Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 5-5-2018


Aanbevolen berichten

Hi @bolletje gezellig!

Ik krijg eters. Gisteren zelf uitgenodigd na een best goede nacht.

Vannacht was ik na elk half uur weer wakker. Ergens na 2.30 ben ik gelukkig wel wat langer weggeweest. Maar voel mij nog een beetje gebroken. Ach er komen betere nachten aan, het duurt alleen lang.

Geniet van de zon! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren had ik een begrafenis van mijn Oom en ben daardoor de medicatie ( AD) vergeten. Hiephoi. Ben boos op mijzefl, boos op de gedachten die direct negatief naar beneden keilen en vind het lastig dat mijn vriend met dan niet begrijpt. Ik Ben uit mijn hum, zacht gezegd. Zo'n mooie dag en ik kan er nog niet echt van genieten. Heb mijn wekker in mijn telefoon  weer ingesteld deze week, omdat ik mijn medicatie dus gisterenavond nog heb ingenomen en nu maar weer om de 22 uur mijn medicatie neem om het weer terug te krijgen naar de ochtend.

Ik ben blij dat er AD bestaat die me uit het diepe slijk heeft getrokken, maar ben niet blij met de effecten als ik het ook maar 1 keer per ongeluk vergeet.

Films en series Gifs Big bang theory gefrustreerd alles tv programma mislukking
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen 5 weken gestopt 

Ik vind het nog steeds een beproeving. Het ene moment is er niks aan de hand en ineens kan die onrust weer oplaaien bah.. probeer goed te blijven ademhalen, zodra ik merk dat ik mijn buik vast hou gaat het niet goed. In het hier en nu blijven helpt, maar ook niet altijd. Ik heb de twee kleintjes beide uit logeren. Dit was voor het laatst vijf maanden geleden, toen was is geestelijk ziek. Ik ga dit vaker doen, eindelijk eens het huis voor mezelf. Deze tropenjaren vergeet ik nooit meer.

Van behandelaar duidelijk opschrijven wat er gebeurd tijdens een onrust aanval. Dat lukt niet- dan komt de onrust terug als ik ga nadenken! Ik lijk waarschijnlijk sterker dan dat ik ben, ik kan helemaal geen therapie aan. 

Heerlijk weer. Ik kan het er echt van nemen zonder kinderen. Wanneer ik weet dat ik ze om bepaalde tijd moet ophalen wordt ik onrustig en nu de tijd voor mezelf. Dit ga ik vaker doen.

Laat de onrust weg blijven voor ons allemaal. Amen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dis Dank je wel Gerard. Ik probeer mijn humeur ook hard terug te krijgen. Net 3 uur gewandeld. Toch nog niet mijzelf, maar dat kan ook chemisch zijn.

@Difficult Dat je CT bent gestopt en toch nog niet gillend gek bent geworden vind ik super. Dat is echt hoopvol. Als je grootste strijd onrust is dan zou ik zeggen dat het goed gegaan is zo. Of heb je ook nog andere klachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer thanks je bent een schat. Wanneer ging jij je beter voelen na het stoppen? Ja heb wel meer klachten, maar dat valt weg bij de onrust. Ik gebruik wel thc olie erbij. Wat helpt om de ‘onrust’ aan te gaan als het er is. Ik vermoed dat ik het daardoor net wat beter trek. Gister een dienst gedraaid op een dagbesteding groep voor mensen met een beperking. Het was geen pretje. Ik heb doorgezet en ik ben blij dat ik geweest ben, toch in een andere wereld geweest dan alleen thuis. Over twee weken weer twee diensten en dan pas in juni. Die hele maand op een ambulante groep waar ik alleen sta. Dat vind ik fijn, geen collega’s. Sociaal doen kost teveel energie. Cliënten zijn anders kan ik meer mezelf bij zijn, collega’s hebben toch meer verwachtingen voor mijn gevoel. Ik vind het ook moeilijk dat mijn netwerk niet begrijpt wat een impact dit stoppen heeft. Wederom de verwachtingen van andere die dan aan me hangen. Ik voel zelf dat ik herstellende ben maar leg dat maar eens uit. Je bent toch al vijf weken gestopt? Ik dwing mezelf drie keer per dag te eten. Honger gevoel is niet terug. Ik hoor ALLES en dit allemaal met een gezin die ik alleen draaiende hou. 6:15 op de bank met een kind en om 19:30 liggen ze er pas weer in. Woon ver weg bewust van ouders maar mis een netwerk. Kortom zit ik in een periode in mijn leven die ik graag achter me laat maar waar ik voorlopig nog dik in zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Difficult:

@Kannietmeer thanks je bent een schat. Wanneer ging jij je beter voelen na het stoppen?

Als ik mij goed herinner ben jij ct gestopt toch? Corrigeer me als ik het mis heb.

Ik ben sinds 10 december na 8 maanden afbouw van 2 mg lorazepam, benzo vrij. Maar het herstel is heel geleidelijk gekomen. Ik ben op allerlei manieren ziek geweest, maar toen ik eenmaal een microafbouw heb gekozen en dus heel langzaam in 6 maanden naar 0 ben gegaan, was het goed te verdragen over het algemeen. Nu had ik ook geen gezin om voor te zorgen en geen verantwoordelijkheden. Ik hield mezelf weg van iedere stimulance en mijn ouders zorgden voor me. Ik ben nu nog steeds niet volledig hersteld.

Goed dat je jezelf dwingt te eten, dat heb ik ook altijd bewust gedaan, want ik was voordat ik de microafbouw deed nog maar 50 kilo. Houd dat vast.

Verder kan ik je aanbevelen zoveel mogelijk prikkels te vermijden, zonder geisoleerd te raken. Voor mij was dit een belangrijke factor denk ik, waardoor ik de afbouw kon verdragen en eigenlijk de grote onrust en angst kon vermijden. Zodra ik iets te veel gedaan had, was ik vooral ziek en en doodmoe. ziek van vermoeidheid... Dat heb ik nog steeds makkelijk, maar het wordt zeker beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Jeshen:

@Kannietmeer Was het een mooi afscheid?

Dat je je meteen zo voelt als je je AD vergeet, tja ik snap dat dat even schrikken is. Maar je kan ook niet overal tegelijk van herstellen. Uiteindelijk komt dat ook goed! 

Voel je je alweer wat beter?

gaat weer wat beter ja. Gewoon pokkespul. Dat je direct van het padje gaat in je kop is gewoon echt niet tof. Je zit meteen in een dikke ontwenningsvlaag van die zooi. Echt niet tof. Maar als je de pil neemt kalmeert het wel direct na een paar uur en denk dat je na 24 uur behoorlijk terug bent. Maar door het huilen ( niet van de begrafenis, maar dus de vergeten pil) voel ik me toch nog geknakt. De gedachten en het gemopper in mijn hoofd heeft me geen goed gedaan kan ik je vertellen. Heb me er wel doorheen gebeten uiteindelijk hoor, maar het gaat dan allemaal even niet van harte en je bent echt van slag.

 

1 uur geleden zei Difficult:

Ja klopt @Kannietmeer ct gestopt. Wat goed dat je vanaf december benzo vrij bent! Wat fantastisch dat je ouders voor je hebben gezorgd! Dat hoor je niet vaak. Hoe was je aan de benzo’s geraakt? 

In het kort:

Ik gebruikte 3,5 jaar citalopram toen het ineens zijn werking verloor en ik dus een depressie gelijkende  ontwenningsverschijnselen kreeg. In eerste instantie gingen ze me ophogen en spraken ze over een terugval. Zou kunnen, maar ik weet ondertussen dat er dus sprake kan zijn van Tachifilaxie bij antidepressiva. Wordt lekker niet bedacht of verteld door artsen en psychiaters, maar de oplossing ligt wel heel anders als dit je gebeurd.

