Spring naar bijdragen

onze huiskamer 4-8-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieve mensen,

 

Hahaha Asterix  als ik zo zou kunnen drummen poeh hé. Hoe is het met moeder de vrouw. Gaat het al een beetje beter met haar kerel? Zwaar hé?:heart:

Deligaf ik heb ooit eens gelast. Vind dat ik alles moet mee maken. Maar dat staafje bleef plakken.  Zou heel graag siersmeden willen leren.

Zo kanjers, hebben jullie een beetje kunnen slapen? Was niet zo warm hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Waar heb jij geslapen? Bij mij was het super warm!:lol::sun:

Over drie dagen ga ik op vakantie. Ik heb nog amper iets voorbereid. Moet ik iets voorbereiden? We gaan naar Zwitserland rijden, naar het huis van mijn oom en tante waar meer familie is neergestreken. Tips mensen!!??  Ik neem eigen slaapkussens mee en natuurlijk gewoon mijn kleren:D.... Tol vignet is op het raam geplakt. What else? Planten gaan naar mijn ouders huis waar de buurvrouw ervoor kan zorgen ( goede buren ken ik nog niet echt hier). Koelkast opruimen/leegmaken.  Ik heb niet het gevoel dat ik echt ver kom met mijn gedachten. Alsof ik vergeten ben hoe het werk ( dat kan ook betekenen dat ik het nooit wist want ben niet vaak op vakantie geweest in de afgelopen 20 jaar, en deze vakantie is de eerste sinds 9 /10 jaar)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Deligaf1:

Hey @bolletje

Dan heb je waarschijnlijk met electrode gelast, dat doen ze voornamelijk voor buiten te lassen. Ik heb dat ook een paar keer gedaan maar daar vind ik niks leuks aan en je wordt er zo vies van. Tig lassen kan je bewijzen van spreken met je trouwpak aan doen :)

doe maar mijn Tig lassen dan. Stuur eens een link naar een filmpje hoe dat werkt en wat je dan maakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Leuk dat je naar Zwitserland gaat, ik ging daar als kind ieder jaar naartoe in de zomer. Heel mooi daar en leuke herinneringen aan, ik hoop dat ooit weer te gaan doen als ik me beter voel. Ik ben ook al een jaar of 7-8 niet meer op vakantie geweest door alle dingen die zijn gebeurd. Het is je gegund volgens mij heb je er hard genoeg voor moeten knokken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo nog 1 week vakantie te gaan mijn,doel was voor in de vakantie om 3 mg af te bouwen van de 8 en zit nu op 5,2mg.                                                 Nu begin ik wel af en toe het e.e.a te voelen. Ik zit nog met die 0,2mg in mijn hoofd. Om dit morgen eraf te halen en dan 1 week lekker alles weer laten herstellen. Maar ik zit het af te wegen omdat te doen. 

Iemand van jullie een advies ?

Het gaat verder wel tussen haaksjes oke met me ten opzichte van de tijd die ik afbouwden zonder AD. Wel begin de gedachtes zijn eigen gang te gaan nu. Ik kan wel gewoon de dagelijkse dingen doen. Maar wel wat opgesloten omdat je er toch beperkt in wordt met ontwennen van benzo’s maar het is te hendelen. Ik heb vandaag ook nog een halve dag gewerkt. Wat beton gestort en wat spanten voor mijn nicht haar huis gelast. 

Groetjes en een fijne Avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Kannietmeer:

@bolletje Waar heb jij geslapen? Bij mij was het super warm!:lol::sun:

Over drie dagen ga ik op vakantie. Ik heb nog amper iets voorbereid. Moet ik iets voorbereiden? We gaan naar Zwitserland rijden, naar het huis van mijn oom en tante waar meer familie is neergestreken. Tips mensen!!??  Ik neem eigen slaapkussens mee en natuurlijk gewoon mijn kleren:D.... Tol vignet is op het raam geplakt. What else? Planten gaan naar mijn ouders huis waar de buurvrouw ervoor kan zorgen ( goede buren ken ik nog niet echt hier). Koelkast opruimen/leegmaken.  Ik heb niet het gevoel dat ik echt ver kom met mijn gedachten. Alsof ik vergeten ben hoe het werk ( dat kan ook betekenen dat ik het nooit wist want ben niet vaak op vakantie geweest in de afgelopen 20 jaar, en deze vakantie is de eerste sinds 9 /10 jaar)

