Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 31-8


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, 

Hoe is het en hebben jullie een goede nacht gehad?

Ik had gisteren mijn laatste werkdag en daarna nog een afdelingsuitje. Heel gezellig, maar tijdens het eten werd ik misselijk en kreeg buikkrampen.  Eenmaal thuis kwam het er van alle kanten uit. Rot nacht gehad dus en vandaag maar even heel rustig aan doen.  Geen idee wat dit nu weer is. Aan het eten lag het niet, misschien een virus.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen @Cyclad58 lieve Ad,

wat naar voor je , hoop dat je je nu beter voelt. Kan idd een virus zijn, ff rusten zal je goed doen.

ik heb weer een gebroken nacht gehad. Gisteren neuroloog geweest , die denkt niet dat het iets neurologisch is.

straks intake gesprek in het ziekenhuis 

succes op school @Deligaf1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hypertjeee:

Goede morgen @Cyclad58 lieve Ad,

wat naar voor je , hoop dat je je nu beter voelt. Kan idd een virus zijn, ff rusten zal je goed doen.

ik heb weer een gebroken nacht gehad. Gisteren neuroloog geweest , die denkt niet dat het iets neurologisch is.

straks intake gesprek in het ziekenhuis 

succes op school @Deligaf1

Eigenlijk valt het nu wel mee. Eten en drinken lukt ook wel, al doe ik nog voorzichtig wat dat betreft. Virus of geen virus, het was even rot. 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, kom net van het ziekenhuis.

ze willen me opnemen maar dan moet ik de medicijnen accepteren . Ze denken dat ik depressief ben. Ze willen dan een AD geven maar die werkt pas later in natuurlijk en dat ondersteunen met een ... benzodiazepine! 

Ik weet niet of ik er goed aan heb gedaan maar heb nee gezegd . Ik wil juist geen medicatie. Ik mag er over nadenken ze ontvangen me dan alsnog als ik ja zeg op de behandeling .Ze adviseren mij om cognitieve therapie te volgen .

ben ik nu echt depressief ? Want zo voelt t wel. Ik kan niet slapen eet niet goed ben angstig heb rotgevoel , of komt het door de oxa ?

ze hebben allemaal zelfde mening , oxa kan niet zoveel klachten geven. Het is allang uit je bloed bla bla 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Hypertjeee:

Nou, kom net van het ziekenhuis.

ze willen me opnemen maar dan moet ik de medicijnen accepteren . Ze denken dat ik depressief ben. Ze willen dan een AD geven maar die werkt pas later in natuurlijk en dat ondersteunen met een ... benzodiazepine! 

Ik weet niet of ik er goed aan heb gedaan maar heb nee gezegd . Ik wil juist geen medicatie. Ik mag er over nadenken ze ontvangen me dan alsnog als ik ja zeg op de behandeling .Ze adviseren mij om cognitieve therapie te volgen .

ben ik nu echt depressief ? Want zo voelt t wel. Ik kan niet slapen eet niet goed ben angstig heb rotgevoel , of komt het door de oxa ?

ze hebben allemaal zelfde mening , oxa kan niet zoveel klachten geven. Het is allang uit je bloed bla bla 

 

HI lieverd,  wat een lastig verhaal blijft dit toch. Als je al plotseling zo ziek bent, dan zijn benzo;s  in onze ervaring dus echt geen goede oplossing. Mogelijk komt een deel van een burn-out achtige reactie in je lichaam/hoofd, en het andere deel door de benzo's. Ik denk dat je er verstandig aan doet hoe je nu gekozen hebt. Moeilijk is het wel. We kunnen gewoon niet echt goed bepalen  waardoor het komt, zelfs niet als we weten dat het benzo ontwenning is, zijn er zoveel vragen die we niet kunnen beantwoorden.
Dapper dat je al die onderzoeken doet. Nadat mijn hartritmestoornis werd bekeken en afgedaan als niets, ben ik geen onderzoeken meer gaan doen omdat ik wist dat ik niets zou vinden maar dat het benzo's waren. Het paste gewoon in alles wat ik al gelezen had. Ik hoop dat ze je bloed/urine nog willen testen op de nodige stoffen zodat je dat als meting hebt. Ook als je misschien later weer een test doet is het fijn om een extra meetpunt te hebben om te zien hoe dingen zijn verschoven.

Sterkte met alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kannietmeer:

HI lieverd,  wat een lastig verhaal blijft dit toch. Als je al plotseling zo ziek bent, dan zijn benzo;s  in onze ervaring dus echt geen goede oplossing. Mogelijk komt een deel van een burn-out achtige reactie in je lichaam/hoofd, en het andere deel door de benzo's. Ik denk dat je er verstandig aan doet hoe je nu gekozen hebt. Moeilijk is het wel. We kunnen gewoon niet echt goed bepalen  waardoor het komt, zelfs niet als we weten dat het benzo ontwenning is, zijn er zoveel vragen die we niet kunnen beantwoorden.
Dapper dat je al die onderzoeken doet. Nadat mijn hartritmestoornis werd bekeken en afgedaan als niets, ben ik geen onderzoeken meer gaan doen omdat ik wist dat ik niets zou vinden maar dat het benzo's waren. Het paste gewoon in alles wat ik al gelezen had. Ik hoop dat ze je bloed/urine nog willen testen op de nodige stoffen zodat je dat als meting hebt. Ook als je misschien later weer een test doet is het fijn om een extra meetpunt te hebben om te zien hoe dingen zijn verschoven.

Sterkte met alles!

Dankje lieve liz 

ik ga het nog even aankijken. Hoop dat alles beter gaat worden. Hoop het echt ... diep van binnen geloof ik dat alles nu slechter is door de oxa , zoals jij dat ook aangeeft. Eerste 10 dagen dat ik het gebruikte reed ik nog auto , deed boodschappen etc . 

als ik wat beter slaap zal het ook wel beteren heb ik het gevoel. Ik heb van de HA vloeibare drinkvoeding gekregen. Dus hoop dat dat ook een beetje gaat helpen dat ik niet nog meer ga afvallen. 

Ik heb wel net met mijn moeder gelopen naar het ziekenhuis, ik liep niet de wijk uit weet je :s het ziekenhuis is ongeveer op  20 minuten afstand. Dus ik heb vandaag wel wat meer bereikt ... 

gelukkig zijn jullie er hier ben zo blij dat ik dingen kwijt kan 

liefs hypertjeee 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Hypertjeee:

Dankje lieve liz 

ik ga het nog even aankijken. Hoop dat alles beter gaat worden. Hoop het echt ... diep van binnen geloof ik dat alles nu slechter is door de oxa , zoals jij dat ook aangeeft. Eerste 10 dagen dat ik het gebruikte reed ik nog auto , deed boodschappen etc . 

als ik wat beter slaap zal het ook wel beteren heb ik het gevoel. Ik heb van de HA vloeibare drinkvoeding gekregen. Dus hoop dat dat ook een beetje gaat helpen dat ik niet nog meer ga afvallen. 

Ik heb wel net met mijn moeder gelopen naar het ziekenhuis, ik liep niet de wijk uit weet je :s het ziekenhuis is ongeveer op  20 minuten afstand. Dus ik heb vandaag wel wat meer bereikt ... 

gelukkig zijn jullie er hier ben zo blij dat ik dingen kwijt kan 

liefs hypertjeee 

 

 

Dag hypertjee,

Goede stap heb je genomen om naar het ziekenhuis te lopen met je moeder. Dat heb je al weer gewonnen dat je buiten de wijk kunt komen je kunt het wel :).

Betreft over de opname van het ziekenhuis, je doet er goed aan om niet meteen op het advies van het ziekenhuis in te gaan. Wacht idd nog even af. Mocht je de beslissing toch nemen dan zou ik alleen voor een AD kiezen in dat geval dat is mijn opinie. 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal, 

Hoe is het en hebben jullie een goede nacht gehad?

