Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 april 2018


Lars

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Quinn:

@Loekie het was een prima plek natuurlijk, snap dat het jammer is als er niemand reageert. In dit geval reageerde ik er niet op, omdat het hele Woodstock sfeertje mijn vingers verlamde, stom hè. Blij dat je een leuke avond had! 

Verder, tja, interactie moet van meer dan één kant komen. Ik ga m'n best doen.

Het was eigenlijk meer de schrik over m’n eigen gedachten. Dat ik het dus woest-aantrekkelijk vind. Wilde graag weten of ik de enige gek ben die zo denkt.

Waarom kreeg je dat gevoel bij de gedachte aan t Woodstock sfeertje? Als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik, het is (correctie, ik vind) ook woest aantrekkelijk. Lijkt zo vrij en werelds en fantastisch. Heeft een sterke aantrekkingskracht. Come to the dark side, they have booze... En dan maar die kant op stuiven, erin duiken en alles laten verdwijnen. Wat vroeg je? Of je de enige gek was? Nope, hier ook eentje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het ook niet realistisch om te verwachten dat iedereen altijd maar steun geeft hier (wat dat dan ook precies moge zijn). Sommigen verwachten hier in een warm bad te vallen. Zo is het gewoon niet. We kennen elkaar meestal niet persoonlijk en dat hoeft ook helemaal niet. Pik op wat je nodig hebt en vergeet wat je niet kunt gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben echt letterziek vanavond, sorry voor de overdosis Quinn. Maar het is een rotavond. Morgen weer naar een hulpverlening, dat zou al tijden maar nu ga ik dus echt en mijn vriend is verdwenen vanavond. Dat wist ik wel, maar was het vergeten. Dus nu zit ik in m'n eentje zijn kasten leeg te kauwen en me op te fokken. Wisten jullie dat er dus echt niks zinnigs op tv is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Kohtje:

Van mij ook nog de felicitaties voor je 30 dagen, Lente. Je bent al wel weer wat dagen verder, maar daar was die penning voor, toch, 30 dagen?

Och ja, en drama of niet, er wordt hier wel eens vaker ergens overheen gelezen, hoor. Dat is niet iets persoonlijks, denk ik, maar forum-eigen.
En ook nog even over dat scrollen.. mij lukt het niet. Je wilt toch altijd eerst zien wát je scrollt, hè?

Ja, helemaal herkenbaar.

Nee, geen 30 dagen, zoals bij na en ca, maar aa- eigen ( doet niet elke aa- groep  en " mijn " groep sinds kort)  1 maand, 2', 3 , 6 maanden , 1 jaar , 18 maanden, 2 jaar, 3 jaar etc. ik vind dat best heel stimulerend en steunend. Zeker in deze ( weer ) prille fase. Ik ben blij dat ik wederom met herstel bezig ben, en ga misschien wat heftige dingen uit de weg. Na een heel zware ervaring ontdekte ik dat drank nooit maar dan ook nooit iets toevoegt. Sterker nog, mij alleen maar zwakker maakt. 

Ik had het tot een persoonlijk bericht kunnen maken, maar kies ervoor dit op het forum te delen. Wie weet helpt het iemand. Die heel heftige en verdrietige ervaring deed mij beseffen dat drank nooit helpt, alleen maar afbreuk doet aan de mens die ik wil zijn. En hoop te hervinden. Ben aan het hervinden! 

Dank je wel voor je bericht. 

Hier is het forum toch voor? Elkaar steunen  etc? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Lars:

Bedankt allemaal. Was niet zo zeer de bedoeling om mezelf in het zonnetje te zetten maar ik wilde een ander onderwerp. Voor de nieuwelingen het is gelukkig niet altijd zo als de laatste week. Misschien komt het van het mooie weer? Allemaal voorjaar in de bol. Laat het je niet afschrikken heb je hulp nodig meld het gewoon hier ook als er geouwehoer is. Er is echt altijd wel iemand die reageert

Jij bdankt Lars, kanjer! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Sandro:

Misschien is het ook niet realistisch om te verwachten dat iedereen altijd maar steun geeft hier (wat dat dan ook precies moge zijn). Sommigen verwachten hier in een warm bad te vallen. Zo is het gewoon niet. We kennen elkaar meestal niet persoonlijk en dat hoeft ook helemaal niet. Pik op wat je nodig hebt en vergeet wat je niet kunt gebruiken.