 

Lieve @Kannietmeer,

Ik bedenk mij altijd wat ik in een week allemaal gebruik van opstaan tot naar bed gaan en pak dat in (of schrijf het eerst op), dan de extra's zoals zwemspullen, boek, muziek voor onderweg, want op een gegeven moment houden de Nederlandse zenders op, vind dan maar iets leuks. 

En natuurlijk dingen als vignet, alcoholtest (in sommige landen verplicht) paspoort. 

Heel veel plezier schat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Jeshen:

Lieve @Kannietmeer,

Ik bedenk mij altijd wat ik in een week allemaal gebruik van opstaan tot naar bed gaan en pak dat in (of schrijf het eerst op), dan de extra's zoals zwemspullen, boek, muziek voor onderweg, want op een gegeven moment houden de Nederlandse zenders op, vind dan maar iets leuks. 

En natuurlijk dingen als vignet, alcoholtest (in sommige landen verplicht) paspoort. 

Heel veel plezier schat!

Dank je wel lieverd!  Zo zal ik het ook doen waarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Deligaf1:

Zo nog 1 week vakantie te gaan mijn,doel was voor in de vakantie om 3 mg af te bouwen van de 8 en zit nu op 5,2mg.                                                 Nu begin ik wel af en toe het e.e.a te voelen. Ik zit nog met die 0,2mg in mijn hoofd. Om dit morgen eraf te halen en dan 1 week lekker alles weer laten herstellen. Maar ik zit het af te wegen omdat te doen. 

Iemand van jullie een advies ?

Het gaat verder wel tussen haaksjes oke met me ten opzichte van de tijd die ik afbouwden zonder AD. Wel begin de gedachtes zijn eigen gang te gaan nu. Ik kan wel gewoon de dagelijkse dingen doen. Maar wel wat opgesloten omdat je er toch beperkt in wordt met ontwennen van benzo’s maar het is te hendelen. Ik heb vandaag ook nog een halve dag gewerkt. Wat beton gestort en wat spanten voor mijn nicht haar huis gelast. 

Groetjes en een fijne Avond.

@Ey187 heeft erg last van zijn gedachten en van een opgesloten gevoel. Het komt vaak voor.
 Hoe heb je de andere 2,8 mg afgebouwd? Waarom doe je het niet zoals je het deed? ik ben zelf een grote voorstander van microtapering/ microafbouw. Dit is minder heftig voor je lichaam en geest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

@Ey187 heeft erg last van zijn gedachten en van een opgesloten gevoel. Het komt vaak voor.
 Hoe heb je de andere 2,8 mg afgebouwd? Waarom doe je het niet zoals je het deed? ik ben zelf een grote voorstander van microtapering/ microafbouw. Dit is minder heftig voor je lichaam en geest.

Ja klopt @Kannietmeer heel erge gedachtes.weet alleen niet hoe @Deligaf1 dat opgesloten gevoel echt omschrijft of dat het zelfde is, als wat ik ervaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer ik heb de 2,8mg ook getapert in 3 weken tijd. Ik had dit gewoon voor ogen de 5mg wil ik behalen in de vakantie. Over dat opgesloten gevoel. Je bent er maar ook weer niet. Je kan het maar ook weer niet. Je wil het maar ook weer niet. Ik voel me snel terug houdenderde met dingen doen. Als ik nu niet met die benzo’s zat ging ik bijvoorbeeld weer ondersport enzo. Nu kan dit ook wel maar dat is weer een grote opgaven omdat je nog steeds met ontwenning bezig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