Ik had gisteren mijn laatste werkdag en daarna nog een afdelingsuitje. Heel gezellig, maar tijdens het eten werd ik misselijk en kreeg buikkrampen.  Eenmaal thuis kwam het er van alle kanten uit. Rot nacht gehad dus en vandaag maar even heel rustig aan doen.  Geen idee wat dit nu weer is. Aan het eten lag het niet, misschien een virus.

Fijne dag allemaal!

dat klinkt echt vreselijk Ad!  Hoop dat je snel opknapt!

Hoe is je emotionele weerbaarheid op het moment met dat soort dingen? Ik merk bij mijzelf soms een gevoel van willen opgeven. Ik had van de week en vorige week allergische reacties in mijn ogen en gezicht in de ochtend. Een beetje vreemd. Ik merkte dat ik dacht: ik ben hier zooo moe van! Heb jij dat ook wel eens dat je het zat bent? Of valt dat wel mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hypertjeee:

Nou, kom net van het ziekenhuis.

ze willen me opnemen maar dan moet ik de medicijnen accepteren . Ze denken dat ik depressief ben. Ze willen dan een AD geven maar die werkt pas later in natuurlijk en dat ondersteunen met een ... benzodiazepine! 

Ik weet niet of ik er goed aan heb gedaan maar heb nee gezegd . Ik wil juist geen medicatie. Ik mag er over nadenken ze ontvangen me dan alsnog als ik ja zeg op de behandeling .Ze adviseren mij om cognitieve therapie te volgen .

ben ik nu echt depressief ? Want zo voelt t wel. Ik kan niet slapen eet niet goed ben angstig heb rotgevoel , of komt het door de oxa ?

ze hebben allemaal zelfde mening , oxa kan niet zoveel klachten geven. Het is allang uit je bloed bla bla 

 

Oh no, not again! 
Die artsen hebben helemaal gelijk dat de benzo niet meer in je bloed zit, maar ik begrijp echt niet dat ze dan meteen beweren dat je "dus" geen klachten meer moet hebben. Heren en dames artsen, benzo's tasten de receptoren aan, die moeten herstellen en dat duurt veel langer dan de relatief korte tijd dat het in je bloed zit. Dat is toch een ABC-tje en toch ontkennen de meeste artsen dat. Voor mij echt onbegrijpelijk hoe slecht de zorg op dat punt is in Nederland. Tot zover de mening van een ervaringsdeskundige met "slechts" een HBO werk- en denkniveau.
Je merkt al dat ik echt boos kan worden over zoveel aangeleerde en aangenomen domheid van sommige artsen. 

Okay lieve @Hypertjeee, ik denk dat je er prima aan doet om nu nee te zeggen. Je bent nu van de oxa af, als je aan AD begint in combinatie met een benzo (en neem van mij aan dat ze dan Clonazepam, Xanax of Lorazepam aanbieden) is echt van de regen in de drup. Ik ben het met Tim eens dat alleen AD wel kan, maar dan moet je toch stevig in je schoenen staan vanwege het versterkende effect van de klachten de eerste weken van opbouw van AD. 

Ben je depressief? Ik meen van niet. Het voelt wel zo, ja. Die benzo's hebben je receptoren, je centrale zenuwgestel aangetast, waardoor het voelt alsof je depressief bent. Het verschil merk je niet, maar is er wel. Echt sterk van je dat je nu op de rem hebt getrapt. Denk er goed over na en begin in elk geval niet meer aan een combi met benzo's. 

Een bemoedigende knuffel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kannietmeer:

dat klinkt echt vreselijk Ad!  Hoop dat je snel opknapt!

Hoe is je emotionele weerbaarheid op het moment met dat soort dingen? Ik merk bij mijzelf soms een gevoel van willen opgeven. Ik had van de week en vorige week allergische reacties in mijn ogen en gezicht in de ochtend. Een beetje vreemd. Ik merkte dat ik dacht: ik ben hier zooo moe van! Heb jij dat ook wel eens dat je het zat bent? Of valt dat wel mee?

