Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 1-7--2018


Aanbevolen berichten

Goeie morgen knuppeltjes,

Pfffffttttt wat is het toch wamme hé? Maar ik het goed geslapen omdat ik mijn airco een kwartiertje heb laten draaien. Dan is het op de slaapkamer 18 gr. en heerlijk koel en val ik gauw in slaap, dus goed geslapen, en jullie? Is dat ook een beetje gelukt?

Vandaag verder met de schuur. Rustig aan en niet te lang.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Weer een nieuw hoofdstuk van het jaar Juli! Daarna hebben we er nog 5 te gaan :)  

@bolletje fijn dat je goed hebt geslapen bij mij is het denk ik wel 26/27 graden op mijn kamer. 

Wat ik de laaste dagen mee maak als ik mijn ogen dicht doe als ik ga slapen dan begin ik al te dromen terwijl ik nog niet slaap echt raar maar wel vet. Ik kom op de mooiste plekken terecht want ik kan het zelf sturen :) 

geniet van het mooi weer vandaag. 

Spreuk van de dag. “Het is elke dag een feestje maar je moet zelf de slingers op hangen” 

Greeetsz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff, ik ben zelf net wezen hardlopen. Ik lijk wel gek, want het was echt te warm, maar ik heb het toch maar geflikt. 

Deze temperaturen zijn wel lekker, probleem is alleen dat ik er wat lui en gemakzuchtig van word, ik dwing mezelf dan toch om even wat te doen. 

Nu het jaar doormidden is heb ik bij mezelf de balans opgemaakt. Veel klachten beginnen langzaam aan te verdwijnen na 7 maanden geen benzo's. Het duurt lang, maar dat is maart niet anders. Alleen het onrustige gevoel in buik/darmen is er nog, maar dat is wel te handelen. 

Fijne, zonnige dag gewenst! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei mito:

Die buik en darmen heb ik ook nog steeds.....mwhaaa zal ook wel over gaan toch !!!????  (maar wel lastig).

Mooi weer hier.

Is het een idee om probiotica te gaan slikken? Doe ik ook en volgens mij @Kannietmeer ook. Helpt om, in je darmen, de receptoren te herstellen. (correct me if i'm wrong knm) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen nacht voor het eerst bij mijn vriend geslapen (hij slaapt wel eens bij mij, maar andersom niet, omdat hij een slecht matras had en nogal snurkt) Het was een matig succes ;) De kettingzaag ging weer aan (terwijl ik oordoppen in had) en hij heeft geen verduisteringsgordijnen, dus slaapmasker op en toch door een kiertje licht in mijn ogen en klaar wakker zijn..... Heb, voor mijn gevoel, alleen maar in een sluimerslaap geslapen, maar volgens mijn vriend ben ik wel even diep weg geweest, want ik zou ook gesnurkt hebben hahahahahaha! (ben snotverkouden en adem daardoor meer door mijn mond `s nachts) En hij heeft vroeg in de ochtend een donkere deken voor de kieren van het gordijn gehangen tegen het licht en daar heb ik ook niks van gemerkt. Hmmm... toch een paar keer wat dieper geslapen blijkbaar. 

Gisteren een heerlijke dag gehad. We hebben een helicoptervlucht(je) gemaakt (via vakantieveilingen) Dat was GAAF!!! Daarna nog bij zwager en schoonzus in de tuin gezeten en `savonds wezen uiteten. Toen we thuis kwamen was ik kapot. Logisch.... En toch lagen we pas om 1 uur in bed, want Titanic was op tv en we wilden de film allebei graag afkijken (nostalgie). En ik had zoiets van: hoe later naar bed hoe vermoeider en hoe minder ik naar de pillen hoef te grijpen. Dat doen we maar niet meer, want ik ben nu echt versleten...... Het was teveel van het goeie. Ook leuke dingen kosten (veel) energie en ik zoek nog erg naar balans.... Zou nu graag een dutje doen, maar het lukt niet om overdag te slapen.... (nooit gekund) Dus doorbijten tot vanavond en dan op tijd mijn eigen bedje in.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het een beetje koel in je slaapkamer Kai? Wat anders wel eens wil helpen is twee flessen water in de diepvries en als die bevroren zijn voor een ventilator in de sl.kamer hangen. Nee daar word je niet verkouden van want verkoudheid is een virus, hetzelfde als griep.

