Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 3-4-2018


Aanbevolen berichten

Goeie morgen doorzetters,

Lieve Bernice volgens mij ga je veel te snel meis. Als je kijkt dat mensen hier minderen met 0,5 mg of nog minder is dit veel te veel. Ik weet niet of dit een goed advies is maar kun je terug naar je oude hoeveelheid, zorgen dat dat stabiliseert en dan rustiger af bouwen. K.N.M. en Cyclad kunnen je daar erg goed advies in geven.

Dit is niet te doen voor je meis.:lips:

Ja hoor onze Sen. heeft weer goed geslapen, en dat komt zeker doordat je niet  gedronken hebt.Plaatjes Duimen

Ik wens iedereen een hele rustige dag toe. Moet zo werken.:)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag! Ook ik ben aan het werk. Ik word steeds minder onrustig merk ik. De nachten worden ook wat rustiger, maar zijn nog lang niet op mijn oude niveau. Vanacht bijvoorbeeld de laatste 2.5 uur enorm liggen draaien. Daarvoor 4.5 uur geslapen in twee etappes. Maar het is allemaal al beter dan het amper slapen van eerst. Komt allemaal goed. 

@Cyclad58 zet 'm op Ad. Dikke knuffel.

@Bernice Ik ben het met @bolletje eens. Het klinkt als snel afbouwen. Alhoewel ik bang ben dan je aan de onrust niet helemaal ontkomt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

ik heb redelijk geslapen, het duurde even voordat ik weg was. Niet gedronken inderdaad. Maar hoor veel mensen die weer wat minder geslapen hebben. Het lange weekend misschien? 

Hier begon de dag mooi en zonnig. Nu regen en donker. De 17 graden voelen ook maar koud aan, maar ik heb geduld 

x Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allen, Fijn dat er wat geslapen is links en rechts. Ik heb sinds twee nachten mijn slaap gemeten met een slaap app.... Misschien krijg ik helemaal niet zoveel slaap als ik dacht. Niet echt diep in ieder geval. Mijn diepe slaap is maar een paar uur per nacht. Nou ja, komt ook wel weer goed.

@Cyclad58 Houd van Ad. Goed bezig tot nu toe en het komt vanzelf. Lekker aan het werk idd en het weer wordt steeds lekkerder.

@JeshenFijn dat je slaapt al is het niet superlang. En je werkt en ook dat gaat goed! Echt super meis. Wellicht precies wat je nodig hebt.

@Senna33REdelijk geslapen klinkt toch niet verkeerd. Houd vol!

@Jordi Hier in onze huiskamer ben je meer dan welkom. We zijn een stelletje worstelende zielen bij elkaar, maar zijn ook altijd positief en meedenkend. ( altijd ongevraagd advies geven hahahaha)

@Bernice @DifficultHoe is het vandaag met jullie?

@Yules Werk jij alweer of ben je nog steeds wel met ziekteverlof?

@Bestwel Hoe gaat het met jou?

@Lynn86 Hoe gaat jou afbouw? Ben je al wat opgeschoten? Hoe waren de paasdagen bij jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Kannietmeer:

Hi allen, Fijn dat er wat geslapen is links en rechts. Ik heb sinds twee nachten mijn slaap gemeten met een slaap app.... Misschien krijg ik helemaal niet zoveel slaap als ik dacht. Niet echt diep in ieder geval. Mijn diepe slaap is maar een paar uur per nacht. Nou ja, komt ook wel weer goed.

@Cyclad58 Houd van Ad. Goed bezig tot nu toe en het komt vanzelf. Lekker aan het werk idd en het weer wordt steeds lekkerder.

@JeshenFijn dat je slaapt al is het niet superlang. En je werkt en ook dat gaat goed! Echt super meis. Wellicht precies wat je nodig hebt.

@Senna33REdelijk geslapen klinkt toch niet verkeerd. Houd vol!

@Jordi Hier in onze huiskamer ben je meer dan welkom. We zijn een stelletje worstelende zielen bij elkaar, maar zijn ook altijd positief en meedenkend. ( altijd ongevraagd advies geven hahahaha)

@Bernice @DifficultHoe is het vandaag met jullie?

@Yules Werk jij alweer of ben je nog steeds wel met ziekteverlof?

@Bestwel Hoe gaat het met jou?

@Lynn86 Hoe gaat jou afbouw? Ben je al wat opgeschoten? Hoe waren de paasdagen bij jullie?

Die apps moet je gewoon niet gebruiken @Kannietmeer! Ik dacht eerst ook dat het leuk was en ik inzicht zou krijgen, maar werd er alleen maar gefrustreerder van. Misschien ooit weer als ik bijna non stop de nacht doorkom. Ooit dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Kannietmeer:

Hi allen, Fijn dat er wat geslapen is links en rechts. Ik heb sinds twee nachten mijn slaap gemeten met een slaap app.... Misschien krijg ik helemaal niet zoveel slaap als ik dacht. Niet echt diep in ieder geval. Mijn diepe slaap is maar een paar uur per nacht. Nou ja, komt ook wel weer goed.

@Cyclad58 Houd van Ad. Goed bezig tot nu toe en het komt vanzelf. Lekker aan het werk idd en het weer wordt steeds lekkerder.

@JeshenFijn dat je slaapt al is het niet superlang. En je werkt en ook dat gaat goed! Echt super meis. Wellicht precies wat je nodig hebt.

@Senna33REdelijk geslapen klinkt toch niet verkeerd. Houd vol!

@Jordi Hier in onze huiskamer ben je meer dan welkom. We zijn een stelletje worstelende zielen bij elkaar, maar zijn ook altijd positief en meedenkend. ( altijd ongevraagd advies geven hahahaha)

@Bernice @DifficultHoe is het vandaag met jullie?

@Yules Werk jij alweer of ben je nog steeds wel met ziekteverlof?

@Bestwel Hoe gaat het met jou?

@Lynn86 Hoe gaat jou afbouw? Ben je al wat opgeschoten? Hoe waren de paasdagen bij jullie?

Hey meis, 

 

Ik zit nog steeds op vijf. Vind het wel even prima zo. 

De paasdagen waren super leuk. Lekker eitjes verstopt voor de kids

En hoe is het met jou @Kannietmeer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lynn86:

Hey meis, 

 

Ik zit nog steeds op vijf. Vind het wel even prima zo. 

De paasdagen waren super leuk. Lekker eitjes verstopt voor de kids

En hoe is het met jou @Kannietmeer

Dat klinkt heerlijk zeg! Wat fijn dat je ook gewoon weer stabiliseert! Dat is niet iedereen gegund, dus echt top!
Ik ben zelf rustig aan het doorgaan met herstellen, maar het duurt wel lang. Maar ik probeer daar maar niet te veel over in te zitten. Het gaat komen. Dat moet gewoon :-)

 

13 minuten geleden zei Jeshen:

Die apps moet je gewoon niet gebruiken @Kannietmeer! Ik dacht eerst ook dat het leuk was en ik inzicht zou krijgen, maar werd er alleen maar gefrustreerder van. Misschien ooit weer als ik bijna non stop de nacht doorkom. Ooit dus.

Jij had me er eigenlijk wel nieuwsgierig naar gemaakt en toen bleek dat mijn zus hem wel ook gebruikt. Ik doe het denk ik voor 2 weken max en dan laat ik het weer los. Het verklaart voor mij wel een beetje mijn moeheid ondanks dat ik zoveel in bed lig. Slapen en in bed liggen is toch nog niet hetzelfde. Maar je hoort mij niet klagen, want ik slaap wel en ook kan ik best lang in bed liggen, dus ik ben allang blij met alles wat ik wel heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal,

Als iemand tips and tricks heeft voor mij graag!
De benzo ontwenning gaat op zich goed, de klachten die ik aanvankelijk had worden minder en minder. Dat is mooi.
Het slapen ging ook een maand of 2 behoorlijk, maar de laatste 10 dagen is het ineens bar slecht, voor mij zonder enige aanleiding. 

Op 2 nachten na heb ik echt nauwelijks geslapen. Ik heb (al tijdens het afbouwen) melatonine geprobeerd, helpt niet.