Door de ophoging werd ik helemaal para... Zeer ziek, zeer gespannen en helemaal stijf van de stress zat ik te huilen en te trillen en ik wilde dood. ( Ik wilde dat het ophield natuurlijk maar wat moet je...) De crisisdienst kwam en zette me op 1,5 mg Lorazepam. Bam! Ik had aangegeven dat ik ooit oxazepam had gebruikt maar dat ik me dan vaak daarna zo rot voelde en dat wilde ik niet. Wist ik veel dat Lorazepam hetzelfde is en gewoon tig keer sterker. Ze hebben me in rap tempo van die oude AD citalopram af laten bouwen en al die tijd lieten ze me Lorazepam slikken om de klappen op te vangen. Toen heb ik 4 maanden gezocht naar een oplossing voor de hel waar ik in zat, maar niets hielp. Toen ben ik Venlafaxine gaan proberen omdat ik ten einde raad was. Doodsbang  voor de AD, maar ook behoorlijk suïcidaal aan het worden, dus ik deed het. Al die tijd slikte ik dus ook Lorazepam. En omdat ik bij de opbouw doodziek werd van de Venlafaxine, hoogten ze me gewoon op naar 3 mg Lora. Ik was gelukkig eigenwijs en voelde aan mijzelf dat ik misschien met 2 mg ook kon overleven. Dat heb k gedaan. Zodra de Venlafaxine zijn werk deed wilde ik gaan afbouwen van de Lorazepam. Dat ging al gauw niet goed. Zo erg dat ik niet meer kon lopen omdat alles wat je helpt lopen aangetast was. Evenwicht, spierkracht, coordinatie etc...

Toen kwam ik hier. Het is best beangstigend als je doodziek op de bank ligt en niet begrijpt waarom en je leest over de medicatie die je slikt, dat dat de schuldige is en dat er mogelijk nog een hele weg voor je ligt van ellende.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Kannietmeer:

gaat weer wat beter ja. Gewoon pokkespul. Dat je direct van het padje gaat in je kop is gewoon echt niet tof. Je zit meteen in een dikke ontwenningsvlaag van die zooi. Echt niet tof. Maar als je de pil neemt kalmeert het wel direct na een paar uur en denk dat je na 24 uur behoorlijk terug bent. Maar door het huilen ( niet van de begrafenis, maar dus de vergeten pil) voel ik me toch nog geknakt. De gedachten en het gemopper in mijn hoofd heeft me geen goed gedaan kan ik je vertellen. Heb me er wel doorheen gebeten uiteindelijk hoor, maar het gaat dan allemaal even niet van harte en je bent echt .......

@KannietmeerHelemaal niet tof zelfs! Maar het helpt jou dus wel echt door deze periode heen, die al moeilijk genoeg is.

Ik probeer elke dag mijn negatieve gedachtes zelf om te vormen. Maar dat is ook niet altijd makkelijk. En toch weet ik dat ik blij moet zijn dat ik niks meer neem hoor. Ben ik ook! En dat gun ik jou ook! En iedereen. Alles op z'n tijd. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer, zo zie je maar wat een ellende die pillen kunnen geven.

Ik ben mijn paroxetine ook wel eens vergeten. Ik sloeg die dag dan maar over en nam het de volgende dag op mijn vaste tijdstip weer in, maar inderdaad merkte ik het ook al vrij snel. 
'k Zou de paroxetine ook best willen afbouwen, maar dat ging de vorige keer niet helemaal goed. 
We beginnen zo langzamerhand echt experts te worden. 
Ik heb de Lora al afgebouwd, nu bezig met het stoppen met Quetiapine (Seroquel). Zit nu op 6,25 mg en volgens mij gaat het wel goed, dus daar wil ik volgende week maar mee stoppen. 

Dan resteert nog de paroxetine. Daar kom ik wellicht niet meer vanaf, dat is dan maar zo. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...