@Kannietmeer ik heb de 2,8mg ook getapert in 3 weken tijd. Ik had dit gewoon voor ogen de 5mg wil ik behalen in de vakantie. Over dat opgesloten gevoel. Je bent er maar ook weer niet. Je kan het maar ook weer niet. Je wil het maar ook weer niet. Ik voel me snel terug houdenderde met dingen doen. Als ik nu niet met die benzo’s zat ging ik bijvoorbeeld weer ondersport enzo. Nu kan dit ook wel maar dat is weer een grote opgaven omdat je nog steeds met ontwenning bezig bent.

doe je het met de vijl? Ik zou dus gewoon doorgaan zoals je het doet. Niet de stappen groter maken, dit om ergere klachten te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

doe je het met de vijl? Ik zou dus gewoon doorgaan zoals je het doet. Niet de stappen groter maken, dit om ergere klachten te voorkomen.

Ja ik doe het met een vijl af en toe met grover schuurpapier. Ik heb voor genomen om even te stoppen en op 5,2mg te blijven tot ik weer meer vertrouwen heb om door te gaan. 14 augustus moet ik ook weer gaan werken. Dan ga ik taperen 1mg per 14 dagen, dat lukt me wel. Dan zou ik rond mijn verjaardag (oktober er vanaf zijn zou een mooi cadeau voor mezelf zijn :) 

Hoe gaat het eigelijk na de afbouw? Ik snap wel dat herstel wel even duurdt en dat het persoons afhankelijk is. Ik heb me voorbereid 6 tot 12 maanden en er niet al te veel van te verwachten. 

Aankomede week heb ik gesprek staan bij de spver daar ga ik even een hartig woordje mee spreken. Ik vind het nogal zeer teleurstellend dat ze tegen mij zij dat ik bij de 5mg moest stoppen met afbouwen en me werk en mijn leven weer moet opbouwen. Dat gaf en z’n gevoel dat je gewoon aan je lot overgelaten wordt. Zeer teleurstellend. @Kannietmeer Wat je me laast stuurde over vechten/vluchten/bevriezen dat het een beschermingsmechanise is van een mens om de werkelijke pijn te beschermen ga ik ook voorleggen. Ik ben zeer benieuwd naar de reactie van de psy en spver. Want elke keer met de gevolgen aan de gang gaan daar begin ik niet meer aan ;)  

Thnks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je gaat taperen terwijl je moet werken kan je ook eventueel je tempo verlagen. Mijn tempo was 50% van wat jij voorstelt.

Na de afbouw is ook voor iedereen anders helaas. Dat je jezelf de tijd geeft is verstandig. Het kan snel gaan of langzaam, dat zal moeten blijken. Als je niet te veel verwacht kan het alleen maar meevallen denk ik.

De spv-er heeft makkelijk praten zeg! De benzo's zijn gewoon schadelijk voor je, ook als het wel goed werkt. Dat is ook bewezen. Het vlakt je emoties af en verminderd je cognitieve vermogen, dus erop blijven lijkt me echt niet handig. Stom antwoord van haar.

Het vluchten/vechten of bevriezen doen we allemaal op zijn tijd. Op het moment dat we iets moeilijk vinden, geraakt worden, uitgedaagd worden.... wat dan ook kan deze meganismes in gang zetten. Te lang tv kijken is mogelijk vermijden (vluchten), uitstellen is vermijden, de ander maar gelijk geven is bevriezen, niet voor jezelf opkomen idem dito. Heel hard werken kan goed zijn, maar kan ook een vlucht zijn. Het is soms een hele puzzel om bij je eigen emoties te komen en te ontdekken wat er werkelijk speelt. Wat je diepste overtuigingen zijn die je belemmeren om dingen goed te veranderen in je leven. Iedereen heeft deze copingsstrategieën, en ze zijn super behulpzaam. Maar soms werken ze je tegen. Dan is het belangrijke ze onder de loep te nemen.  Sterkte met je gesprek. Ik hoop dat ze goed luisteren. Misschien ook goed om je hulpvraag goed van te voren te formuleren. Wat je precies van ze wilt. Wil je een therapie volgen die op die gedachten aansluit? Wil je weten welke therapie zij in gedachten hebben? Hoe duidelijker je hulpvraag, hoe beter ze kunnen meedenken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...