? Ik wil ook niet dat alles nog erger wordt natuurlijk 

Ik heb er zelf geen ervaring mee, en het is nog na 2 dagen te kort om daar een oordeel over te geven. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Weegschaal81:

Er komen waarschijnlijk nog wel wat meer reacties Frank. @Cyclad58 en @Kannietmeer weten ook heel veel! In ieder geval heel erg goed dat je niet wilt verhogen want dat is het begin van de ellende. Je gebruikt het nu nog niet heel lang en dit is het moment om te stoppen (afbouwen) om niet van de regen in de drup te raken... Als je alle verhalen hier leest zul je vast begrijpen wat ik daarmee bedoel.

Ik heb zelf heel even Clonazepam gehad, maar reageerde er niet goed op. ik weet wel, dat Clonazepam ondanks de lange werkingsduur een gemene benzo is om af te bouwen. 

Nu is jouw dosering niet heel erg hoog en heb je het nog niet lang geslikt. Kijk even hoe je reageert op de halvering. Gaat dat goed, prima, dan kun je doorpakken. Als je lichaam en geest heel stevig reageren is het slim om even pas op de plaats te maken en te stabiliseren.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ik heb zelf heel even Clonazepam gehad, maar reageerde er niet goed op. ik weet wel, dat Clonazepam ondanks de lange werkingsduur een gemene benzo is om af te bouwen. 

Nu is jouw dosering niet heel erg hoog en heb je het nog niet lang geslikt. Kijk even hoe je reageert op de halvering. Gaat dat goed, prima, dan kun je doorpakken. Als je lichaam en geest heel stevig reageren is het slim om even pas op de plaats te maken en te stabiliseren.

Succes!

Bedankt voor je reactie, ik ga het inderdaad ook zo proberen af te bouwen.

Wat bedoel je precies met stabiliseren?als het te heftig wordt.

Groetjes Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Frankmelk:

Bedankt voor je reactie, ik ga het inderdaad ook zo proberen af te bouwen.

Wat bedoel je precies met stabiliseren?als het te heftig wordt.

Groetjes Frank

Met stabiliseren bedoel ik dat je bij eventuele klachten het beste op de dosis waarop je dan zit kan blijven tot de klachten weer weg zijn of flink zijn verminderd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Cyclad58:

Met stabiliseren bedoel ik dat je bij eventuele klachten het beste op de dosis waarop je dan zit kan blijven tot de klachten weer weg zijn of flink zijn verminderd 

Nogmaals bedankt voor je reactie ik snap hem ik ga het voorzichtig doen want lees veel horror verhalen.of is het verstandig om over te schakelen naar diazepam en die afbouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...