Na de laatste snipper Lorazepam heb ik Seroquel 12,5 gekregen (de laagste dosering) om de nachten beter door te komen. Dat hielp in het begin, maar de laatste weken niet meer. 

Ophogen doe ik niet, ik ga er zelfs mee stoppen. Mirtazapine is bij mij geen optie, omdat ik al Paroxetine heb. Veel meer blijft er niet over. 
Ik hoop natuurlijk, dat het slapen zich weer herstelt, maar het vertrouwen begint nu far below zero te geraken. Dat helpt niet, ik weet het. Acceptatie zal wel moeten helpen, maar ik merk dat dat niet vanzelf gaat. Zo geraak ik in een spagaat en wordt het allerminst beter. 

Gek genoeg blijft mijn energie wel intact, sporten gaat zonder problemen en zelfs werken lukt me nog. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lynn86:

Hey meis, 

 

Ik zit nog steeds op vijf. Vind het wel even prima zo. 

De paasdagen waren super leuk. Lekker eitjes verstopt voor de kids

En hoe is het met jou @Kannietmeer

Fijn dat je stabiel bent nu, @Lynn86
Je hebt nog wel een weg te gaan, maar zolang je na een dosisverlaging de stabiliteit vindt gaat het goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

Hey Liz ...

Ben niet aan het werk omdat ik sinds mijn laatste pil continue ziek ben geweest .. niet benzogeralateerd denk ik....maar het duurde allemaal zooooooo ontzettend lang. Ben ik even genezen ...en hoppaaaa iets nieuws steekt de kop op. Momenteel komt de snot er met liters uit .... snap niet vanwaar het blijft komen ! Ik denk dat mijn immuunsysteem toch een behoorlijke klap heeft gekregen....  en slapen is ook nog steeds een ramp.. . Óók niet ideaal voor immuniteit. 

Veel liefs 

Krisje xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Yules:

@Kannietmeer

Hey Liz ...

Ben niet aan het werk omdat ik sinds mijn laatste pil continue ziek ben geweest .. niet benzogeralateerd denk ik....maar het duurde allemaal zooooooo ontzettend lang. Ben ik even genezen ...en hoppaaaa iets nieuws steekt de kop op. Momenteel komt de snot er met liters uit .... snap niet vanwaar het blijft komen ! Ik denk dat mijn immuunsysteem toch een behoorlijke klap heeft gekregen....  en slapen is ook nog steeds een ramp.. . Óók niet ideaal voor immuniteit. 

Veel liefs 

Krisje xxxx

klinkt niet erg aanlokkelijk. Ik denk dat je immuunsysteem idd ook wel zwak kan zijn idd. Ik heb me dat iig ook afgevraagd, dus zal wel wat inzitten denk ik dan. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yules:

@Kannietmeer

Hey Liz ...

Ben niet aan het werk omdat ik sinds mijn laatste pil continue ziek ben geweest .. niet benzogeralateerd denk ik....maar het duurde allemaal zooooooo ontzettend lang. Ben ik even genezen ...en hoppaaaa iets nieuws steekt de kop op. Momenteel komt de snot er met liters uit .... snap niet vanwaar het blijft komen ! Ik denk dat mijn immuunsysteem toch een behoorlijke klap heeft gekregen....  en slapen is ook nog steeds een ramp.. . Óók niet ideaal voor immuniteit. 

Veel liefs 

Krisje xxxx

Ha Krisje, 

Benzo ontwenning kan inderdaad wat negatieve gevolgen hebben voor je immuunsysteem. Ashton heeft daar in haar Manual ook zeker theorieen over. 

Dat wordt steeds beter, op enig moment ben je ook wel uitgesnotterd.

Dat rampzalige slapen deel ik met je. Halve smart? Dat komt ook vast wel goed toch?

Xxx

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Cyclad58:

Fijn dat je stabiel bent nu, @Lynn86
Je hebt nog wel een weg te gaan, maar zolang je na een dosisverlaging de stabiliteit vindt gaat het goed. 

Dankjewel @Cyclad58

Het is idd nog een lange weg. Ik doe het gewoon rustig aan. Wil tussen de dosissen ook nog kunnen genieten. 

Dan doe ik er maar wat langer over. Geeft niet. 

Hoe gaat het met jou? 

Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lynn86:

Dankjewel @Cyclad58

Het is idd nog een lange weg. Ik doe het gewoon rustig aan. Wil tussen de dosissen ook nog kunnen genieten. 

Dan doe ik er maar wat langer over. Geeft niet. 

Hoe gaat het met jou? 

Xxx

Hoi @Lynn86

Nu 4 maanden Lorazepamvrij. Op zich gaat de ontwenning goed, alleen slaap ik heel slecht de laatste tijd, hetgeen slecht vol te houden is. Hopelijk komt dat snel goed. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-4-2018 om 21:08 zei Bernice:

@Kannietmeeren @Cyclad58Dank je wel voor jullie antwoord:heart:. Heb volgende week woendag een intake bij Jellinek, ben doorverwezen door mn psychiater omdat ik niet stabiliseer en daardoor is iedere afbouw weer drama. Wil graag advies want vind het wel heel erg zwaar. Ik heb al een weegschaaltje en vijl dus de volgende keer maar taperen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Iedere dag bv. 1/10 ervan af en dan een paar dagen stabiliseren?

Lieve Bernice, het is idee is dat je elke dag een mircrodeeltje van je tablet afschraapt en zo geleidelijk naar beneden gaat. Dus je neemt je tablet en weegt die. Gebruik hiervoor altijd een 2 mg diazepamtablet ( de laagste dosis beschikbaar). Mijn tablet woog 170 mg.  Dus 2 mg Diazepam is gelijk aan 170 mg van je tablet. Door elke dag 4 mg van mijn tablet af te halen haalde ik dus in 14 dagen 56 mg van mijn tablet af. In 28 dagen zat ik op 112mg vermindering van de tablet.  Aangenomen dat de tablet 170 mg weegt, zit je dus bij 85mg op 1 mg  diazepam vermindering. Omdat je niet een grote stap maakt dat je lichaam maar moet zien op te vangen, maakt dit een groot verschil in de klachten. Stabiliseren was daardoor eigenlijk niet aan de orde voor mij. Ik was stabiel uitgeschakeld, als je begrijpt wat ik bedoel. Het was voor mij niet klachtenvrij, begrijp me goed, maar lang niet zo heftig en vernietigend als de stappen die ik voordat ik deze methode maakte. Een 0,5 vermindering van Diazepam vloerde me direct de volgende dag. En dan moest ik 3 weken wachten om op te krabbelen. Met de mircro afbouw, deed ik 0,5 in 12 dagen en dat ging prima, zonder al mijn krachten weg te nemen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-4-2018 om 20:50 zei Bernice:

Lieve @Kannietmeer

Dank je wel voor je antwoord, ik ga ermee aan de slag. Ik stabiliseer ook niet maar wil wel in kleine stapjes gaan omdat onder die spanning heel veel verdriet blijkt te zitten en dat wil ik in kleine stapjes verwerken, anders trek ik het volgens mij niet. Ik hoop dat dit ook voor mij werkt. Super dat je nog regelmatig op het forum te vinden bent voor advies :heart:

Lieve Bernice,

Ik wil er graag voor jullie zijn, en ben zelf ook nog niet hersteld, dus vind het ook voor mijzelf fijn. Ik vind het daarnaast ook gewoon hartverscheurend om jullie leed te zien en te weten wat jullie doormaken. Het is zo afschuwelijk en zonder hulp van mensen die het al hebben meegemaakt, of die er ook doorheen gaan, is het gewoon niet te begrijpen want artsen helpen je gewoon niet goed genoeg of helemaal niet. En dus hebben we elkaar nodig. voel het een beetje als mijn verantwoordelijkheid om voor jullie te zorgen en het leed te verzachten waar mogelijk.

Huilbuien zijn trouwens ook echt een ontwenningsverschijnsel, die we op vanalles kunnen projecteren. Ik kan huilen om niets en om alles. En we maken veel heftige dingen mee op het moment door de benzo-ontwenning, een trauma op zichzelf. Dus wees maar lief voor jezelf en geef je zelf alle ruimte. Het hoef zeker niet snel, juist niet. Beter heel langzaam. Beter voor jou en voor je lichaam.

Dikke knuffel,

Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...