Dank je wel lieve Liz @Kannietmeer

Gek genoeg heb ik daar nu helemaal geen last van, omdat ik weet dat dit buiten de invloedssfeer van de benzo's ligt. 
en ja, het gaat de laatste 2 maanden eigenlijk best goed, maar ik had al wat buikklachten deze week. en dan denk ik wel, "shit, daar gaan we weer".  Ik merk wel dat het rustiger voor me is als ik het gewoon doorsta, maar dat valt niet altijd mee. 
Is de allergische reactie bij jou al over? Want dat lijkt me ook heel vervelend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Wat versta jij onder 'allergische reacties'?

jeuk, jeuk jeuk. Brandend. Het helpt om met water te wassen. Ik neem in de ochtend ook antihistamine ( al jaren) omdat ik ook echt erg allergisch ben voor veel dingen). Meestal is dit soort reacties een contact allergie of iets wat in de lucht zit ofzo. De branderigheid van mijn huid op mijn oogleden was duidelijk contact allergie. Wat het is geweest weet ik niet helaas. Ik ben gaan denken dat ik mogelijk allergisch reageer op mijn mascara, die ik wel ook wekenlang gewoon heb kunnen gebruiken, maar het zou kunnen dat ik de allergie heb opgebouwd. Maar weten doe ik het niet. Ik heb een lijst van hier tot tokio van allergieën. Ben wel in behandeling nu bij een natuurarts die me ook van de allergieën af probeert te helpen dmv spiertesten welke producten het allemaal zijn, en vervolgens behandeling dmv acupunctuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Kannietmeer:

jeuk, jeuk jeuk. Brandend. Het helpt om met water te wassen. Ik neem in de ochtend ook antihistamine ( al jaren) omdat ik ook echt erg allergisch ben voor veel dingen). Meestal is dit soort reacties een contact allergie of iets wat in de lucht zit ofzo. De branderigheid van mijn huid op mijn oogleden was duidelijk contact allergie. Wat het is geweest weet ik niet helaas. Ik ben gaan denken dat ik mogelijk allergisch reageer op mijn mascara, die ik wel ook wekenlang gewoon heb kunnen gebruiken, maar het zou kunnen dat ik de allergie heb opgebouwd. Maar weten doe ik het niet. Ik heb een lijst van hier tot tokio van allergieën. Ben wel in behandeling nu bij een natuurarts die me ook van de allergieën af probeert te helpen dmv spiertesten welke producten het allemaal zijn, en vervolgens behandeling dmv acupunctuur.

Oh dat is ZO erg die allergie! Hier ook zo... Elke dag antihistamine. Ik weet niet precies waar ik allemaal allergisch voor ben maar bij mij uit het zich in netelroos. Verschrikkelijk die jeuk, niet om uit te houden!!! Ik smeer er dan maar weer wat menthol gel op en dat geeft weer even wat verlichting. Zal die antihistamine ook nog een bepaalde wisselwerking hebben met de benzo's en/of AD? Weet jij dat? Of heeft dat echt totaal niks met elkaar te maken? Ik ben tegenwoordig bang voor alle pilletjes, vandaar mijn vraag ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Weegschaal81ehm... histamine is activerend. Je moet maar eens googlen. Het is zeker van slag ook tijdens de benzo ontwenning.

Antihistamine wordt soms gebruikt om te kunnen slapen, omdat sommige van die tabletten als bijwerking slaperigheid hadden. Tijdens benzo ontwenning regelmatig  gebruikt al.
Ik ben het altijd blijven slikken. Reageer anders direct heel astmatisch de volgende dag, naast de jeuk en galbulten die dan makkelijker ontstaan indd.

Het uitzoeken waar je allergisch voor bent is een werkje maar wel de moeite waard. Ik doe het nu bij de natuurarts en hij behandeld ook mijn allergieën met acupunctuur. Het lijkt te helpen, maar of het houd weet ik niet. Ik heb wel voor het eerst in 30 jaar noten gegeten de afgelopen tijd, dus ik kan je vertellen dat het werkt.

