Spring naar bijdragen

Afbouw oxazepam


John

Aanbevolen berichten

Ik slik kleine 2 maanden oxazepam eerst 1-2 tbl per dag, uiteindelijk 5 dagen 4x10 gehad, sinds 25ste mrt 3x10 , deze week 5 mg eraf zo elke week 5 mg afbouwen tot 0.

neem aan dat dit acceptabel is

Deze week wat klachten gehad transpireren restless legs . 

Is dit normaal afbouw?

ben als extra begonnen met multi vitamine en magnesiumcitraat

bewerkt door John
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎2‎-‎4‎-‎2018 om 13:23 zei John:

Ik slik kleine 2 maanden oxazepam eerst 1-2 tbl per dag, uiteindelijk 5 dagen 4x10 gehad, sinds 25ste mrt 3x10 , deze week 5 mg eraf zo elke week 5 mg afbouwen tot 0.

neem aan dat dit acceptabel is

Deze week wat klachten gehad transpireren restless legs . 

Is dit normaal afbouw?

ben als extra begonnen met multi vitamine en magnesiumcitraat

Hallo @John,

Ik vind je afbouwschema wel wat snel. Nu heb je kort Oxazepam geslikt, dus wie weet vallen de afbouwverschijnselen bij jou daardoor mee. 
Het transpireren en restless legs (spiertrekkingen?) horen erbij, dat zijn normale afbouwverschijnselen. Als het daarbij blijft valt het echt mee. Kijk even hoe het je vergaat met je huidige afbouwschema. Ervaar je meer klachten, overweeg dan om je afbouwschema wat rustiger bij te stellen. Wij als ervaringsdeskundigen kunnen je uiteraard van advies dienen!

Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit afbouwschema was advies van behandelaar en apotheek

jij zou het langer rekken? Wil graag van de oxazepam af

nu ook wat misselijkheidsklachten en met vlagen hoofdpijn

niet gehele dag hoor, daarnaast laatste maanden door stress oorsuizen gekregen, tijdens verschijnselen ook wat heftiger aanwezig

bewerkt door John
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi John, We komen elke dag ook makkelijk bij elkaar langs in de huiskamer, die valt onder dagraad/ tips/ ditjes en datjes geloof ik. Elke dag openen een huiskamer topic met de datum van de die dag. Daar kijkt iedereen makkelijk en kan je dus ook makkelijk vragen stellen en je verhaal delen.

Heb je de Ashton Manual gelezen? Zo niet, zou ik dat zeker even doen. Het is de bijbel van de afbouw om de basiskennis op te doen.
Al je klachten zijn totaal herkenbaar en horen erbij. Wanneer je het niet meer dragelijk vind is het verstandig over te stappen van Oxazepam naar Diazepam. Oxa verdwijnt te snel uit je systeem en daarom krijg je pieken en dalen in je bloedspiegel met meer klachten tot gevolg. Diazepam blijft een paar dagen in je systeem hangen en daardoor krijg je minder ontwenningsverschijnselen.
Als je vervolgens verder gaat afbouwen kan ik je aanbevelen het dagelijks met een kleine stap te verminderen. Dit noemen ze microafbouw. Ipv in 2 weken een stap van 0,5 op te vangen, doe je dagelijks 0.04 van de pil af waardoor je op dezelfde hoeveelheid uitkomt, maar het geeft een stuk minder klachten is mijn ervaring. Ik gebruikte hiervoor vijl en weegschaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Wat benzo's onder andere doen is de aanmaak van melatonine afremmen en het onttrekken van diverse vitaminen en mineralen aan je lichaam. Die ontregelingen kan je extra voelen bij het afbouwen/stoppen. Je lichaam een handje helpen met de juiste bouwstoffen om stofjes als serotonine en melatonine aan te maken zou kunnen schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...