Dat laatste moet ik nog een beetje leren op mjn ouwe dag. Dat relativeren kan ik nog niet zo goed. Ik leer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is me gelukt om m'n kont van m'n handen te halen. Ik was hier vandaag niet zo veel, maar wat ik las waren veel manifestaties van alcoholische breinen. Dat gekat over en weer, bedoel ik daarmee. Dat is op zich niet erg, ik had er zelf ook een. En ze bestaan, dus moet ik maar leren er mee om te gaan. Door op m'n handen te gaan zitten, soms.

Dan over vrije meningsuiting: daarbij zou 'verdedigen' toch niet nodig moeten zijn? Informatie die aan ander heeft zou wel eens nuttig kunnen  zijn voor me.
"De meeste problemen worden opgelost door te luisteren." las ik vandaag ergens. Helemaal mee eens.

Lars, proficiat met je 5 maanden mijlpaal! En knap hoe je de sfeer op het forum tegemoet kwam, mooi!

Lente ook proficiat, 30 dagen is al substantieel, je zou kunnen weten hoe het moet, hou vol en veel steun van je AA groep gewenst.

Kohtje: mijn virtuele steun heb je. Dit zijn dingen die we gewoon moeten uitzitten. Maar dat wist vast allang.

Het gebed wat mij talloze keren weer uit de moeilijkheden houdt/helpt komt van de AA:
"God, geef mij de kalmte om te accepteren wat ik niet kan veranderen, de moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en de wijsheid om tussen deze twee het onderscheid te weten."

Hiermee mag ik me redelijk tevreden afmelden voor de dagpact, welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lente:

Dat laatste moet ik nog een beetje leren op mjn ouwe dag. Dat relativeren kan ik nog niet zo goed. Ik leer

Het opschrijven is lekker makkelijk:) ,maar het uitvoeren is inderdaad ook erg moeilijk. Ik ben het zelf ook aan het leren: relativeren/prioriteren/rust pakken.

Voor mij komen die drie dingen ongeveer op hetzelfde neer. En als je dat goed kunt dan heb je de halve wereld al gewonnen. Dan geef je je energie aan hetgeen echt belangrijk voor je is, maak je "all the rest" niet groter dan het is, en neem je ook genoeg tijd om dat alles eens rustig te overzien eens in de zoveel tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lang verhaal geschreven en nu door foutje de boel foetsie.. Jowan dank voor je bericht. Ja was een 1 maand munt. Mijn groep doet sinds kort 1, 2, 3, 6 maand munt etc. erg steunend vind ik nu. Ik ga droog naar bed. Kohtje lars ook dank. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Sandro:

Het opschrijven is lekker makkelijk:) ,maar het uitvoeren is inderdaad ook erg moeilijk. Ik ben het zelf ook aan het leren: relativeren/prioriteren/rust pakken.

Voor mij komen die drie dingen ongeveer op hetzelfde neer. En als je dat goed kunt dan heb je de halve wereld al gewonnen. Dan geef je je energie aan hetgeen echt belangrijk voor je is, maak je "all the rest" niet groter dan het is, en neem je ook genoeg tijd om dat alles eens rustig te overzien eens in de zoveel tijd.

Mooi. Ook hard mee bezig hier! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook weer gortdroog naar mijn bedje...ben er best trots op hoor al is het soms wat saai en ook wel eenzaam. Voorheen zat ik toch wel 4 keer per week bij kennissen met de fles wijn mee in mijn rugzak. Nu zit ik elke avond alleen, maar ik zou ook niet terug willen naar voorheen. Ik vertrouw erop dat ik op den duur nieuwe mensen leer kennen en daar wat leuks mee kan gaan doen. Maar dat kost natuurlijk wat tijd en geduld. Komt wel goed! :)

Slaap lekker allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naar je gevoel luisteren dan maar zou ik zeggen,

jij kent jezelf het beste.

Wie weet wat later mogelijk is weer.

Ik heb ook de eerste maanden weinig sociaals bezocht,
en toen ik wel ging had ik een 2 liter thermoskan met zoethout/gemberthee bij me.
Die bleek vaak te klein want er gingen steeds meer mensen van mijn thee meedrinken☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...