En rusten helpt echt ook hoor. Moeheid is iets heel anders als slaap hebben. Het zijn twee verschillende dingen. Maar hopelijk heb je vanavond flink veel slaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-7-2018 om 14:16 zei Kaida74:

Is het een idee om probiotica te gaan slikken? Doe ik ook en volgens mij @Kannietmeer ook. Helpt om, in je darmen, de receptoren te herstellen. (correct me if i'm wrong knm) 

Absoluut de beste tip! @mito Ik denk dat velen in benzo ontwenning. of na benzo ontwenning, een 'zieke' buik lijkt te hebben. Onze darmen zijn kapot. De theorie kan ik nog niet genoeg wetenschappelijk onderbouwen, maar het komt neer op genen, voeding, medicatie en een vicieuze cirkel waar we met de buik in terecht komen. Elke ochtend een goede probiotica nemen. Het poeder in water oplossen en 20 minuten laten staan en dan drinken en wachten totdat het je maag gepasseerd is voordat je gaat eten. Een methode die me nu door een nieuwe arts is aangeraden. Koop een probiotica die ik eerder heb aanbevolen. Vital ( gebruik ik sinds) een paar weken of Solgar of Orthiflor hebben goede naam. Probeer zoveel mogelijk verschillende strengen probiotica binnen te krijgen van goede kwaliteit. ( ik heb deze binnenkort omdat de arts deze aanbeveelt. ) Elke dag een andere mix is prima, dus ook een paar verschillende merken. Hoe gevarieerde hoe beter voor je darmen. Ze zeggen ( tja... weet ik veel...) dat je minimaal 10 miljard kve in de probiotica moet hebben, wil je er wat aan hebben en dan pas kan het verschil maken in je darmen. Of dat waar is kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Kefir schijnt een geweldige  aanvulling hierin, met een mega goed en natuurlijke probiotica in zich met vele verschillende strengen, en een paar slokken geeft je al gauw 20 tot 40 miljard kve. ( kolonie vormende eenheden) Ook Zuurkool is een prachtig gefermenteerd product dat als probiotica dienst doet en de zuurgraad van je lichaam kan helpen en dus beter kan beschermen. Wel staat het ook bol van de histamine, maar gek genoeg heb ik daar volgens mij geen last van gehad. Maar ik vermeld het even omdat het mogelijk reactie kan geven van extra stressgevoelens. Groene thee is ook gefermenteerd en draagt bij aan een gezonde darmflora.

Bijna al je hormonen worden in je darmen gemaakt. Wanneer we dus herstellen van deze shit, is het van wezenlijk belang dat we onze darmen helpen om weer juist die goede hormonen en neurotransmitters te gaan maken. Aanmaak van receptoren wordt ook aangestuurd door de bacterien in je darmen, en zo ook de aanmaak van de GABA en ook de GABA receptoren. Onze darmen zijn de fabriek van ons lichaam en dat is de reden waarom ik terug ga naar fabrieksinstellingen.... Daarvoor schijnt Paleo erg effectief en dus ga ik dat proberen. Een reset.

Terwijl ik schrijf voel ik me buik.... bleh... toch nog wat gezeik.... en ja... ik heb gisteren gezondigd, want mijn vriend had een maiskolf voor me geroosterd op de bbq en ik vond het lullig om nee te zeggen. Dus heb ik  de mais gegeten. En mogelijk bepaald dat nu mijn buikpijn, want mais is een graan en alle granen gaan met Paleo de deur uit.

Je brein verbruikt veel en werkt op vetten. Roomboter en ghee, kokosolie, olijfolie, palmpitolie amandelolie etc zijn goed om te gebruiken, naast vette vis te eten of als je die dag geen vis eet visolie te nemen, avocado te eten etc. Je brein zal je dankbaar zijn. Niets vetarm eten.... zeer ongezond voor je hersenfuncties.

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...