Weet niet waar je woont, maar ik ga naar natuurarts Jaap Jacobs ( zo uit mijn hoofd, dus als het niet klopt...sorry. ) in Rotterdam.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Cyclad58:

Oh no, not again! 
Die artsen hebben helemaal gelijk dat de benzo niet meer in je bloed zit, maar ik begrijp echt niet dat ze dan meteen beweren dat je "dus" geen klachten meer moet hebben. Heren en dames artsen, benzo's tasten de receptoren aan, die moeten herstellen en dat duurt veel langer dan de relatief korte tijd dat het in je bloed zit. Dat is toch een ABC-tje en toch ontkennen de meeste artsen dat. Voor mij echt onbegrijpelijk hoe slecht de zorg op dat punt is in Nederland. Tot zover de mening van een ervaringsdeskundige met "slechts" een HBO werk- en denkniveau.
Je merkt al dat ik echt boos kan worden over zoveel aangeleerde en aangenomen domheid van sommige artsen. 

Okay lieve @Hypertjeee, ik denk dat je er prima aan doet om nu nee te zeggen. Je bent nu van de oxa af, als je aan AD begint in combinatie met een benzo (en neem van mij aan dat ze dan Clonazepam, Xanax of Lorazepam aanbieden) is echt van de regen in de drup. Ik ben het met Tim eens dat alleen AD wel kan, maar dan moet je toch stevig in je schoenen staan vanwege het versterkende effect van de klachten de eerste weken van opbouw van AD. 

Ben je depressief? Ik meen van niet. Het voelt wel zo, ja. Die benzo's hebben je receptoren, je centrale zenuwgestel aangetast, waardoor het voelt alsof je depressief bent. Het verschil merk je niet, maar is er wel. Echt sterk van je dat je nu op de rem hebt getrapt. Denk er goed over na en begin in elk geval niet meer aan een combi met benzo's. 

Een bemoedigende knuffel! 

Lieve ad 

het is werkelijk ongelooflijk dat artsen zo weinig weten over wat benzos aan kunnen richten in je hersenen. Ik vroeg het mijn huisarts : weet je dat is ruim 20 jaar geleden dat ik over gaba receptoren heb gestudeerd. Hmm , ze weten echt niks

ik voel me depressief maar weet dat het door de oxa komt dat voel ik gewoon

maar ik weet wel dat ik die paniekaanval kreeg dat mijn stress emmer ook behoorlijk vol zat en dit de laatste druppel was

hoe is t met je maag ?

knuffel terug 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Kannietmeer:

Ben wel in behandeling nu bij een natuurarts die me ook van de allergieën af probeert te helpen dmv spiertesten welke producten het allemaal zijn, en vervolgens behandeling dmv acupunctuur.

Soms denk ik op dit forum :"dit is allemaal onzin, allemaal psychosomatisch".
Toen ik bovenstaand las moest ik denken aan een uitspraak van de Dalai Lama uit Tibet.

"Wetenschappers / medici geloven in niets totdat bewezen is dat het waar is. 
Ik geloof in alles totdat het bewezen is dat het niet waar is."

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Soms denk ik op dit forum :"dit is allemaal onzin, allemaal psychosomatisch".
Toen ik bovenstaand las moest ik denken aan een uitspraak van de Dalai Lama uit Tibet.

"Wetenschappers / medici geloven in niets totdat bewezen is dat het waar is. 
Ik geloof in alles totdat het bewezen is dat het niet waar is."

 

 

@Roberto, wat bedoel je precies met onzin? Dat komt nogal negatief over...

bewerkt door Weegschaal81
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Weegschaal81:

wat bedoel je precies met onzin? Dat komt nogal negatief over...

Wat ik hier mee bedoel is dat ik soms denk dat alle klachten die mensen hier beschrijven psychosomatisch zijn en niet te wijten zijn aan de ontwenning van benzo's. 
Voor mijn gevoel schuiven veel mensen alles af op die ontwenning.
Tegelijkertijd denk ik: waar komen mijn lichamelijke klachten vandaan?
Zijn die veroorzaakt door de oxazepam / chloordiazepoxide / diazepam, die ik jarenlang geslikt heb in een lage dosering?
Ik heb mijn twijfels daarover.
Ik weet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...