Aria Geplaatst 5 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2018 (bewerkt) Schijnbaar had ik in 2015 al een account gemaakt maar daarna niks mee gedaan want ‘het viel allemaal wel mee’. Nu ben ik ondertussen 1 week koos drankloos en lijkt het me prettig om ervaringen van anderen te lezen voordat ik weer ga denken dat ‘het wel mee valt’. Ik was een drinker en wil graag het leven door zonder black outs, verloren voorwerpen en schaamte. 5 augustus 2018 bewerkt door Aria Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2018 Welkom Aria Nou.. Dan wordt het: ik was een drinker... Welkom terug en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aria Geplaatst 5 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2018 Thanks! Ik pas het gelijk aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2018 Ah...geen woorden maar daden! En al een week droog mooi. Je kunt veel ervaringen lezen hier...en wellicht haal je er inspiratie en tips uit. Aria reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 5 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2018 Welkom hier Aria en veel succes op je pad. Aria reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 5 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2018 Welkom. Aria reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SophieS Geplaatst 5 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2018 Ik kreeg jaren geleden eens een leencomp van een vriend die de mijne maakte. Hij zat toen op dit forum. Vergat zichzelf uit te loggen en het te wissen. Wist toen al dat ik er ook op kon. Maar viel nog wel mee idd. Ach beter laat dan nooit! Succes met ice tea! Of Cola. Hoeveel dronk je? Weet je waarom? Wat is je plan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2018 10 uur geleden zei Aria: Schijnbaar had ik in 2015 al een account gemaakt maar daarna niks mee gedaan want ‘het viel allemaal wel mee’. Nu ben ik ondertussen 1 week koos drankloos en lijkt het me prettig om ervaringen van anderen te lezen voordat ik weer ga denken dat ‘het wel mee valt’. Ik was een drinker en wil graag het leven door zonder black outs, verloren voorwerpen en schaamte. Goed bezig!!!! welkom alsnog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aria Geplaatst 8 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 Op 6-8-2018 om 00:37 zei SophieS: Ik kreeg jaren geleden eens een leencomp van een vriend die de mijne maakte. Hij zat toen op dit forum. Vergat zichzelf uit te loggen en het te wissen. Wist toen al dat ik er ook op kon. Maar viel nog wel mee idd. Ach beter laat dan nooit! Succes met ice tea! Of Cola. Hoeveel dronk je? Weet je waarom? Wat is je plan? Hoeveelheid was wisselend. Op mijn ‘hoogtepunt’ ging ik 12 uren lang ‘op stap’ en werd wakker in mijn bed zonder een flauw benul te hebben hoe de laatste 4,5,6 uren waren geweest. Dat was ‘gewoon even leuk weg’ Daarna was het om de stress te verzachten. Hoe drukker ik het had des te vaker ik wel een wijntje (wat natuurlijk nooit 1 was) had verdiend. Een heel strak plan heb ik niet, lijkt me wel verstandig dat alsnog te maken. Op dit moment veel bewegen en lezen over alcohol en verleidingen vermijden. Hoe heb jij het aangepakt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 (bewerkt) Hai Aria, het mooie is dat je al een week niet drinkt zonder een strak plan, dat zegt veel over de potentie die dus blijkbaar in je zit. Punt 1. Je kan het. Punt2. Nu hoe hou je dat vol? Zoals ik jou berichten nu lees wordt dat de moeilijkheid, hoe neem ik mezelf serieus? Neem ik de regie of laat ik het over aan hoe het me overkomt.. Je zegt, veel bewegen en lezen over; allebei helpend denk ik dan. Maar wat als die twijfel opsteekt, wat als je denkt het valt wel mee, wat gebeurt er dan met jou?? Dat is de vraag die je kunt gaan beantwoorden als je het kunt volhouden om dan niet te drinken. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hoop voor jou dat je aan die vragen toe mag gaan komen. Dan begint het pas echt. Fijn als je hier blijft posten over hoe het jou vergaat. Sterkte daarmee 8 augustus 2018 bewerkt door Nietmeer bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SophieS Geplaatst 9 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2018 Ik wou “gewoon” niet meer drinken. Maar gisteren wel gedaan. Dus ik werk nog aan mijn plan. Hier lezen. Boeken lezen. Nadenken. Yoga. Gewoon niet drinken. Dat zit allemaan al in mijn plan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2018 Eens met @Nietmeer Het plan moet echt strak. Het is wel een verslaving hè. Als je eruit wil dan moet je wel tegen de stroom in roeien. Tegen de wind in fietsen. Ff heel streng zijn voor jezelf. Dus maak inderdaad een plan en dat kan heel simpel zijn: 1 niks in huis halen 2 niks drinken 3 en weer terug naar 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden